T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 czerwca 2017, 22:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 14 października 2012, 17:53
Posty: 33
Lokalizacja: Brno
model: T4 Multivelle
silnik: 1.9TDii

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 1 raz
Moje uszanowanie! Chciałbym poprosić Was o pomoc w dochodzeniu przyczyn awarii wskaźnika temperatury na blacie. Generalnie moja teczka to jedna wielka zmota, wczoraj porządkując elektrykę widocznie coś zepsułem lub odłączyłem. Wskaźnik temperatury po przekręceniu kluczyka rusza w górę ok. 1mm i tam już zostaje. Tak mniej więcej od dolnej granicy pierwszej kreski do górnej. Silnik 1.9 tdi AFN, buda z 1997 2.4d jeśli to ma znaczenie.

- zegary niebieskie, podobno od passata
- do wczoraj działało
- sprawdziłem VAGiem i pokazuje właściwą temperaturę
- inne światełka i wskaźniki działają bez zastrzeżeń

Czy ten sam czujnik podaje temperaturę do ECU i na wskaźnik? Bo w komorze silnika też grzebałem - odłączałem kostkę od czujnika w króćcu przy bloku. Znalazłem na t4 wiki, że sygnał na wskaźnik idzie ze styku U2/9 ale kostka U2 siedzi mocno i kabel nie jest przerwany.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i podpowiedzi na temat kierunku poszukiwań.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 czerwca 2017, 22:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Czujnik jest podwójny, jeden 2 pin daje sygnał do ECU drugi 2pin na zegary. Czujnik się sprawdza mierząc jego oporność miernikiem


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: ceemte (piątek, 23 czerwca 2017, 23:58)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 czerwca 2017, 23:46 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 14 października 2012, 17:53
Posty: 33
Lokalizacja: Brno
model: T4 Multivelle
silnik: 1.9TDii

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 1 raz
Dziękuję! Rzeczywiście, kostka była 4-pinowa. Dość mocno się siłowałem z zalożeniem g ospowrotem i może wycisnęło jeden z pinów. Chociaż jeszcze zastanawiam się, skąd czujnik bierze +12V bo jeśli dobrze rozumiem, to na obydwie "połówki" czujnika idzie osobnymi kablami +12V i wraca sygnał - jeden kabel do ECU, drugi do wskaźnika?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 czerwca 2017, 06:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Czujniki te sterowane są minusem. Plus jest w ECU i tablicy wskaźników. Jak chcesz go sprawdzić czy działa, podepnij omomierz pod 1 i 2 pin czujnika . Zwiększając temperaturę opór powinien maleć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 czerwca 2017, 20:54 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 14 października 2012, 17:53
Posty: 33
Lokalizacja: Brno
model: T4 Multivelle
silnik: 1.9TDii

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 1 raz
Dziękuję za sugestie. Dzisiaj się w końcu zabrałem za diagnozę i niestety chyba padł wskaźnik. Zgodnie z tym co napisał bigos1966, plud jest wspólny dla wszystkich wskaźników więc działają wszystkie albo żadnen. Zgadza się?

Więc jeśli dobrze rozumuję, to zwierając do masy wg. schematu pin U2/9 ze skrzynki bezpieczników przez opornik 100 omów (akurat taki miałem pod ręką) powinno się pokazać na budziku ok. 100*C. Niestety ani drgnął. Chyba mnie czeka rozkręcenie zegarów. Czy to prawidłowe rozumowanie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 czerwca 2017, 22:30 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 czerwca 2012, 12:20
Posty: 771
Lokalizacja: SO
opis: Grupa Śląsk i Zagłębie
model: Multivan
silnik: 2.5

Podziękował: 195 razy
Pomógł: 145 razy
Przed Twoim grzebaniem piszesz , że działało...więc ja bym zaczął od pogrzebania w tych samych miejscach, żeby wiedziec co udało Ci się sknocić - watpię w to żeby zegar od temperatury od tak sobie wyzionął ducha . Sprawdź kolejno wszystko co działałeś -wtyki , piny - problem może być błachy... i jeszcze jedna zasada moim zdaniem ważna - ja , jesli już coś dłubię staram się to robić schematycznie czyli nie wszystko i wszędzie na raz lecz kolejno i od poczatku do końca (nie wiem czy to zrozumiale napisałem) ale chodzi o to żeby nie grzebać w kilku miejscach jednoczesnie - trudno wtedy zdiagnozować gdzie tkwi problem.


_________________
Pozdrawiam kriss


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 czerwca 2017, 01:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Nie do końca jest to 100 stopni. Łączysz dwa oporniki równolegle. Czy podczas sprawdzania miałeś przekręcony kluczyk. Jeszcze może być przewód uszkodzony który idzie do licznika. Wtyczka przy liczniku luźna, lub nie styka dobrze pin 23. Lektura na temat licznikahttp://t4-wiki.de/wiki/Kombiinstrument. Byś musiał zrobić niezłe zwarcie, żeby uszkodzić wskaźnik temperatury.Sprawdź jeszcze raz sam czujnik, wypinając z niego wtyczkę. Jak radził Ci Probe041.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB