T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 20 kwietnia 2024, 10:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 marca 2012, 20:40 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Witam szanownych kolegów. Ja mam dylemat tzn. coraz częściej kiedy jadę pod strome wzniesienie lub z górki, lub auto zaparkowane jest na równi pochyłej to zaczyna piszczeć ta żółta kontrolka od układu hamulcowego i od zużycia okładzin hamulcowych.Na chłopski rozum zorientowałem się, że bynajmniej w klockach działa to na zasadzie zamknięcia obwodu, bo jak przetrze się przewodzik zatopiony w klocku to właśnie włącza się ta kontrolka, druga kwestia równoległa jak domniemam w tym samym obwodzie to czujnik poziomu płunu hamulcowego-tu mam stan maksymalny.klocki wymienione jesienią wtyczki sprawdzone i zakonserwowane. kiedy zmienię położenie auta tzn. znajduje się na prostej płaszczyznie to jak zgaszę silnik i ponownie uruchomie to jest okay. Czy oprócz klocków i poziomu płunu coś jescze odpowiada za świecenie tej kontrolki ?
Bo coraz częściej mi się to aktywuje podczas jazdy,a przecież gdyby obwód klocków był przetarty lub nie był zamknięty ten obwód to kontrolka paliła by się na stałe i po kazdym uruchomieniu, a nie tylko na nierównościach podczas jazdy i zaparkowaniu. Czy czujnik w zbiorniczku płynu może być walnięty, czy jest wymienialny? czy to mozna kupić w sklepie czy zostaje szrocik ?


Coraz częściej mi to piszczy i nie mam diagnozy, dziś jak mi piszczał,wyjąłem wtyczkę ze zbiorniczka hamulcowego i zrobiłem mostek kabelkiem, i jedynym skutkiem po tym było to, że czerwona lampka z wykrzyknikiem od hamulca ręcznego zaczęła magać. jaka jest zatem zasada działnia czujnika w zbiorniczku płynu hamulcowego ? Opornościowy ? bo widocznie nie tak jak w klockach na zasadzie zamkniecia obwodu.... Poproszę o jakieś info, co może uruchamiać tę kontrolkę.
Z góry dziekuję za trafne sugestię. <bezradny>


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 marca 2012, 21:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 12:13
Posty: 26
Lokalizacja: Zamość
model: T4 caravelle
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Sprawdz przewód przy lewym przednim kole od zuzycia klockow raczej na pewno jest przełamany


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 marca 2012, 21:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
żółta kontrolka jest tylko od zużycia okładzin
jak nie masz płynu to świeci czerwona z wykrzyknikiem

drbajan napisał(a):
Sprawdz przewód przy lewym przednim kole od zuzycia klockow raczej na pewno jest przełamany


lub prawym tylnym


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 marca 2012, 22:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Dziekuję serdecznie, z tego wniosek, że za tą kontrolkę odpowiadają tylko te dwa przewody do klocków u mnie na krzyż są. Jutro dokładnie to przejrzę.


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 marca 2012, 02:12 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 20:20
Posty: 187
Lokalizacja: Wieluń
model: Multivan
silnik: 2,5TDI 102ps

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 11 razy
W 150 były na wszystkich czterech kołach klocki pod kontrolą. Tak wynika ze schematów elektrycznych.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 marca 2012, 06:23 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 14 marca 2012, 19:55
Posty: 155
Lokalizacja: Alt Damm
model: business class
silnik: axg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 22 razy
w 150 masz 2 czujniki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 maja 2012, 23:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 5 maja 2012, 10:25
Posty: 8
Lokalizacja: Szprotawa
model: caravelle t4
silnik: 150 ahy

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
no witam mam taki sam problem w 150-ce. kupiłem ze świecącą kontrolką, powymieniałem klocki i tarcze. na dwóch (lewy przód i prawy tył) z czterech czujników pourywane były przewody więc je pomostkowałem aby sprawdzić zachowanie kontrolki. efekt jest taki że, po przekręceniu zapłonu kontrolka się zapala, gaśnie i znów zapala na stałe. ma ktoś jakiś pomysł?


_________________
TIFOR


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 maja 2012, 08:54 
do sprawdzenia połączenia kostki oraz kabelki te do klocków


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 maja 2012, 08:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 5 maja 2012, 10:25
Posty: 8
Lokalizacja: Szprotawa
model: caravelle t4
silnik: 150 ahy

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
niby wszystko jest ok. jaki powinno być napięcie na tych przewodach?


_________________
TIFOR


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 maja 2012, 10:06 
raczej jest sterowanie masą więc nie sądzę oby było napięcie ,ale sprawdzisz zwykłą kontrolką ,plus z akumulatora długi kabelek spinasz do krokodylka kontrolki a drugą stroną szukasz masy na kabelkach ,pewnie we wtyczce u gniły kable ,musisz dokładnie obejrzeć te kostki od klocków i wiązkę auta ,lub delikatnie zeskrob izolację i poskręcaj te kable z wiązki auta klocki odpięte ,tak jak robiłeś pomostkój wszystkie koła i trafisz


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 maja 2012, 21:41 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:57
Posty: 102
Lokalizacja: rzeszów
model: multivan ll
silnik: AHY

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 16 razy
grandcherokee napisał(a):
w 150 masz 2 czujniki.

Jesteś w błędzie bo były 4 czujnikowe w caravelle i multivanie . Przewody zużycia klocków idą z abs równolegle wiem że są po drodze kostki na przewodach zużycia w podwoziu sprawdż tam połączenie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 października 2014, 13:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 24 stycznia 2014, 23:07
Posty: 102
Lokalizacja: Wieluń
model: Multivan
silnik: 2.5 TDi AHY

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 1 raz
Mam podobny problem co do.man. Klocki wymienione wszystkie wtyczki z kawałkami przewodów wymienione a kontrolka nadal świeci. Pomocy !!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 października 2014, 15:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1704
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Cześć. Jeżeli masz czujniki na wszystkich kołach to w tylnym lewym kole podłącz kable czyjnika do masy.
1.Jak kontrolka świeci nadal, to sprawdzasz połączenie kabla brązowo-białego przy tym czujniku do złącz licznika (Ten kabel ma połączenie jedno wtykowe za skrzynką bezpieczników, może być rozłączone.)
2.Jak kontrolka przestała świecić, to sprawdzasz dalej poszczególne czujniki hamulców w kolejności
- tylne prawe
- przednie prawe
- przednie lewe.
Powodzenia



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: siloss (środa, 29 października 2014, 15:16)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 czerwca 2017, 12:47 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Od około 2 tygodni walczę z "kontrolkami". Na początku świeciły kontrolki od świec i hamulca. Poczytałem - winny najprawdopodobniej czujnik hamulca przy pedale. Podpiąłem komputer i rzeczywiście błąd czujnika o ile dobrze pamiętam 16955. Rozebrałem poczyściłem dokładnie wszystko, założyłem i zgasły. Ale nie nacieszyłem się długo. Tego samego dnia jeszcze zaświeciły mi ABS i mrugająca od hamulców. Odwiedziny Rafllexa i podpięcie jego sprawnego czujnika i bez zmian. Komputer już nie wyświetla żadnego błędu a kontrolki świecą. To może płyn - rzeczywiście była mało to dolałem. Bez zmian wciąż świecą. Jak mało płynu to może klocki - wymienione z tyłu i przesmarowane prowadnice, bo z jednej strony przez zablokowaną prowadnicę brak klocków a reszta ok. Przód klocki ok. Kontrolki dalej świecą. Konsultacja ze szwagrem i odkryłem brak jednego stopu. Żarówka wymieniona , łatwo nie było, bo trzeba było wyjąć całą zabudowę kempingową. Kontrolki dalej świecą. Wczoraj sprawdzone na komputerze prędkości dla każdego z kół i wygląda, że czujniki ABS działają poprawnie. Dziś jeszcze sprawdziłem wtyk i gniazdo ABS - sucho, żadnych oznak korozji, nalotów czy innych niepożądanych. Psiknąłem kontaktem na wszelki wypadek. Kontrolki dalej świecą. Kończą mi się pomysły. Jutro w planie wyjazd na zlot z laminatem i chciałbym jechać bez świecących kontrolek, ale nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić/zrobić. Może coś oczywistego jest do zrobienia a ja szukam cudów?!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 czerwca 2017, 18:29 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
z tego co pamiętam ostał ci jeszcze komputer i kasacja błedów w liczniku


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 czerwca 2017, 20:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Gdzie te błędy sprawdzasz, tzn w których sterownikach bo jest ich kilka


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 czerwca 2017, 14:01 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Sprawdzałem na autoscan i na ABS


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 czerwca 2017, 23:39 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Dziś jeszcze raz sprawdzone na kompie wszystko co się dało na dwa programy. Jutro się okaże z jakim skutkiem...

Edit:
Kontrolki wciąż świecą i mrugają. W wolnej chwili podmienię jeszcze licznik na próbę według pomysłu Artura.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 lipca 2017, 23:14 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Sprawdzone kilka liczników i bez zmian - wszystkie zgodnie pokazują to samo.
Dziś jeszcze po zrobieniu przewodu od czujnika klocków (był zwarty przez ostatni rok coby nie świecił) obejrzałem koronkę od ABSu wymienianą w zeszłym roku na używkę i okazuje się, że jest pęknięta i kręci się luźno. Mam nadzieję, że jej wymiana załatwi wreszcie temat kontrolek. Pytanie tylko czy kupować znów używkę czy nówkę?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 lipca 2017, 09:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Nówkę kup


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB