T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: kontrolka oleju
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 kwietnia 2017, 18:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 kwietnia 2017, 16:33
Posty: 7
model: t4
silnik: ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Mam drobny problem z T4 2001 rok 1,9 td. W czasie jazdy zgasł silnik. Okazało się, że był przepalony bezpiecznik nr 15. Po wymianie bezpiecznika w trakcie kręcenia rozrusznikiem prędkościomierz szalał. Zdarzyło się też tak, że po wyjęciu kluczyka zachowywał się tak jakby kluczyk był nadal w stacyjce. Świeci też kontrolka oleju na niskich i na wysokich obrotach. Może ktoś ma jakiś pomysł. Z góry dziękuję za rady


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 kwietnia 2017, 20:13 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
nie dalej jak wczoraj pisałem o tym problemie co u Ciebie..kolega Probe041 poradził żeby sprawdzić wiązkę elektryczną idącą na elektrozawór przy pompie wtryskowej,być może jest jakieś zwarcie..u mnie pomogło odłączenie klemy akumulatora i wymiana bezpiecznika z 10A na 30A..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 kwietnia 2017, 20:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 kwietnia 2017, 16:33
Posty: 7
model: t4
silnik: ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za odpowiedź. Przewody do elektrozaworu sprawdziłem. Problemem jest teraz kontrolka ciśnienia oleju. Zastanawiam się też dlaczego licznik mi skoczył do maksymalnej prędkości jak kręciłem rozrusznikiem i dlaczego nie reagował na wyciągnięcie kluczyka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 kwietnia 2017, 20:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Tutaj już był ten temat:
viewtopic.php?f=8&t=2801


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 kwietnia 2017, 21:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 kwietnia 2017, 16:33
Posty: 7
model: t4
silnik: ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za odpowiedź. Temat był podobny, ale nikt nie miał dodatkowych atrakcji w postaci wariującego prędkościomierza, stacyjki oraz kontrolki oleju. Wyważanie otwartych drzwi to nie moja specjalność, a i pogoda nie sprzyja, więc próbuję się czegoś dowiedzieć zanim zacznę grzebać. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 00:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Przyczyn tych dodatkowych atrakcj o których piczesz może być wiele poczawszy od najprostrzych: kabel masowy silnika-słaba masa, przewody alternatora, sam alternator, kostka stacyjki, zwarcie na przewodach/skrzynce przekaźników, awaria licznika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 09:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Wedkarz mam nadzieje że pomysł wymiany bezpiecznika z 10A na 30 A to nie był autorstwa Probe041. Dla bezpiecznika 30A przekrój przewodu wynosi 4mm2, a dla 10A 1,5mm2. Wiesz co się stanie z przewodem 1.5mm2 jak popłynie prąd chciaż 20A przez kilka godzin. Mam nadzieję że masz samochód ubezpieczony. Nie wymienia się bezpiecznika na większy, tylko szuka się przyczyny większego poboru prądu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 10:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
No chyba żartujesz, kolega sam sobie wymienił bezpiecznik bo silnik gaśnie w czasie jazdy jak go pali to powiedziałem co trzeba sprawdzić w innym wątku


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 12:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Z ciekawości sprawdziłem w schemacie, no i proszę, kabel od bezpiecznika nr15 idzie 1mm2. Jest to sterowanie przekaźnika i zasilanie układu biegu jałowego w silniku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 18:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 kwietnia 2017, 16:33
Posty: 7
model: t4
silnik: ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Bezpiecznika na większy nie zamierzałem wymieniać. Byłbym wdzięczny za schemat z którego dowiem się jakie odbiorniki są zasilane za pośrednictwem bezpiecznika nr 15. Wiem, że przekaźnik świec żarowych i chyba zawór stop przy pompie. Jak będę wiedzieć to łatwiej mi będzie sprawdzić. Samochód jest z 2001 z niebieskimi licznikami.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 19:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
rys 7/4


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 20:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 kwietnia 2017, 16:33
Posty: 7
model: t4
silnik: ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za schemat. Teraz już wiem które przewody sprawdzać Mam jeszcze być może to dziwne pytanie ale gdzie znajdę N79 - Heater element (crankcase breather). Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 20:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
To taka grzałka na rurce idącej z odpowietrznika na pokrywie zaworów do dolotu przed turbo, nie w każdej wersji to było.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 21:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 kwietnia 2017, 16:33
Posty: 7
model: t4
silnik: ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki, u mnie jest. Przewody były kiedyś lutowane przy kostce więc od tego zacznę bo może tam się zrobiło zwarcie. Z tego samego bezpiecznika zasilany jest impulsator w skrzyni i to by tłumaczyło szaleństwa prędkościomierza. Pozostaje jeszcze kontrolka oleju. Silnik ma dość mały przebieg bo około 230 tys i jest w dobrym stanie bo od wymiany do wymiany nie dolewam oleju więc raczej problem z instalacją elektryczną.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 maja 2017, 19:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 kwietnia 2017, 16:33
Posty: 7
model: t4
silnik: ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Probe041 napisał(a):
rys 7/4

Dziękuję za schemat. Dzięki niemu znalazłem przyczynę zwarcia. Był przetarty przewód zasilający czujnik w skrzyni biegów. Problemu z kontrolką ciśnienia oleju nadal nie rozwiązałem ale chyba jestem dość blisko bo dzieje się coś takiego. Jeśli przy zapalaniu prędkościomierz skoczy poza zakres to kontrolka oleju się nie świeci, co ciekawe prędkościomierz spada do zera przy około 2000 obrotów. Podejrzewam, że albo coś się rozłączyło w skrzynce z bezpiecznikami albo coś nie kontaktuje. Byłbym bardzo wdzięczny za jakiś opis tej skrzynki. Z góry dziękuje


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB