T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 405 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 grudnia 2016, 10:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
czoper napisał(a):
Teraz tylko muszę zrobić jakieś sensowne zasilanie drugiego akumulatora.

Adampio napisał(a):
Aku jest zawsze zasilany plusem alternatora więc jedyny realny problem to którędy pociągnąć czerwony przewód :)

Nie wiem co wy wypisujecie, ale może przez to, że po nocy w robocie jestem ????
Plus drugiego akumulatora łączy się przez przekaźnik z plusem pierwszego - grubym przewodem.
Po to przez przekaźnik, żeby nie pociągnęło prądu przy rozruchu w drugą stronę, gdyż rzeczony przewód nie jest dostatecznie gruby w fabrycznym rozwiązaniu, chociaż nikt nie zabrania użyć np. od silnika lokomotywy ;)
Przekaźnik ów steruje się wzbudzeniem alternatora po to, aby dołączał drugi akumulator dopiero wtedy, gdy silnik pracuje czyli rozruch już był.

Przewody te najkorzystniej poprowadzić chyba pod dywanem i zawczasu dołożyć przynajmniej dwa (żeby dwa razy roboty nie robić) - pod kątem ewentualnego przepięcia w przyszłości mokrego ogrzewania oraz lewego zasilenia silnika dmuchawy.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 grudnia 2016, 10:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Adampio napisał(a):
jedyny realny problem to którędy pociągnąć czerwony przewód

To żaden problem, w grodzi nad pedałami masz sporo miejsca w istniejących już otworach,
potem ściągasz wykładzinę demontujesz podstawę i ciągniesz przewód pod fotel, na podłodze też znajdzie się miejsce na kabel i tyle.
Jak chcesz mieć tak jak w oryginale to kabel prowadzisz pod podłogą, a pod fotelem wiercisz w niej dziurę i tamtędy wprowadzasz kabel.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 grudnia 2016, 12:53 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Wszystko jasne jak dla mnie.Przeczytałem już to i owo na forum i już kumam jak to ma wyglądać.Naturalnie sterowanie cewki przekaźnika będzie dopiero po odpaleniu silnika czyli z alternatora jest gdzieś wcześniej info w tym wątku bodajrze zielona kostka D coś w skrzynce bezpiecznikow

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 grudnia 2016, 18:38 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Niebieska.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 grudnia 2016, 18:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Niebieskie są w skrzynce 2 sztuki kostek :-D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 grudnia 2016, 22:02 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Tak przeglądam,czytam i wydaje mi się,że ori wiązka przedstawiona na fotkach od Probe nie ma żadnego bezpiecznika.Koledzy wczesniej pisali o jednym bezpieczniku przy aku głównym i jeszcze jednym przy aku dodatkowym(chodzi mi o kabel zasilający drugie aku).Na fotkach nie widzę żadnego.Czy aby jeden bezpiecznik na kablu zasilającym zaraz za głównym aku nie wystarczy?A drugi mniejszy na zasilaniu cewki przekaznika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 grudnia 2016, 23:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
W oryginale nie ma bezpiecznika


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 grudnia 2016, 20:56 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Dziś ruszyłem nieco w kwestii dodatkowego aku.Zdemontowałem blokadę fotela,a gdy już mogłem fotel przesunąć max do przodu wyciąłem wykładzinę i dopasowałem podstawę akumulatora z sharana 2 zakupioną za kilkanaście pln na alledrogo.Okazało się,że kilka minut z kątówką wystarczyło i podstawa pasuje elegancko.Po docięciu na wymiar podstawa została oczyszczona z rudej i pomalowana.Zostało tylko zamontować i dołożyć kablotekę.Wszystko już mam kupione i zostało tylko poskładać te puzle.
Edit:
Dziś udało mi się ukończyć montaż drugiego aku,oraz przepiąłem webasto,które dokładałem przed świętami.Wszystko hula gwiżdże i grzeje.Jest tylko jedno małe ale-mianowicie podpiąłem sterowanie przekaznikiem do kostki zielonej D-1 i tam(jak również w pozostałych wskazanych w tym temacie)po przekręceniu zapłonu pojawia się napięcie ok.3,8V.A po odpaleniu normalnie ok.14V.Sprawdzałem bezpośrednio na alternatorze na niebieskim kabelku to samo.I teraz w momencie włączenia zapłonu przekaznik buczy jak dostanie te 3.8V.A po odpaleniu normalnie przełącza i ładuje drugi aku.Do budowy wiązki el.drugiego aku zastosowałem przekaznik 96,wszystko połączone i zabezpieczone jak trzeba.Akumulator kupiłem Varty 72Ah (17,5cm wysoki)-za radą speca od baterii-bezobsługowy.Podobno najlepiej nadają się do kabin,ze względu na minimalną ilość oparów wydzielanych podczas ładowania.Dodatkowo założyłem wężyk w odpowietrzniku i wypuściłem go przez wywiercony otwór w podłodze pod auto.Podstawa z sharana przykręcona do podłogi na 3 krótkie blachowkręty.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 stycznia 2017, 16:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Wracam do tematu podstawy przedliftowej, bo dzięki uprzejmości kol. @Victus-a dokonałem wizji lokalnej i porobiłem fotki.

Poza wiadomą półką, podstawa ma dźwigienkę-blokadę pozwalającą na dalszy ruch fotela do przodu i dłuższą (niż w fotelu zwykłym) prowadnicę boczną, po której jedzie element oporowy powiązany z siedziskiem i trafiający gdy trzeba na rzeczoną blokadę.
Na fotkach długą i krotką prowadnicę zaznaczyłem czerwoną strzałką.
Dociekliwym już teraz wyjaśniam, że w wersji z aku dźwignia przesuwu fotela i pokrętło oparcia są po "złęj" stronie bo to to jest fotel pasażera osadzony po stronie kierowcy.

No i teraz dwa pytania:
1. czy taką dłuższą prowadnicę da się kupić lub prosto wystrugać?
2. czy ktoś jeździ w ogóle bez tej prowadnicy?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 stycznia 2017, 19:37 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
W moim miałem zwykły fotel bez tej wajhy do dodatkowego przesuwu i tylko wykrecilem blokadę.Fotel odjeżdża do przodu na tyle,ze miejsca jest wystarczająco na montaż dodatkowego aku.

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 stycznia 2017, 20:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ale wykreciłeś tę blokadę, którą pokazuję na pierwszej fotce, czy też masz fotel poliftowy? (tapatalk nie pokazuje pełnego profilu)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 stycznia 2017, 20:36 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Mój fotel wygląda nieco inaczej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 stycznia 2017, 21:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Czyli uśmiecham sie do właścieli Teczek przedliftowych z fabrycznym akulatorem o opinię


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 stycznia 2017, 22:48 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Czy to normalne,że po włączeniu zapłonu na pinie D1 pojawia się ok.3,8V?Sprawdzałem również na alternatorze i to samo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 stycznia 2017, 00:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
O ile dobrze myślę to jest napięcie wzbudzające alternator od kontrolki


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 stycznia 2017, 08:28 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Czyli tak ma być?Sprawdzałem na wszystkich kablach podanych w tym temacie jako właściwe do podłączenia sterowania przekaznikiem łączącym drugie aku z głównym.Później sprawdziłem bezpośrednio niebieski przewód alternatora i wszędzie mam po zapłonie 3,8V a po odpaleniu silnika już normalnie ok.14,3-14,4V.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 stycznia 2017, 14:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2014, 22:52
Posty: 118
model: long
silnik: acu 2.5

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 1 raz
A ja mam pytanie czy z webasta mozna pociagnac tylko kabel plusowy do dodatkowego akumulatora czy masa tez musi byc na 2 akumulatorze? z racji tego ze uruchomilem 2 akumulator ale jest zimno i nie przyjemnie na dworze latwiej bedzie mi przeciagnac jeden kabel z webasta niz to teraz przekladac w calosci


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 stycznia 2017, 14:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Grzesiek--89 napisał(a):
A ja mam pytanie czy z webasta mozna pociagnac tylko kabel plusowy do dodatkowego akumulatora czy masa tez musi byc na 2 akumulatorze? z racji tego ze uruchomilem 2 akumulator ale jest zimno i nie przyjemnie na dworze latwiej bedzie mi przeciagnac jeden kabel z webasta niz to teraz przekladac w calosci


Wystarczy sam plus. Minusy i tak są na stałe ze sobą złączone.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 11:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 stycznia 2015, 17:09
Posty: 72
model: t4 lift
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam czy plus sterujacy przekaznikiem laczacym akumulatory ma gdzies swoj bezpiecznik?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 12:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
misiek1988 napisał(a):
Witam czy plus sterujacy przekaznikiem laczacym akumulatory ma gdzies swoj bezpiecznik?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



nie ma go na pewno na przewodzie idacym ze skrzynki bezpieczników pod fotel do przekażnika


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 405 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB