T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 24 kwietnia 2024, 06:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2017, 23:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Nie pamiętam teraz czy wiązka wyłącznika jest złapana jakąś spinką do belki pod deską ale i tak wydaje mi się że wygodniej jest pogrzebać przy jej wtyczce po odpięciu wyłącznika i wpuszczenie wiązki/wtyczki przed skrzynką przekaźników po otwarciu schowka przed nią.



Za ten wpis autor xxxkamil podziękował: kalner (niedziela, 13 lutego 2022, 21:21)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 12:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1706
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Masz tu linka jak się dobrać do tego wyłącznika. http://t4-wiki.de/wiki/Schalter_E1_(Lichtschalter)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 12:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Ale po co kaleczyć wiązkę od włącznika świateł jak wszystko jest wyprowadzone i wystarczy się w skrzynce wpiąć :-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 13:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1706
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Tu Probe041 masz w stu procentach rację.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 14:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
Probe041 napisał(a):
Ale po co kaleczyć wiązkę od włącznika świateł jak wszystko jest wyprowadzone i wystarczy się w skrzynce wpiąć :-)

Tak. Probe ma rację. Mi zaczyna brakować wolnych gniazd, więc pokaleczyłem wiązkę włącznika świateł.
Gdybyś podpinał w skrzynce, to wg. schematu:
KL30 - stały Plus 12V
KL58b - podświetlenie
KL15a - Plus po zapłonie
ROZDZIELACZ MASY - Masa (minus)


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 14:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Masa to inaczej kl.31 i to takie okrągłe brązowe kółko po prawej od skrzynki :)

Tak w temacie, coraz poważniej myślę o montażu wskaźnika doładowania, egt i temperatury oleju. Jakieś pomysły gdzie upchać 3 zegary i jakich firm szukać?

W kolektorze też musiałbym nawiert zrobić pod czujnik doładowania ale jaki króciec tam kupić? A może są zegary które wzięłyby sygnał z map sensora?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 16:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Panowie, niby oczywiste, że z dodatkowymi drutami trzeba sie wpiąć w skrzynkę ale jak dochodzi co do czego to zaczynam mieć watpliwości. Naturalne z funkcji i oglądu bylyby line distributors (http://t4-wiki.de/wiki/Leitungsverteiler) Wiki dla wersji przed 1999 jest dosyc lakoniczna. Brakuje mi przypisania koloru do terminalu, co jeszcze da sie zbadac probnikiem ale co z obciażalnością i położeniem względem ewentualnych bezpieczników (tych poniżej płyty przekaźników)? Czy te łączówki da się zlokalizowac na schemacie?
I pytanie podstawowe czy tylko tu się wpinamy czy też niektore kostki maja jeszcze jakies wolne miejsca na dołożenie dodatkowego przewodu z pinem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 18:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1706
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Jeżeli chodzi o obciążenie regulatora to wiki pisze że jest to 15A, ale układ jest zabezpieczony 10A bezpiecznikiem. Oto link http://t4-wiki.de/wiki/Instrumentenbeleuchtung. Jeżeli chodzi o kolorystykę to tu jest chyba wszystko napisane http://t4-wiki.de/wiki/Leitungsverteiler . Ale na wszelki wypadek trzeba też sprawdzić miernikiem. Może być instalacja przerobiona przez wcześniejszego użytkownika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2017, 20:39 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
Kurcze nie sądziłem, że jeszcze coś napiszecie i podpiąłem się pod wiązkę włącznika świateł. Użyłem konektorów "na-kablowych" więc mocno jej nie pokaleczyłem. Lepiej by było faktycznie wyjść ze skrzynki, ale mówi się trudno. Wszystko fajnie działa. Jedyny minus mam taki, że turbo boost nie schodzi do zera i działa mi od 0,2 atmosfery. Nie kupowałem jakiś najdroższych zegarów (najtańszych też nie) i mam podejrzenie, że plastikowa obudowa jest w jakiś sposób naprężona. Dla mnie nie ma to jakiegoś wielkiego znaczenia bo nie potrzebuję tak precyzyjnego odczytu, no i wiem o tym przekłamaniu. Wskaźniki pełnią raczej funkcję orientacyjną co się dzieje pod maską, dokładniejsze dane i tak w miarę potrzeby zaczytam przez kabel.

Tak jam ktoś już tu pisał nie działa mi ściemnianie diod. Opornik załatwi sprawę? Jeśli tak to poproszę o linka co mam kupić :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2017, 20:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Ka55ei napisał(a):
Kurcze nie sądziłem, że jeszcze coś napiszecie i podpiąłem się pod wiązkę włącznika świateł. Użyłem konektorów "na-kablowych" więc mocno jej nie pokaleczyłem. Lepiej by było faktycznie wyjść ze skrzynki, ale mówi się trudno. Wszystko fajnie działa. Jedyny minus mam taki, że turbo boost nie schodzi do zera i działa mi od 0,2 atmosfery. Nie kupowałem jakiś najdroższych zegarów (najtańszych też nie) i mam podejrzenie, że plastikowa obudowa jest w jakiś sposób naprężona. Dla mnie nie ma to jakiegoś wielkiego znaczenia bo nie potrzebuję tak precyzyjnego odczytu, no i wiem o tym przekłamaniu. Wskaźniki pełnią raczej funkcję orientacyjną co się dzieje pod maską, dokładniejsze dane i tak w miarę potrzeby zaczytam przez kabel.

Tak jam ktoś już tu pisał nie działa mi ściemnianie diod. Opornik załatwi sprawę? Jeśli tak to poproszę o linka co mam kupić :)

kup potencjometr kilka kilko Ohm i uregulujesz tak, jak Ci będzie pasować.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2017, 22:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1706
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Jak już dopasujesz tym potencjometrem odpowiednią jasność świecenia diod, to zmierz miernikiem ile om ma w tej chwili potencjometr. O takiej wartości jaka była na potencjometrze kup opornik o mocy 2W, i załóż go zamiast potencjometru. Będzie to bezpieczniejsze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2017, 22:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Będzie. Tylko pobór prądu kilku ledów raczej mu nie zaszkodzi. Ale dmuchać w sumie można na zimne ;)


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB