T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 25 kwietnia 2024, 23:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 lutego 2017, 18:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 lutego 2017, 21:34
Posty: 19
model: Multivan
silnik: 2500 benzyna

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć
Kilka dni temu kupiłem multivana z silnikiem 2.5l z 95roku.
Nie działa w nim wskaźnik temperatury - paliwa działa.
Czytałem,że to typowa usterka i, że należy poszukać zimnych lutów itp.
Dostałem się do zegarów w czym bardzo mi pomógł ten film :

https://www.youtube.com/watch?v=RXM7ZreBuuY

Po otwarciu bebechów zobaczyłem spalony opornik tak to się chyba nazywa i tu się moja wiedza kończy.

Jutro wybieram się do sklepu aby kupić zamiennik tylko co to dokładnie jest?
Proszę o pomoc w określeniu specyfikacji tego przedmiotu.

CZy możliwe, że za nie działającą wskazówkę temperatury odpowiada inna część?
Jeśli tak to na co mam zwrócić uwagę - proszę o zaznaczenie na zdjęciu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 lutego 2017, 21:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ten opornik ma na sobie napisane czym jest. Poszukaj dekodera kodów paskowych. Istiotne jest od ktorego konca zaczać odczyt.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 lutego 2017, 21:59 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
A po czym wnosisz że jest spalony? Mierzyłeś to czy sugerujesz się tym ciemniejszym kolorem płytki pod nim? Rezystor się grzeje, taka jego natura więc często laminat się odbarwia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 lutego 2017, 22:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 lutego 2017, 21:34
Posty: 19
model: Multivan
silnik: 2500 benzyna

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Sugeruję się kolorem płytki i tzw.chłopskim rozumem/brakiem wiedzy.
NIc to wiem już, że :
Rezystor ma opór znamionowy 226Ω przy tolerancji 2%
Kupię i zamienię.
Może pomoże.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 lutego 2017, 22:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Wlutowanie innego nie zaszkodzi ale skoro mowa o zimnych lutach to oczy glądałeś każdy pod silnym szkłem powiększającym? Często dopiero wtedy coś widać. Druga szkoła to przelutowywanie wszystkiego jak leci.
No i u mnie felerny był czujnik, bo od czasu wymiany (na zamiennik - ok. 40% ceny oryginału w ASO) mam wskazania temperatury bez ingerencji w zegary


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 lutego 2017, 22:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Może nie do końca przelutowanie wszystkiego jak leci ale napewno bym zaczoł od przelutowania gniazda w które wpinasz wiązke z przewodami bo to na nim w zdecydowanej większości znajdują się zimne luty.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 lutego 2017, 22:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Polecam zrobić zdjęcia makro i popatrzeć na komputerze, zamiast lupy (nie każdy ma)


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 lutego 2017, 22:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Uściślając oglądanie lutów nie zawsze bywa trafne bo czasami są takie które wyglądają dobrze a mimo to są ,,martwe".
A tak poza tym to ja bym rozważył tak jak napisał Adampio, czujnik temperatury. Odłączyć go i zewrzeć styki na wtyczce jeśli wskazówka dalej stoi to jednak wiązka albo licznik. Ale jeśli wskazówka ruszy na maxa to czujnik padnięty.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 lutego 2017, 23:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 lutego 2017, 21:34
Posty: 19
model: Multivan
silnik: 2500 benzyna

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
CZy możecie mi powiedzieć w którym miejscu szukać czujnika?
Tylko proszę tak bez mądrych słów, a raczej "po prawej stronie", "po lewej" itp.
Wiem, że w różnych silnikach czujnik może znajdować się w różnych miejscach.

Dobra chyba znalazłem:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G62_(K%C3%BChlmitteltemperatur)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 lutego 2017, 10:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Za wskazania temperatury na zegarach odpowiada czujnik G2 a nie G62. W twoim przypadku powinien to być prawdopodobnie czujnik czteropinowych/niebieski zamontowany w krućcu termostatu, jednak tu pewności nie mam-może potwierdzi ktoś kto ma 2.5 w benzynie. Jego piny to nr 2 i 3.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 lutego 2017, 11:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Możesz sprawdzić omomierzem czy sprawny jest czujnik. Jak znajdziesz czujnik to podepnij go w 2i 3 pin (oczywiście wtyczkę wyciągnij). W zależności jaka jest temperatura na czujniku, omomierz będzie wskazywał takie opory (30°C: 1500 do 2000 Ohm 50°C: 700 do 950 Ohm 80°C: 275 do 375 Ohm). Jak odpalisz auto temperatura rośnie a na omomierzu opór spada. Jeżeli tak się dzieje to czujnik jest dobry.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 lutego 2017, 21:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 lutego 2017, 21:34
Posty: 19
model: Multivan
silnik: 2500 benzyna

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Zwarłem styki na wtyczce, wskazówka nie ruszyła.
Kupiłem też opornik.
Z innego powodu oddałem samochód do mechanika.
W przyszłym tygodniu przylutuję i może mi się poszczęści.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 lutego 2017, 22:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 lutego 2017, 21:34
Posty: 19
model: Multivan
silnik: 2500 benzyna

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wymieniłem opornik - zero efektów.
Czytałem,że częstym powodem takiej sytuacji może być zepsuty regulator napięcia - i że na trzech nóżkach.
CZy to on?
I czy potraficie coś z niego odczytać/jaki kupić zamiennik?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 lutego 2017, 22:24 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
to jest to, obniża napięcie do 10V, nadwyżka idzie w ciepło. o ile mnie pamięć nie myli to jest obciążalny do 1A, szukaj pod hasłem stabilizator/regulator napięcia 10V. lm 7810?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2017, 11:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 lutego 2017, 21:34
Posty: 19
model: Multivan
silnik: 2500 benzyna

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
O to mi chodziło.
Dziękuję


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2017, 12:06 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Krzysztof W napisał(a):
O to mi chodziło.
Dziękuję

Zwróć uwagę na tą kropkę nad pierwszą nóżką. Ważne żeby w Nowym elemencie była tak samo. Te nóżki to kolektor, emiter, baza. W Nowym musi być tak samo, tylko nie pamiętam co jest zaznaczone, sprawdź


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2017, 12:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Tak jak napisał garbaty, generalnie to ciebie interesuje symbol: LM2940T jeśli chcesz dokładnie to samo. Tu znalezione w sieci: https://pl.rs-online.com/mobile/p/regul ... o/5359010/
Jeśli masz u siebie sklep typowo z częściami elektronicznymi to powinni to mieć, ewentualnie dobierą ci zamiennik.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2017, 13:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 lutego 2017, 21:34
Posty: 19
model: Multivan
silnik: 2500 benzyna

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki,
Dopiero teraz zauważyłem tą kropę.
I dziękuję za linka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2017, 20:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Gdyby był zepsuty stabilizator to inne wskaźniki by też nie działały. Sprawdź lepiej ciągłość przewodów od czujnika do wskaźnika, to nic nie kosztuje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 20:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 lutego 2017, 21:34
Posty: 19
model: Multivan
silnik: 2500 benzyna

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki, sprawdzę jutro na tyle na ile potrafię.
Jeśli jednak nic nie znajdę spróbuję mimo wszystko ze stabilizatorem.
Być może masz rację, jednak gdzieś tam czytałem o podobnym problemie(wskaźnik temperatury nie działał a paliwa był ok) i wymiana stabilizatora pomogła.
Robię co mogę czyli próbuję wszystkich możliwości zanim ewentualnie oddam samochód do naprawy.
Udało mi się kupić zamiennik .
Kropka jest w innym miejscu.
Jak go podłączyć?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB