T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 13:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 września 2011, 17:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 10:32
Posty: 10
silnik: aaf

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich
Mam pytanie odnosnie koloru czujnikow temperatury cieczy w t4 w silniku AAF. Moje pytanie rodzi sie tu gdyz mam dwa takie silniki i w kazdym te czujniki maja inny kolor a mianowicie w jednym sa czarna a w drugim niebieskie. Jesli ktorys z uzytkowniow takiego silnika moze powiedziec jaki jest wlasciwy to z gory dzieki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 września 2011, 18:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
U mnie w AAF niebieski dwu pinowy znajduje sie miedzy 1 i 2 swieca zaplonowa i informuje ecu o temp silnika
Drugi czujnik odpowiedzialny za wentylatory i wskaznik temp silnika szczerze mowiac to nawet nie wiem gdzie sie znajduje i jaki ma kolor


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 września 2011, 20:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 10:32
Posty: 10
silnik: aaf

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzieki za odpowiedz , a co do drugiego czujnika to jest na tym samym trojniku co dwupinowy, a od wentylatorow jest na chlodnicy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 października 2011, 21:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 24 sierpnia 2011, 10:45
Posty: 21
Lokalizacja: chełm
model: Caravelle Long
silnik: 2.0 AAC + LPG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
halo halo. Mam Pytanko :D na króćcu mam dwa czujniki jeden dwu pinowy od pompki obiegu gdy zgaszę silnik a drugi jest od tego żeby pokazał mi temperaturę na desce i wyłączy ssanie , jednak mam pytanie odnośnie takiego objawu jak mam ciepły silnik i go zgaszę jest jakieś przebicie i zapalają się dwie kontroli oleju i płynu na desce, przetestowałem i gdy ta kostka 45 pinowa jest podłączona pali mi dużo więcej jeździ jak muł zero przyspieszenia. Gdy odłączę kostkę cztero pinowa po zgaszeniu silnika nie ma żadnego przebicia na desce odpala od strzału jeździ o niebo lepiej przyspiesza bardzo ładnie. nie wiem gdzie szukać przyczyny, zmieniałem już 4 czujniki na każdym to samo, dodam ze jak zimny silnik odpalę pochodzi zgaszę i nie ma przebicie dzieje się to na ciepłym silniku.. co robić?? Proszę o pomoc :D:D


_________________
nie ma tego zlego, co by nam nie wyszło


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 października 2011, 10:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Coś pomieszałeś, w AAC masz tak jak na rysunku:
Obrazek
G62 = czujnik temperatury do sterownika silnika
G2 = czujnik temperatury do wskaźnika na desce rozdzielczej
F95= czujnik-włącznik dodatkowej pompki obiegu wody
U ciebie G2 i F95 to czujnik 4-o pinowy na którym zapewne zgubiłeś masę i dlatego po wyłączeni stacyjki na ciepłym silniku masz choinkę na zegarach, jednak nie powinno mieć to wpływu na działanie silnika, choć jak jest wspólna masa dla wszystkich tych czujników to mogą się dziać cyrki też z silnikiem.
Posprawdzaj masy, podepnij pod Vag-a i sprawdź błędy + działanie G62.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 października 2011, 11:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 24 sierpnia 2011, 10:45
Posty: 21
Lokalizacja: chełm
model: Caravelle Long
silnik: 2.0 AAC + LPG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
właśnie jesteś Genialny.... ale powolutku naprawdę jest duża różnica nawet w mocy jak nie mam choinki, jeszcze jak być mógł mi powiedzieć który kabelek to masa w wtyczce 4 pinowej. chociaż masę mam podpięta niżej do bloku wychodząca z tej wiązki co 4 i 2 pinowe kostki... a temperatura na desce nawet nie drgnie chociaż raz było ze zadziałała ale to na sekundę i opadał i już nie działa znowu... a vaga nie podepnę nie ma gdzie koło bezpieczników nie ma nic podobnego do vaga chyba ze transporter ma inaczej jakoś...

zabrałem się dzisiaj chwile do roboty, podłączyłem kabelek to aku - i dotykałem w kostce do kabli siwy odpowiada za ta pompkę w czteropinowej kostce a zółty z czerwonym paskiem za wskaźnik na desce robiłem każdą kombinacje podłączyłem masę pod siwy pompka działa. podłączyłem pod ten żółto czerwony zaczyna migać na desce temperatura a wskazówka ani drgnie. nie wiem już co robić ręce mi odpadły nie ingerowałem w instalacje jest oryginalna sprawdzałem masę wszystko cacy...


_________________
nie ma tego zlego, co by nam nie wyszło


Ostatnio edytowano niedziela, 9 października 2011, 17:05 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 października 2011, 18:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
piotrek17120 napisał(a):
.... ale powolutku naprawdę jest duża różnica nawet w mocy jak nie mam choinki
Wygląda na to że G62 nie łączy, albo gubi masę którą chyba ma wspólną z czujnikiem G2/F95 i przy braku masy mogą na siebie te czujniki oddziaływać.
Posprawdzaj jeszcze masę silnika do nadwozia i do akumulatora.
Masy masz tak jak na rysunku:
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/Elektrik_Geber_Kuehlmittel_4_Zylinder_1991.jpg
Na wtyczce cztero pinowej noga 1 - kabel brązowy z białym paskiem i noga 3 - kabel brązowy (to jest ta sama masa)
Na wtyczce dwupinowej kabel brozowy z białym paskiem noga chyba 2

Vaga podepniesz pod takie dwie wtyczki które są nad skrzynką bezpieczników, ewentualnie gdzieś tam się plączą:
Obrazek
Czyli OBD1


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 października 2011, 21:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 24 sierpnia 2011, 10:45
Posty: 21
Lokalizacja: chełm
model: Caravelle Long
silnik: 2.0 AAC + LPG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Sprawdzałem masę wszystko jest git z akumulatora przykręcona mam masę na śrubę która trzyma akumulator później na łapę poduszki skrzyni i do rozrusznika. sprawdzałem miernikiem czy przewodzi masę i jest na dwóch brazowych kab;lach masa... jutro kupie dwa nowe czujniki ten 2 ponowy i 4 pinowy


_________________
nie ma tego zlego, co by nam nie wyszło


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 października 2011, 08:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 24 sierpnia 2011, 10:45
Posty: 21
Lokalizacja: chełm
model: Caravelle Long
silnik: 2.0 AAC + LPG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam... Wymieniłem dwa czujniki na nowe trochę kosztują ale mniejsza o to, było to samo zwarcie robił kabel od pompki wolnego obiegu!! odłączyłem ja całkiem... a temperatura ani drgnie


_________________
nie ma tego zlego, co by nam nie wyszło


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 sierpnia 2014, 20:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 09:10
Posty: 100
model: Caravelle GL
silnik: 2.0 Pb+LPG

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam

Podepnę się do tematu.
Silnik zaczął mi bardzo nie regularnie chodzić i nie chce wejść na obroty ale po próbach wchodzi i ciągnie dość dobrze ale jak zaczyna sie jazda od zera to brak mocy i znów to samo.
Podpiąłem VAGa i wywalił mi błąd 522 czyli czujnik G62 czujnik temperatury cieczy chłodzącej.Po wykasowaniu błędu silnik znów ładnie chodzi ale za jakiś czas znów mi wywala błąd i silnik chodzi żałośnie.Jeśli zgaszę silnik i odpalę znów to silnik znów chodzi ładnie ale nie mogę tak jeździć ,że za każdym razem będę gasił i wyłączał silnik lub kasował błąd w VAGu.Gdy silnik tak chodzi to ma podwyższone obroty ale po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy ale do czasu.
Czy wymiana czujnik pomoże?Czy to coś innego.

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 stycznia 2015, 17:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 20 września 2014, 14:51
Posty: 8
model: t4
silnik: 1,9D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A czy ktos moze powiedziec krok po kroku jak wyglada wymiana takiego czujnika?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 października 2016, 22:38 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 30 sierpnia 2016, 22:14
Posty: 22
Lokalizacja: Myślenice
model: Caravelle T4
silnik: 2.5 TDI 102ps

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, podpinając się pod temat, zmieniałem ostatnio chłodnice wody, Caravelle 2.5TDI z klimatyzacją, demontując starą znalazłem taki czujnik jak poniżej, był on luźno położony na belce, pod chłodnicami (cieczy i klimy)
Pytanie gdzie ma być ten czujnik? zastanawiałem się czy mi czegoś nie brakuje... jakiegoś wejścia na wężu czy coś?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 października 2016, 22:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
czujnik temperatury od dogrzewacza, ma on swój uchwyt pod zderzakiem z prawej strony, a 6 pinowa wtyczka jest wpięta do wiązki, pod pokrywą silnika w okolicy akumulatora (przed nim, przy błotniku)


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.



Za ten wpis autor niebieski-n2 podziękował: PiotrM (czwartek, 6 października 2016, 12:37)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 października 2016, 07:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 30 sierpnia 2016, 22:14
Posty: 22
Lokalizacja: Myślenice
model: Caravelle T4
silnik: 2.5 TDI 102ps

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję, spróbuję namierzyć to mocowanie :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 lutego 2017, 00:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2017, 19:05
Posty: 8
model: T4
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Chcialbym się podpiąć pod ten temat. Mam problem z czujnikiem, po zapaleniu i dlugiej jezdzie nie pokazuje mi temp na zegarach. Na początku myslalem ze czujnik ale podczas robienia glosnikow grzalem sie i po zgaszeniu silnika temp sie pokazala. Zaobserwowane ze tepmperatura sie podnosi zawsze po zgaszeniu auta. Jakies pomysly? Dodam ze zegarek tez nie dziala z nieznanych przyczyn.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 lipca 2017, 11:42 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 10 maja 2017, 21:26
Posty: 32
Lokalizacja: FZG
model: T4 2002r
silnik: 2.5 TDI 151KM AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
podepnę się. Mógłby ktoś podać gdzie dokładnie w 2.5TDI znajduje się czujnik G2, który odpowiada za temp wody na zegarach? Trzeba się dostać do niego od dołu czy od góry? Jakby ktoś poratował zdjęciem byłbym bardzo wdzięczny..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 lipca 2017, 22:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
W 4 poście masz opisane czujniki (twój G2) . W 6 poście masz link do wiki gdzie on się znajduje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 lipca 2017, 11:18 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 10 maja 2017, 21:26
Posty: 32
Lokalizacja: FZG
model: T4 2002r
silnik: 2.5 TDI 151KM AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
no właśnie podany link nie działa, zdjęcie martwe


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 lipca 2017, 10:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
http://t4-wiki.de/wiki/Geber_G2_(K%C3%BChlmitteltemperaturanzeige)



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: Luqe (poniedziałek, 10 lipca 2017, 12:08)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 lipca 2017, 18:47 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 10 maja 2017, 21:26
Posty: 32
Lokalizacja: FZG
model: T4 2002r
silnik: 2.5 TDI 151KM AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
witam, nadal mam problem ze wskazaniami temperatury na liczniku oraz błędem na vagu 1039 - czujnik G2. Po oględzinach okazało się, że są lekko przetarte izolacje w dwóch kablach tuż przy samej wtyczce do czujnika. Ponowne polutowanie oraz zaizolowanie kabelków nie przyniosło efektu, nadal wskazówka częściej leży całkiem niż pokazuje 90st. Wymienił bym sam czujnik ale nigdzie nie mogę znaleźć numeru części, a do demontażu starego konieczne jest spuszczenie wody..ktoś wie jaki to dokładnie czujnik i w jakich samochodach/silnikach grupy VAG jeszcze występował?



Za ten wpis autor Luqe podziękował: michu1u (wtorek, 7 maja 2019, 16:15)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB