T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 czerwca 2017, 17:41 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Witam,
około dwa tyg. temu wysiadł mi Alternator (90 Amperowy) przymierzając się do jego regeneracji na Szrocie wpadł mi w oko identyczny Alternator, tyle że 120 A, który pochodził z T5 z 2005 roku. Kupiłem go i przejrzałem w aspekcie łożysk, komutatora i szczotek, wszystko było bez zarzutu więc zamontowałem go, z wyglądu identyczny jak poprzedni z tym, że ma na końcu sprzęgiełko. Pasował idealnie w pasek wielorowkowy i wtyczkę wyzwalającą, zadziałał od razu i ładuje. ale co jakiś czas obserwuję jego dziwne zachowania tj. chwilowe przerywanie ładowania podczas jazdy (zapala się kontrolka)
dzieję się tak gdy osiągam około 3 tyś. obrotów i dopiero wrzucenie na luz w takiej chwili z powrotem załącza ładowanie. i nie zawsze po osiągnięciu lub przekroczeniu takich obrotów tak się dzieje...
i tu moje pytania: Jakie są funkcje tego sprzęgiełka w alternatorze ? Czy jakieś zawyżone obroty rozłączają go i w jakich sytuacjach sprzęgiełko powinno rozłączać od niego napęd ? Jak powinno poprawnie działać owe sprzęgiełko ?

Proszę o wyjaśnienie mi działania tego sprzęgiełka w alternatorze.

Pozdrawiam <09>


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 czerwca 2017, 06:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 kwietnia 2017, 23:41
Posty: 16
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Moim zdaniem nie bez powodu na szrocie wylądował ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 czerwca 2017, 07:21 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 10:26
Posty: 188
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 8 razy
sprzegielko ma za zadanie wyeliminowac tzn szarpanie paskiem,i napewno przedluzy zywotnosc kola pasowego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 czerwca 2017, 09:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Przemek92 napisał(a):
Moim zdaniem nie bez powodu na szrocie wylądował ;)

a moim skromnym zdaniem Nie wszystko co na Szrocie znaczy bezużyteczne i zespute... ten Alternator był z ładnej T5 z 2005 roku skasowanej z tyłu, przód miała zdrowy... <cudzysłów>


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 czerwca 2017, 09:46 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
tomas19tdi napisał(a):
sprzegielko ma za zadanie wyeliminowac tzn szarpanie paskiem,i napewno przedluzy zywotnosc kola pasowego.

To jakby jedna ze wskazówek ale chyba prędkość obrotowa też się jakoś ma do jego rozłączania od napędu...


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 czerwca 2017, 10:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Sprzegło jest jedno kierunkowe, tylko ma wyeliminować drgania paska nic więcej,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 czerwca 2017, 11:00 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 9 lipca 2016, 20:28
Posty: 260
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn
model: Groszek TDI
silnik: 2,5 TDI AJT 138KM

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 73 razy
Tylko i wyłącznie do tłumienia drgań, jeśli przestaje Ci ładować w trakcie jazdy, szukaj awarii w alternatorze lub instalacji

Cytuj:
Oprócz dwumasowego koła zamachowego oraz koła pasowego tłumienie drgań skrętnych odbywa się także na kole pasowym alternatora. Jego użycie w tym miejscu podyktowane jest między innymi użyciem coraz mocniejszych alternatorów, które powodują bardziej dotkliwe wahania prędkości, wstrząsy oraz wibracje. Do ich wytłumienia na alternatorze stosuje się dwa różne systemy. Pierwszym z nich jest sprzęgło jednokierunkowe OWC, które może obracać się swobodnie w jednym kierunku, natomiast blokuje się w kierunku odwrotnym. Jeśli więc prędkość obrotowa rozpędzonego alternatora jest większa niż prędkość paska, która podyktowana jest prędkością wału korbowego, to napęd na oś urządzenia elektrycznego jest rozłączany. Obraca się ona swobodnie, alternator nie jest niepotrzebnie wyhamowywany, a praca paska jest bardziej stabilna. Jeśli prędkość wału korbowego ponownie zaczyna rosnąć, napęd jest włączany.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 czerwca 2017, 12:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Tylko że ta cała sytuacja trwa ułamek sekundy więc można powiedzieć że jest pomijalna zwłaszcza że altek i tak jest pod obciążeniem więc stawia opór więc nawet jak silnik zmniejsza obroty to i tak altek bardziej hamuje , głównie kiedy to działa to jak silnik zgasisz to w tedy przez ułamek sekundy altek się obróci kawałek


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 czerwca 2017, 12:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 9 lipca 2016, 20:28
Posty: 260
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn
model: Groszek TDI
silnik: 2,5 TDI AJT 138KM

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 73 razy
chemik211, masz 100% racji, ale singers1 pytał o zasadę działania tego sprzęgła i jaki wpływ ma na jego działanie prędkość obrotowa.

W przypadku braku ładowania podczas jazdy, przychodzi mi jeszcze jedna możliwość, nie wiem czy jest to fizycznie możliwe, jeśli altek jest sprawny, to czy czasem nie kręci się w przeciwną stronę i z tego powodu, sprzęgło rozłącza alternator od koła pasowego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 czerwca 2017, 15:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Nie ma takiej możliwości prędzej sprzęgło padło i przepuszcza


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 listopada 2017, 06:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 września 2011, 11:11
Posty: 62
Lokalizacja: Bielsko-B
model: syncroBus
silnik: AXL- omg

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 7 razy
Jestem ciekaw jak sprawa się rozwinęła - miewam podobny chwilowy brak ładowania na wyższych obrotach bezpośrednio po porannym odpaleniu. Pojawił się po wymianie koła alternatora na sprzęgiełko. Sprzęgiełko jest mniejszej średnicy i prawdopodobnie pasek jest za słabo napięty. Główną uciążliwością jest intensywnie piszczący pasek- a wymienione wszystko poza kołem na wale i pompą wspomagania.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 listopada 2017, 08:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Ja szybciej sprawdził bym dokładnie szczotki czy się nie zawieszają. Albo podmienił cały regulator napięcia, drogi to on nie jest.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 listopada 2017, 11:46 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Mialem podobny objaw. Tylko inne auto ale tez vw. Do naprawy byl komutator I szczotki poszly drugie. Jak to zrobic moge opisac. Gdyz szczotki sa razem z regulatorem. I trzeba zrobic "kastracje ".
Regulator caly dobrej firmy ok. 180zl. Takie byly ceny kilka lat temu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB