T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

kontrolka oleju
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=14846
Strona 1 z 1

Autor:  ZFS [ niedziela, 23 kwietnia 2017, 18:16 ]
Tytuł:  kontrolka oleju

Witam. Mam drobny problem z T4 2001 rok 1,9 td. W czasie jazdy zgasł silnik. Okazało się, że był przepalony bezpiecznik nr 15. Po wymianie bezpiecznika w trakcie kręcenia rozrusznikiem prędkościomierz szalał. Zdarzyło się też tak, że po wyjęciu kluczyka zachowywał się tak jakby kluczyk był nadal w stacyjce. Świeci też kontrolka oleju na niskich i na wysokich obrotach. Może ktoś ma jakiś pomysł. Z góry dziękuję za rady

Autor:  wedkarz [ niedziela, 23 kwietnia 2017, 20:13 ]
Tytuł:  Re: kontrolka oleju

nie dalej jak wczoraj pisałem o tym problemie co u Ciebie..kolega Probe041 poradził żeby sprawdzić wiązkę elektryczną idącą na elektrozawór przy pompie wtryskowej,być może jest jakieś zwarcie..u mnie pomogło odłączenie klemy akumulatora i wymiana bezpiecznika z 10A na 30A..

Autor:  ZFS [ niedziela, 23 kwietnia 2017, 20:27 ]
Tytuł:  Re: kontrolka oleju

Dzięki za odpowiedź. Przewody do elektrozaworu sprawdziłem. Problemem jest teraz kontrolka ciśnienia oleju. Zastanawiam się też dlaczego licznik mi skoczył do maksymalnej prędkości jak kręciłem rozrusznikiem i dlaczego nie reagował na wyciągnięcie kluczyka

Autor:  xxxkamil [ niedziela, 23 kwietnia 2017, 20:47 ]
Tytuł:  Re: kontrolka oleju

Tutaj już był ten temat:
viewtopic.php?f=8&t=2801

Autor:  ZFS [ niedziela, 23 kwietnia 2017, 21:16 ]
Tytuł:  Re: kontrolka oleju

Dzięki za odpowiedź. Temat był podobny, ale nikt nie miał dodatkowych atrakcji w postaci wariującego prędkościomierza, stacyjki oraz kontrolki oleju. Wyważanie otwartych drzwi to nie moja specjalność, a i pogoda nie sprzyja, więc próbuję się czegoś dowiedzieć zanim zacznę grzebać. Pozdrawiam

Autor:  xxxkamil [ poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 00:33 ]
Tytuł:  Re: kontrolka oleju

Przyczyn tych dodatkowych atrakcj o których piczesz może być wiele poczawszy od najprostrzych: kabel masowy silnika-słaba masa, przewody alternatora, sam alternator, kostka stacyjki, zwarcie na przewodach/skrzynce przekaźników, awaria licznika.

Autor:  bigos1966 [ poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 09:35 ]
Tytuł:  Re: kontrolka oleju

Wedkarz mam nadzieje że pomysł wymiany bezpiecznika z 10A na 30 A to nie był autorstwa Probe041. Dla bezpiecznika 30A przekrój przewodu wynosi 4mm2, a dla 10A 1,5mm2. Wiesz co się stanie z przewodem 1.5mm2 jak popłynie prąd chciaż 20A przez kilka godzin. Mam nadzieję że masz samochód ubezpieczony. Nie wymienia się bezpiecznika na większy, tylko szuka się przyczyny większego poboru prądu.

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 10:41 ]
Tytuł:  Re: kontrolka oleju

No chyba żartujesz, kolega sam sobie wymienił bezpiecznik bo silnik gaśnie w czasie jazdy jak go pali to powiedziałem co trzeba sprawdzić w innym wątku

Autor:  bigos1966 [ poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 12:53 ]
Tytuł:  Re: kontrolka oleju

Z ciekawości sprawdziłem w schemacie, no i proszę, kabel od bezpiecznika nr15 idzie 1mm2. Jest to sterowanie przekaźnika i zasilanie układu biegu jałowego w silniku.

Autor:  ZFS [ poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 18:29 ]
Tytuł:  Re: kontrolka oleju

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Bezpiecznika na większy nie zamierzałem wymieniać. Byłbym wdzięczny za schemat z którego dowiem się jakie odbiorniki są zasilane za pośrednictwem bezpiecznika nr 15. Wiem, że przekaźnik świec żarowych i chyba zawór stop przy pompie. Jak będę wiedzieć to łatwiej mi będzie sprawdzić. Samochód jest z 2001 z niebieskimi licznikami.

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 19:28 ]
Tytuł:  Re: kontrolka oleju

rys 7/4

Autor:  ZFS [ poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 20:08 ]
Tytuł:  Re: kontrolka oleju

Dzięki za schemat. Teraz już wiem które przewody sprawdzać Mam jeszcze być może to dziwne pytanie ale gdzie znajdę N79 - Heater element (crankcase breather). Pozdrawiam.

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 20:47 ]
Tytuł:  Re: kontrolka oleju

To taka grzałka na rurce idącej z odpowietrznika na pokrywie zaworów do dolotu przed turbo, nie w każdej wersji to było.

Autor:  ZFS [ poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 21:11 ]
Tytuł:  Re: kontrolka oleju

Dzięki, u mnie jest. Przewody były kiedyś lutowane przy kostce więc od tego zacznę bo może tam się zrobiło zwarcie. Z tego samego bezpiecznika zasilany jest impulsator w skrzyni i to by tłumaczyło szaleństwa prędkościomierza. Pozostaje jeszcze kontrolka oleju. Silnik ma dość mały przebieg bo około 230 tys i jest w dobrym stanie bo od wymiany do wymiany nie dolewam oleju więc raczej problem z instalacją elektryczną.

Autor:  ZFS [ sobota, 6 maja 2017, 19:51 ]
Tytuł:  Re: kontrolka oleju

Probe041 napisał(a):
rys 7/4

Dziękuję za schemat. Dzięki niemu znalazłem przyczynę zwarcia. Był przetarty przewód zasilający czujnik w skrzyni biegów. Problemu z kontrolką ciśnienia oleju nadal nie rozwiązałem ale chyba jestem dość blisko bo dzieje się coś takiego. Jeśli przy zapalaniu prędkościomierz skoczy poza zakres to kontrolka oleju się nie świeci, co ciekawe prędkościomierz spada do zera przy około 2000 obrotów. Podejrzewam, że albo coś się rozłączyło w skrzynce z bezpiecznikami albo coś nie kontaktuje. Byłbym bardzo wdzięczny za jakiś opis tej skrzynki. Z góry dziękuje

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/