T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Akumulator rozruchowy i dodatkowy https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=2751 |
Strona 18 z 21 |
Autor: | SO...T4 [ wtorek, 20 lutego 2018, 08:28 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator rozruchowy i dodatkowy |
Przypuszczam, że wymiana regulatora pomoże, ale bardziej chodziło mi o to czy bawić się z nim czy wymieniać na wydajniejszy coby prądu nie brakło przy drugim aku i rosnącej liczbie odbiorników? |
Autor: | Adampio [ wtorek, 20 lutego 2018, 10:35 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator rozruchowy i dodatkowy |
To policz bilans mocy i powiedz kiedy będziesz tyle prądu potrzebował. Gdy na postoju to duży alternator nic Ci nie da, poza szybszym naładowaniem aku dodatkowego po odpaleniu. Pod fotel wielkiego akumulatora nie wsadzisz. Moim zdaniem altek 120A był montowany wlasnie do dwoch akumulatorów. Ja montuje drugi akumulator nie z braku pradu tylko dla spokoju uzywania ogrzewania postojowego, to jest bez ryzyka że po nocy tej lub kolejnej nie odjadę. |
Autor: | hoopsii [ wtorek, 20 lutego 2018, 18:52 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator rozruchowy i dodatkowy |
SO...T4 napisał(a): Od dłuższego czasu myślę o dołożeniu aku pod fotel. I być może w tym roku wreszcie się to uda zrobić. Natomiast posiadam alternator 120A, który prawdopodobnie się kończy bo daje najczęściej poniżej 14V - tak coś koło 13,5-13,8. I zastanawiam się czy warto go regenerować czy lepiej od razu kupić zregenerowany 150A coby prądu nie brakowało przy dodatkowym aku i rosnącej ilości odbiorników? Nie wiem czy tutaj zastanawiać się i pytać? Czy w wątkach o alternatorach? od passata b6 2.0 TDI jest 180A i pasuje bez żadnych przeróbek. Czasem tylko wtyczka jak masz kwadratową jak półokrągła to bez. Mam już taki od roku. Kilka osób z tego co słyszałem też. Taki alternator kupisz już od 75 90 zł. Ja swój kupiłem za 90 z przesyłką w idealnym stanie. Za 200 są po przeglądzie. Na aledrogo jest ich pełno. Dodam też, że mam identyczne dwa aku tej samej firmy co kolega 90 i 75Ah. Wymienialiśmy razem. On ma alternator 120A i na wakacjach dało się odczuć, że u mnie szybciej doładowywało. Staliśmy 10 dni bez prądu ale codziennie ruszaliśmy busy. Moj 180Aszybciej doładowywał. Trzeci bus dwa aku ale alternator 90A i niestety w CRO padł regulator. |
Autor: | Dudu$ [ wtorek, 20 lutego 2018, 20:39 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator rozruchowy i dodatkowy |
hoopsii napisał(a): od passata b6 2.0 TDI jest 180A i pasuje bez żadnych przeróbek. Do ABLa też pasuje bez przeróbek? |
Autor: | hoopsii [ wtorek, 20 lutego 2018, 22:26 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator rozruchowy i dodatkowy |
Niestety nie zakładałem do 1.9 ale jeśli alternator t4 90A 1.9 i 2.5 jest ten sam to powinien podejść. Ale poczekaj moze ktoś jeszcze się wypowie co ma 1.9 |
Autor: | Probe041 [ wtorek, 20 lutego 2018, 22:43 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator rozruchowy i dodatkowy |
Na łapę od tdi wejdzie ale od ABL już nie. Hoopsii ten altek to bosch czy tylko valeo? Pamiętam, że od 3.0 tdi z audi też pakowali 220A |
Autor: | hoopsii [ środa, 21 lutego 2018, 15:27 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator rozruchowy i dodatkowy |
Taki nr valeo pasuje. Bosch też pasuje jednak dużo droższy. Gadałem z gosciem od regeneracji alternatorów i mowił, że trwałość ta sama tylko więcej roboty mają przy regeneracji valeo bo trzeba rozlutowywać a boscha nie potrzeba. |
Autor: | SO...T4 [ sobota, 24 lutego 2018, 00:36 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator rozruchowy i dodatkowy |
hoopsii napisał(a): od passata b6 2.0 TDI jest 180A i pasuje bez żadnych przeróbek. Czasem tylko wtyczka jak masz kwadratową jak półokrągła to bez. Mam już taki od roku. Kilka osób z tego co słyszałem też. Taki alternator kupisz już od 75 90 zł. Ja swój kupiłem za 90 z przesyłką w idealnym stanie. Za 200 są po przeglądzie. Na aledrogo jest ich pełno. Dodam też, że mam identyczne dwa aku tej samej firmy co kolega 90 i 75Ah. Wymienialiśmy razem. On ma alternator 120A i na wakacjach dało się odczuć, że u mnie szybciej doładowywało. Staliśmy 10 dni bez prądu ale codziennie ruszaliśmy busy. Moj 180Aszybciej doładowywał. Trzeci bus dwa aku ale alternator 90A i niestety w CRO padł regulator. Dzięki za info dokładnie takiej informacji szukałem. Lepiej kupić sprawny i mocniejszy szczególnie za około 100pln (jak się trafi?) niż regenerować za podobną lub wyższą kwotę mój. Szukam zaraz takiego jak piszesz a mój zostawię na wszelki wypadek. Interesuje mnie jeszcze temat przewodu od alternatora do akumulatora czy trzeba zmieniać czy jest wystarczający do mocniejszego i czy bezpiecznik trzeba zmienić (aktualnie 175)? |
Autor: | Kenobi [ sobota, 24 lutego 2018, 11:28 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator rozruchowy i dodatkowy |
Chyba wam się wątki pomyliły. Ten nie dotyczy zmiany alternatora ! |
Autor: | Adampio [ wtorek, 13 marca 2018, 15:35 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator rozruchowy i dodatkowy |
slimak napisał(a): D+ to kabel koloru niebieskiego. Piny A2/1, D/1, F/3 i U2/12. Może się jeszcze komuś przyda. Właśnie zauważyłem, że D+ steruje także przekaźnikiem pompki obiegowej (V51), a ten mam przed samym nosem (dodatkowy przekaźnik nad skrzynkąelektrynką) P.S. i fotka podstawy przed zabudowaniem[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180320/070bef9939cd6926208eb788eff2000a.jpg[/img] |
Autor: | SO...T4 [ wtorek, 5 czerwca 2018, 22:49 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator rozruchowy i dodatkowy |
Czy możliwy jest montaż podstawy fotela pod dodatkowy aku obróconej o 180 stopni na oryginalnej wiązce? Pytam, bo szukam takowej ale właśnie przypomniałem sobie, że u mnie podstawa jeździ tyłem co daje mi dodatkowe miejsce na nogi przy moim skromnym wzroście a jak juz kupię to pozamiatane... |
Autor: | Adampio [ wtorek, 5 czerwca 2018, 23:04 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator rozruchowy i dodatkowy |
Po co kupować jak prościej zrobić taką jak się chce. Ewentualnie namawiaj poliftowców z oryginalną wiazką żeby odwrócili podstawę. W przedlifcie podstawy nie da się zalożyć odwrotnie, chyba że wykrecisz przednie grzybki, czego mi się nie udało |
Autor: | rafflex [ środa, 6 czerwca 2018, 05:22 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator rozruchowy i dodatkowy |
Wszystko się da, tylko kwestia nakładu pracy. W twoim przypadku nie będzie tak prosto, bo z tego co pamiętam wyjście z podłogi wiązki akumulatora będzie właśnie w tym miejscu, gdzie blacha (podstawa). Jeśli chcesz, to mam taką podstawę i mogę pożyczyć do przymiarki. |
Autor: | Adampio [ środa, 6 czerwca 2018, 08:37 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator rozruchowy i dodatkowy |
Nieprzypadkowo pisalem o robieniu wiazki, ktora można puścić pod dywanikiem i wyjść ponad niego tam gdzie się chce. |
Autor: | Kenobi [ środa, 6 czerwca 2018, 21:38 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator rozruchowy i dodatkowy |
Dla osoby posiadającej umiejętność spawania wykonanie mocowania dodatkowego aku w dowolnym miejscu podstawy to dwie godziny roboty, porządny kątownik, szlifierka, wiertarka i cztery nakrętki. |
Autor: | vwyogi [ piątek, 21 września 2018, 14:10 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator rozruchowy i dodatkowy |
Panowie u mnie przekaxnik na dodatkowe aku sie nie załącza. Prąd dochodzi, ale z przekaxnika nie wychodzi. Wzbudzenia zalternatora jest ( niebieski przewód ). Jak podam mase na czerwono/czarny to przekaxnik się załącza i juz ladowanie jest. I teraz pytanie, gdzie powinien byc wpięty drugi koniec czerwono/czarnego przeowdu? I drugie pytanie jak nie znajde tego przewodu w skrzynce to czy moge zapodac mase na przekaxnik bezpośrednio z podstawy fotela? Tak mi bedzie najłatwiej. |
Autor: | garbaty [ piątek, 21 września 2018, 14:33 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator rozruchowy i dodatkowy |
Ten przekaźnik nie jest sterowany masą. Wyłącz zapłon i podaj masę. Nie powinien się załączyć. Dopiero po odpaleniu powinien chwycić. Jeśli tak będzie to możesz masę ciągnąć skadkolwiek |
Autor: | Adampio [ piątek, 21 września 2018, 15:23 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator rozruchowy i dodatkowy |
@vwyogi: ja robilem od zera (ale według Wiki) wiec nie mam kolorow ale cewkę przekaźnika wpiąłem miedzy masę (oczko fi 10 pod jedną ze śrub fotela, zgodnie z ogolna zasada VAG przewod brązowy) a niebeski przewod z alternatora. Wtedy gdy pojawia się ładowanie przekaźnik łaczy plus aku trakcyjnego z hotelowym |
Autor: | garbaty [ piątek, 21 września 2018, 16:27 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator rozruchowy i dodatkowy |
To się zgadza, więc masę masz stałą A sterowanie plusem z altka. Jeśli przekaźnik nie zapina to brakuje Ci na cewce jednego z powyższych. Zweryfikuj czy plusa czy masy. |
Autor: | vwyogi [ piątek, 21 września 2018, 19:14 ] |
Tytuł: | Re: Akumulator rozruchowy i dodatkowy |
Mam zweryfikowane, brakuje masy na czerwono/czarnym przewodzie. Wzbudzenie z altka jest. Wiec brakuje przekaźnikowi masy na czerwono/czarnym a on w oryginale idzie pod wykładziną do skrzynki tylko nie wiem gdzie. Co ciekawe u mnie jakiś artysta elektryk nie ogarnął tego to pociągnął drugi plus z aku rozruchowego i to bez żadnego bezpiecznika |
Strona 18 z 21 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |