T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 sierpnia 2016, 18:24 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Zatrzymała mnie policja i oprócz przekroczenia prędkości i nie włączonych świateł badanie wykazało, że nie mam wstecznego. Bezpiecznik cały, więc zaglądnąłem pod maskę, a tam brak na czujniku wpiętej kostki. Niestety nigdzie nie widzę wolnej kostki. Pytanie jak poprowadzona jest wiązka i gdzie wychodzi? Najwyraźniej mechanik, który wymieniał silnik jej nie podłączył.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 sierpnia 2016, 15:27 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Panowie i Panie proszę o pomoc w ustaleniu skąd powinna wychodzić wtyczka. Dziś kolejny dzień szukania i niestety ale bezskutecznie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 sierpnia 2016, 15:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Wtyczka wychodzi z głównej wiązki idącej na silnik


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 sierpnia 2016, 00:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
a czy kolega sprawdzał kiedykolwiek czy te światła były ? bo wnioskując po innych postach może tej wtyczki nikt nigdy nie podpinał bo jej nie ma, z racji niefachowego przekładania manuala po automacie ..?
EDIT: Doczytałem ... świateł nigdy nie było.... <25>


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...



Za ten wpis autor De'D podziękował: Renowator (środa, 17 sierpnia 2016, 15:01)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 sierpnia 2016, 15:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Dzięki kolego De'D teraz już wszystko jasne. Zgodnie z wlepką skrzynia, która była to CGK czyli czterobiegowy automat. Na początku jak kupiłem busa sprawdziłem co to za skrzynia, zobaczyłem że była 4 biegowa więc ucieszyłem się, że teraz jest 5 biegowa. Szkoda tylko, że nie doczytałem, że to był automat.
Pytanie w jaki sposób mogę odtworzyć właściwie połączenia, żeby wsteczny zaczął działać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 sierpnia 2016, 15:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
[url]http://t4-wiki.de/wiki/Rückfahrlicht[/url]


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 sierpnia 2016, 15:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Lutować potrafię ale czytać schematów niestety nie. No nic muszę w takim razie znaleźć kogoś kto mi wytłumaczy co z czym i jak.

Swoją drogą teraz rozumiem skąd pod maską tyle uciętych przewodów ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 sierpnia 2016, 17:08 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
pewnie masz tylko pozwierane to i owo aby oszukać ecu i aby to jakoś paliło.
Wiązki z automata jak zostały to raczej ciężko po omacku na forum szukać rozwiązania.
ze wstecznym możemy coś poradzić bo to spod bezpieczników na nowo wyprowadzisz i sie poskleja z tym co po automacie zostało.

Na początek zobacz czy masz za panelem z pokrętłami nawiewów duży przekaźnik być może nawet z nr 175.
To jest główne ustrojstwo z którym cały syf automatu jest spięty. ma on wiązkę ok 9 przewodów , kilka cieńszych i 2 grube też od rozruchu.
Daj znać jak to zlokalizujesz i bedziem działać. <good>


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2016, 12:17 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Nic za przełącznikami nie znalazłem.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2016, 12:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Cześć, najpierw znajdź ten wyłącznik na skrzyni biegów http://t4-wiki.de/wiki/Schalter_F4_(R%C3%BCckfahrleuchte), a potem doradzimy co dalej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2016, 13:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Też miałem niemanie świateł wstecznych, mimo wtyku na czujniku na skrzyni. Ja po stwierdzeniu, że czujnik OK sprawdzałem od tyłu, najpierw czy jest masa lewej żarówki, potem czy jak się poda + na czarno-niebieski (na schemacie sw/bl) przewód to ta żarówka się zaświeci, potem czy sw/bl dochodzi do prawej lampy (idzie w takiej rurce za zderzakiem) i potem czy ten sw/bl dociera bezpiecznie do skrzynki bezpiecznikowej (kostka K, styk 8 według schematu zalinkowanego przez kol. Probe).
Ostatecznie felerna była oprawa żarówek w prawej lampie ;)
Ale możesz zacząć od przodu, czyli sprawdzić czy czujnik na skrzyni zwiera i potem szukać luźnego czarno-niebieskiego przewodu, alb sobie takowy pociągnąć
Tutaj http://t4-wiki.de/w/images/Elektrik_ZE_ ... hinten.jpg
masz rozpiskę wtyków, w tym wtyku K z którego są zasilane żarówki wstecznie i wtyku F, z którego wychodzi przewód do czujnika na skrzyni.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2016, 13:23 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
bigos1966 napisał(a):
Cześć, najpierw znajdź ten wyłącznik na skrzyni biegów http://t4-wiki.de/wiki/Schalter_F4_(R%C3%BCckfahrleuchte), a potem doradzimy co dalej.

Ten czujnik wiem gdzie jest i tak jak pisałem nie ma na nim kostki. Nie ma ponieważ okazało się, że w przeszłości była automatyczna skrzynia biegów i partacz, który ją podmieniał, nie pokwapił się o światła cofania.


Ostatnio edytowano czwartek, 18 sierpnia 2016, 13:36 przez Renowator, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2016, 13:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Renowator napisał(a):
Ten czujnik wiem gdzie jest
A działa? Wystarczy do sprawdzenia omomierz w mierniku uniwersalnym


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2016, 13:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Zgadza się . W twoim przypadku trzeba odnaleźć przekaźnik J226, podłączyć przewód pod 5 nr. jest to + z bezpiecznika. Przedłużasz kablem na jeden z pinów wyłącznika na skrzyni biegów. Następnie drugi przewód z nr. 4 przekaźnika J226 na drugi pin wyłącznika na skrzyni biegów (nr4 idzie do żarówek światła wstecznego) i po kłopocie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2016, 13:53 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Jeśli dobrze użyłem miernika to czujnik działa. Dałem na zapłon, wbiłem wsteczny, omomierz ustawiłem na 20k na wyświetlaczu było 1, po podpięciu 0.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2016, 14:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Jeżeli chodzi o przekaźnik J226 (nr175) w mojej t4 znajduje się na środku deski rozdzielczej, jak na zdjęciu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2016, 15:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Renowator napisał(a):
Jeśli dobrze użyłem miernika to czujnik działa. Dałem na zapłon, wbiłem wsteczny, omomierz ustawiłem na 20k na wyświetlaczu było 1, po podpięciu 0.

Czujnik to jest włącznik włączany mechanizmem zmiany biegów, czyli jak jest wbity bieg wsteczny to między pinami czujnika na skrzyni ma być zwarcie a jak zrzucisz na luz to ma być przerwa. Pozycja stacyjki nic do tego nie ma.
Ustaw miernik na minimalny opór i sprawdź też co się dzieje przy skrzyni na luzie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2016, 20:49 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
Adampio napisał(a):
Renowator napisał(a):
Jeśli dobrze użyłem miernika to czujnik działa. Dałem na zapłon, wbiłem wsteczny, omomierz ustawiłem na 20k na wyświetlaczu było 1, po podpięciu 0.

Czujnik to jest włącznik włączany mechanizmem zmiany biegów, czyli jak jest wbity bieg wsteczny to między pinami czujnika na skrzyni ma być zwarcie a jak zrzucisz na luz to ma być przerwa. Pozycja stacyjki nic do tego nie ma.
Ustaw miernik na minimalny opór i sprawdź też co się dzieje przy skrzyni na luzie


Renowator czujnik masz sprawny jak wskoczyło na "0" choć najlepiej sprawdzić przejście miernikiem ustawionym na diode z brzęczkiem , a nie na jakiś opór, ale OK.


bigos1966 napisał(a):
Zgadza się . W twoim przypadku trzeba odnaleźć przekaźnik J226, podłączyć przewód pod 5 nr. jest to + z bezpiecznika. Przedłużasz kablem na jeden z pinów wyłącznika na skrzyni biegów. Następnie drugi przewód z nr. 4 przekaźnika J226 na drugi pin wyłącznika na skrzyni biegów (nr4 idzie do żarówek światła wstecznego) i po kłopocie.


No ale narazie nie mamy J226 więc trza zlokalizować wiązkę przewodów komputera skrzyni , a z tego co pamiętam powinna być gdzieś kostka spinająca wiązkę ecu z kablami od J226. ( pod kolumną gdzieś).

EDIT: poszperałem w graciarni i powinna być biała prostokątna kostka na 10 pin ( 2x5) tam znajdziesz m.in kabel od wstecznego. Jeśli sprawdzałeś czy masz komputer od skrzyni jak wcześniej pytałem, to i znajdziesz tą kostkę.
Jeśli jej nie ma to musi być gdzieś luźny obciety kabel który zlokalizujesz przy wtyczce F pin 7 z tyłu skrzynki bezpieczników.
Schemat rozmieszczenia wtyczek: widok od frontu ---> http://www.t4-wiki.de/w/index.php?title ... 706171835&


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...


Ostatnio edytowano czwartek, 18 sierpnia 2016, 21:22 przez De'D, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2016, 21:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Przecież podałem zdjęcie gdzie się znajduje przekaźnik J226 (nr 175)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2016, 21:22 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
a kolega go nie ma jak widać


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB