T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 maja 2011, 22:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 29 stycznia 2011, 01:11
Posty: 11
Lokalizacja: Siedlce
model: T4
silnik: 2.5 102Ps ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.
Po reklamacji regeneracji alternatora usterka została naprawiona. Przyczyna: "zawieszanie się jednej szczotki, krzywy komutator i podbijał szczotkę a przy wyższych obrotach nie nadążyła opadać, ładowanie spadało do 13V". Dziękuję wszyskim za pomoc. Pozdrawiam. <good> <brawo>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 20:31 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 8 września 2010, 16:00
Posty: 246

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 11 razy
no widzę że, kto czyta nie błądzi.dobrze by było żeby nasi mechanicy czytali nasze forum.
też mnie podobny temat męczy od kilku tygodni.a mianowicie, świeci i dzwoni kontrolka oleju. jest to krótko trwałe lecz już coraz częściej.przy wymianie oleju poprosiłem o wymianę czujników - nie pomogło.poprosiłem o sprawdzenie ciśnienia oleju - nie wiem czy potrzebnie, to powiedzieli że nie mają tam czegoś aby wkręcić w głowicę. wcześniej była konieczność naprawy regulatora gdyż ładowanie dochodziło do 18-20 Volt.ładowanie wróciło do normy, przy okazji przestała się włączać kontrolka ładowania.natomiast nie przestaje piszczenie [ krótko trwałe ze świeceniem ]
po przeczytaniu Waszych postów już dochodzę do wniosku że muszę coś mechanikom podpowiedzieć, a oni tylko wezmą zapłatę.na środę jestem umówiony z innym mechanikiem i myślę że mój problem zniknie.
pozdrawiam i do następnego razu.


_________________
Najlepiej to nic nie robić a potem odpocząć.

Pozdrawiam z Wrocławia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 czerwca 2011, 14:17 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 8 września 2010, 16:00
Posty: 246

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 11 razy
Witam.
Jestem po diagnostyce. Werdykt taki, remont wału [brak ciśnienia] lub przejście na emeryturę auta i właściciela. <32> <zły>


_________________
Najlepiej to nic nie robić a potem odpocząć.

Pozdrawiam z Wrocławia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 stycznia 2013, 17:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 19 stycznia 2013, 19:37
Posty: 2
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Też mam problem z migającą kontrolką. Jak odpale i silnik jest zimny kontrolka miga mi 3 razy i przestaje, jak się nagrzeje do tych 90 stopni i jak jadę 80-110km/h ze stałą prędkością bez przyspieszenia i zwalniania kontrolka zaczyna mi migać. Przestaje mi migać jak wcisnę sprzęgło i zrobię przygazówę albo jak dokonam redukcji na niższy bieg. Na postoju na rozgrzanym silniku pomiguję, przestaje jak wcisnę pedał gazu jak puszczę pedał gazu i jest na jałowych obrotach znowu zaczyna migać, przy ruszaniu np. w korku na samym sprzęgle pomiguje a jak przyspieszam jest ok. Co to za problem brak smarowania na niższych obrotach przy spokojnej jeździe na ciepłym silniku czy elektryka?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 stycznia 2013, 19:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Alternator masz do roboty .....poszukaj na forum to już było


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 stycznia 2013, 00:06 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lutego 2012, 14:59
Posty: 122
Lokalizacja: Oświęcim
model: Caravelle Assistance
silnik: 2.5E

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
w T4 Dieslach alternator jest powiązany z kontrolką oleju ponieważ z alternatora jest dawany sygnał do licznika i również sygnał z czujników że silnik pracuje, jeśli alternator nie daje sygnału to licznik czyta to jako błąd i załącza kontrolkę :) - to tak na krótce po chłopsku


_________________
VW JEST BOGIEM, PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 stycznia 2013, 14:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
MisiekVW napisał(a):
w T4 Dieslach alternator jest powiązany z kontrolką oleju ...
Tak jest przy niebieskim liczniku i wcale to nie znaczy, że nie jest to problem z ciśnieniem oleju, albo z czujnikami ciśnienia oleju.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 stycznia 2013, 15:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
mikoli napisał(a):
MisiekVW napisał(a):
w T4 Dieslach alternator jest powiązany z kontrolką oleju ...
Tak jest przy niebieskim liczniku i wcale to nie znaczy, że nie jest to problem z ciśnieniem oleju, albo z czujnikami ciśnienia oleju.
W zielonym liczniku też mi mrygała kontrolka oleju jak alternator padł, ale innym razem mrygała jak pompa oleju się kończyła ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 stycznia 2013, 21:47 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 26 listopada 2011, 17:41
Posty: 16
Lokalizacja: Zielona Góra
model: Multivan AllStar
silnik: 1,9 TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
mam to samo z kontrolką oleju, wnerwiające cholerstwo, zapala się kiedy chce, nie wiem jak to jest zbudowane bo jeszcze się do tego nie zabrałem ale mi to wygląda na naderwane przewody. Chętnie bym zerknął ale wiem że są 2 czujniki w silniku wysokiego i niskiego ciśnienia (czy jakoś tak), niestety nie mam pojęcia w którym miejscu ale gdybym wiedział to dalej powinno pójść jak po maśle bo pozostaje tylko kwestia prześledzenia trasy przewodów czy są całe. Najistotniejsze oczywiście w miejscu łączeń z czujnikiem ew. poprostu wykręcenia samego czujnika kupienia nowego i wkręcenia.

Trzeba grzebać i się uczyć puki mamy takie "proste" w miarę silniki (1,9td :P ) jaka to satysfakcja naprawić swojego kanciaka :D


_________________
helloł :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 stycznia 2013, 21:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jeden czujnik masz w podstawie filtra oleju a drugi z prawej strony głowicy (stojąc przed autem). viewtopic.php?p=64773#p64773


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 stycznia 2013, 22:26 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lutego 2012, 14:59
Posty: 122
Lokalizacja: Oświęcim
model: Caravelle Assistance
silnik: 2.5E

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
mikoli napisał(a):
MisiekVW napisał(a):
w T4 Dieslach alternator jest powiązany z kontrolką oleju ...
Tak jest przy niebieskim liczniku i wcale to nie znaczy, że nie jest to problem z ciśnieniem oleju, albo z czujnikami ciśnienia oleju.

nie kumam twojegu postu

Probe041 napisał(a):
mikoli napisał(a):
MisiekVW napisał(a):
w T4 Dieslach alternator jest powiązany z kontrolką oleju ...
Tak jest przy niebieskim liczniku i wcale to nie znaczy, że nie jest to problem z ciśnieniem oleju, albo z czujnikami ciśnienia oleju.
W zielonym liczniku też mi mrygała kontrolka oleju jak alternator padł, ale innym razem mrygała jak pompa oleju się kończyła ;)

ogólnie w dieslach vaga tak jest i niezaleznie od rodzaju licznika bo na starym( -96) jest to samo . wiec ktoś w jakimś celu to zrobił :)


_________________
VW JEST BOGIEM, PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 stycznia 2013, 11:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 29 stycznia 2011, 01:11
Posty: 11
Lokalizacja: Siedlce
model: T4
silnik: 2.5 102Ps ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witajcie
Mimo braku chęci rozmowy o tym samym problemie poruszanym ponad rok wcześniej postanowiłem ponownie spróbować.
Mianowicie, pojawiający się od dłuższego czasu problem pojawiającej się kontrolki oleju oraz sygnału dźwiękowego podczas jazdy. jak już wspomniałem poruszałem jakiś czas temu problem na forum i miałem przeróżne podpowiedzi diagnozy i pomocy, które raczej nie okazały się "do końca" słuszne. Testowałem różne sytuacje przebiegu trasy i już jestem głupi. Podczas spokojnej jazdy do 90 na trasie, lato czy zima, podczas wyprzedzania przy
110, przy jeździe szosowej 140, na zakrętach, itp. Przeważnie na ciepłym
silniku. Tylko podczas jazdy, po naprawi alternatora nigdy na postoju. Oczywiście stan oliwy jest
w silniku. Misa zdjęta i ssak sprawdzony. Czujnik ciśnienia w bloku wymieniony. Alternator dwukrotnie wyjęty i
regenerowany, nie tylko szczotki, łożyska ale i toczony komutator, komp
podłączany i nic nie wykazuje. Czujnik oleju wymieniany na oryginał wprawdzie ze
szrotu. Nie wiem co jeszcze bo podpowiedzi na forum było tak wiele, że nie
sposób wszystkich części powymieniać. Zaznaczam, iż nie naprawiam auta sam,
korzystam z usług kolegi mechanika i mam już dość męczenia go
przypominaniem o moim problemie przy każdej wizycie u niego np. przy
wymianie końcówek układu kierowniczego. On ręce rozkłada i do serwisu lub
neta wysyła.
Zauważyłem również, że kilku z Was jest z Warszawy a ja bardzo często bywam
tygodniami w Warszawie. Może ktoś z Was znalazłby czas i chęć na osobistą diagnozę?

Proszę i pozdrawiam Sławek
tel. 0506166011


Ostatnio edytowano sobota, 26 stycznia 2013, 16:45 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
ort. i literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 stycznia 2013, 11:47 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Zmierz manometrem ciśnienie oleju. Jeśli będzie OK możesz mieć uszkodzone zegary.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 stycznia 2013, 12:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 29 stycznia 2011, 01:11
Posty: 11
Lokalizacja: Siedlce
model: T4
silnik: 2.5 102Ps ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Przybieram się właśnie do wymiany czujnika ciśnienia w głowicy bo o nim nie wiedziałem a na forum o nim piszecie. Może faktycznie zmierzę ciśnienie oleju. Nie wiem ile powinno wskazać na manometrze? A może ponownie wymienić czujnik oleju ten w misie. Raz wymieniałem ale na używkę ze szrotu. Koszt nowego 150 pln i jest na zamówienie. Nie ma możliwości zwrotu w razie złej diagnozy.


Ostatnio edytowano sobota, 26 stycznia 2013, 16:44 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
literówka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 stycznia 2013, 16:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
fachura2005 napisał(a):
Przybieram się właśnie do wymiany czujnika ciśnienia w głowicy bo o nim nie wiedziałem a na forum o nim piszecie


w 2.5TDi nie ma czegoś takiego jak czujnik ciśnienia w głowicy, czujnik ciśnienia jest w bloku


fachura2005 napisał(a):
. Może faktycznie zmierzę ciśnienie oleju. Nie wiem ile powinno wskazać na manometrze?


przy temperaturze silnika min. 80 st, przy 2000obr powinno być minimalnie 2 bary potem rosnąć wraz z obrotami
manometr wkręcamy w miejsce czujnika w bloku silnika


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 stycznia 2013, 00:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 29 stycznia 2011, 01:11
Posty: 11
Lokalizacja: Siedlce
model: T4
silnik: 2.5 102Ps ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A już miałem prosić mechanika o poszukanie drugiego czujnika ciśnienia. Ostatnio właśnie ten czujnik w bloku został wymieniony. Dziękuję za wskazówki i kontakt. Skontaktuję się osobiście. Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 stycznia 2013, 13:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 26 stycznia 2013, 22:07
Posty: 4
model: t4
silnik: afn

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
kolego sprawdź przewód między alternatorem a licznikiem, a szczególnie przy samym alternatorze...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB