T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 405 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 12:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 stycznia 2015, 17:09
Posty: 72
model: t4 lift
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Czyli moze ktorys w skrzynce bezpiecznikow?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 14:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nie ma


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2017, 16:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 12:59
Posty: 49
model: T4
silnik: 2.4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Panowie czytając temat nigdzie się nie natknąłem na temat tych przekaźników. Czym one się różnią nie mówię wizualnie tylko w trakcie pracy. Czy nie ma możliwości żeby drugi aku był ładowany dopiero w tedy kiedy pierwszy będzie doładowany????


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2017, 17:18 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Przy zastosowaniu oryginalnych przekaźników nie ma takiej opcji. Jest to możliwe po zastosowaniu specjalnego modułu sterującego ładowaniem baterii. Do nabycia w sklepach z częściami do kamperów.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lutego 2017, 13:39 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
wojtf23 napisał(a):
Panowie czytając temat nigdzie się nie natknąłem na temat tych przekaźników. Czym one się różnią nie mówię wizualnie tylko w trakcie pracy. Czy nie ma możliwości żeby drugi aku był ładowany dopiero w tedy kiedy pierwszy będzie doładowany????

Tylko wtedy jest duże prawdopodobieństwo,że dodatkowy akumulator będzie notorycznie niedoladowany.Chyba,że dużo jeździsz lub będziesz doladowywac prostownikiem w garażu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 lutego 2017, 14:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 września 2016, 00:54
Posty: 4
model: multivan
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
picasiak napisał(a):
Dzięki za zrozumienie. Nie mam pojęcia jaki mam alternator, ani czy pod fotelem jest jakaś instalacja. Poprzedni właściciel zamontował tam jakieś urządzenie od telefonu - dośc stare urządzenie. Jest tam plątanina kabli ale czy któreś są od aku? nie wiem. Coś mi się wydaje, że bez elektryka nie poradzę sobie. Możecie kogoś polecić z Poznania?

Montowaliśmy w Poznaniu 85ah.w t4. W multivanie swoim też mam taki. 2,5 litra pojemność. Pod siedzeniem do ogrzewania poczytaj o aku kamperowych. Pierwotnie był normalny kwasowy mokry do 100AH.ale...dziś mamy lepsze technologie dla aku

Wysłane z mojego JY-S3 przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 lutego 2017, 17:17 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Proponuję przeczytać temat dokładnie swego czasu było o tym że na dodatkowe aku kwasiak lepszy od nowoczesnych technologii.Chyba kurol tłumaczył sprawę-chodziło o prąd ładowania po głębokim rozladowaniu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 lutego 2017, 08:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 września 2016, 00:54
Posty: 4
model: multivan
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
czoper napisał(a):
Proponuję przeczytać temat dokładnie swego czasu było o tym że na dodatkowe aku kwasiak lepszy od nowoczesnych technologii.Chyba kurol tłumaczył sprawę-chodziło o prąd ładowania po głębokim rozladowaniu.

No ok. Ten temat jest przede mną. Doczytam,jak dostosować żelowy aby było ok. Multivana używam jak kampera, więc przyda mi się ta wiedza, ale dopiero latem. Pozdrawiam

Wysłane z mojego JY-S3 przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 marca 2017, 20:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 5 marca 2016, 22:07
Posty: 7
model: t4
silnik: 2,4D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
witam. Mam pytanko z dnia na dzień padł mi akumulator rozruchowy , ako miało coś około sześciu lat , nie wiem czy go reanimować czy lecieć do sklepu po nowy (HEAVY-DUTY 95 Ah 720 A ) ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 marca 2017, 21:47 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Dobre akumulatory trzymają się długo, ale zwykle niespodziewanie i nagle padają i to ostatecznie. Więc jeśli nie rozładowałeś swojego jakimś nietypowym działaniem, jeśli nie padł alternator, to chyba będziesz musiał pogodzić się z zakupem nowego akumulatora. Po 6 latach pracy reanimacja akumulatora nie wróży trwałego powodzenia.



Za ten wpis autor srokkka podziękował: suhar (sobota, 11 marca 2017, 22:23)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 czerwca 2017, 23:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 18:28
Posty: 379
Lokalizacja: Królówka
opis: Rafał
model: Caravelle Long '99
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 35 razy
Jak zakupiłem teczkę, to był w niej akumulator pod siedzeniem. Jakiś zwykły 55 Ah. Był to był, nie było mi to potrzebne aż pewnego dnia się ugotował to go wywaliłem.
Obecnie potrzebuję aku do zasilania odbiorników na postoju bez ryzyka rozładowania baterii startowej. Wsadziłem dziś pod fotel aku 84 Ah. Odpalam. Napięcie pod fotelem 12,6 V (takie samo ma aku pod fotelem w spoczynku). Lecę sprawdzić ładowanie na głównym: 14 V.
Pierwszy pomysł: Sprawdzam przekaźnik. Otwarłem go, nic nie wygląda na zepsuty. Zwarłem palcem i sprawdziłem multimetrem - prąd przechodzi. 12 V na cewkę zwiera styki. Czyli przekaźnik jest OK. Sprawdzam napięcie ładowania na odpowiednim pinie na podstawie przekaźnika - dochodzi 14V. Jednak już po włożeniu przekaźnika jest tam znów tylko 12,6 V. Na koniec zdjąłem klemę + z aku pod fotelem i mierzę ładowanie bez podłączonego dodatkowego akumulatora - jest 14 V, a wystarczy dotknąć klemą do akumulatora spada znów do 12,6 V. O co tu chodzi?
Myślę sprawdzę co się stanie jak podłączę jakiś rozładowany akumulator. Znalazłem w garażu jakiś motocyklowy. Miał 5 V (oczywiście 12 woltowy). Po podłączeniu ładowania pod fotelem 10V i powoli (po około minucie) doszło do 13,7 V.
Podłączyłem spowrotem normalny dodatkowy - idzie ładowanie 13,6 V. Przeczyściłem masę pod fotelem - ładowanie 13,7 V. Gdzie dalej ucieka moje 0,3 V? :D
Powie mi ktoś co to za dziwy? Może ktoś zainstalował jakieś ustrojstwo, że dodatkowy aku ładuje się dopiero jak jest rozładowany? Jeśli to możliwe to gdzie tego szukać? (Pod fotelem nie ma nic, koło aku głównego też nic takiego nie widzę, a kabel wchodzi w podłogę i nie wiem gdzie jest jego druga strona.)


_________________
Caravelle Long '98, 9 os. => Multivan (by mustang7)
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t=11386


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 czerwca 2017, 05:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Pewnie jest tak, że drugi aku jest pusty i tak obciąża alternator, że występuje spadek napięcia. W miarę naładowania drugiego aku, spadek napięcia będzie coraz mniejszy.
Nie grzeje się przewód łączący akumulatory?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 czerwca 2017, 07:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Nie ma żadnego dodatkowego ustrojstwa. Masz spadki napięcia na kablach i przekaźniku. Poczyść wszystko i bedzie ok. A i tak zawsze będzie na początku ładowania dodatkowego aku mniejsze napięcie. Do głównego aku idą grube przewody do dodatkowego dużo cieńsze i na nich jest strata. Na tresie jak doładuje to wszystko się wyrównuje.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 stycznia 2018, 13:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Panowie, lada tydzień będę strugał instalację drugiego aku z automatem do świateł. No i mam dylemat jaki kupić przekaźnik. Na Wiki zwykły J7 (4H0 951 253) ma 30-40A, do Californii - do 75A, a na filmiku zalinkowanym przez @Probe facet montuje w T3 jakiś duży stycznik na 180A.
Na Wiki przewód zasilający drugie aku to 6mm2 czyli w sposób ciągły jakieś 90A.
Jaki Waszym zdaniem ma być ten przekaźnik? Chodzi o prąd początkowy ładowania wyssanego przez noc aku po porannym odpaleniu silnika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 stycznia 2018, 14:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
6 mm2 to raczej w okolicach 40 A a nie 90 A


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 stycznia 2018, 14:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
W jakiejś tabelce w Sieci wyczytałem dopuszczalność obciążalności 15A na 1mm2 miedzianego przewodu a sam mam gdzieś zakodowane że 10A to zupełnie bezpiecznie przez ten kwadratowy milimetr można pogonić. Może czas na weryfikację poglądów? :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 stycznia 2018, 14:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
https://www.google.pl/search?q=tabela+o ... e&ie=UTF-8
Jest kilka zaleznosci,czy np przewody ida w scianie czy sa w rurce jesli tak to ile w tej rurce ich jest itp.
Nie jestem specjalista ale w pracy elektrycy starej daty zawsze powtarzali zeby nie przeginac i jesli pewny nie jestem to bezpiecznie jest przyjmowac 6A na 1mm2 przewodu.
W instalacji drugiego aku mam przewod 6mm2 bezpiecznik 40A i zwykly przekaznik 40A,napedzam tym zykly akumulator 100Ah
Ktorys rok dziala i pozaru nie bylo.
Ale jesli bym to robil drugi raz,to pociagnalbym przewod przynajmniej 10mm2 zeby uniknac spadkow napiec,ktorych nie lubi moja lodowka i ogrzewanie postojowe mokre.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 stycznia 2018, 16:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
10mm2 kusi ale chyba robi się problem z konektorami bo ja widziałem takie wsuwkowe tylko do 6mm2. Dalej są już tylko oczka i się robią schody i z zaciskaniem i z łączeniem z systemem płaskich konektorów


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 stycznia 2018, 17:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 17:39
Posty: 335
model: T4 DIY POP-TOP
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 55 razy
U mnie oryginalnie siedzi przekaźnik 214 ale wydaje mi się że można też zastosować przekaźnik od świec żarowych 103.
Co do przekroju przewodu to oryginalnie u mnie wygląda na 6mm2 ale gdybym zakładał nowy to raczej bym położył przynajmniej 10mm2.
Przy doborze przekroju przewodu znaczenie ma jeszcze długość:
http://fiatpunto.com.pl/largeimg,IMG_49 ... 639180.jpg


_________________
Moja Teczka <57> http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t ... t=nasz+bus


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 stycznia 2018, 19:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Już sie doszukałem w Sieci ze sa przekaźniki 70A z konektorami mocy o szerokosci 9mm oraz żeńskie konektory płaskie 10mm. Czyli robię ładowanie na przewodzie 10mm2 a od klemy plusowej ciągnę dalej dowolnym


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 405 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB