T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 405 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 lutego 2018, 08:28 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Przypuszczam, że wymiana regulatora pomoże, ale bardziej chodziło mi o to czy bawić się z nim czy wymieniać na wydajniejszy coby prądu nie brakło przy drugim aku i rosnącej liczbie odbiorników?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 lutego 2018, 10:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
To policz bilans mocy i powiedz kiedy będziesz tyle prądu potrzebował. Gdy na postoju to duży alternator nic Ci nie da, poza szybszym naładowaniem aku dodatkowego po odpaleniu. Pod fotel wielkiego akumulatora nie wsadzisz.
Moim zdaniem altek 120A był montowany wlasnie do dwoch akumulatorów.
Ja montuje drugi akumulator nie z braku pradu tylko dla spokoju uzywania ogrzewania postojowego, to jest bez ryzyka że po nocy tej lub kolejnej nie odjadę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 lutego 2018, 18:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
SO...T4 napisał(a):
Od dłuższego czasu myślę o dołożeniu aku pod fotel. I być może w tym roku wreszcie się to uda zrobić. Natomiast posiadam alternator 120A, który prawdopodobnie się kończy bo daje najczęściej poniżej 14V - tak coś koło 13,5-13,8. I zastanawiam się czy warto go regenerować czy lepiej od razu kupić zregenerowany 150A coby prądu nie brakowało przy dodatkowym aku i rosnącej ilości odbiorników? Nie wiem czy tutaj zastanawiać się i pytać? Czy w wątkach o alternatorach?


od passata b6 2.0 TDI jest 180A i pasuje bez żadnych przeróbek. Czasem tylko wtyczka jak masz kwadratową jak półokrągła to bez. Mam już taki od roku. Kilka osób z tego co słyszałem też. Taki alternator kupisz już od 75 90 zł. Ja swój kupiłem za 90 z przesyłką w idealnym stanie. Za 200 są po przeglądzie. Na aledrogo jest ich pełno.

Dodam też, że mam identyczne dwa aku tej samej firmy co kolega 90 i 75Ah. Wymienialiśmy razem. On ma alternator 120A i na wakacjach dało się odczuć, że u mnie szybciej doładowywało. Staliśmy 10 dni bez prądu ale codziennie ruszaliśmy busy. Moj 180Aszybciej doładowywał. Trzeci bus dwa aku ale alternator 90A i niestety w CRO padł regulator.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie



Za ten wpis autor hoopsii podziękował: SO...T4 (sobota, 24 lutego 2018, 00:32)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 lutego 2018, 20:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 1063
Lokalizacja: KTW
model: Caravelle
silnik: 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 132 razy
hoopsii napisał(a):
od passata b6 2.0 TDI jest 180A i pasuje bez żadnych przeróbek.


Do ABLa też pasuje bez przeróbek?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 lutego 2018, 22:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Niestety nie zakładałem do 1.9 ale jeśli alternator t4 90A 1.9 i 2.5 jest ten sam to powinien podejść. Ale poczekaj moze ktoś jeszcze się wypowie co ma 1.9


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 lutego 2018, 22:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Na łapę od tdi wejdzie ale od ABL już nie. Hoopsii ten altek to bosch czy tylko valeo?
Pamiętam, że od 3.0 tdi z audi też pakowali 220A


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 lutego 2018, 15:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Taki nr valeo pasuje. Bosch też pasuje jednak dużo droższy. Gadałem z gosciem od regeneracji alternatorów i mowił, że trwałość ta sama tylko więcej roboty mają przy regeneracji valeo bo trzeba rozlutowywać a boscha nie potrzeba.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 lutego 2018, 00:36 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
hoopsii napisał(a):
od passata b6 2.0 TDI jest 180A i pasuje bez żadnych przeróbek. Czasem tylko wtyczka jak masz kwadratową jak półokrągła to bez. Mam już taki od roku. Kilka osób z tego co słyszałem też. Taki alternator kupisz już od 75 90 zł. Ja swój kupiłem za 90 z przesyłką w idealnym stanie. Za 200 są po przeglądzie. Na aledrogo jest ich pełno.

Dodam też, że mam identyczne dwa aku tej samej firmy co kolega 90 i 75Ah. Wymienialiśmy razem. On ma alternator 120A i na wakacjach dało się odczuć, że u mnie szybciej doładowywało. Staliśmy 10 dni bez prądu ale codziennie ruszaliśmy busy. Moj 180Aszybciej doładowywał. Trzeci bus dwa aku ale alternator 90A i niestety w CRO padł regulator.


Dzięki za info dokładnie takiej informacji szukałem. Lepiej kupić sprawny i mocniejszy szczególnie za około 100pln (jak się trafi?) niż regenerować za podobną lub wyższą kwotę mój. Szukam zaraz takiego jak piszesz a mój zostawię na wszelki wypadek.
Interesuje mnie jeszcze temat przewodu od alternatora do akumulatora czy trzeba zmieniać czy jest wystarczający do mocniejszego i czy bezpiecznik trzeba zmienić (aktualnie 175)?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 lutego 2018, 11:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Chyba wam się wątki pomyliły. Ten nie dotyczy zmiany alternatora !


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 marca 2018, 15:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
slimak napisał(a):
D+ to kabel koloru niebieskiego. Piny A2/1, D/1, F/3 i U2/12.
Może się jeszcze komuś przyda. Właśnie zauważyłem, że D+ steruje także przekaźnikiem pompki obiegowej (V51), a ten mam przed samym nosem (dodatkowy przekaźnik nad skrzynkąelektrynką) <31>

P.S. i fotka podstawy przed zabudowaniem[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180320/070bef9939cd6926208eb788eff2000a.jpg[/img]


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 czerwca 2018, 22:49 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Czy możliwy jest montaż podstawy fotela pod dodatkowy aku obróconej o 180 stopni na oryginalnej wiązce? Pytam, bo szukam takowej ale właśnie przypomniałem sobie, że u mnie podstawa jeździ tyłem co daje mi dodatkowe miejsce na nogi przy moim skromnym wzroście a jak juz kupię to pozamiatane...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 czerwca 2018, 23:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Po co kupować jak prościej zrobić taką jak się chce. Ewentualnie namawiaj poliftowców z oryginalną wiazką żeby odwrócili podstawę. W przedlifcie podstawy nie da się zalożyć odwrotnie, chyba że wykrecisz przednie grzybki, czego mi się nie udało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 czerwca 2018, 05:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Wszystko się da, tylko kwestia nakładu pracy.
W twoim przypadku nie będzie tak prosto, bo z tego co pamiętam wyjście z podłogi wiązki akumulatora będzie właśnie w tym miejscu, gdzie blacha (podstawa).
Jeśli chcesz, to mam taką podstawę i mogę pożyczyć do przymiarki.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 czerwca 2018, 08:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Nieprzypadkowo pisalem o robieniu wiazki, ktora można puścić pod dywanikiem i wyjść ponad niego tam gdzie się chce.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 czerwca 2018, 21:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Dla osoby posiadającej umiejętność spawania wykonanie mocowania dodatkowego aku w dowolnym miejscu podstawy to dwie godziny roboty, porządny kątownik, szlifierka, wiertarka i cztery nakrętki.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 września 2018, 14:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Panowie u mnie przekaxnik na dodatkowe aku sie nie załącza. Prąd dochodzi, ale z przekaxnika nie wychodzi. Wzbudzenia zalternatora jest ( niebieski przewód ). Jak podam mase na czerwono/czarny to przekaxnik się załącza i juz ladowanie jest. I teraz pytanie, gdzie powinien byc wpięty drugi koniec czerwono/czarnego przeowdu? I drugie pytanie jak nie znajde tego przewodu w skrzynce to czy moge zapodac mase na przekaxnik bezpośrednio z podstawy fotela? Tak mi bedzie najłatwiej.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 września 2018, 14:33 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Ten przekaźnik nie jest sterowany masą. Wyłącz zapłon i podaj masę. Nie powinien się załączyć. Dopiero po odpaleniu powinien chwycić. Jeśli tak będzie to możesz masę ciągnąć skadkolwiek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 września 2018, 15:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@vwyogi: ja robilem od zera (ale według Wiki) wiec nie mam kolorow ale cewkę przekaźnika wpiąłem miedzy masę (oczko fi 10 pod jedną ze śrub fotela, zgodnie z ogolna zasada VAG przewod brązowy) a niebeski przewod z alternatora. Wtedy gdy
pojawia się ładowanie przekaźnik łaczy plus aku trakcyjnego z hotelowym


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 września 2018, 16:27 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
To się zgadza, więc masę masz stałą A sterowanie plusem z altka. Jeśli przekaźnik nie zapina to brakuje Ci na cewce jednego z powyższych. Zweryfikuj czy plusa czy masy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 września 2018, 19:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Mam zweryfikowane, brakuje masy na czerwono/czarnym przewodzie. Wzbudzenie z altka jest. Wiec brakuje przekaźnikowi masy na czerwono/czarnym a on w oryginale idzie pod wykładziną do skrzynki tylko nie wiem gdzie.
Co ciekawe u mnie jakiś artysta elektryk nie ogarnął tego to pociągnął drugi plus z aku rozruchowego i to bez żadnego bezpiecznika :shock:


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 405 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB