T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 24 kwietnia 2024, 21:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 kwietnia 2017, 17:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 30 grudnia 2014, 16:44
Posty: 85
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Proszę o pomoc w ustaleniu numeru katalogowego modułu tempomatu do T4 w wersji benzynowej (VR6), po lifcie, rocznik 1998.


_________________
Multivan T4 AXG DQR 2002
Reflex Silver Metallic


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 kwietnia 2017, 20:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
1H0 - to numery części z Golfa 3 ;)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 kwietnia 2017, 20:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 30 grudnia 2014, 16:44
Posty: 85
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
MAZZY137 napisał(a):
1H0 - to numery części z Golfa 3 ;)


Skad pewnosc, ze 1H0907305 bedzie pasował z Golfa III do T4?


_________________
Multivan T4 AXG DQR 2002
Reflex Silver Metallic


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 kwietnia 2017, 21:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
W T4 jest taki sam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 maja 2017, 20:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 30 grudnia 2014, 16:44
Posty: 85
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
xxxkamil napisał(a):
W T4 jest taki sam.


Jak wydłubać ten moduł z T4?
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.


_________________
Multivan T4 AXG DQR 2002
Reflex Silver Metallic


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 maja 2017, 16:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Nie jestem pewien ale ten moduł powinien być schowany pod deską z prawej strony, tuż pod tunelem doprowadzającym powietrze do prawej kratki. Powinien być chyba dostęp po zdemontowaniu prawego dużego schowka.



Za ten wpis autor xxxkamil podziękował: mariecik (sobota, 6 maja 2017, 11:06)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 maja 2017, 18:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
mariecik napisał(a):
MAZZY137 napisał(a):
1H0 - to numery części z Golfa 3 ;)


Skąd pewność, ze 1H0907305 będzie pasował z Golfa III do T4?



VW numeruje części według schematu: xxx yyy zzz ccccc....
XXX - numer modelu dla jakiego dany element był pierwotnie zaprojektowany
YYY - grupa części: np. : 711 - podgrupa mechanizmu zmiany biegów
ZZZ - kolejny numer części z podgrupy np.: pokrętło fotela lewego 001, prawego 002
CCC - oznaczenie kolejnej edycji części, koloru i cech szczególnych np. 01C - kolor czarny

Model T4 ma numer modelowy zakodowany w VIN jako: 7D lub 70 (stąd numery części) 7D0 YYY ZZZ lub 701 YYY ZZZ to numery części dedykowanych do T4.

Potocznie oznaczenia pojazdów wewnątrz fabryki to (przykładowe):
Typ 1 - Garbus
Typ 2 - Transporter T1, T2 i częściowo T3
Typ 17 - Golf 1
Typ 15 Golf 1 Cabrio
Typ 6N - Polo 6N
Typ 1H - Golf 3
Typ 1J - Golf 4
Typ 35 - Passat B1

Stąd np. pompka spryskiwacza z Passata B1 ma numer 351 YYY ZZZ, taka sama z numerem 1H0 YYY ZZZ jest z Golfa 3.
Często różnią się jedynie tylko kształtem wtyczki!

Samych modułów do tempomatu analogowego jest 2-3 rodzaje w całej gamie VW produkowanej przez 40 lat.....

Ten o Twoich numerach występował w:
- Golf 3 92-2002 (w tym cabrio) + Vento
- Passat B4 94-97
- Sharan 96-00
- Transporter 97-04


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 maja 2017, 11:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 30 grudnia 2014, 16:44
Posty: 85
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
xxxkamil napisał(a):
Nie jestem pewien ale ten moduł powinien być schowany pod deską z prawej strony, tuż pod tunelem doprowadzającym powietrze do prawej kratki. Powinien być chyba dostęp po zdemontowaniu prawego dużego schowka.


Rzeczywiście, tam go znalazłem.
Po zdjęciu półki od dołu widać gniazdo modułu tempomatu i wtyczkę.
Niestety śrubka mocująca moduł jest piekielnie trudnodostępna.
Nie sięgam do niej ani od góry przez otwór głośnikowy pod szybą ani z lewej strony za pomocą małego śrubokręta.

Kto ma pomysł, jak odkręcić ten moduł?
Czy trzeba ściągać airbag pasażera?


_________________
Multivan T4 AXG DQR 2002
Reflex Silver Metallic


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 maja 2017, 10:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 30 grudnia 2014, 16:44
Posty: 85
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
mariecik napisał(a):
xxxkamil napisał(a):
Nie jestem pewien ale ten moduł powinien być schowany pod deską z prawej strony, tuż pod tunelem doprowadzającym powietrze do prawej kratki. Powinien być chyba dostęp po zdemontowaniu prawego dużego schowka.


Rzeczywiście, tam go znalazłem.
Po zdjęciu półki od dołu widać gniazdo modułu tempomatu i wtyczkę.
Niestety śrubka mocująca moduł jest piekielnie trudnodostępna.
Nie sięgam do niej ani od góry przez otwór głośnikowy pod szybą ani z lewej strony za pomocą małego śrubokręta.

Kto ma pomysł, jak odkręcić ten moduł?
Czy trzeba ściągać airbag pasażera?


Dla potomnych i w przyszłości szukających tej wiedzy napiszę, jak wydobyć moduł tempomatu:

podważyć i wysunąć prawą kratkę nawiewu (pasażerową), odkręcić jej ramkę (jedna śrubka), odpiąć rurę wentylacji i wtedy jest dostęp do modułu. Potrzebny będzie mały wkrętak krzyżakowy i zgrabna, drobna dłoń, którą trzeba wsunąć przez otwór po kratce wentylacji, aby odkręcić dwie śrubki mocujące moduł.
Na koniec odkręcamy schowek pod poduszką powietrzną, aby wyjąć moduł tempomatu od dołu, bo nie przejdzie nam przez otwór po kratce do wentylacji.
Rozgrzewamy zimne luty pod trzema czerwonymi kondensatorami na płytce drukowanej modułu i tym sposobem - udało mi się przynajmniej - przywrócić do życia tempomat.

Zamykam wątek.


_________________
Multivan T4 AXG DQR 2002
Reflex Silver Metallic


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 maja 2017, 21:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1706
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
A wystarczyło użyć szukajki na forum i mamy temat ten sam z 2015 roku. http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=8663 . Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB