T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 20 kwietnia 2024, 07:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lipca 2017, 19:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 marca 2015, 11:45
Posty: 141
model: caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 7 razy
Witam.

Wiem że temat się przewijał może nawet kilka razy ale nigdzie nie jest to napisane wprost.

Orginalnie miałem 2.4 AAB 92r zielony licznik z obrotomierzem, ten najstarszy typ jaki był.
Auto przeszło swap na 1z 1.9tdi

1.Chciałem podłączyć obrotomierz, potrzebuje informacji czy jest taka możliwość aby podłączyć alternator z silnika 1z do mojego licznika ( czy dobrze będzie pokazywał obroty bo gdzieś w którymś temacie pojawiał się problem niepoprawnych wskazań. (może lepiej zmienić liczniki)
Czy do mojej instalacji podejdzie nowszy licznik?

2.Czy do prawidłowego funkcjonowania silnika potrzebne jest podłączenie sygnału prędkości do ECU. ( Jeżdze bez tego i nie widze problemów)

3.Czy do prawidłowego funkcjonowania silnika potrzebne jest podłączenie czujników sprzęgła oraz stop. (Jeżdze bez tego i nie widze problemów)


Z góry dzięki za każdą podpowiedź.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 lipca 2017, 08:42 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 kwietnia 2015, 21:33
Posty: 95
Lokalizacja: GS / GWE
model: szukam kolejnej T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 11 razy
1. Sygnał bierzesz z alternatora, jeśli masz wtyk W to sygnał bierzesz z niego, jeśli nie to musisz się wlutować w którąś z "diód"(najprawdopodobniej będzie ich 5, widoczne po ściągnięciu tej plastikowej osłonki).
TDI bierze obroty z ECU, a TD z alternatora(wtyk W) więc z tyłu skrzynki bezpieczników musisz wypiąć pin G1/12 przez który ECU wysyła sygnał do skrzynki, a kablem z alternatora wpinasz się w A2/06.
Obrazek

Po odpaleniu w przypadku licznika z 1.9 obrotomierz wskoczy na ok. 1500 obr, w przypadku licznika z 2.4 będą mniejsze obroty ze względu na ilość cylindrów więc mając licznik z 2.4 musisz go rozebrać i zrobić dwie rzeczy:
1) przelutować zworki(na forum jest opis) -> viewtopic.php?f=8&t=686
2) znaleźć potencjometr znajdujący się za tarczą obrotomierza i przy pomocy programu diagnostycznego(VAG, VCDS) i małego płaskiego śrubokręta regulujesz sobie obroty.

Ewentualnie możesz poszukać licznika z Passata B4 1.9TDI w wersji na linkę, i wtedy nie musisz nic przerabiać.

2 + 3: nie ma to wpływu na działanie silnika, dopóki nie będzie Ci zależało na uruchomieniu tempomatu nie jest to potrzebne.


_________________
Aktualnie w moim garażu: Jetta A2 90' 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | Passat B3 91' 2.0 2E



Za ten wpis autor Aezmo podziękował: woj250 (wtorek, 1 sierpnia 2017, 15:11)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 sierpnia 2017, 17:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 marca 2015, 11:45
Posty: 141
model: caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 7 razy
Jednak jest sporo zabawy z tym. Narazie zostaje bez obrotka. Jak wroce z wakacji to powalcze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB