T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Brak zasilania na elektrozawór pompy
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=18680
Strona 1 z 1

Autor:  slawek. T4 [ poniedziałek, 30 maja 2022, 13:10 ]
Tytuł:  Brak zasilania na elektrozawór pompy

Witam. Szukam przyczyny braku zasilania na elektrozawór pompy wtryskowej (immobilizer) T4 Caravella 1996r. 2.4 D AAB Dodam że zauważyłem że jeden z przekaźników czuć spalenizną z nr. 102 ale nie wiem za co odpowiada.Proszę o pomoc

Autor:  slawek. T4 [ wtorek, 31 maja 2022, 18:10 ]
Tytuł:  Re: Brak zasilania na elektrozawór pompy

Wymieniłem kostkę stacyjki oraz ten przekaźnik i dej brak zacilania na elektrozawór pompy :( Proszę o pomoc.

Autor:  Adampio [ środa, 1 czerwca 2022, 10:23 ]
Tytuł:  Re: Brak zasilania na elektrozawór pompy

Stawiam że padła elektronika sterująca tym zaworem albo przestał się kumać immo (czarna skrzyneczka koło zegarów) z tym sterownikiem. Najprostsza i chyba jedyna skuteczna metoda to demontaż tego pudełeczka nad zaworem i podawanie na zwór napięcia po stacyjce.
Ponieważ tam są dwie śruby zrywane (chyba M6), to bez demontażu pompy chyba pozostaje tylko metoda niszcząca (przecinak i młotek).

Ale możesz wyjąc chłodnicę i zobaczyć czy podejdziesz tam jakoś wiertlem. Jeśli moja diagnoza jest prawidłowa to sterownik do kosza bo nigdzie nie znalazłem ŻADNEJ literatury na jego temat.

Autor:  slawek. T4 [ środa, 1 czerwca 2022, 12:13 ]
Tytuł:  Re: Brak zasilania na elektrozawór pompy

Przyczyną jest moduł imobilajzera , nie podaje masy na czujnik. Znalazłem tanio takie moduły w sieci . Czy teki moduł używany z innego auta trzeba programować?

Autor:  Adampio [ środa, 1 czerwca 2022, 15:06 ]
Tytuł:  Re: Brak zasilania na elektrozawór pompy

Na jaki czujnik?
Ja mówię o tym co na fotce. W środku jest dosyć skomplikowany układ elektroniczny, który podaje plusa na zawór paliwowy jeśli dostanie prawidłowy sygnał z centralki immo. To znaczy jeśli cewka immo wokół stacyjki wykryje właściwy kluczyk.
Ja proponuje zdemontować tę skrzynkę (rozwiercić śruby w tych dwóch okrągłych otworach), po czym znaleźć gdzieś plus po stacyjce i podłączyć go do śrubki (wkręta, chyba M4) na gorze zaworu. A wtedy możesz jeździć i sobie w wolnej chwili testować immo.

Autor:  slawek. T4 [ środa, 1 czerwca 2022, 15:20 ]
Tytuł:  Re: Brak zasilania na elektrozawór pompy

Właśnie tak zrobiłem wywaliłem te ustrojstwo i podałem plusa . Auto odpaliło tylko się zastanawiam na przyszłość czy tą skrzynkę imo trzeba programować jeśli chciałbym powrócić do poprzedniej wersji ?

Autor:  Adampio [ środa, 1 czerwca 2022, 15:41 ]
Tytuł:  Re: Brak zasilania na elektrozawór pompy

O tej sprawie nie mam bladego pojęcia i nie pomogę, bo kupiłem Teczkę bez tego sterownika, a cewkę i centralkę immo wywaliłem przy ostatnim grzebaniu przy zegarach. Miałem sterownik z innej pompy wtryskowej, ale że kluczyki mam zwykłe i dodatkowo za głupi jestem w elektronach więc odpuściłem zabawę bo mam blokadę skrzyni.

Autor:  peters [ piątek, 3 czerwca 2022, 00:43 ]
Tytuł:  Re: Brak zasilania na elektrozawór pompy

Mialem motor 2,4D ale nie mialem tego ustrojstwa. Chyba 1,9 tez czasami to ma.
Jesli na pewno to szwankuje i nie mozna tego reanimowac to po prostu to zdemontuj. Imo odinstaluj,wlasnie ale skad,przeciez 2,4 nie ma ECU. Cewka potrzebuje zasilania i bedzie auto hulac.

Autor:  slawek. T4 [ piątek, 3 czerwca 2022, 21:59 ]
Tytuł:  Re: Brak zasilania na elektrozawór pompy

na elektrozawór na pompie idą dwa kable + i - umnie nie podawało minusa .Zdemontowałem cewkę na pompie i podałem samego plusa na elektrozawór. Auto hula aż miło ;)

Autor:  peters [ niedziela, 5 czerwca 2022, 00:44 ]
Tytuł:  Re: Brak zasilania na elektrozawór pompy

To dobrze. To prosta budowa silnika. Trochę prostej elektyki razem z motorem. Minus u mniej był od silnika, a na czupku cewki przykrecany na małą nakrętke biegun dodatni. Dołożenie tam immo komplikuje sprawę ,dlatego ja zaczyna nam to szwankowac i wiemy ze to na pewno te ustrojstwo to się tego pozbywamy. Ale nie zawsze jest tak prosto.

Autor:  Adampio [ poniedziałek, 6 czerwca 2022, 20:06 ]
Tytuł:  Re: Brak zasilania na elektrozawór pompy

Według Wiki to jest tak jak na dolnym obrazku. N109 to zawór paliwowy, J366 to elektronika na tym zaworze (ma swoją własną masę), a J362 to immo.
Czyli J366 puszcza plusa na N109 tyko jak z J362 przyjdzie właściwy sygnał i nie bardzo wierzę, żeby tak skomplikowany układ elektroniczny potrzebował do załączania plusa na zawór tylko umasienia jednego z zewnętrznych przewodów.

Autor:  ste_ve [ czwartek, 16 lutego 2023, 23:33 ]
Tytuł:  Re: Brak zasilania na elektrozawór pompy

Szukając przyczyny nieodpalania auta znalazłem przewód od zasilania pompy wiszący luźno drugim końcem w okolicach akumulatora, do tego żyła brązowa jest na tym końcu skręcona razem z niebieską.

Jak rozumiem mam tu do czynienia z jakimś druciarstwem, gdzie to powinno być prawidłowo podłączone?

Autor:  Adampio [ poniedziałek, 20 lutego 2023, 11:21 ]
Tytuł:  Re: Brak zasilania na elektrozawór pompy

@ste-ve ten wątek dotyczy silnika AAB, a Ty masz chyba inny, wiec nic nie pomogę ;)

P.S. co do zasady wisząca luzem goła masa niczym nie grozi, bo może się zewrzeć tylko do... masy

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/