T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 października 2018, 21:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 października 2018, 20:06
Posty: 7
model: 2001
silnik: 1.9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,

Cały czas pali mi sie pomarańczowa kontrolka zużytych kloców hamulcowych . Pomyślalem błachy problem więc to zrobie.
Gdy spojrzałem pod auto kable były już zaślepione - czujniki lewy przód , prawy tył, więc sprawa sie troche skomplikowała.
Spojrzałem na schemat Vw T4 jak ten obwód jest zrobiony i wyglada na to że są te klocki/czujniki połączone są szeregowo i jak będzie przerwa w obwodzie to ma zapalić się lampka - tak mi to wygląda ale nie rozumiem jednej rzeczy tam jest C5 , C6 nie kumam tego co to jest.

1 Czy wie ktoś co to oznacza , czemu ta linia jest nagle ciensza od pozostalych do C5, C6 ?


http://www.1946vw.co.uk/vwbooks/vw_info/T4_pdfs/T4_Base_Wiring_from_May_1999_on.pdf strona 8


2 - Gdzie znajduje sie wtyczka T32a ? To jest tam gdzie sa bezpieczniki po lewej stronie kierownicy ?
T32a/7- Brake pad warning lamp

3 - Gdy znajde ta wtyczke z tym pinem to rozumiem że jak utne kabelek pin7 to lampka nigdy sie nie zapali ? Czy może do tego pinu doprowadzić jakieś napięcie typu +5V aby zgasla lampka ?







Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 października 2018, 22:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Dla świadomego użytkownika samochodu najprostszą metodą jest wykodowanie czujnika zużycia klocków z licznika. Dwie minuty roboty po podłączeniu VAGa.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 października 2018, 10:29 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Inna mozliwosc to polaczyc przewod co idzie na klocki z masa. Ale to metoda polaczenia na stale .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 października 2018, 15:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Szkoda zachodu jak można usterkę na amen wyeliminować bez brudzenia sobie rąk.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 października 2018, 16:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 października 2018, 20:06
Posty: 7
model: 2001
silnik: 1.9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi napisał(a):
Dla świadomego użytkownika samochodu najprostszą metodą jest wykodowanie czujnika zużycia klocków z licznika. Dwie minuty roboty po podłączeniu VAGa.


Nie moge podlaczyc kompa cos jest z wtyczka OBDI , jest uszkodzona - musze to zrobic manualnie :( .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 października 2018, 20:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Znajdź schemat obd i posprawdzaj piny czy jest masa I zasilanie. Immo jest czy wywalone? Jest tu wątek na forum z podobnym problemem rozwiązanym
viewtopic.php?t=15189


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 października 2018, 19:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 października 2018, 20:06
Posty: 7
model: 2001
silnik: 1.9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Probe041 napisał(a):
Znajdź schemat obd i posprawdzaj piny czy jest masa I zasilanie. Immo jest czy wywalone? Jest tu wątek na forum z podobnym problemem rozwiązanym
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?t=15189


Nie wiem czy Immo jest jak to sprawdzic, co do wtyczki to sie nauszkalem ale nareszcie znalazlem , jest za wskaznikami zielona - 32 piny. Na poczatku szukalem za listwa z bezpiecznikami a tam taki rozpizdziel ze glowa boli i sie poddalem.
To co mnie interesuje to czy "przeciecie" kabelka pinu 7-go tej wtyczki spowoduje ze lampa ostrzegawcza sie nie zapali ? - wedlug mnie tak jutro to sprawdze. brazowy-bialy kabelek.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 października 2018, 13:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 października 2018, 20:06
Posty: 7
model: 2001
silnik: 1.9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Sprawa wyglada tak : Z tego pinu 7 wtyczki T32a , wychodzi napiecie +12 V ( troche dziwne , wydawalo mi sie ze powinno tam dochodzic napiecie okolo +5V wtedy lampka sie pali). Potem idzie kabel do prawego tylniego kola, ( tam miedzy tym kablem a felga jest +12V ) tam zmieniaja sie kolory , do tego memntu jest ok . To kiedy zastanawiam mnie teraz co powinno sie stac aby lampka powinna zagasnac ? Gdy zewre do masy nic sie nie dzieje .... nie kumam tego jak to powinno dzialac prosze o pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 października 2018, 14:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Wtyczka zielona licznika, pin 7 do masy. Kontrolka ma zgasnąć


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 października 2018, 14:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 października 2018, 20:06
Posty: 7
model: 2001
silnik: 1.9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Probe041 napisał(a):
Wtyczka zielona licznika, pin 7 do masy. Kontrolka ma zgasnąć


Zaraz sprawdze ponownie ale wydaje mi sie ze cos takiego robilem i nic to nie dalo ale upewnie sie na 100%.

Co oznacza ten komponent kwadrat |95| ? to jest number schematu ?? Lini ? Jak znalesc dalsza czesc nigdzie tego nie ma ?
https://docplayer.net/docs-images/59/43176914/images/8-0.png


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 października 2018, 15:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 października 2018, 20:06
Posty: 7
model: 2001
silnik: 1.9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Moze cos robie nie tak poprawcie mnie jesli cos jest nie tak:
- Dotykam kablem do obudowy samochodu i lampka nie gasnie ( miedzy kablem a miejscem gdzie przykladam kabel jest +12 V) . To co moze byc nie tak ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 października 2018, 18:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Masz zamknąć obwód z licznika z tego pinu do masy, tyle


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 października 2018, 19:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 października 2018, 20:06
Posty: 7
model: 2001
silnik: 1.9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Probe041 napisał(a):
Masz zamknąć obwód z licznika z tego pinu do masy, tyle


Probowalem i nie dziala :( , Mega dziwne ... okablowanie wyglada ok nie ma do czego sie przyczepic - kontrolka zawsze pali. Pamietam kiedy pierwszy raz sie zapalila , gdy wymienilem akumulator bo sie rozladowal. Samochod nigdzie nie jezdzil zwyczajnie padl stal kilka ladnych miesiecy, naladowalem akumulator podlaczylem i lampka sie pali do dzis ( moze to przypadek ale mega dziwne). Jak mam slaby akumulator to mrugaja mi wszystkie lampki szybko i tak trzeszczy - nie wiem czy to normalny efekt ? wiem ze trzeba naladowac wtedy.

Moze byc cos z tym modulem J285 ? Chyba faktycznie sciezka z OBDI mi pozostaje aby wylaczyc ta kontrolke. Najpierw musze skumac dlaczego nie moge podlaczyc sie z ECU moze jedna i druga sprawa ma powiazanie ze sobą . Jak uwazasz ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB