T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 405 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 sierpnia 2011, 19:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 czerwca 2011, 18:46
Posty: 7
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Jest to mój pierwszy post na forum zatem witam wszystkich forumowiczów. Posiadam T4 multivan, 96r. Siadł mi akumulator rozruchowy. Muszę nabyc nowy.W kabinie pod siedzeniem nie ma drugiego akumulatora. Pytanie - jaki aku rozruchowy był w wmultivanie w oryginale tj o jakiej pojemności. Po wymontowaniu obecnego akumulatora okazało się, że podstawa jest o wiele mniejsza niż sam akumulator. Zastanawiam się jak poprzedni właściciel władował tam takiego grzmota, ledwo go wyciągnąłem. Czy możecie polecic dobrego elektryka z Poznania lub okolic, który robi T4? Z góry dziękuję za pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 sierpnia 2011, 20:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
czy poszukałeś trochę na forum ?
opcja szukaj nie gryzie :
search.php?keywords=jaki+akumulator&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj

jeśli tam nie znajdziesz odpowiedzi to kontynuuj w którymś temacie istniejącym zamiast zaśmiecac kolejnym o tym samym


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 sierpnia 2011, 20:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 czerwca 2011, 18:46
Posty: 7
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
przejrzałem forum za pomocą opcji "szukaj". Nie znalazłem interesującej mnie odpowiedzi. Podawane są pojemności od 55 do 100 Ah. Chciałbym się dowiedziec jaka pojemnośc była w oryginale. Dziękuje i pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 sierpnia 2011, 20:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
o.k niech będzie
zależy od wyposażenia i głównie od mocy alternatora jaki masz,
samo napisanie, że masz multivana niestety nie wystarczy,
piszesz o braku aku pod fotelem - to znaczy, że nie masz samego aku czy w ogóle instalacji ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 sierpnia 2011, 20:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 czerwca 2011, 18:46
Posty: 7
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Dzięki za zrozumienie. Nie mam pojęcia jaki mam alternator, ani czy pod fotelem jest jakaś instalacja. Poprzedni właściciel zamontował tam jakieś urządzenie od telefonu - dośc stare urządzenie. Jest tam plątanina kabli ale czy któreś są od aku? nie wiem. Coś mi się wydaje, że bez elektryka nie poradzę sobie. Możecie kogoś polecić z Poznania?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 sierpnia 2011, 21:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 10:26
Posty: 62
model: Multivan
silnik: 2,5TDI ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 5 razy
Hej,

Informacje o fabrycznie montowanym alternatorze oraz akumulatorze możesz odczytać z naklejki znajdującej się na dolnej osłonie bezpieczników.

Tutaj jest dekoder kodów wyposażenia: http://rtnet.pl/vagdecoder/

Od siebie mogę dodać, że optymalnym akumulatorem jest coś z przedziału 72-85Ah i osobiście polecałbym Centrę Futrę 77Ah.
Tutaj znalazłem najtaniej z Poznania z odbiorem osobistym: http://allegro.pl/akumulator-centra-fut ... 02709.html

Montowanie akumulatorów o pojemności 100Ah, jak to jest proponowane na forum mija się z celem.
Ważne jest aby akumulator był mocno doładowywany (zwłaszcza zimą), nawet na krótkich odcinkach, a prąd powyżej 700A spokojnie starczy do odpalenia 2,5TDI, jeśli instalacja jest sprawna.

O ile dobrze pamiętam, to osobiście miałem zamontowany 72Ah 380A (przy alternatorze 120A)



Za ten wpis autor t4fan podziękował: Kenobi (wtorek, 16 sierpnia 2011, 22:18)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 sierpnia 2011, 21:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 czerwca 2011, 18:46
Posty: 7
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
t4fan, dzięki za konkret.jutro odczytam naklejkę. Też mi się wydaje, że 100 Ah to zdecydowanie za dużo. Pewnie spróbuje tej futury, na forum jest chwalona. Może jeszcze ktoś poleci elektryka do rozwiązania kablowej zagadki pod fotelem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 sierpnia 2011, 21:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 10:26
Posty: 62
model: Multivan
silnik: 2,5TDI ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 5 razy
Na początek zrób zdjęcie tego, co jest pod fotelem.
Z pewnością znajdzie się ktoś, kto zagadkę rozwiąże ;)

Pozdrawiam.



Za ten wpis autor t4fan podziękował: picasiak (środa, 17 sierpnia 2011, 21:50)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 sierpnia 2011, 21:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 czerwca 2011, 18:46
Posty: 7
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Witam, odczytałem dane. Akumulator w oryginale miał 72Ah, alternator ma 120A. Z kodów nie wynika by był drugi akumulator. Czy to możliwe? W każdym razie jeszcze raz bardzo dziękuje t4fan za pomoc. Prezsyłam zdjęcie spod fotela. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Kabli od akumulatora raczej tam nie ma, wszystkie są dośc cienkie. Pozdrawiam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor picasiak podziękował: mloskot (niedziela, 10 sierpnia 2014, 17:11)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2011, 00:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 10:26
Posty: 62
model: Multivan
silnik: 2,5TDI ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 5 razy
Hej,

Wygląda na to, że nie ma u Ciebie doprowadzonej instalacji pod drugi akumulator.

A powiedz mi:
- czy masz gniazdo 12V w podstawie fotela kierowcy?
- czy Twój multivan posiada lampkę ze świetlówką nad stolikiem?
Jeśli tak, to czy jest ona sprawna? Bo oryginalnie zasilana jest właśnie z tego drugiego aku.

P.S. U mnie też nie ma drugiego akumulatora w kodach wyposażenia, a instalację posiadam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2011, 06:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
t4fan napisał(a):
A powiedz mi:
- czy masz gniazdo 12V w podstawie fotela kierowcy?
- czy Twój multivan posiada lampkę ze świetlówką nad stolikiem?


oryginalny multivan zawsze takie wyposażenie posiadał

t4fan napisał(a):
Wygląda na to, że nie ma u Ciebie doprowadzonej instalacji pod drugi akumulator.


instalacji nie widać ale miejsce ewidentnie jest -
podstawę posiada oraz możliwość takiego przesunięcia fotela kierowcy też występuje tylko w wersjach wyposażonych w akumulator, w wersji bez nie przesuniesz tak daleko do przodu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2011, 08:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 czerwca 2011, 18:46
Posty: 7
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Gniazda zapalniczki w podstawie fotela kierowcy nie ma. Fotel posiada dodatkowy przełącznik do odblokowania dodatkowego przesuwu fotela. Jest również lampka nad stolikiem tyle, że nie działa. Nie wiem czy nie ma instalacji czxy też jarzeniówka jest uszkodzona - muszę to sprawdzic. Multivan, który posiadam jest oryginalnym multivanem, nie jest składakiem, przeróbką czy jeszcze inną hybrydą, a instaslacji nie posiada. Czy położenie takiej instalacji wymaga jakiś szczególnych przeróbek czy jest to w miarę prosta sprawa?

Dodam jeszcze, że w podstawie fotela kierowcy, od strony hamulca ręcznego mam dwa otwory. Do podstawy było kiedyś coś przykręcone. Czy może gniazdo zapalniczki?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2011, 09:51 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
To co widać na zdjęciach to nie jest podstawa drugiego akumulatora. Każdy fotel można odsunąć w daleko przód niezeleżnie od tego czy jest miejsce pod akku czy nie ma. Dodatkowa lampka jarzeniowe zależnie od wyposażenia auta może być również zasilana z baterii rozruchowej.

Dziury w podstawie fotela nie mają nic wspólnego z gniazdem zapalniczki pod fotelem kierowcy, gniazdo to, jeśli było to montowano je w plastikowej osłonie z tyłu podstawy fotela i to tylko w autach z lodówką.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2011, 09:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
picasiak napisał(a):
Fotel posiada dodatkowy przełącznik do odblokowania dodatkowego przesuwu fotela

ja tego nie posiadam,więc nie mogę zrobić tego:
slimak napisał(a):
Każdy fotel można odsunąć w daleko przód niezeleżnie od tego czy jest miejsce pod akku czy nie ma.


co do reszty to faktycznie opierałem się na tym co widziałem - jak widać nie wszystko jeszcze :oops:


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2011, 10:22 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Kenobi, nie masz po prawej stronie pod siedziskiem małego plastikowego dzyndzelka do odsuwania fotela?


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2011, 10:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
slimak napisał(a):
Kenobi, nie masz po prawej stronie pod siedziskiem małego plastikowego dzyndzelka do odsuwania fotela?


kiedyś patrzyłem i nie znalazłem ale przyjąłem, że tylko wersja z aku ma i przyznam, że nie szukałem zbyt wnikliwie
teraz prześwietlę wszystko jeszcze raz, jak znajdę to się mocno zdziwię, pomijając złość o ile więcej rzeczy mogłem tam przez te lata upchać


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2011, 10:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 10:26
Posty: 62
model: Multivan
silnik: 2,5TDI ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 5 razy
Kenobi napisał(a):
t4fan napisał(a):
A powiedz mi:
- czy masz gniazdo 12V w podstawie fotela kierowcy?
- czy Twój multivan posiada lampkę ze świetlówką nad stolikiem?


oryginalny multivan zawsze takie wyposażenie posiadał

t4fan napisał(a):
Wygląda na to, że nie ma u Ciebie doprowadzonej instalacji pod drugi akumulator.


instalacji nie widać ale miejsce ewidentnie jest -
podstawę posiada oraz możliwość takiego przesunięcia fotela kierowcy też występuje tylko w wersjach wyposażonych w akumulator, w wersji bez nie przesuniesz tak daleko do przodu


Kenobi, pytałem o te elementy wyposażenia, aby stwierdzić czy aby na pewno jest to oryginalny Multivan, co z resztą kolega picasiak już potwierdził.
Tak jak napisał ślimak, nie jest to podstawa akumulatora.
Dodatkowo nie widać też otworu do wkręcenia docisku aku, aczkolwiek ten może być przysłonięty tylną osłoną podstawy.
Dlatego oprócz lampki dobrze byłoby sprawdzić czy w tylnej części podstawy, na środku znajduje się nagwintowany otwór.


Co do "dzndzla", to niestety te czasem lubią wypadać. Ja swój od strony pasażera znalazłem w podstawie fotela ;)


Dołożenie instalacji nie jest bardzo skomplikowaną sprawą.
Do połączenia obu akumulatorów trzeba zastosować przekaźnik.
Połączenie powinno następować po przekręceniu kluczyka, aby akumulator był doładowywany.
Po wyłączeniu zapłonu akumulatory się rozdzielają, aby korzystając z wyposażenia dodatkowego ('turystycznego') nie rozładowywać głównego aku.

Dokładniejszy opis wraz ze schematem jest już na forum.

Pytanie tylko - czy ten drugi akumulator z pewnością jest Ci potrzebny?


Ostatnio edytowano czwartek, 18 sierpnia 2011, 11:11 przez t4fan, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2011, 10:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
jak widać wersji wyposażenia nawet tego samego modelu jest tak dużo, że w przypadku T4 prawdą jest iż człowiek uczy się całe życie i nigdy nie będziesz miał 100% pewności czy taka konfiguracja występowała czy nie w oryginale
co zresztą sam na forum nie raz pisałem, a teraz sam do tej zasady się nie zastosowałem wymądrzając się :oops:
sory za zamieszanie - ale może dzięki temu wszyscy będziemy więcej wiedzieć


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2011, 11:08 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
t4fan napisał(a):
Do połączenia obu akumulatorów trzeba zastosować przekaźnik.
Połączenie powinno następować po przekręceniu kluczyka, aby akumulator był doładowywany.
Po wyłączeniu zapłony akumulatory się rozdzielają, aby korzystając z wyposażenia dodatkowego ('turystycznego') nie rozładowywać głównego aku.


Małe sprostowanie, przekaźnik należy podłączyć tak aby prąd wzbudzenia alternatora (zacisk D+) uruchamiał cewkę przekaźnika i co za tym idzie łączył akumulatory. Użycie zacisku "15" czyli "+" po stacyjce grozi zasileniem rozrusznika z akku pod siedzeniem co przy stosunkowo małym przekroju kabla łączącego oba akumulatory może się skończyć pożarem.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2011, 11:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 czerwca 2011, 18:46
Posty: 7
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Chciałem wszystkim biorącym udział w dyskusji podziękowac, dowiedziałem się więcej niż oczekiwałem. Teraz pozostaje mi tylko udac się do elektryka ale takiego co się zna na T4. Moja znajmośc prądu ogranicza się do prądu ... rzecznego. Jeszcze raz wielkie dzięki. Pozdrawiam



Za ten wpis autor picasiak podziękował: singers1 (czwartek, 26 maja 2016, 21:26)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 405 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB