T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 15:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 345 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 18  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 czerwca 2012, 21:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
no - to wiązkę od manetki MFA i potrzebną wiązkę idącą do licznika już mam zaklepaną - pozostaje licznik <yahoo>

Pytanie które podejdą i czy tych szukać ???

7D0 920 823 B
7D0 920 822 J
7D0 920 822 C

I co mnie czeka przy wymianie ??? p&p czy trzeba kompa używać ???


_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano czwartek, 16 marca 2017, 14:40 przez notri, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 czerwca 2012, 21:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Kompa nie trzeba uzywac , jezeli masz zaklepaną wiązkę to pozostaje kwestia czujnika temp. zew. , czy go masz , jezeli nie masz to musisz kable pociągnac i zamontowac czujnik. Ja pomimo ze juz długo mam licznik z fis`em to czujnika jak nie miałem tak nie mam i mi wyswietlają sie tylko kreski poziome w miejscu temperatury ;). Prawde mówiąc mi nie brakuje akurat tego wskazania dlatego jeszcze tego czujnika nie mam pomimo ze kable do zderzaka juz mam wyprowadzone no i mam błąd własnie uszkodzonego czujnika przez to , ale to akurat na nic nie wpływa. Moze kiedys tam go wkońcu zamontuje jak najdzie mnie akurat takie ciśnienie ;).

Co do nr które podałes to kazdy powinien pasować u Ciebie. Ostatnia cyfra jak jest inna niz 0 to oznacza ze pod szynę CAN jest.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 czerwca 2012, 22:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Sterciu - a jak pozostaje kwestia aktualnego przebiegu kilometrów ??? Przekładasz licznik i sam wyświetli aktualny stan ??? jakoś mi to nie pasuje


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 czerwca 2012, 22:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Przebieg Ci pokazuje taki jak masz zapisany w liczniku , czyli jak jest wymontowany z auta o przebiegu załózmy 384kkm to tyle bedzie Ci pokazywał. Czyli bedzie pokazywał przebieg auta z którego został wyjęty, no chyba ze kupisz nowy licznik to wtedy bedziesz miał od zera liczony przebieg ;).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 czerwca 2012, 22:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
aaaaaaaaaaaha - no mnie by zależało na moim stanie - czyli podłaczyć i zmienić trzeba by było, a i jeszcze sprawa immobilaizera bo go posiadam i o ile wiem coś trzeba grzebać oprogramowaniem aby działał


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 czerwca 2012, 22:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Jak zalezy Ci na przebiegu to wtedy musisz go podlaczyc i zmienic , co do immo to nic nie trzeba grzebac bo T4 nie ma immo w liczniku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 czerwca 2012, 22:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Sterciu napisał(a):
co do immo to nic nie trzeba grzebac bo T4 nie ma immo w liczniku.


Dzięki bogu - mechanik mi o tym mówił ale robił to w pasatach, w T4 nie robił i stąd moje pytanie


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 czerwca 2012, 23:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
passat z tego co wiem ma immo w liczniku , t4 nie ma.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 czerwca 2012, 20:49 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 kwietnia 2011, 13:47
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
opis: 2000r, long, 102KM.
model: Transporter
silnik: 2,5 TDI AUF lub ACV

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 15 razy
Panowie czas płynie ale odłożyłem kasę i chcę założyć tempomat. Pytanie i prośba o poradę brzmi czy http://moto.allegro.pl/przelacznik-kier ... 67178.html da się założyć i uruchomić w moim aucie ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 czerwca 2012, 22:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
sintra napisał(a):
Panowie czas płynie ale odłożyłem kasę i chcę założyć tempomat. Pytanie i prośba o poradę brzmi czy http://moto.allegro.pl/przelacznik-kier ... 67178.html da się założyć i uruchomić w moim aucie ?


Da się założyć i uruchomić.Potrzebujesz jeszcze wiązkę (cztery przewody).Musisz kupić lub wyprodukować.Wystosuj zapytanie w dziale giełda, może ktoś ma na zbyciu używaną manetkę z wiązką .Będzie o połowę taniej od tej z allegro.


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 lipca 2012, 00:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
potrzebujesz dokładnie czegoś takiego ale cena jest z kosmosu
ja po dwóch miesiącach szukania kupiłem dokładnie to samo z allegro za 100zł z przesyłką


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 lipca 2012, 10:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Tylko zauwazcie ze ta manetka z aukcji jest niby Nowa ;). Ja taniej dalem za kpl czyli manetkę MFA , tempomatu i całą wiązkę w kpl do tych menetek. Takze jak się poszuka to się sporo taniej napewno kupi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 lipca 2012, 10:26 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 kwietnia 2011, 13:47
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
opis: 2000r, long, 102KM.
model: Transporter
silnik: 2,5 TDI AUF lub ACV

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 15 razy
Panowie czyli uważacie że poszukać takiej manetki tańszej lub bardziej rozbudowanego zestawu (jak napisał Sterciu) ?
Czy poza Allegro są jakieś źródła ?
Szukając normalnie na googlach nic nie znalazłem.

pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 lipca 2012, 12:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
To zalezy , jezeli kiedys bedziesz chciał zalozyć licznik z MFA lub FIS to manetka MFA wtedy bedzie konieczna , jezeli nie planujesz to ta manetka jest Ci do niczego nie potrzebna. Wtedy szukasz tylko manetki tempomatu ale w uzywce i najlepiej jakby ktoś sprzedawal z wiązką w kpl. wtedy nie trzeba sie pierdzielić z dorabianiem brakujacych kabli. Tylko z drugiej strony z tymi uzywkami tez róznie moze byc , ostatnio u kumpla w passacie b5 montowaliśmy manetkę tempomatu to po aktywowaniu go vagIEM tempomat nie działał , okazalo sie po zakupie drugiej manetki ze tamta byla uszkodzona... Takze taką ewentualnosc tez trzeba wziąsc pod uwage i kupujac na allegro nie wystawiac pochopnie kometarza sprzedajacemu zaraz po odbiorze przesylki ;).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 lipca 2012, 14:59 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 kwietnia 2011, 13:47
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
opis: 2000r, long, 102KM.
model: Transporter
silnik: 2,5 TDI AUF lub ACV

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 15 razy
No właśnie już kilka razy się naciąłem na używkach dlatego szukałem też nowych.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 lipca 2012, 15:02 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 kwietnia 2011, 13:47
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
opis: 2000r, long, 102KM.
model: Transporter
silnik: 2,5 TDI AUF lub ACV

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 15 razy
slimak napisał(a):
Montaż tempomatu jest opisany na forum bardzo dokładnie. Jeśli dodatkowo chcesz zabudować fiz czy 1/2fiz to będziesz potrzebował prawej manetki z funkcją obsługi komputera, czujnika temp zewnętrznej i co oczywiste zegarów. Manetki lewa i prawa są od siebie niezależne i można je wymieniać pojedynczo w zależności od tego jakie zmiany chcesz wprowadzić w aucie. Montaż tempomatu wymaga zdobycia lub dorobienia wiązki a aktywować tempomat w ECU może kilku kolegów z Forum.
Mały fiz to komputer podający podstawowe informacje typu spalanie, temp zewnętrza, czas jazdy prędkość średnia. Duży można podłączyć pod fabryczne radio czy navi a do tego poinformuje Cie o braku płynu w zbiorniczku spryskiwaczy, niskim stanie paliwa czy ciśnienia oleju (nie ma wtedy tradycyjnych kontrolek). Samo podłączenie w aucie z szyna CAN jest proste i nie powinno sprawić Ci kłopotów.
Zestaw z pierwszego linku po dokupieniu czujnika temp zewnętrznej wraz z wiązką załatwia sprawę tempomatu i 1/2 fiz.


Bazowałem na poradzie Ślimaka. Chciałem małymi krokami to przejść. Jeżeli dobrze zrozumiałem to mogę najpierw założyć samą manetkę tempomatu, a później drugą i w trakcie lub później zmienić zegary.
Pytanie czy dobrze zrozumiałem ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 lipca 2012, 18:39 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Dobrze rozumujesz. Obie manetki są od siebie niezależne.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 lipca 2012, 19:17 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 kwietnia 2011, 13:47
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
opis: 2000r, long, 102KM.
model: Transporter
silnik: 2,5 TDI AUF lub ACV

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 15 razy
slimak napisał(a):
Dobrze rozumujesz. Obie manetki są od siebie niezależne.


Dzięki Ślimak ! To ja poszukam używki, bo auto jutro rano idzie do warsztatu na przegląd, potem lakier i zabudowa tyłu więc 2 tygodnie mam na poszukiwania.

pozdrawiam !


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 lipca 2012, 22:56 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 kwietnia 2011, 13:47
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
opis: 2000r, long, 102KM.
model: Transporter
silnik: 2,5 TDI AUF lub ACV

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 15 razy
Dziś dzięki Kenobiemu w moim T4 pojawiła się manetka tempomatu i MFA wraz z wiązkami, pozostaje znalezienie 1/2 FIS z paskiem automatu i nogi po turecku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 lipca 2012, 22:12 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 kwietnia 2011, 13:47
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
opis: 2000r, long, 102KM.
model: Transporter
silnik: 2,5 TDI AUF lub ACV

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 15 razy
Po kilku dniach jazdy z tempomatem zauważyłem specyficzne zachowanie skrzyni. Otóż automat w zależności od prędkości (w mniejszym stopniu od obrotów) zachowuje się stabilnie utrzymując obroty lub "wachluje skrzynią".
Przy ok 60 km/h obroty pływają od około 1700 do 2200 co jest trochę irytujące i pewnie ma wpływ na zużycie paliwa.
Przy 80 i 100 km/h jest idealnie i automat trzyma obroty na 2000.
Jak na razie obczajam optymalne zakresy prędkości, ale już wiem, że tempomat jest super i na pewno w trasie będzie wygodnie.



Za ten wpis autor sintra podziękował: steniu4 (sobota, 25 stycznia 2020, 23:18)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 345 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 18  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB