T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 24 kwietnia 2024, 02:47

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 stycznia 2016, 12:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 11 stycznia 2016, 11:49
Posty: 3
model: t4
silnik: 1998

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Nie umiem zlokalizować tego pinu J3 jest gdzieś jakaś rozpiska bo po zdjęciu tablicy gąszcz kabli a nie chce niczego urwać.
Zauważyłem jeszcze jak dla mnie dziwną sytuację - przy okazji podpiłem radio becker kostkami oryginalnymi które są w samochodzie, radyjko grało bez problemu do momentu przekręcenia na włączniku świateł na pozycję mijania w tym momencie dym z radia. Teoretycznie nie powinno mieć to związku więc miernik w łapę okazało się iż na pinie 6 kostki zasilającej ISO po przekręcieniu na mijania lub pozycyjne pokazuje się 7V.
Dodatkowo jeszcze zauważyłem przełącznik steruje światłami tylko z tyłu - przód tylko cały czas mijania - brak postoju nie zależnie czy jest w pozycji na środek, czy jest wypięty całkowicie.
Dołączam zdjęcia.
http://zapodaj.net/9e303ba439963.jpg.html
http://zapodaj.net/b3fcff983e3e1.jpg.html
http://zapodaj.net/9010ea025ab4d.jpg.html
http://zapodaj.net/aa59a99b2c81a.jpg.html
http://zapodaj.net/3d4b482830358.jpg.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 stycznia 2016, 13:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 25 marca 2011, 23:25
Posty: 8
Lokalizacja: Tychy
model: Furgon long
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Koledzy a tak z innej beczki: czy kombinował ktoś tak żeby światła się włączały automatycznie po włączeniu silnika (po dostaniu napięcia z alternatora)?
Bo też dotknął mnie temat nie działającego włącznika świateł który dostaje po tyłku przez ciągłe włączanie i wyłączanie, pomijam fakt że czasem można zapomnieć włączyć światła i dostać "podziękowania" od Miśków...
Powiedzcie czy się mylę czy jeśli podam napięcie (?) na pin 15 bezpośrednio z alternatora to światła będą też się włączały automatycznie z włączeniem silnika i wzbudzeniem alternatora?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 stycznia 2016, 23:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 stycznia 2016, 11:31
Posty: 6
model: T4
silnik: 2.5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Bult,
Pin J3 jest to zółty kabel który odpiąłeś z włącznika o nr 15 idzie On z tyłu do skrzynki bezpieczników ale niestety wypięcie go ze skrzynki nie załatwiło sprawy dalej świeci prawy postój przód i tył oraz podświetlenie tablicy rejestracyjnej... Macie jeszcze jakieś pomysły..?? który kabel ze stacyjki jest stałym plusem i który należy odłączyć żeby sterowanie światłami było z włącznika..?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 maja 2016, 21:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Witam, ja chciałbym u siebie zamontować takie włączanie świateł automatycznie po przekręceniu kluczyka tak jak jest to w szwedzkich wersjach. Wie ktoś co i jak?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 maja 2016, 23:27 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Podłączenie jest bardzo proste. Załatwisz to jednym przewodem według tego schematu.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 maja 2016, 06:56 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
potwierdzam działa jak należy tylko u mnie są podłaczone dodatkowe światła DRL


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 listopada 2016, 04:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2012, 21:17
Posty: 16
model: Caravelle
silnik: 2,4 d AAB

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, mam podobny problem, mianowicie chcę zrezygnować ze świateł automatycznych, odpiąłem przewód TFL nie ma już świateł mijania ale zostały pozycyjne przód, tył i podświetlenie tablicy, ktoś uporał się z tym żeby całkowicie wyłączyć światła w pozycji przełącznika zero i włączonym zapłonie? Mój model to Caravelle 94r.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 listopada 2016, 08:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
U mnie ('95) tak jest i byłem pewien, że to jest fabrycznie :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 listopada 2016, 10:16 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Też kiedyś próbowałem się pozbyć automatycznych świateł i poddalem się.Myślę że trza by odpiąć któryś przewód dający Plus po stacyjce,tylko nie wiem gdzie.Czy w wylaczniku czy przy bezpiecznikach.Mi już właśnie zaczyna swirować włącznik i myślę,że to właśnie przez te ciągłe załączenie świateł za każdym przekreceniem stacyjki.

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 listopada 2016, 12:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Z tego co pamiętam trzeba zmienić włącznik świateł


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 listopada 2016, 12:40 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
To by się nawet dobrze składało bo mój i tak szwankuje.Tylko to bym musiał na alledrogo zamówić bo nawet jakbym tu w Norwegii na szrocie znalazł,to pewnie też z automatem będzie.Tutaj 99%aut ma światła wlaczajace się automatycznie po przekreceniu kluczyka.A jak znajdę inny włącznik to będę mógł w końcu dołożyć DRL i układ elektryczny odsapnie z ulgą.

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 stycznia 2017, 11:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Czy aby działały przednie lampy jako dzienne po przekręceniu stacyjki to z włacznika świateł wpinam się w skrzynkę czy w jakaś wolna wtyczkę która wychodzi gdzieś ze skrzynki? Jak to jest?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 stycznia 2017, 13:20 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Z pinu J/3 powinien odchodzić przewód do którego się wpinasz.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 stycznia 2017, 13:29 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
A ja kupiłem w końcu używany włącznik na alle... i okazało się,że teraz mam również automatyczne światła ale tylko przednie już bez tyłu i podświetlenia zegarów i deski.Obejrzałem ten nowy włącznik i nie ma w nim tej blaszki łączącej piny a w poprzednim jest.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 stycznia 2017, 13:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
czoper napisał(a):
A ja kupiłem w końcu używany włącznik na alle... i okazało się,że teraz mam również automatyczne światła ale tylko przednie już bez tyłu i podświetlenia zegarów i deski.Obejrzałem ten nowy włącznik i nie ma w nim tej blaszki łączącej piny a w poprzednim jest.


Może skandynawski. Oni tak mieli w standardzie.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 stycznia 2017, 14:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Tu zazwyczaj włącza się wszystko wiem bo siedzę w norge już parę lat i niejedno auto miałem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2017, 10:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Jeśli ktoś chciałby podpiać sobie przednie światla aby załaczały się jako dzienne, to za skrzynka trzeba szukać takiego oto żółtego kabelka (wychodzacego z czerwonej kostki J/3) z wtyczka 1-pin , która trzeba połaczyć z pinem tfl we właczniku świateł :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2017, 23:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Patrick napisał(a):
Jeśli ktoś chciałby podpiać sobie przednie światla aby załaczały się jako dzienne, to za skrzynka trzeba szukać takiego oto żółtego kabelka (wychodzacego z czerwonej kostki J/3) z wtyczka 1-pin , która trzeba połaczyć z pinem tfl we właczniku świateł :)
Chciałem dzisiaj to podpiąć u siebie i poległem, bo nie mam takiej wtyki aby się do tej kostki podpiąć. siedzi tam podwójny pin a kostka jest jednopinowa. W całej stercie pociętych wiązek nie mam takiego cuda. Ktoś wie gdzie taką wtykę dostać i jakiej szerokości ma być ten męski pin? Nie chciałem ciąć ori wiązki i zostawiłem to jak jest.
Numer wtyki znalazłem 191 972 761, nowa ma cenę z kosmosu :P Numer pinu do niej z ruskiej strony N 103 192 03


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 lutego 2017, 00:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Artur ja takie wtyczki targałem napewno z osobówki tylko z której to dokładnie nie pamiętam bo zaopatruje się w różnych, najczęściej golf3 bo tego najwięcej ;)
Co prawda wykorzystywałem je do czegoś innego ale napewno to były te wtyczki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 marca 2019, 01:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 42
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 B+G /2,5 TDI ACV

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 0 razy
Dwa pytania.

Kupiłem T4, który jeździł w Szwecji, wiec światła uruchamiają się automatycznie wraz z zapłonem - zarówno przednie, jak i tylne wraz z oświetleniem tablicy rejestracyjnej. Nie pasuje mi to, chciałbym, by działały "normalnie", po europejsku. Chciałem to zrobić jak fabryka.

1. Co zrobić / wymienić / przepiąć, by instalacja była taka, jak "normalna", europejska? Nie znam niemieckiego, coś tam translator mi przetłumaczył z T4-wiki, że żółty kabel, że dwa rodzaje włączników (mam oryginalny, ale od kontynentalnej werski też gdzieś znajdę), ale tak po ludzku to nie wiem co z tym kabelkiem, wyłącznikiem, przekaźnikiem. Najprościej jak się da - co zrobić, by zrezygnować z dobrodziejstwa tej funkcji?

2. Skoro jest ta instalacja, to czy ewentualnie dałoby się to przerobić łatwo tak, by światła dzienne faktycznie się uruchamiały, ale osobne (dodatkowe) i tylko z przodu, a nie tak jak jest - czyli światła mijania, tylne pozycyjne i tablica rejstracyjna?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB