T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 25 kwietnia 2024, 13:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 marca 2017, 00:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 6 października 2016, 14:17
Posty: 65
model: Multivan t4 Allstar
silnik: 2.4d

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich! Problem z jakim nie mogę sobie poradzić polega na tym że na 4 biegu wyłącza się nawiew. Na pierwszym, drugim oraz na szybę działa dobrze ale jak przekręcę na czwórkę to wyłącza się całkowicie dmuchawa. Co może być przyczyną?
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 marca 2017, 07:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 kwietnia 2015, 21:33
Posty: 95
Lokalizacja: GS / GWE
model: szukam kolejnej T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 11 razy
Najprawdopodobniej problem tkwi w opornicy/rezystorze.
Rezystor znajduje się przy wentylatorze, żeby się do niego dobrać musisz zdemontować dolny schowek, jeśli masz klimę to łatwiej będzie się dobrać do niego od górnego schowka lub poduszki powietrznej.
Do rezystora są podłączone kable od wentylatora oraz panelu nawiewu - to ułatwi Ci znalezienie go.
Fabrycznie z tego co pamiętam jest on przykrecony na dwie śrubki, do demontażu będzie Ci potrzebny krótki śrubokręt krzyżakowy.


_________________
Aktualnie w moim garażu: Jetta A2 90' 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | Passat B3 91' 2.0 2E


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 marca 2017, 22:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 6 października 2016, 14:17
Posty: 65
model: Multivan t4 Allstar
silnik: 2.4d

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
A czy można jakoś pomierzyć rezystor? Czy tylko wymiana?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 marca 2017, 23:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 maja 2016, 19:41
Posty: 77
Lokalizacja: Powiat Toruński
model: Caravelle long '02
silnik: 2.5 AUF automat

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Rezystor pomierzysz każdym miernikiem uniwersalnym. Jeżeli nie wyskoczy Ci żadna wartość (oporność nieskończona) to oznacza że rezystor jest przepalony.
Opór na każdym wyższym biegu nawiewu powinien być coraz mniejszy.
EDIT:
Tak sobie myślę, że "czwórka" prawdopodobnie jest biegiem bezpośrednim, czyli rezystancja będzie bardzo mała ( mniej więcej tyle ile się wyświetli jak się przytknie do siebie sondy) .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 marca 2017, 20:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 2 stycznia 2013, 10:13
Posty: 17
Lokalizacja: Gdańsk
model: Multivan
silnik: 2.5 ACU

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć,

Przemierzyłem posty i t4-wiki, ale dalej nie wiem gdzie znaleźć oporniki tylnej dmuchawy. Tylna - zamontowana przy prawym tylnym rogu auta. Przy zgłebianiu T4-wiki trochę zgłupiałem bo mam taki wentylator: http://www.t4-wiki.de/w/index.php?title ... 512111906& a klima jest ręczna. Niemniej - ten wentylator działa tylko na najwyższym biegu, przez co - czasem jest zbyt głośny :).

Gdzie znaleźć opornice które sterują jego prędkością?

Thomas


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 marca 2017, 21:34 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 czerwca 2012, 12:20
Posty: 771
Lokalizacja: SO
opis: Grupa Śląsk i Zagłębie
model: Multivan
silnik: 2.5

Podziękował: 195 razy
Pomógł: 145 razy
U ciebie w tylnym słupku jest tylko nawiew powietrza przez filtr pyłkowy- bez klimatyzacji - więc opornicy tam nie będzie - szukaj problemu w potencjometrze sterujacym tylnym wentylatorem .


_________________
Pozdrawiam kriss


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 marca 2017, 21:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Ten rezystor to N10 a wentylator to V80, tu jest opis i schemat http://www.t4-wiki.de/wiki/Gebl%C3%A4se_V80_(Frischluft_hinten). Tu z kolei masz ten rezystor http://t4-wiki.de/wiki/Vorwiderstand.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 marca 2017, 21:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Krzysiu raczysz żartować. Kolega ma z tyłu rezystor tutaj http://t4-wiki.de/w/index.php?title=Dat ... 823153037& i więcej tutaj http://t4-wiki.de/wiki/Vorwiderstand#Vo ... hinten.29j


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 marca 2017, 22:09 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 czerwca 2012, 12:20
Posty: 771
Lokalizacja: SO
opis: Grupa Śląsk i Zagłębie
model: Multivan
silnik: 2.5

Podziękował: 195 razy
Pomógł: 145 razy
bigos1966 napisał(a):
Ten rezystor to N10 a wentylator to V80, tu jest opis i schemat http://www.t4-wiki.de/wiki/Gebl%C3%A4se_V80_(Frischluft_hinten). Tu z kolei masz ten rezystor http://t4-wiki.de/wiki/Vorwiderstand.
Probe041 napisał(a):
Krzysiu raczysz żartować. Kolega ma z tyłu rezystor tutaj http://t4-wiki.de/w/index.php?title=Dat ... 823153037& i więcej tutaj http://t4-wiki.de/wiki/Vorwiderstand#Vo ... hinten.29j


O żesz w cara <59> - myślałem ,że jak jest sam wentylator to opornicy nie ma ..w passacie chyba właśnie tak miałem. Przeglądnałem WIKI po łebkach i nie natknąłem się na ten opis co w cytatach powyżej :(( , w bład wprowadził mnie też wygląd mojej opornicy - "jeża".
Przyznaję się do błędu...ale też się cieszę że forum jest czujne - dzieki <brawo>


_________________
Pozdrawiam kriss


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 marca 2017, 22:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Kolega Bigos mnie wyprzedził, za długo linki wklejałem :P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 marca 2017, 22:52 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 czerwca 2012, 12:20
Posty: 771
Lokalizacja: SO
opis: Grupa Śląsk i Zagłębie
model: Multivan
silnik: 2.5

Podziękował: 195 razy
Pomógł: 145 razy
Probe041 napisał(a):
Krzysiu raczysz żartować. Kolega ma z tyłu rezystor tutaj http://t4-wiki.de/w/index.php?title=Dat ... 823153037& i więcej tutaj http://t4-wiki.de/wiki/Vorwiderstand#Vo ... hinten.29j


Mam wenę -więc wrzuce fotki z tych stron :
Załącznik:
rezystor klima manualna.jpg

Załącznik:
resystor klima manualna 1.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Pozdrawiam kriss


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 marca 2017, 11:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Trzeba jeszcze dodać że opornice występują tylko w klimie manualnej. W klimatroniku mamy obroty sterowane elektronicznie, przez układ z tyrystorem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 marca 2017, 12:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Tak i wtedy ten regulator jest taki sam jak w przednim układzie pod deską ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 marca 2017, 12:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Tak Probe041 masz rację. Wrócę do jednak do rezystora i jego sprawdzenia czy jest sprawny. Autor tematu spytał jak go sprawdzić, omomierz w rękę i do dzieła. W pierwszym moim linku masz opisany sam rezystor i jego właściwe opory. W pierwszej kolejności sprawdź te zabezpieczenie termiczne (taki srebrny opornik). Może on przerwać obwód i wentylator będzie chodził tylko na najwyższym biegu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 kwietnia 2017, 19:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 2 stycznia 2013, 10:13
Posty: 17
Lokalizacja: Gdańsk
model: Multivan
silnik: 2.5 ACU

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć,

Dzięuję za wsparcie, a w zasadzie napisanie instrukcji - zrób to sam :)

Mając chwilę zabiorę się do tego.

Dobra podpowiedź zesrebrnym oporniiem.

Dzięki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 kwietnia 2017, 22:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Ale jak masz problem z czwartym biegiem, to raczej problem jest w wyłączniku lub przewodach czwartego biegu. Tak wynika analizując schemat. Za szybko przyjąłem to co inni sugerują.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB