T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 405 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 stycznia 2018, 12:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Dorobić profil z jakiejś blaszki :-D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 stycznia 2018, 20:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Ze "stałej" strony guma lub podwyższenie pod aku a z drugiej strony posłużyć się blaszką której zdjęcie Ci przesłałem.

Dodam jeszcze, że miałem pod siedzeniem aku o wysokości 190 mm i nie kładłem na niego żadnej przekładki separującej od siedzenia
https://sklep.intercars.com.pl/produkty ... 0ah-640a-p


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 stycznia 2018, 23:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Victus napisał(a):
Ze "stałej" strony guma lub podwyższenie pod aku a z drugiej strony posłużyć się blaszką której zdjęcie Ci przesłałem.
Blaszkę mi wystrugano, chodzi tę "stałą stronę". Mój pomysł to grubościenna rurka gumiana, przecięta wzdłuż i założona na wywinięcie podstawy.

A co do samego aku to poszedłem niskobudżetowo: niski Jenox Classic 74Ah (175x175x276mm). Uczciwy polski kwasiak z korkami.
Ze względu na małą długość będzie jeszcze miejsce na bocznej ściance podstawy na przetwornicę Webasta (12/24).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 stycznia 2018, 10:08 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Są nakładki podwyższające podstawę akumulatora zwane adapterem stopki. Trzecie zdjęcie na zalinkowanej stronie.

https://jakdobrzekupic.pl/jaki-akumulat ... owy-kupic/


_________________
Administrator w stanie spoczynku.



Za ten wpis autor slimak podziękował: Adampio (piątek, 19 stycznia 2018, 10:38)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 stycznia 2018, 15:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Adapter już zakupiwszy (4,50 sztuka) i czekam na dostawę. Uszanowania dla @Ślimaka <england> <england>
Wyjdzie szybciej i taniej niż kombinowanie z gumami.

Ale przy okazji proszę o poradę jak się w praktyce podłączyć pod sygnał z alternatora (L/D+), bo może to mniej kłopotu niż kupowanie na Alledrogo automatu do świateł . Wiki wskazuje kilka wtyków z tyłu skrzynki elektrynki, w których ten sygnał występuje, ale warunki fizyczne (moje) i pogodowe (wiadome) nie zachęcają do rozpoznawania bojem ;)
Wiem już że kostki wychodzą ze skrzynki po zwolnieniu blokady, ale co dalej?
Wypinać z konkretnej kostki konkretny konektor, rozginać, dodawać nowy przewód i ponownie zaciskać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 stycznia 2018, 17:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Znajdziesz tam z pewnością wyprowadzony wolny przewód, zakończony pinem w plastikowej obudowie.
U mnie przynajmniej był.
Pozostało dobrać drugą część obudowy i osadzić w niej pin (przeciwny), którym zakończony winien być przewód sterowania cewką przekaźnika.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.



Za ten wpis autor niebieski-n2 podziękował: Adampio (piątek, 19 stycznia 2018, 17:36)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 stycznia 2018, 18:29 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
D+ to kabel koloru niebieskiego. Piny A2/1, D/1, F/3 i U2/12.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 stycznia 2018, 21:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
nie pamiętam właśnie z którego pinu, ale na pewno z jednego z nich miałem wyprowadzony już przewód, co znacznie ułatwiło robotę


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 lutego 2018, 23:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Wydarłem dzisiaj fotele pierwszego i drugiego rzędu oraz wykładzinę i puściłem dwa przewody 6mm2. Sygnalizowany przez Kenobiego rowek to zagłębienie na przewody od zbiornika wiec peszel musi być najcieńszy z możliwych.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 lutego 2018, 15:15 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 czerwca 2014, 14:14
Posty: 42
Lokalizacja: Wrocław
model: multivan t4
silnik: 1.9 tdi

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 1 raz
Witam, remontuje multivana z 95 roku, który miał fabrycznie dwa aku. Problem polega na tym, że po fabrycznej wiązce pozostał jeden gruby plusowy kabel i gniazdo przekaźnika. Pytanie o poradę, co byście zrobili na moim miejscu, bo ja coraz bardziej skłaniam się w stronę zakupu uniwersalnego separatora z alledrogo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 lutego 2018, 13:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Kto bogatemu zabroni. Przekaźnik kosztuje 7 zł. Ja za resztę wolałbym kupić paliwo

Zobacz czy równolegle z tym grubym masz też przewód cienki, którym można sterować przekaźnik.

I tu pytanie do uczonych w elektronach: czy ktoś może polecić trwały automat (moduł elektroniczny) do świateł? Taki co załącza po przekroczeniu napięcia w sieci wartości 13,5 V. Z minimalną obciążalnością ale możliwie niezawodny.
Pytam bo zapomniałem pociągnąć pod wykładziną dodatkowy przewód do przekaźnika :(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 lutego 2018, 22:49 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 czerwca 2014, 14:14
Posty: 42
Lokalizacja: Wrocław
model: multivan t4
silnik: 1.9 tdi

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 1 raz
Kasy już nie liczę, bo wydałem już 20 k na remont więc 150 zł w te czy we w te wielkiej różnicy nie zrobi, pytanie czy fabryczny system był tak samo dobry i trwały?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 lutego 2018, 10:16 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
http://elektrykapradnietyka.com/24009/a ... o-wybuchu/

Dla potwierdzenia moich wcześniejszych postów odnośnie wykorzystania pokładowego aku w celu awaryjnego rozruchu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 lutego 2018, 11:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Wiesz dokładnie dlaczego wybuch ten akumulator. Musiał być pęknięty, gaz z niego się ulatniał. Wcześniej czy później i tak by wybuch.
Adampio ja kupiłem taki moduł, ale jeszcze nie założony dlatego nic więcej o nim nie mogę napisać.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 lutego 2018, 11:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@garbaty: przecież oczywiste jest że kable sie łaczy najpierw do dawcy a potem ostrożnie do biorcy. Wtedy nic u dawcy nie iskrzy. Odpalałem mojego 2.4D, aku 100Ah, o napięciu 2.8V przez kable z Fiata Stilo i nic nie wybuchło ale trwało z 15 minut zanim mój wreszcie zagdał.

@bigos1966: widziałem to na Alledrogo, a @hoopsii podrzucił mi linkę z automatem o obciążalności 50A (2x20+2x10). Ten drugi wymaga do wyłączenia spadku napiecia poniżej 7V czyli potrzebuje dodatkowego przewodu po stacyjce, a miałem nadzieję że skoro łaczy od 13.5V to poniżej rozłacza i wystarczy żeby był taki moduł podłączony do aku rozruchowego. Mogłbyś eksperymentalnie sprawdzić w jakich warunkach Ci ten moduł rozłącza?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 lutego 2018, 11:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Sprawdzę, ale dopiero w sobotę. Teraz jestem na Saksach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 lutego 2018, 11:57 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
moim skromnym zdaniem nieszczelność nie ma tu nic do rzeczy. Aku nie musi być uszkodzone z zewnątrz, a do wybuchu mieszanki wodorowo tlenowej wewnątrz baterii może doprowadzić iskrzenie lub wysoka temperatura między cellami, spowodowana niewłaściwym ładowaniem. W tym przypadku ogromny prąd jaki naładowany aku musiał oddać do rozładowanego.



Za ten wpis autor garbaty podziękował: naczelnykawa (czwartek, 15 marca 2018, 23:59)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 lutego 2018, 23:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Adampio ten moduł rozłącza dopiero przy około 5V.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: Adampio (wtorek, 13 lutego 2018, 23:58)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 lutego 2018, 00:28 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Od dłuższego czasu myślę o dołożeniu aku pod fotel. I być może w tym roku wreszcie się to uda zrobić. Natomiast posiadam alternator 120A, który prawdopodobnie się kończy bo daje najczęściej poniżej 14V - tak coś koło 13,5-13,8. I zastanawiam się czy warto go regenerować czy lepiej od razu kupić zregenerowany 150A coby prądu nie brakowało przy dodatkowym aku i rosnącej ilości odbiorników? Nie wiem czy tutaj zastanawiać się i pytać? Czy w wątkach o alternatorach?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 lutego 2018, 00:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Sprawdź czy coś się zmieni jak podmienisz regulator.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 405 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: mati1 i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB