T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 21:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 405 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 kwietnia 2016, 17:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Macie rację, koniec bezczynności na forum <57>
Załącznik:
IMG_20160418_134128 copy.jpg
Załącznik:
IMG_20160418_134134 copy.jpg
Załącznik:
IMG_20160418_134150 copy.jpg
Załącznik:
IMG_20160418_134155 copy.jpg
Załącznik:
IMG_20160418_134205 copy.jpg
Załącznik:
IMG_20160418_134216 copy.jpg
Załącznik:
IMG_20160418_134228 copy.jpg
Załącznik:
IMG_20160418_134235 copy.jpg
Załącznik:
IMG_20160418_134241 copy.jpg
Załącznik:
IMG_20160418_134250 copy.jpg
Załącznik:
IMG_20160418_134304 copy.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękowali: 3 czoper (czwartek, 22 grudnia 2016, 21:56) • rafflex (poniedziałek, 18 kwietnia 2016, 21:14) • xxxkamil (poniedziałek, 18 kwietnia 2016, 23:30)
  Statystyki: 13.64%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 kwietnia 2016, 14:08 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 października 2015, 17:00
Posty: 71
Lokalizacja: Silesia
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
slimak napisał(a):
Poczytaj proszę o zasadach dodawania zdjęć na forum.

Przeczytałem , ale przecież nie dodaję zdjęć przez forum tylko zewnętrzny hosting , wklejona jest miniaturka , więc nie bardzo rozumie kolego co źle robię , a jeśli robię to przepraszam.

Udało się zrobić schemat , przy okazji zauważyłem , że pod fotelem jest niepodpięty wtyk lodówki , więc jest duża szansa , że owe dwa kable są właśnie od tego gniazda (kolory pasują czerwony plus brązowy masa. Czy posiada ktoś może zdjęcie owego gniazda/złączki od lodówki ?. Czarny przewód , który wchodzi pod tapicerkę wygląda jakby szedł do tablicy bezpieczników.



W samochodzie jest zamontowane webasto , które od lat nie było używane z racji braku drugiego akumulatora jest wyciągnięty dodatkowy bezpiecznik. Gdy owy bezpiecznik wsadzę mogę używać przedniej dmuchawy bez konieczności uruchomienia zapłonu i słyszę , że działa jakiś chyba wentylator w webaście.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano czwartek, 21 kwietnia 2016, 12:16 przez rainman777, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 kwietnia 2016, 14:19 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
rainman777 napisał(a):
Przeczytałem , ale przecież nie dodaję zdjęć przez forum tylko zewnętrzny hosting , wklejona jest miniaturka , więc nie bardzo rozumie kolego co źle robię , a jeśli robię to przepraszam.


Witaj. Chodzi o to, że zdjęcia z zewnętrznych serwerów z czasem znikają. Dodane w formie załącznika zostają w naszej bazie danych.
pozdro serdeczne!


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 kwietnia 2016, 14:27 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 października 2015, 17:00
Posty: 71
Lokalizacja: Silesia
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
slimak napisał(a):
Witaj. Chodzi o to, że zdjęcia z zewnętrznych serwerów z czasem znikają. Dodane w formie załącznika zostają w naszej bazie danych.
pozdro serdeczne!


Teraz kapuję , wieczorem znajdę chwilę czasu to pozamieniam fotki. W regulaminie powinna być zawarta taka informacja ;)

Pozdrawiam


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 22 września 2015, 23:46
Posty: 41
Lokalizacja: Łódź
model: Volkswagen Multivan
silnik: 2.4 Diesel

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ja tez mam do was pytanie:
mam multivana 92R oraz dodatkowy akumulator. Instalacja pewnie jest, skoro aku ma 12.6V W podstawie fotela mam gniazdko - ale na 100% nie jest ono na samochodową wtyczkę, bo ejst mniejszej średnicy. Podobne gniazdko jest w kokpicie koło stolika. Można jakoś dokupić adapter do tego dniazdka?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Zdjęcie się przyda


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 kwietnia 2016, 17:28 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Wiele wtyczek obsługuje obie średnice gniazdek. Przykładowa wtyczka, która po zdjęciu czerwonej nakładki będzie pasowała do gniazdek o których piszesz.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 kwietnia 2016, 18:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Małe wtyczki to niemiecki standard zasilania 12v. Znacznie zgrabniejsze ale trzeba mieć urządzenia z takimi wtyczkami. Do kupienia w Polsce ale trzeba się trochę naszukać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 kwietnia 2016, 20:23 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 października 2015, 17:00
Posty: 71
Lokalizacja: Silesia
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
glebor napisał(a):
W podstawie fotela mam gniazdko - ale na 100% nie jest ono na samochodową wtyczkę, bo ejst mniejszej średnicy. Podobne gniazdko jest w kokpicie koło stolika.


Jak coś takiego to gniazdo zasilania lodówki w fotelu ;)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 maja 2016, 11:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
Mam pytanko w sprawie akumulatora dodatkowego (multivan). Wystarczy zwykły (gdzieś 100Ah) czy jest sens kupienia takigo głębokiego rozładowania (AGM sięto nazywa jeśli się nie mylę). W aucie mam mieć docelowo lodówkę kompresorową 12v i solary na dachu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 maja 2016, 19:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Przy solarach brałbym zwykły


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.



Za ten wpis autor Victus podziękował: Ka55ei (poniedziałek, 23 maja 2016, 23:43)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 maja 2016, 23:44 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
Victus napisał(a):
Przy solarach brałbym zwykły
Dzięki za info. Potwierdziłeś dokładnie to co usłyszałem z innego źródła, więc tak zrobię :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2016, 20:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Ka55ei napisał(a):
Victus napisał(a):
Przy solarach brałbym zwykły
Dzięki za info. Potwierdziłeś dokładnie to co usłyszałem z innego źródła, więc tak zrobię :)

Gdybyś niemiał dodatwowego zasilania a byłbyś pod namiotem czy na jachcie to lepszy byłby głębokiego rozładowania a i to nie gwarantuję dostatku prądu. ( raz byłem w Ruciane Nidzia i na jachcie zabrakło energi, bo ktos zostawił włączone swiatłoi całkowicie się rozładowal)
Przy dodatkowym zasilaniu solarem i mozliwościa doładowania alternatorem , nie ma sensu przepłacać.
Ale każdy może kupić co chce.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2016, 21:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Jako drugi aku (nierozruchowy) MSZ może być i tańsza wersja z niższym prądem maksymalnym (parametr IEC). W garażu całkowicie pozbawionym prądu postawiłem kiedyś aku nominalnie 80Ah kóry nie był w stanie już zakręcić benzyniakiem 1,4, ale jako zasilanie prawie dwumetrowej taśmy LEDowej przez blisko rok nie wymagał podładowania.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2016, 23:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Tak , to prawda taki wyeksploatowany przez pare lat służył mi po namiotem
Co do lodówki, trzeba byłoby przetestować.
Załącznik:
Bez tytułu.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 maja 2016, 14:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Wymiana altka na mocniejszy nie zwalnia nas jednak od pilnowania napiecia na akumulatorze.
150A altek nie naladuje do konca dodatkowego 100Ah kwasiaka rozladowanego do 11,3 V na trasie 320 km.
3 godzine laduje "madra ladowarka" i przed chwila dopiero stwierdzila ze akumulator jest naladowany w 80%
Jak ktos bedzie samemu wiazke rzezbil to bezwzglednie stosowac bezpieczniki typu maxi (zwykle po czasie sie topia),przekaznik najzwyklejszy 40 A za pare zlotych wydaje mi sie odpowiedni


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2016, 11:57 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
Trzeci dzień studiuję... :) - i mam pare pytań do kolegów którzy wiedzą lepiej:

1. dlaczego różne przekaźniki stosujecie (214, 436, 96..?)
2. czy powinno byc tak że alternator najpierw ładuje główny akumulator i po osiagnięciu jakiegoś tam napięcia - przekaźnik puszcza prąd i zaczyna ładować dodatkowy? Jaki to przekaźnik ma być?
3. Jak jest lepiej (rozmawiałem z Kenobim) - akumulatory są rozłączane po wyjęciu kluczyka (tak ma podobno Jabłuszko) albo tak jak Kenobi (po zgaszeniu silnika) - instalacje pewnie da sie przerobić
4. czy jest jakis konkretny schemat (sprawdzony) który ktoś z Was zastosował i działa. rainman wrzucił ale nie za bardzo to rozumiem...
5. Przekaźników chyba będę szukał na szrocie - a czy w np. intercarsie kupię taki przekaźnik z podstawą/gniazdem? - ew. gdzie go poszukać? internet? sklepy moto?
6. Jeżeli aku dodatkowy rozładuje się bardzo - i prąd z głównego aku czy też alternatora go bedzie zasilał/ładował to czy płynący między nimi prąd jest tak duży że może uszkodzić przekaźnik lub instalację? Jak temu zaradzić?

przepraszam za tak łopatologiczne pytania ale lepiej dwa razy zapytać niż busa zjarać :D
a pewnie sie to niejednemu przyda :D


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2016, 12:04 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 25 listopada 2015, 15:29
Posty: 159
model: T4
silnik: 2,5TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
z własnego doświadczenia podpowiem
aku... muszą być nowe dwa ...jeden rozładuje drugi
przekaźników szukaj na szrocie ...w handlu występuje: szmelc

u mnie się nic nie rozłącza ....lodówka pracowała 24h
zapomniałem wyłączyć
rozładowała dwa aku


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2016, 12:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
@Marcel
Co do punktu nr 6
Na ruskim prostowniku z potencjometrem nigdy nie udalo mi sie zmusic zadnego zwyklego kwasiaka zeby podczas ladowania bral wiecej niz 10A.
Byc moze ze byl to juz kres mozliwosci prostownika,chodz wygladal nad wyraz okazale
Natomiast w samochodzie udalo mi sie zmusic optime AGM zeby brala 70 A a niektore start-stop podobno sa w stanie z instalacji czerpac wiecej.
Wiec chyba jesli wrzucicz jako dodatkowy aku zwyklego kwasiaka nie ma sie czego raczej obawiac bo przekaznik 40A (np taki od swiatel) i przewod conajmniej 6mm2 dadza rade.
U mnie chyba 2 rok dziala taka instalacja i nie liczac poczatkowych problemow z topiacym sie bezpiecznikiem wszystko jest ok.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Ostatnio edytowano czwartek, 30 czerwca 2016, 12:33 przez kurol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2016, 12:32 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
1) przekaźniki różnią się budową i max obciążeniem, które mogą przenieść.
2. Nie, przekaźnikiem steruje prąd wzbudzenia i w chwili wzbudzenia czyli rozpoczęcia ładowania przekaźnik łączy oba aku.
3. Lepiej jak baterie są łączone w chwili rozpoczęcia ładowania i rozłączane w chwili zgaszenia silnika, zapobiega to zasileniu rozrusznika z drugiego aku poprzez stosunkowo cienkie przewody i zabezpiecza główny aku przed przypadkowym rozładowaniem gdy jest włączony zapłon.
4. Schemat jest na t4 wiki KLIK
5. Polecam ori przekaźniki i podstawy montowane w osłony foteli
6. Zastosować kontroler napięcia odcinający zasilane odbiorniki przy spadku napięcia poniżej 10,5V. Do kupienia w sieci bez problemu.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.



Za ten wpis autor slimak podziękował: marcel (czwartek, 30 czerwca 2016, 12:38)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 405 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], stanislaw56 i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB