T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 grudnia 2011, 19:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 10 października 2011, 09:24
Posty: 41
model: t4
silnik: 1.9td

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam

Otóż mam problem po przekręceniu na zapłon i poczekaniu ok 2-3 sek zapala się kontrolka o braku płynu hamulcowego po niej jakieś 3 sek kolejny pisk i zaświeca się kontrolka płynu chłodniczego. Mam tak od paru dni, dzisiaj wykręciłem i rozebrałem liczniki ponieważ pomyślałem że ich wina po tym jak ostatnio sama się godzina zmieniała a jeszcze wcześniej nie działał prędkościomierz.

Nic nie znalazłem wysuszone zamontowałem i niestety mam te dwa problemy.

Mój pomysł to zlokalizowanie pinów odpowiadających za kontrolkę płynu A i B i sprawdzenie. Ale jak ? Na jakiej zasadzie jest uruchamiana kontrolka ? Należało by zewrzeć z masą ?

Jakie są wasze rady ?

Zapomniałem dodać T4 99r niebieskie zegary.

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 grudnia 2011, 19:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
zinq napisał(a):
Witam

Otóż mam problem po przekręceniu na zapłon i poczekaniu ok 2-3 sek zapala się kontrolka o braku płynu hamulcowego po niej jakieś 3 sek kolejny pisk i zaświeca się kontrolka płynu chłodniczego. Mam tak od paru dni, dzisiaj wykręciłem i rozebrałem liczniki ponieważ pomyślałem że ich wina po tym jak ostatnio sama się godzina zmieniała a jeszcze wcześniej nie działał prędkościomierz.

Nic nie znalazłem wysuszone zamontowałem i niestety mam te dwa problemy.

Mój pomysł to zlokalizowanie pinów odpowiadających za kontrolkę płynu A i B i sprawdzenie. Ale jak ? Na jakiej zasadzie jest uruchamiana kontrolka ? Należało by zewrzeć z masą ?

Jakie są wasze rady ?

Zapomniałem dodać T4 99r niebieskie zegary.

Pozdrawiam


troszkę wysiłku jest na forum rozpiska co do pinów licznika

ps prawdopodobnie masz ""zimne luty ""

co do sprawdzania to wypinasz kostkę od danego czujnika i robisz zworkę potem ponownie przekręcasz zapłon na włączonym zapłonie mimo iż zrobisz zworkę to i tak kontrolki nie pogasną


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 grudnia 2011, 14:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 10 października 2011, 09:24
Posty: 41
model: t4
silnik: 1.9td

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Aha tak też myślałem, mam już dostęp, wcześniej nie miałem ze względu na małą ilość postów. Ok czyli jutro postaram się zrobić ( zworkę )


-------

Problemem układu hamulcowego była wtyczka która nie łączyła, już rozwiązane.
Ale problem płynu chłodniczego a raczej kontrolki nadal nierozwiązany. Zrobiłem zworkę na wtyczce czujnika lecz po 5-8 sek nadal słychać głośniczek a kontrolka się zaświeca. Czy podłącze, odłączę, połączę problem ten sam, być może licznik lub kabel. Ja obstawiam kabel tak samo jak licznik ale abym mógł być pewny na 100% to dostanę się do kostki i muszę sprawdzić czy kabelek działa.

Kolejne pytanie, czy kabelek z kostki idzie bezpośrednio do czujnika płynu chłodzącego ? Czy jest sterowany masą ?


- Samo-naprawienie działa bez błędów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 lutego 2012, 20:49 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Witam szanownych kolegów. Ja mam podobny dylemat tzn. co jakiś czas kiedy jadę pod strome wzniesienie lub z górki, lub auto zaparkowane jest na równi pochyłej to zaczyna piszczeć ta żółta kontrolka od układu hamulcowego i od zużycia okładzin hamulcowych.Na chłopski rozum zorientowałem się, że bynajmniej w klockach działa to na zasadzie zamknięcia obwodu, bo jak przetrze się przewodzik zatopiony w klocku to właśnie włącza się ta kontrolka, druga kwestia równoległa w tym samym obwodzie to czujnik poziomu płunu hamulcowego-tu mam stan maksymalny.klocki wymienione jesienią wtyczki sprawdzone i zakonserwowane. kiedy zmienię położenie auta tzn. znajduje się na prostej płaszczyznie to jak zgaszę silnik i ponownie uruchomie to jest okay. Czy oprócz klocków i poziomu płunu coś jescze odpowiada za świecenie tej kontrolki ?
Bo coraz częściej mi się to aktuwuje podczas jazdy,a przecież gdyby obwód klocków był przetarty lub nie był zamknięty ten obwód to kontrolka paliła by się na stałe i po kazdym uruchomieniu, a nie tylko na nierównościach podczas jazdy i zaparkowaniu. Czy czujnik w zbiorniczku płynu może być walnięty, czy jest wymienialny? czy to mozna kupić w sklepie czy zostaje szrocik ?
Z góry dziekuję za trafne sugestię.

Coraz częściej mi to piszczy <h> i nie mam diagnozy, dziś jak mi piszczał,wyjąłem wtyczkę ze zbiorniczka hamulcowego i zrobiłem mostek kabelkiem, i jedynym objawem po tym było o, że czerwona lampka z wykrzyknikiem od hamulca ręcznego zaczęła magać. jka jest zatem zasada działnia czujnika w zbiorniczku płynu hamulcowego ? Opornościowy ? bo widocznie nie tak jak w klockach na zasadzie zamkniecia obwodu.... <w> Poproszę o jakieś info


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB