T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 13:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 stycznia 2012, 16:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 12 lipca 2011, 22:01
Posty: 12
model: transporter 4
silnik: benzyna 2.0

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam!
Mam pytanie czy można do silnika aac 2.0 benzyna z 1991 roku zastosować sterownik z innych modeli samochodów takich jak
passat b3, audi 80, audi 100, bądź golf 3. Czytałem gdzieś ze w tych samochodach została zastosowana taka sama jednostka.
Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 stycznia 2012, 17:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Jednostka jest inna - to nie to samo 2.0 co w osobówkach. Na moje nie podejdzie sterownik od osobówki...


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 stycznia 2012, 18:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
w osobówce jest przepływomierz a ty masz u siebie map-sensor, zapomnij , podejrzewam ze szukasz mocy ale nie tedy droga


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 stycznia 2012, 20:03 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 12 lipca 2011, 22:01
Posty: 12
model: transporter 4
silnik: benzyna 2.0

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Pytam bo problem jest następujący w moim sterowniku zepsuł się czujnik ciśnienia http://t4-wiki.de/wiki/Geber_G71_%28Sau ... inmotor%29 powiedziano mi, że taniej wyjdzie kupno sterownika 044 906 022 D od naprawy tego mojego ale okazało się, że kosztuje on ponad 900 zł. Jak byłem u mechanika ten powiedział, że sterownik od Passata b3 mógłby pasować ale z tego co zauważyłem te sterowniki się różnią stąd moje pytanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 stycznia 2012, 21:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
tu jest do aaf http://allegro.pl/komputer-sterownik-vw ... 57598.html ale gosc nie wszystkie czesci ma wystawione na allegro,zadzwon i zapytaj
kiedys bylem u niego to wybor czesci olbrzymi i zawsze z ceny cos urwac mozna


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 stycznia 2012, 10:15 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 12 lipca 2011, 22:01
Posty: 12
model: transporter 4
silnik: benzyna 2.0

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuje za rozwianie wątpliwości i pomoc w szukaniu sterownika.
Pozdrawiam:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2012, 21:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 12 lipca 2011, 22:01
Posty: 12
model: transporter 4
silnik: benzyna 2.0

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam!
Udało mi się znaleźć sterownik silnika taki sam jaki mam w swojej T4 czyli o nr. 044 906 022 D i mam teraz pytanie bo chciałbym zepsuty sterownik wymienić czy ktoś już to robił a jak tak to w jaki sposób byłbym wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2012, 21:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
no wymiana sterownika to grubsza robota <pajac>


1.odpinasz akumulator
2.sciagasz gorna obudowe plastikowa
3.odpinasz wtyczke odginajac od strony sciany grodziowej blaszke zabezpieczajaca,sciagasz wezyk podcisnienia
4.odkrecasz 2 sruby (u mnie na srubokret krzyzakowy)
5.wyciagasz sterownik do gory

montaz w kolejnosci odwrotnej


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2012, 21:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
I jeśli jest imo to zaprogramowanie go do sterownika


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2012, 21:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
w 91 imo?


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2012, 23:48 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 12 lipca 2011, 22:01
Posty: 12
model: transporter 4
silnik: benzyna 2.0

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam!
Jeżeli chodzi o imo to go brak. Myślałem bardziej ze trzeba będzie użyć komputera do zmiany jakiś kodów ale jeżeli tego nie trzeba to Tylko mogę się cieszyć:D bo podmiankę strzelić to tylko chwila:D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2012, 09:27 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Podepnę się do tematu, ja bym nie kupował całego kompa używanego bo po pierwsze drogo, po drugie nie wiesz jak długo map sensor będzie działał, możesz dostać lepszy niż twój ale i gorszy. Miałem ten sam problem, wymieniłem tylko czujnik i po sprawie. Tu masz adres stronki gdzie to kupić http://www.meditronik.com.pl/el/b5815.htm Kupujesz czujnik o symbolu MPX4100AP, są na stanie, wysyłają za pobraniem i na drugi dzień masz u siebie. zostaje kwestia wy lutowania starego i wlutowania nowego, cała operacja z wyjęciem i wsadzeniem kompa pod maskę zajmuje niecałą godzinkę. Ja już na tym czujniku zrobiłem prawie 3tyś km i sprawuje się doskonale.



Za ten wpis autor olek podziękował: Miro (sobota, 31 marca 2012, 12:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2012, 20:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 12 lipca 2011, 22:01
Posty: 12
model: transporter 4
silnik: benzyna 2.0

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam!
Mam pytanko bo te dwa czujniki trochę się od siebie różnią MPX4100AP ma 6 pinów a ten w sterowniku ma 3 piny Mógłbyś napisać jak wlutowałeś ten czujnik? Bo znalazłem na http://t4-wiki.de/wiki/Geber_G71_%28Sau ... inmotor%29 pewien sposób w jaki to ktoś inny zrobił, ja się tak na tym zbytnio nie znam i wolałem tego sam nie robić ale jak wystarczy wlutować tylko ten zamiennik no to z tym bym sobie poradził mam nadzieje:)
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lutego 2012, 08:58 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Ja wzorowałem się właśnie na tym linku, który podajesz, z małą różnicą. Możesz pominąć te wszystkie kondensatory, o których autor pisze, bez nich działa idealnie i tak na prawdę nie wiem po co tak skomplikował tą sprawę, sprawdzałem z nimi i bez nich i nie ma różnicy.
Co do samego lutowania to sprawa jest dość prosta, wylutuj oryginalny czujnik.
Na tej fotce można zobaczyć, że w miejscu kondensatora 470pf są 3 otworki, które są połączone ścieżkami w interesujący nas sposób - właśnie w te miejsca musisz wlutować 3 nóżki czujnika, 3 pozostałe możesz odgiąć albo obciąć.
http://t4-wiki.de/wiki/index.php?title=Datei:Elektrik_Geber_Saugrohrdruck_G71_Benzin_Ersatz_Kondensatoren1.jpg&filetimestamp=20070712174605
Jest tylko jedna mała nie ścisłość w porównaniu do tej instrukcji z wiki, może zmieniła się konstrukcja tych czujników MPX, nie wiem, ważne, że musisz go wlutować odwrotnie, tzn. napisami do dołu a nie do góry tak jak pokazano na zdjęciu, co za tym idzie ważne są dla ciebie nie te nóżki pokazane na foto tylko przeciwne.
Saluto


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lutego 2012, 20:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 12 lipca 2011, 22:01
Posty: 12
model: transporter 4
silnik: benzyna 2.0

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam!
Dzięki Olek za odpowiedź:) zakupie taki czujnik i zamontuje zobaczymy jak to będzie i dam znać.
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 lutego 2012, 09:00 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Powodzenia, jakby były problemy to daj znać, postaram się pomóc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 marca 2012, 23:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 20:56
Posty: 41
model: T4
silnik: 2.0 benzyna AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam

Pozwolcie ze odswieze temat. Mogłby ktos pomoc mi przy wymianie tego map sensora bo czytam posty i gladam fotki lecz nie do konca rozumiem jak to ma byc. Góra dół (wzgledem czego) gdzieindziej map sensor niz na rysunku??
Najlepiej to jakby ktos mogł fotki zrobic jak u niego to wyglada po przerobieniu. Albo przerysowac tamte.
Jestesm pewny na 99 % ze to to ale zawsze jest 1% niepewnosci takze prosze rowniez o podpowiedz jak na 100% wiedziec czy to to jest walniete:D.

Auto nie trzyma obrotów i nei pali na benzynie i nie jest to wina czujnika ani wiazki kabli wszytsko sprawdzone oprocz sterownika

PZDR


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 kwietnia 2012, 22:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 20:56
Posty: 41
model: T4
silnik: 2.0 benzyna AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie prosze ponownie o pomoc:D ja w swoim sterowniku nie mam jak na zdjeciach, troche inaczej:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 lipca 2013, 20:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Dzisiaj byl przeszczepiany mapsensor w moim AAF
W mediatroniku MPX4100AP 152 pln brutto + przesylka,niestety ale tylko kurierem od 20 pln wzwyz ale maja od reki
W Nigeo http://www.uniprod.com.pl/ 102 pln razem z przesylka ale trzeba 4 dni czekac
Balem sie sam lutowac wiec zawiozlem ecu do goscia ktory zajmuje sie naprawa sterownikow
Montaz wyszedl dokladnie jak na fotce z wiki,czyli napisami do gory
Z tego co mowilem z gosciem,kondensatory nie maja bezposredniego wplywu na dzialanie mapsensora
Maja za zadanie przedluzyc jego zywotnosc,chodzi o jakies tetnienia ,fluktuacje czy jak on to tam po swojemu nazywal,po naszemu chodzilo chyba o stabilizacje
U mnie gosc zalozyl,chodz nic o nich wczesniej nie wspominalem wiec chyba dla ludzi w temacie sa sprawa oczywista
Czesc map sensora,nozki i kondensatory zalal czyms co wygladalo jak ten ori czerony lak tylko ja mam koloru czarnego i podobno drgan teraz tez nie bedzie sie balo
Zalozylem rowniez filterek jak na wiki,chodz nie ma on za zadanie filtrowac tylko dziala troszke jak syfon w zlewie zeby ew olej z kolektora nie dostawal sie do czujnika (u mnie pewnie z racji przebiegu olej byl)
Gosc potwierdzil rowniez moje przypuszczenia ze sterownik w AAF i AAC,nie wie jak w tych nowszych,jest glupi jak cap
Nie ma zadnych zdolnosci adaptacyjnych,zadne mapy mu sie nie rozjezdzaja (np przez zle ustawiona instalacje gazowa)wie tylko tyle co wklepano mu w fabryce,wiec odprawianie czarow typu odpinanie aku bo mu sie cos rozjechalo a po podpieciu aku odpalenie na wolnych obrotach az wlacza mu sie raz czy dwa wentylatory w tych sterownikach nie ma najmniejszego sensu


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 lipca 2013, 22:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
I tu gosć nie ma racji gdyż te sterowniki tez się uczą


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], volt_art i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB