T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Fabryczny zamek centralny a sterowanie pilotem
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=1505
Strona 1 z 2

Autor:  kurol [ środa, 9 lutego 2011, 17:42 ]
Tytuł:  Fabryczny zamek centralny a sterowanie pilotem

Witam
Mam w swoim t4 92 r fabryczny centraly zamek oryginalnie bez pilota.Poprzedni wlasciciel usunal silowniki z przednich drzwi i wyrzucil bo stwierdzil ze sa uszkodzone.Zostaly silowniki w drzwiach odsuwanych i tylnych skrzydelkach (rzekomo sprawne)
Czy jesli dokupie brakujace oryginalne silowniki (podobno 3 pinowe) bedzie to mozna podpiac potem do autoalarmu by podczas uzbrajania pilotem zamykaly sie drzwi?
Jesli tak to gdzie w samochodzie szukac centralki do centralnego zamka
Jesli ktos by dysponowal jakims schematem tez byl bym wdzieczny

Autor:  grzesiex [ środa, 9 lutego 2011, 17:50 ]
Tytuł:  Re: Fabryczny zamek centralny a sterowanie pilotem

http://www.t4-wiki.de/wiki/Zentralverriegelung

Autor:  absajler [ środa, 9 lutego 2011, 18:35 ]
Tytuł:  Re: Fabryczny zamek centralny a sterowanie pilotem

Kurol niedawno robiłem to u siebie. Wywaliłem stary sterownik i wymieniony jeden siłownik. Wszystko podpięte do nowego sterownika i alarmu. Wszystko śmiga jak ta lala :) Cały alarm z czujnikami syrenką centralką to jakieś 80- 250 zł zależy co wybierzesz, montaż różnie :)

Autor:  kurol [ środa, 9 lutego 2011, 22:13 ]
Tytuł:  Re: Fabryczny zamek centralny a sterowanie pilotem

grzesiex napisał(a):
http://www.t4-wiki.de/wiki/Zentralverriegelung


Dziekuje za linka
Ale google translator tak mi to przetlumaczyl ze teraz to juz napewno nic nie wiem
Czy oryginalne silowniki 3 pinowe wystepuja jako master i slave (wedlug translatora tak,ale na allegro sa tylko rozrozniane jako 3 pinowe do starszych typow albo 4 pinowe do nowszych)
Czy mozna wykorzystac oryginalna centralke do sterowania silownikami a ja z kolei sterowac impulsem z centralki autoalarmu?
Wolalbym nie zmieniac oryginalnych rzeczy na chinskie i w miare mozliwosci jak najwiecej oryginalow pozostawic (chyba ze sie nie da)

Autor:  grzesiex [ środa, 9 lutego 2011, 22:43 ]
Tytuł:  Re: Fabryczny zamek centralny a sterowanie pilotem

Da się, można sterować alarmem oryginalnie zamontowanym C.Z.

Autor:  kurol [ środa, 9 lutego 2011, 22:52 ]
Tytuł:  Re: Fabryczny zamek centralny a sterowanie pilotem

A co z silownikami?
Oryginalne sa master i slave czy sa uniwersalne

Autor:  andrewa1 [ czwartek, 10 lutego 2011, 21:03 ]
Tytuł:  Re: Fabryczny zamek centralny a sterowanie pilotem

zawsze masz sterujacy i wykonawczy nawet w uniwersalnych zestawach ..

Autor:  darek123 [ sobota, 11 lutego 2012, 04:26 ]
Tytuł:  Re: Fabryczny zamek centralny a sterowanie pilotem

grzesiex napisał(a):
Da się, można sterować alarmem oryginalnie zamontowanym C.Z.


Koledzy, w jaki sposób mam podłączyć sterowanie centralnym zamkiem, jeżeli z alarmu wychodzi mi na przemian plus i minus chodzi ni o podłączenie pod oryginalny centralny zamek

Autor:  Corum [ poniedziałek, 13 lutego 2012, 12:46 ]
Tytuł:  Re: Fabryczny zamek centralny a sterowanie pilotem

Tu chyba ma znaczenie sterownik do centralnego zamka z tego co wiem to stare typy do 96 roku miały central stało kodowy po 96 były inne zmienno kodowe jak jestes w temacie to bedziesz wiedział o co chodzi mam tu taka centralke nr vw 7d0959800 etka podaje sterownik centralngo zamka uruchamianego falami radiowymi był do tego kluczyk scyzoryk . Myślę też że ten sterownik będzie miał jakiś związek ze sterownikiem od immo i to musi się raczej zgrać nie wiem czy sama pestka od kluczyka wystarczy zeby immo odblokowac czy trzeba by jeszcze to razem zsynchronizować w jakiś sposób pod vagiem.

Autor:  grzesiex [ poniedziałek, 13 lutego 2012, 23:27 ]
Tytuł:  Re: Fabryczny zamek centralny a sterowanie pilotem

darek123 napisał(a):
grzesiex napisał(a):
Da się, można sterować alarmem oryginalnie zamontowanym C.Z.


Koledzy, w jaki sposób mam podłączyć sterowanie centralnym zamkiem, jeżeli z alarmu wychodzi mi na przemian plus i minus chodzi ni o podłączenie pod oryginalny centralny zamek



Oryginalny CZ w t4 wymaga dwóch plusów. Minus sterujący CZ z centralki alarmu zamieniasz przekaźnikiem na plus. Ponadto aby uniknąć nadmiernego obciążenia centralki alarmu zalecam również montaż przekaźnika tam gdzie na pierwszy rzut oka nie jest wymagany czyli na plus sterujący CZ wychodzący z alarmu.

Autor:  darek123 [ wtorek, 14 lutego 2012, 09:27 ]
Tytuł:  Re: Fabryczny zamek centralny a sterowanie pilotem

A czy kolega może mi wyjaśnić jak mam to podłączyć

Autor:  singers1 [ poniedziałek, 10 grudnia 2012, 20:28 ]
Tytuł:  Re: Fabryczny zamek centralny a sterowanie pilotem

Drodzy koledzy forumowicze, mam pyt. ocierające sie o ten wątek.
W swojej T4 mam fabryczny centralny na bazie sterownika Siemens 7D0959800, kupując autko lata temu na zachodzie właściciel posiadał tylko jeden klucz (scyzoryk dwuprzyciskowy) Po powrocie do Polski jedną z podstawowych czynności było dorobienie zapasowego klucza (najbardziej w kwestii pestki do Immo) nasłuchalem się od ludzi ile kosztuje awaryjne uruchomienie auta. I to wyszlo mi na dobre, ponieważ wcięło mi scyzoryk ze sterowaniem centralnego, to miałem zapasowy klucz z pestka do Immo centralny otwiera się z zamka i auto pali. Ale do rzeczy... przegladałem rózne aukcje w których sprzedaja te sterowniki centralnego i klucze scyzoryki ale w żadnej ofercie nie bylo to w komplecie czyli np.sterownik z dwoma zestrojonymi scyzorykami... i Tu moje pytanie: Czy pod każdy sterownik centralnego z góry są zakodowane częstotliwości zestrojenia ? czy istnieje możliwość dokodowania takiego klucza scyzoryka do istniejącego sterownika? jeśli tak to jak to zrobić?
Bo takich używanych kluczyków jest pełno ofert w necie i według mojego toku myślenia skoro ktoś to oferuję i ktoś je kupuje to chyba powinno się to dać jakoś dokodować aby kluczyk był kompatybilny ze sterownikiem... Niby Mógłbym kupić kompletny inny sterownik... ale co oryginał to oryginał. Proszę o info i pozdrawiam :)

Autor:  czarny1x1x [ poniedziałek, 10 grudnia 2012, 20:33 ]
Tytuł:  Re: Fabryczny zamek centralny a sterowanie pilotem

tak kolego więc musisz się udać w swoim mieście do pana co dorabia kluczyki i ogarnie temat kasując za usługę jakieś 150zł super hiper tanie rozwiązanie

Autor:  singers1 [ poniedziałek, 10 grudnia 2012, 20:45 ]
Tytuł:  Re: Fabryczny zamek centralny a sterowanie pilotem

No tak do ASO tez mógłbym podjechać... ale... <o> strach ich pytać o cenę... Tymbardziej, że chodzi tu tylko o kwestię sterowania centralnym, bo pestkę do Immo mogę przełozyć z jednego z zapasowych kluczy, a frezowanie grotu z surówki u ślusarza to też niekosztowny problem... Wydaje mi się, że ktoś mi kiedyś coś opowiadał o dokodowywaniu pilotów pamiętam tylko, że było to jakoś w odpowiednim włączaniu stacyjki z nacisnietym stopem takie migawki mi sie kojarzą i nie wiem czy trafne stąd ten post... <h>

Autor:  czarny1x1x [ poniedziałek, 10 grudnia 2012, 20:49 ]
Tytuł:  Re: Fabryczny zamek centralny a sterowanie pilotem

no pastylka to tylko od imo a sterowanie czyli częstotliwość pan dostroi

Autor:  singers1 [ poniedziałek, 10 grudnia 2012, 21:55 ]
Tytuł:  Re: Fabryczny zamek centralny a sterowanie pilotem

Coś mi sie nie chce wierzyć, że jest to niewykonalne we własnym zakresie... <zniesmaczony> Tym tokiem myślenia wychodziło by na to, że na sterowniku jest stała częstotliwość (może nawet na naklejce) nie zwróciłem uwagi a kwestią jest kodowanie obojętnie jakiego pilota do tej częstotliwości metodą magnetyczną? Podejrzewam, że z Vagiem to też nie ma nic wspólnego, bo nie ma z nim żadnego połączenia. A na moim terenie jest zdzierstwo i cwaniactwo, jak dorabiałem dwa klucze zapasowe z pestką to trzy razy mnie odsyłali z punktu w punkt, bo nie mogli zczytać Pinu, potem zdarli po 200 zł za każdy najzwyklejszy klucz i zadał mi pytanie: czy chce znać Pin do swojego Immo- odpowiedziałem, że oczywiście, a On do mnie, że to kosztuje plus 200 zł. To mnie rozwaliło, bo skoro zczytał Pin Immo żeby namagnetyzować dwie pestki do zapasowek, I to raczej powinna być moja poufna informacja techniczna (a Jego tylko w momencie dorabiania), to On, że jak nie dopłacę 200 zł. to mi nie poda i skończyło się bez info, a za klucze i tak zdarł, w innym mieście połowę mniej za taki sam biorą, także mam Uraz a do tego satysfakcja jak człowiek sam może coś zrobić... <bezradny>

Autor:  czarny1x1x [ poniedziałek, 10 grudnia 2012, 22:05 ]
Tytuł:  Re: Fabryczny zamek centralny a sterowanie pilotem

to szacun dla Ciebie jak sam to zrobisz ja sprzętu nie mam aby wykonać taką operację ale są mondrzeisi koledzy i poradzą pozdrawiam

Autor:  pablo1965 [ sobota, 2 marca 2013, 17:35 ]
Tytuł:  Re: Fabryczny zamek centralny a sterowanie pilotem

Witam Chciałbym odgrzać temat ZC.
Oryginalne siłowniki master (pasażer , kierowca) w moim T4 zostały nieodwracalnie uszkodzone
(stopione plastiki wskutek zwarcia).
Centralnym zamkiem steruje z pilota zamontowanego wcześniej alarmu.
Czy można zastąpić oryginalne siłowniki master siłownikami uniwersalnymi master (np. STIG)
pozostawiając resztę (drzwi przesuwne i klapa tył) w oryginale ?
Czy będzie możliwa funkcja master ?
Czy da się podpiąć przewody od nowego siłownika (posiada 5 przewodów anie 4 jak oryginalny)
bezpośrednio czy trzeba kombinować z przekaźnikami ?

Autor:  czarny1x1x [ sobota, 2 marca 2013, 23:08 ]
Tytuł:  Re: Fabryczny zamek centralny a sterowanie pilotem

troszkę będziesz miał kłopot ,inaczej jest rozwiązana wiązka siłowniki uniwersalne sterownik zmienia +i- na silniczki siłownika w orginalnym jest stała masa i plusy zamknij otwórz taniej wyjdzie zakupić siłowniki od vw sharana są takie same jak do t4 a o połowę tańsze ,,było na forum o naprawie siłowników ,,foty uszkodzenia wskazane http://moto.allegro.pl/vw-sharan-1-9-td ... 63889.html

Autor:  xxxkamil [ poniedziałek, 2 grudnia 2013, 23:41 ]
Tytuł:  Re: Fabryczny zamek centralny a sterowanie pilotem

Witam. Mam takie pytanie, mam org. centralny jednak jak kupowałem autko dostałem tylko jeden kluczyk orginał zwkły z grotem bez żadnego pilota i chodzi o to że centralny działa super tylko czy moge nim sterować z jakiegoś pilota, jakiś używany z vw ? Nie chce dokładać jakiegoś alarmu, najchętniej opcja pilota w kluczyku, czy da się tak zrobić, czy mój centralny będzie działał na pilota czy może były wersje tylko na kluczyk ?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/