T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 11:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 345 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2012, 20:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jak by to był passat golf to wiem o co chodzi bo one mają immobilizer w sobie ale w t4???


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2012, 21:05 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Nie wiem po co PIN w t4....
Chemik, nie mam pojęcia jaki tempomat, gdyby sterowanie było elektroniczne to zapewne tak jak w TDI, do mechanicznego może zestaw Waeco Klik


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2012, 21:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A ten elektryczny to jak się podłączyć, do przepustnicy czy jak,???


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2012, 21:20 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
To jest podciśnieniowo sterowany moduł który podpinasz do linki gazu.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2012, 21:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Mi chodzi o ten elektryczny?? jak do tdi,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2012, 21:24 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Nie wiem jak jest w benzyniakach ale w TDI czyli w aucie z elektronicznie sterowanym "gazem" wpinasz się w instalacje auta (instalacja jest juz przygotowana do wpięcia manetki), aktywujesz tempomat VAG a resztę roboty robi ECU.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2012, 21:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Muszę powalczyć manetkę mam,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 kwietnia 2012, 16:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
panowie - dajcie namiary jak się demontuje kierownicę i poduszkę. Manetka mi się złamała i muszę ją wymienić.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 kwietnia 2012, 16:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 20 marca 2011, 10:58
Posty: 352
Lokalizacja: Szczecin
model: multivan
silnik: ACV

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 12 razy
odkręcasz poduszkę od spodu, po odręceniu śrub odpinasz taśmę i przewody klaksonu, odręcasz śrubę kierownicy i po problemie,


_________________
T4 ... i wszystko jasne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 kwietnia 2012, 18:33 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Przede wszystkim zacznij od odłączenia masy. Jak będziesz składał to masę podłączaj przy włączonej stacyjce - w razie problemów poducha odpali przy włączeniu masy a nie Tobie w twarz przy pierwszym odpaleniu.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 kwietnia 2012, 20:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
To jeszcze dopytam. Będę wymieniał manetkę na tą ze sterowaniem od MFA - tak na wszelki wypadek jak zachce mi się Fis - konieczne jest dołożenie wiązki od sterowania manetką od razu przy jej montażu, czy też można to zrobić w terminie późniejszym czyli zostawić na razie tą wiązkę co mam obecnie ???


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 kwietnia 2012, 21:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
notri napisał(a):
panowie - dajcie namiary jak się demontuje kierownicę i poduszkę.


zależy z która kierownica, najnowsza czy starsza
w najnowszej poducha jest na zatrzaski - nic nie odkręcasz


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 kwietnia 2012, 21:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
ja mam Kenobi busa z 2001 więc chyba ta nowa.
A raczej na pewno bo miałem busa z 96 i przyciski od klaksona miała po bokach, moja jest ta nowsza


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 kwietnia 2012, 21:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
notri napisał(a):
To jeszcze dopytam. Będę wymieniał manetkę na tą ze sterowaniem od MFA - tak na wszelki wypadek jak zachce mi się Fis - konieczne jest dołożenie wiązki od sterowania manetką od razu przy jej montażu, czy też można to zrobić w terminie późniejszym czyli zostawić na razie tą wiązkę co mam obecnie ???


W wiązce gdzie nie ma sterowania MFA z tego co pamiętam brakuje jednego przewodu... Jak będziesz podlaczał licznik z fis to od skrzynki centralnej bedzie tez prawdopodobnie brakowalo trzech przewodów idących do licznika i je bedziesz musiał pociągnąc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 kwietnia 2012, 21:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Sterciu czyli mam rozumieć że jak będę wymieniał manetkę na tą ze sterowaniem od fisa to nie muszę teraz ciągnąć nowej wiązki i mogę to zrobić później jak się dorobię licznika ??? teraz mam manetkę z przyciskiem od tylnych wycieraczek.

Pytam w sumie z tego powodu że różnica w cenie używki jest rzędu 20 - 30 zł pomiędzy tą co mam a tą z MFA


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 kwietnia 2012, 22:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Nie bedzie Ci działał przełącznik MFA , reszta powinna. Chyba ze masz juz wiązkę w aucie pod tą manetkę oryginalnie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 czerwca 2012, 18:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
odświeżę temat bo zaśniedział trochę.

Manetkę na tą już do obsługi fis wymieniłem (dla zrozumienia nie mam licznika z fis -wymieniłem tylko manetkę już na tą do obsługi komputera bo poprzednia standardowa z włącznikiem od tylnych wycieraczek mi się złamała, szykuje się tylko do FIS-a).
Żadnej masy nie odpinałem (robiłem to przy moim mechaniku).
Odblokowanie poduchy faktycznie nie jest takie proste - teraz już wiem jak to robić, ale innych przestrzegam bo można urwać mocowanie zatrzasku. Ja sobie tak zrobiłem niestety - musiałem sobie plastik pospawać.
Manetka działa beż żadnej dodatkowej wiązki zgodnie z przypuszczeniami.

Jedna rzecz którą gdzieś tam wyczytałem dotycząca pełnego FIS lub 1/2 FIS - wyświetlacze w 1/2 FIS są niewymienialne. Z wymianą wyświetlacza w pełnym FIS - no problem. A czy to prawda - nie dociekałem.

Pytanie jeszcze dotyczące wiązki już pod fis. Z kostki prawej manetki idą mi o ile pamiętam dwa kable. Czyli brakuje mi dwóch kabli ???
Czy jakieś jeszcze wiązki mi brakuje ( czy wiązka samego licznika różni się od wiązki standardowego licznika i trzeba będzie wymienić ) ???
Pytam bo jak skończę temat podgrzewania siedzeń biorę się za fisa

PS. Powiem wam że temat elektryki po trochę zaczynam sobie przypominać a daaawno tego nie robiłem. A podgrzewanie tyłka - proste


_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano niedziela, 7 kwietnia 2013, 16:29 przez notri, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 czerwca 2012, 10:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
W 1/2 fis nie ma potrzeby wymieniac wyswietlaczy bo wątpie czy on raczej kiedys by Ci padł , a w pelnym fis juz widziałem niejedengo T4 w którym brakowało pikseli i był do wymiany. Sam jak zakładałem licznik z komputerem to się zastanawiałem jaki załozyc i pomimo ze w tej samej cenie miałem taki i taki do wyboru to zdecydowalem sie na 1/2 fis bo mi tylko chodziło o wskazania ktore on pokazuje.

W wziązce manetki pod mfa powinienes miec jedną wąską małą podłuzna kostkę , mniejszą jak te idące do "głownej manetki". Nie pamiętam na ile pinów , czy 4 czy 5 ale ogólnie trzy kostki powinny iśc do manetki wycieraczek z mfa i trzy kostki do manetki kierunkowskazow z tempomatem. Do tempomatu jest mała wąska podłuzna kostka , chyba czarna jak sie nie myle i do mfa jest identyczna prawieze tylko w kolorze czerwonym (kolory moglem pomylic i zamienic ;) )

Podejrzewam ze nie bedziesz miał trzech przewodów idących ze skrzynki centralnej do licznika do zielonej kostki.
Jak bedziesz mial wyjety licznik to sprawdz sobie czy pod piny w zielonej kostce dochodzą przewody:


pin 23 - Speicherschalter für MFA (Memory) ----> U2/8
pin 24 - Abruftaste für MFA (Mode) ----> U2/4
pin 25 - Speicherschalter für MFA (Reset) ----> U2/14


Tutaj masz rozpiskę:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Kombiinstrument


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 czerwca 2012, 12:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
sterciu - i ja nie spotkałem się z informacja aby wyświetlacz w 1/2 fis był do wymiany. No chyba to o czymś świadczy ( ponadto to innego rodzaju wyświetlacz więc chyba dlatego)

Co do fisa (bo na forum ciągnięty jest obok tego jeszcze jeden podobny temat)

W 1/2 fis jest:
-temperatura zewnetrzna
-spalanie chwilowe
-srednie spalanie
-srednia prędkosc
-ilosc przejechanych km
-czas przejazdu

I te informacje są mi wystarczające dlatego przymiarki idą w 1/2 fis (przydałby się jeszcze poziom oleju ale coź)


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 czerwca 2012, 19:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
notri napisał(a):
( ponadto to innego rodzaju wyświetlacz więc chyba dlatego)


no własnie dlatego ze to są dwa całkiem inne wyswietlacze to ten pierwszy jest praktycznie bezusterkowy...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 345 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB