T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2017, 11:47 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
Jak już wspominałem w innym dziale (koniec końców w złym ;) ) jestem na etapie podłączania dodatkowych wskaźników w moim multivanie. Dokładnie to dołożyłem "zegary" doładowania turbiny , ciśnienia oleju, temperatury oleju. Aktualnie mam wszystko ładnie i estetycznie podprowadzone do środkowej konsolety i zostaje kwestia podpięcia zasilania i podświetlenia. Idealnie dla mnie sprawa by wyglądała, jak wskaźniki będą się "budzić" po przekręceniu zapłonu, cieszyłoby mnie też jakby podświetlenie miało regulację natężenia. Doradźcie mi jak to najlepiej zrobić. Pewnie da się wszystko wyprowadzić z tablicy bezpieczników. Szukałem jakiś schematów na necie ale z mizernym skutkiem :(

Auto to : Multivan 2001 AHY


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2017, 13:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Nie wiem jakie i ile przewodów masz z tych dodatkowych wskaźników.
Ja do Turbo Boosta Defi mam 4 kable (nie będę pisał jakie kolory, bo u ciebie mogą być inne) i tak je podłączyłem:

wpiąłem się w wiązkę przy włączniku świateł przy wtyczce:

1. stały PLUS -----------------------------------Pin nr 11 (kabel czerwony)
2. PLUS po stacyjce ----------------------------Pin nr 4 (kabel żółto-czarny)
3. PLUS podświetlenia (gdy światła są włączone) - Pin nr 1 (kabel szaro-niebieski)
4. MASA ---------------------------------------Pin nr 9 (kabel brązowy)

Nie wiem czy dobrze, ale działa, z tym że nie działa regulacja podświetlenia, ale nie wiem czy jest to spowodowane złym podpięciem, czy samym wskaźnikiem. Gdy reguluję natężenie podświetlenia, to zmienia mi się kolor podświetlenia.
Może ktoś wyprostuje moje domysły?


_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano środa, 8 lutego 2017, 18:19 przez rafflex, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2017, 14:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Pewnie w zegarze jest podswietlenie na diodach RGB dlatego kolor sie zmienia w zaleznosci od napiecia.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać



Za ten wpis autor kurol podziękował: rafflex (środa, 8 lutego 2017, 18:18)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2017, 15:25 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
Ok spróbuję się także wpiąć po wtyczce. Ja mam takie proste zegary bez bajerów a'la VDO więc jest szansa, że podświetlanie będzie mi działać jak trzeba :P


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2017, 15:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Podłączenie się zgadza pin 1 to podłączenie regulacji natężenia oświetlenia tablicy przyrządów. Schemat w necie jest http://t4-wiki.de/wiki/Schalter_E1_(Lichtschalter). Który masz wyłącznik świateł stary czy nowy. Trzeba też pamiętać że jeżeli podświetlanie waszych zegarów to diody, to napięcie na nie musi być 5V a nie 12V . Musicie zastosować opornik. Inaczej mogą się spalić diody.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2017, 16:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Rozdzielnia kl.58b jest nad skrzynką, wystarczy się wpiąć pinem w wolne miejsce


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2017, 17:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
Probe041 napisał(a):
Rozdzielnia kl.58b jest nad skrzynką, wystarczy się wpiąć pinem w wolne miejsce
Hmm... co ? ;) Jaka rozdzielnia nad jaką skrzynką ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2017, 17:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
bigos1966 napisał(a):
.... Trzeba też pamiętać że jeżeli podświetlanie waszych zegarów to diody, to napięcie na nie musi być 5V a nie 12V . Musicie zastosować opornik. Inaczej mogą się spalić diody.

W instrukcji podłączenia mojego jest:
ILM (Ilumination: To 12V wire while small lights is on)
Więc zakładam, że opornika nie daję.

Ka55ei napisał(a):
Probe041 napisał(a):
Rozdzielnia kl.58b jest nad skrzynką, wystarczy się wpiąć pinem w wolne miejsce
Hmm... co ? ;) Jaka rozdzielnia nad jaką skrzynką ?


Probe pisze o gniazdach znajdujących się nad główną skrzynką bezpieczników:
tu na zdjęciu zaznaczony strzałką KL15A (obok inne, różnokolorowe, opisane gniazda)
Obrazek

I fragment schematu włącznika świateł (po 1996 roku) z zaznaczonym pinem nr 1 i złączem KL58b:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2017, 18:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Szaro niebieskie kabelki tam się wpina


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2017, 19:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@bigos1966: da dię cos zrobić z regulatorem podswietlenia przedliftowym? Mam rownolegle LEDy na 12V i żaróweczki i LEDy daje się ledwo sciemnić gdy żarówki już na 100% wyłączone.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2017, 21:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Adampio napisał(a):
@bigos1966: da dię cos zrobić z regulatorem podswietlenia przedliftowym? Mam rownolegle LEDy na 12V i żaróweczki i LEDy daje się ledwo sciemnić gdy żarówki już na 100% wyłączone.


Powymieniaj resztę żarówek na ledowe. Będzie się ściemniajć równomiernie.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2017, 22:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
hoopsii napisał(a):
Powymieniaj resztę żarówek na ledowe. Będzie się ściemniajć równomiernie.

Czyli "ledwo" ?
Chyba Adampio chciałby innego efektu?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2017, 00:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
rafflex napisał(a):
hoopsii napisał(a):
Powymieniaj resztę żarówek na ledowe. Będzie się ściemniajć równomiernie.

Czyli "ledwo" ?
Chyba Adampio chciałby innego efektu?

Kolega @rafflex mnie ubiegł ;) No chyba, że czegoś jeszcze nie kumam <bezradny>
Według schematu, do 1995 całe zasilanie podświetlenia szło przez potencjometr (E20). Mógłbyś @hoopsii-lu rozwinąć temat? Czy miałby tu coś do powiedzenia Herr Gustaw Kirchhoff?
Na razie montuje LEDa dedykowanego do 12 V (z wbudowanym opornikiem) tylko w wyłącznikach, gdy się w którymś spali kolejna biedażaroweczka na drucikach. W innych miejscach mam problem z kątem świecenia czyli trafieniem w światłowody, więc dalej upycham tam żaróweczki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2017, 01:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Więc jeszcze raz. Ledy się za słabo ściemniają czy żarówki za mocno? Myslalem, że chodzi o to ze ma być równomiernie całość. Gdyby wszystko było na ledzie to można dodatkowym opornikiem aby ściemnić nieco. Z tymi światłowodami to faktycznie trzeba się trochę nagimnastykować. Ale do zrobienia. Zmieniałem podswietlanie włącznika swiateł z zielonego na czerwone na ledzie i przenosi idealnie. Dwa zegary do webasto 1530 też gdzie zarówka ledowa nic nie dawała bo też całość światła przenosi plexi a jednak się udało.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2017, 01:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
LEDy sie ledwo ściemniaja gdy pokretlo dochodzi do konca i gdy zgodnie z zalożeniem zarówki już nie swiecą.

P.S. Podswietlenie zegara Wbasto rewelacyjne! Ja też tak chcę!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2017, 01:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Ja korzystałem z tej firmy http://lediker.pl/t4-transporter,128,0.html. Wszystkie podświetlenia ściemniają się idealnie. Podświetlanie zegarów ma dodatkowy układ ściemniacza, żeby dopasować przyciemnianie z resztą oświetlenia. Trzeba znaleźć w sieci taki dodatkowy ściemniacz do led i wtedy wyregulujesz intensywność świecenia led.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2017, 02:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
bigos1966 napisał(a):
Znamite, gotowe podświetlenie zegarów, nic nie trzeba strugać <brawo>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2017, 08:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Adampio napisał(a):
bigos1966 napisał(a):
Znamite, gotowe podświetlenie zegarów, nic nie trzeba strugać <brawo>


widziałem patent ze starymi zegarami, że był przyklejony po całej szerokości pasek małych ledów. Wyglądało rewelacyjnie. Firma lediker robi dedykowane zestawy ale podobno nie wszystkie są idealne. Mam od nich zestaw do przerobienia z zielonego na czerwone włącznik swiateł po 96roku i tu jestem zachwycony. Mnie tak denerwowało to ze podswietlania róznie swiecą, że powymieniałem wszystko na nowe ledy. Wszystkie włączniki, wszystkie ledy w zegarach, klimatroniku i nawet w MFD.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2017, 22:14 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
rafflex napisał(a):
Nie wiem jakie i ile przewodów masz z tych dodatkowych wskaźników.
Ja do Turbo Boosta Defi mam 4 kable (nie będę pisał jakie kolory, bo u ciebie mogą być inne) i tak je podłączyłem:

wpiąłem się w wiązkę przy włączniku świateł przy wtyczce:

1. stały PLUS -----------------------------------Pin nr 11 (kabel czerwony)
2. PLUS po stacyjce ----------------------------Pin nr 4 (kabel żółto-czarny)
3. PLUS podświetlenia (gdy światła są włączone) - Pin nr 1 (kabel szaro-niebieski)
4. MASA ---------------------------------------Pin nr 9 (kabel brązowy)

Kurcze myślałem, że będzie prosto i szybko po kolorach ale w tej wiązce (przynajmniej u mnie) powtarzają się kolory. Jesteś w stanie cyknąć mi zdjęcie które to dokładnie kable są. Podejrzewam ,że na wtyczce są opisane piny, ale strasznie jest ten kabel krótki i dostęp jest bardzo słaby.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2017, 22:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Ka55ei napisał(a):
....Jesteś w stanie cyknąć mi zdjęcie które to dokładnie kable są. Podejrzewam ,że na wtyczce są opisane piny, ale strasznie jest ten kabel krótki i dostęp jest bardzo słaby.

Szczerze mowiąc nie bardzo mi się chce ponownie wyjmować włącznika. Ja też miałem problem z krótką wiązką, ale ułatwilo mi zadanie zdemontowanie kratki lewego nawiewu.
Wyjmujesz kratkę lekko podważając śrubokrętem z lewej a następnie z prawej strony, (łatwiej będzie chwycić kratkę szczypczykami) następnie odkręcasz śrubkę śrubokrętem krzyżalowym i wyjmujesz nawiew. Wtedy masz lepszy dostęp. Ja też tak mam, że po wyjęciu włącznika trzymają go kable i nie da się go wyjąć tak by zrobić czytelne zdjęcie.
Na samym włączniku piny są opisane. Pomagałem też sobie wyjmując niektóre piny z kostki.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB