T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 09:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 sierpnia 2018, 20:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2012, 13:06
Posty: 48
Lokalizacja: okolice Krakowa
opis: Był: 2.4 ABB Syncro Multivan
Jest: 2.5 ACV Multivan
model: Multivan
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 23 razy
Witam
Na wstępie chciałem zaznaczyć że przeszukałem forum w w/w temacie i co prawda znalazlem wiele podpowiedzi jednak chciałem dołączyć trochę zdjęć które może pomogą w przyszłości innym.

Ale zaczynając od początku, pewnego dnia jadąc sobie po wybojach naszych dróg zaczął świrować mi obrotomierz tzn. zaniżał prędkość o jakieś 10km/h i miał wachania wskazań +/- 5km jak w poniższym filmiku:

Film problem z wskazaniem predkosciomierza

Dodam, że w drodze powrotnej z pracy tego samego dnia wszystko wróciło do normy - niestety na jakieś 15km. Później to samo.

Naczytałem się o czujniku w skrzyni więc na szrocie znalazlem Polówkę z takim samym tj. 357 919 149 (jakoś wolę używany oryginał za 10zl niż zamiennik za 60zl). Niestety po wymianie nie zmieniło się nic.

Poniżej fotki z wymiany i testowania czujnika. Z lenistwa nie chciało mi się ściągnąć osłony silnika ale od strony maglownicy jest dojście żeby odpiąć wtyczkę od czujnika i go odkręcić. Sam czunik odkręca się kluczem 27 ale w skrzynię jest wkręcona jeszcze taka aluminiowa przejściówka/prowadzenie z wybraniem pod klucz 22 i tą czasem łatwiej odkręcić.
Załącznik:
20180811_174149.jpg

Załącznik:
20180815_155549.jpg

Załącznik:
20180811_172025.jpg

Załącznik:
20180811_172049.jpg

Załącznik:
20180815_142343.jpg

Załącznik:
20180815_142328.jpg


Sprawdziłem napięcie (+ jest po stacyjce i tak tez dziala). Natomiast z ciekawosci sprawdzilem napiecia pomiedzy przewodem sygnalowym (srodkowym) a + i masą. Poniżej wyniki ale nie pytajcie jak to się ma do działania całości bo sam czujnik dawać ma sygnały impulsowe 0 i +5V. Przy okazji sprawdziłem też bezpiecznik nr 15 (oczywiście nic mu nie dolegało) i wtyczkę idącą do licznika.

Załącznik:
20180815_140540.jpg

Załącznik:
20180815_140705.jpg

Załącznik:
20180815_140743.jpg


I test wkretarkowy przy załączonym silniku więc wyelinowane gubienie masy itp.
Załącznik:
20180815_143149.jpg


I tu dziwna sprawa bo robiąc ten test okazało się, że wskazania licznika ładnie ruszyły się do ok. 25km/h i były stabilne jak pokazuje fimik przy zwolnieniu obrotów wkrętarki wszystko też było płynne.

Film test czujnika G22

Wskazywałoby to na to, że albo wyciągając przewody do przodu naprawiłem jakąś przerwę w obwodzie (dziwne bo sprawdzałem przewody i nic nie znalazlem) albo napęd w skrzyni jest zepsuty w co nie chce mi się wierzyć szczególnie, że nic tam nie było robione a sam ślimak wygląda idealnie.
Tyle co byłem w stanie zobaczyć zębatkę w środu skrzyni przez otwór to też wyglądała ok ale wiadomo musiałbym ją oglądnąć całą obracając np kołem.

Dodatkowo podpiolem komputer i o dziwo w bloku 006 gdzie sa wskazania predkosci nie ma zadnych anomalii, zrobiłem wykres na którym tez nic dziwnego nie widac. Mam jednak na uwadze to ze synal do Vaga nie jest ciągły a odczytywany co jakis czas o czym zreszta mówi sample rate na poziomie 0.9 i to może uśredniać wskazania. Niemniej jednak na Vagu odczyt byl prawidlowy porownujac z GPSem a na liczniku zanizony.

Załącznik:
wykr predkosci.jpg


Będę szukał dalej i dam znać jeśli coś znajdę.
Dodam jeszcze że oprócz prędkościomierza reszta działa prawidłowo tzn wskazania poziomu paliwa nie przekłamują.

Jak ktoś coś może pomóc to proszę pisać.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano czwartek, 16 sierpnia 2018, 20:05 przez c2aki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 sierpnia 2018, 21:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Zobacz luty w liczniku


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 sierpnia 2018, 23:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Probe041 dobrze radzi. Zobacz co może dziać się w liczku (obejrzyj ostatni post w tym linku http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=12439&start=20 ).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 sierpnia 2018, 16:41 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2012, 13:06
Posty: 48
Lokalizacja: okolice Krakowa
opis: Był: 2.4 ABB Syncro Multivan
Jest: 2.5 ACV Multivan
model: Multivan
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 23 razy
Sprawdziłem no i faktycznie znalazlem kilka zimnych lutów. Niestety płytka jest dwustronna i nie jestem w stanie dostać się do wszystkich elementów z drugiej strony bo są załonięte przez plastikową część trzymającą inne elementy a zeby ją ściągnąć to musiałbym odlutować wyświetlacze i wszystkie diody bo przechodzą przez nią.

Po poprawie i złożeniu niestety wskazówka jak skakała tak skacze. Poprawiła się natomiast jasność świecenia kilku diod bo to w większości na nich były zimne luty.

Czeka mnie przelutowanie tego do czego jest dostęp ale najlepiej byłoby sprawdzić na innym liczniku czy to faktycznie z nim jest problem. Nie ma ktoś na zapasie żeby wyporzyczyć na testy?

Demontaż licznika nie jest jakiś skomplikowany ale opisze dla tych którzy lubią wiedzieć/widzieć wcześniej zanim się sami zabiorą. Dodam, że ten licznik to Motometer 7D0 919 861R.
Demontaż z auta jest opisany Tu więc go pominę. Dodam tylko, że nie trzeba demontować kierownicy jak to jest na zdjęciach z wiki.

Później odkręcamy dwieśruby torxy T10 nad szybką, odpinamy zaczepy po bokach i na dole i schodzi ramka z szybką. Uwaga na przyciski ustawiania zegarka, które mogą wypaść.

Załącznik:
20180816_135028.jpg

Załącznik:
20180816_135048.jpg


Następnie musimy poradzić sobie ze wskazówkami bo trzeba ściągnąć tarczę obrotomierza i wskaźników bo są pod nimi dwie śruby T10 i jedna na krzyżak. Wskazówki najlepiej nie podwarzać bo otworzy się tylko napęd wskazówki a ona sama nie zejdzie z trzpienia. Wskazówkę należy obracać w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i jednocześnie delikatnie ciągnąć w przypadku obrotomierza należy co obrót odchylać delikatnie przycisk resetu licznika a w przypadku wskaźników jedną wskazówką przejeżdżać nad drugą delikatnie ją odginając. Potem już tylko odkręcenie wspomnianych śrub, odchylenie zaczepów i mamy cudo na zewnątrz.

Załącznik:
20180816_131834.jpg

Załącznik:
20180815_214931.jpg

Załącznik:
20180816_120342.jpg


Poniżej przyklady zimnych lutów, które u siebie znalazlem.
Załącznik:
20180816_110026.jpg

Załącznik:
20180816_110048.jpg

Załącznik:
20180816_115119.jpg


A tu sam naped wskazówek otwarty nieintencjonalnie :)
Załącznik:
20180816_000117.jpg

Załącznik:
20180816_000050.jpg

Załącznik:
20180816_000131.jpg


Niepozostaje mi nic jak podjac jeszcze jedną próbę.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 sierpnia 2018, 18:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Jak ktoś ma Ci pożyczyć licznik jak nie wiadomo skąd jesteś. Czy to taka wielka tajemnica. Obejrzyj sobie ten link, może Ci się przyda https://t4-wiki.de/wiki/Geber_G22_(Geschwindigkeit)


Ostatnio edytowano czwartek, 16 sierpnia 2018, 18:24 przez bigos1966, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 sierpnia 2018, 18:24 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2012, 13:06
Posty: 48
Lokalizacja: okolice Krakowa
opis: Był: 2.4 ABB Syncro Multivan
Jest: 2.5 ACV Multivan
model: Multivan
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 23 razy
No tak, faktycznie. Jestem z Trzebini ale czesto bywam np. w Sosnowcu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 sierpnia 2018, 18:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Kolego nie wiem dokładnie które luty poprawiałeś, pokazałeś ,, drastycznie" widoczne ale czesto jest tak że zimne luty są niewidoczne gołym okiem. Podstawa w tych zegarach to przelutowanie gniazda w które wpinasz wiązke. A jeśli chcesz jakiś licznik do testu to obojetnie jaki z grupy vw z tamtego okresu (golf3, passat b4, polo chyba też). I obojetnie czy z diesla czy benzyny byle sygnal szedł kabelkiem a nie linką. Wizyta na jakimś złomie i wypożyczenie na test licznika powinno załatwić sprawe.


Edit
Dopatrzyłem się chyba że licznik zliczający kilometry działa ci poprawnie? Jeśli tak to obstawiam że masz jakieś usxkodzenie w obrębie silniczka krokowego który pokazuje prędkość, nie pamiętam czy w tym liczniku są wciskane czy lutowane, więc warto się przyjrzeć jego stykom bądź też lutom. Może sam silniczek jest uszkodzony.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 sierpnia 2018, 15:02 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2012, 13:06
Posty: 48
Lokalizacja: okolice Krakowa
opis: Był: 2.4 ABB Syncro Multivan
Jest: 2.5 ACV Multivan
model: Multivan
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 23 razy
Gniazdo zostało przelutowane całe. Przelutowałem także większość lutów na płytce od strony wtyczki. Drugiej strony nie ruszałem bo tam nie ma prawie dostępu poza tym tam praktycznie same elemeny smd.

Z rady xxxkamil zawitałem na złom. T4 nie mieli, spróbowałem licznik z Golfa 3 ale ani obrotomierz ani predkosciomierz nie działał. Następny wymontwałem z Seata Ibizy 2. Ten działał ale też nie idealnie bo o ile obroty wskazywał normalnie - stabilnie, o tyle przy prędkości też miał wahania. Co prawda były one mniejsze bo w granicach +/-2 ale były ewidentnie zauważalne.

Jest jeszcze jedna sprawa na którą teraz zwróciłem uwagę. Jadąc z prędkością około 10 km/h widać że zanik sygnału jest cyklicznie na 3. Czyli licząc 1-2 jest w pozycji 10 po czym na 3 spada i spowrotem wraca na 10 i tak ciągle.
Trochę mi to wygląda jakby w 1/3 była uszkodzona zębatka w skrzyni i to by potwierdzało, że przy teście na wkrętarkę wskzania były płyne.
Nie pasuje mi jednak, że żadnych uszkodzeń nie widać na "ślimaku". Do tego sa dwa numery tych zębatek 02G409187 i 02G409187A więc zanim tego nie sprawdzę i nie wymontuje jakoś to nie będę wiedział co u mnie siedzi. Dziwi mnie też, że komputer nie pokazał wahań prędkości.

PS. Wydaje mi się że zliczanie dystansu jest też zaniżone ale nie mam tego jeszcze potwierzonego. Natomiast jako takie działa - pewnie tak jak predkościomierz ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 sierpnia 2018, 15:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Szkoda że nie masz oscyloskopu, widziałbyś dokładnie jak ten sygnał wygląda. Czy są równe amplitudy czy jest tam jakiś zanik na jednym zębie zębatki. Nie masz znajomego elektronika z oscyloskopem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 sierpnia 2018, 19:57 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2012, 13:06
Posty: 48
Lokalizacja: okolice Krakowa
opis: Był: 2.4 ABB Syncro Multivan
Jest: 2.5 ACV Multivan
model: Multivan
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 23 razy
Dałem samochód na podnośnik ściągnąłem czujnik i kręciłem kołem. okazało się, że co jakiś czas ślimak się zatrzymuje po czym po chwili dalej się kręci. Przez otwór starałem się nagrać filmik pokazujący zębatkę w środku ale nie widać żadnych uszkodzeń. Może dlatego, że nie jest on super wyraźny. W tym wypadku od oscyloskopu bardziej przydałby mi się endoskop, żeby go tam wsadzić i coś dokładniej pooglądać. Na skrzyni mam numer 02G301107 więc jest to AFK i wydaje mi się, że bez demontażu się nie obejdzie. Na razie zamówię sam napęd bo to najłatwiejsza opcja - pomimo tego, że nie wygląda na uszkodzony może jednak coś jest już poza tolerancją a sama wymiana to 5 minut roboty. Niestety spodziewam się, że to jednak coś w srodku skrzyni i będę to musiał komuś zlecić bo bez podnośnika lub kanału wyjąć skrzynię raczej nie ma opcji :(

Dla zainteresowany filmik TU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 sierpnia 2018, 21:09 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 lipca 2012, 22:12
Posty: 206
Lokalizacja: Łowicz
model: multivan
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
U mnie prędkościomierz też wariował kupiłem czujnik nowy toprana i było dobrze ale po nie całych sześciu miesiącach problem wrócił. Teraz zakupiłem czujnik też nowy ale oryginalny z aso koszt to 160zł. i o problemie zapomniałem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB