T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 13:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2016, 22:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1704
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Renowator napisał: Nic za przełącznikami nie znalazłem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2016, 22:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
No to trzeba pooglądać zentralelektrik od tylca


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 sierpnia 2016, 21:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Dziś szukałem komputera od automatu i nigdzie na niego nie natrafiłem. Trafiłem na komputer od ABS na lewej ściance, za bezpiecznikami pusto. W którym miejscu on powinien się znajdować? Może źle szukam ale sprawdzałem na allegro jak wygląda taki komputer to raczej bym go nie przeoczył.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 sierpnia 2016, 22:30 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
wrzuciłem ci w poprzednich postach link - są tam zdjęcia krok po kroku jak dojść do komputera skrzyni ;)

TU ---> viewtopic.php?f=8&t=13660


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 sierpnia 2016, 23:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1704
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Z tego co piszesz to własnie jest komputer od automatu. Z lewej strony bezpieczników. Poco ci ten komputer.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 sierpnia 2016, 21:12 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
U mnie w miejscu tego kompa z linku jest komputer ABSu. Na pewno absu bo spisałem jego numer i sprawdziłem w necie. Za bezpiecznikami pusto ale jutro jeszcze raz zaglądnę czy gdzieś głębiej na ściance za kompem absu się nie schował. Jeszcze raz poszukam też tego przekaźnika wyciągnę radio co się da i poszperam głębiej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 sierpnia 2016, 22:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1704
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Sterownik ABS jest na pompie od ABS, w komorze silnikowej przed akumulatorem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 sierpnia 2016, 19:32 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Dziś rozmontowałem pół deski rozdzielczej, schowek, wszystko oprócz głównej konsoli. Trafiłem na przekaźnik 150 i 53 poniżej popielniczki. Odnalazłem też gdzie znajdował się komputer skrzyni, a mianowicie na prawym słupku. Została po nim jedynie wiązka i wtyczka. Oczywiście pełno nie izolowanych przewodów. Wziąłem termokurcze i już część poizolowałem. Jutro dogrywka. Pytanie jak nie mając przekaźnika i tego komputera ogarnąć wsteczny.

EDIT: sprawdziłem numer tego przekaźnika 357927181A i to jest właśnie ten przekaźnik, który miałem znaleźć.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 sierpnia 2016, 23:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1704
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Ty masz t4 z 1995 i posiadasz niektóre stare podzespoły. Jeżeli ten 150 przekaźnik jest ten który szukamy to sprawdź podstawa przekaźnika jest 9 pinowa. Kolory przewodów jakie dochodzą na poszczególne piny to:
1 czarny-lilia
2 czerwony gruby
3 biały
4 czarno szary (tan idzie do żarówek wstecznego )
5 czarno-niebieski i czarno-żółty (zasilanie z bezpiecznika tych żarówek)
6 czerwono-zielony
7 brązowy
8 czerwono czarny (gruby i cienki)
9 szaro- czarny
Jeżeli się wszystko zgadza, zrób mostek między 4 a 5 pinem powinny zapalić się światła wsteczne (oczywiście stacyjka przekręcona ale silnik nie musi być zapalony). To wtedy rozłącz mostek, pociągnij przewód dwużyłowy linka 1mm2 minimum do wyłącznika wstecznego na skrzyni biegów. Podłącz pin5 z jednym zaciskiem wyłącznika wstecznego i 4pin z drugim zaciskiem wyłącznika wstecznego. Gotowe, życzę powodzenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 sierpnia 2016, 23:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Sprawdzałem na internecie czujnik według jego numeru i jest on 9 pinowy. Jutro podjadę do sklepu kupić linkę, trochę więcej termokurczu bo widzę wiele nie izolowanych przewodów i powalczę. Mam nadzieję, że wrócę z dobrą wiadomością. Ostatnio przygniata mnie ogrom niedomagań w tym aucie i zamknięcie chociaż jednego tematu wpłynie pozytywnie na moje nastawienie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 sierpnia 2016, 07:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1704
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Trochę cierpliwości, zobaczysz jak dużo satysfakcji daje naprawienie czegoś samemu. Im więcej napraw zrobisz w swojej T4, tym później ona będzie dla ciebie łatwiejsza do ogarnięcia. Wytrwałości, no i oczywiście jak najmniej awarii.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: Renowator (sobota, 27 sierpnia 2016, 13:34)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 sierpnia 2016, 11:24 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Miałem cierpliwość ale się lekko mówiąc wyczerpała. Auta gdzie tyle rzeczy nie domaga jeszcze nie miałem a miałem naprawdę kilka trupów.
U mnie kolory trochę odbiegają ale zwarcie 4 z 5 dają pozytywny efekt. W poniedziałek jak się uda pociągne kable do czujnika mając nadzieję że chociaż on działa prawidłowo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 sierpnia 2016, 15:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1704
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Jak zwarcie tych styków załączyło wsteczny, to na 100% będzie działało. Dawaj następne problemy elektryczne, pomogę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 września 2016, 10:30 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Słowo się rzekło i problem rozwiązany :) Jedna usterka mniej.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 września 2016, 12:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Gratuluję!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 listopada 2017, 00:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 14 listopada 2017, 21:02
Posty: 3
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Problem, z jakim się spotkałem w moim samochodzie to niedziałające światła biegu wsteczne go. Opiszę w skrócie, co udało mi się ustalić. Przy włączonym biegu wstecznym i wyjętych żarówkach jest napięcie od 11 do 12 v w gnieździe żarówek. Gdy żarówki są, napięcia nie ma. Czytałem, że to objaw gubienia prądu na przewodach i trzeba sprawdzić czujnik świateł oraz samą kostkę, którą się wpina w czujnik. Podłączyłem nowy czujnik do kostki (nowy czujnik nie był w kręcony w skrzynię) i objawy identyczne jak wyżej opisane. Zabrałem się więc za samą kostkę. Zrobiłem żarówkę z dwoma przewodami i jeden z przewodów żarówki wpiąłem do pina kostki, gdzie jest plus drugi do bieguna minusowego akumulatora. Żarówka nie zaświeciła się. Podpinając przewód żarówki do pina minusowego kostki a drugi do plusa akumulatora, żarówka się zaświeciła. Uznałem, że problem jest z przewodem plusowym kostki, którą się wpina do czujnika biegu wsteczne go. Spiąłem też na krótko kostkę. Światła się nie zapaliły. Moje pytanie.

Czy słusznie uznałem, że problem leży w przewodzie plusowym kostki? Jeśli tak, jak go rozwiązać? Ciężko będzie znaleźć zerwane przewód, może lepszym będzie zrobić nowy plusowy, tylko jak? Z minusem pewnie nie byłoby problemu, wystarczy nowy dorobić do masy. Czy jest możliwość zapożyczyć plus, że światła pozycyjnego tylnego? Jeśli tak to światła cofania będą się włączać, kiedy pozycyjnego będą włączone. Lepsze to niż nic. Problem może być z przeglądem, jak każą mi włączyć wsteczny na wszystkich wyłączonych światłach. Z jakiego urządzenia w znajdującego się w pace zapożyczyć prąd? Dziękuję z góry za pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 listopada 2017, 09:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1704
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Wygląda na to że masz skorodowaną końcówkę kabla plusowego, lub został przetarty. Sprawdź jeszcze jedną rzecz. W tylnej prawej lampie dochodzą przewody od skrzynki bezpiecznikowej. Znajdź tam przewód czarno-niebieski. Ściągnij trochę izolacji i podłącz żarówkę (twoją tę z kablami) i sprawdź czy działa wsteczny. Jeśli działa to masz problem w połączeniu tego kabla z lampą. Jeżeli nie działa to podłączamy się z tyłu skrzynki bezpiecznikowej pod zacisk K/8.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 listopada 2017, 12:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 14 listopada 2017, 21:02
Posty: 3
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie wiem, czy ma to znaczenie, ale chyba światła przestały działać, jak zamontowano mi nową wiązkę haka. Może oni coś zepsuli, ale pewności nie mam. Przez to podłączenie elektryki do haka jest taki ogrom kabli w tylnej lampie prawej, że będzie ciężko ten kabel znaleźć, ale spróbuje. Jeśli się nie uda, to jak zrobić żeby tylko na krótko je włączać. Dziś kończy mi się termin przeglądu i chciałbym światła włączać choćby na przycisk abym przeszedł przegląd. Później najwyżej dam auto do elektryka. Pytanie do administratora tej strony czemu mój temat nie jest nowym tematem, tylko kolejnym z podobnego wątku i to na drugiej stronie. Przez to mniej osób go przeczyta i mam mniejszą szansę na pomoc. Dziękuję kolego bigis1966 za udzielenie odpowiedzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 listopada 2017, 13:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1704
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Odpowiem Ci za administratora. Połączył twój temat z tym ponieważ dotyczy tego samego problemu. Przydatne to jest dla innych, nie przeglądają 50 wątków o świetle wstecznym tylko jeden. Wracając do twojego problemu, najszybciej to jak pisałem, znajdź przewód czarno niebieski i sprawdź czy jak podłączali kabel do gniazda przyczepki nie zrobili jakiegoś babola. Szybkie przeróbki na krótko nic Ci nie dadzą i tak nie ty będziesz załączał wsteczny na przeglądzie. Sprawdź to co piszę, to jeszcze dzisiaj będziesz miał światła wsteczne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 listopada 2017, 04:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 14 listopada 2017, 21:02
Posty: 3
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Rozumiem, tylko przyznasz, że przez to jest mniejsza szansa, aby więcej osób przeczytało. Co do mojego problemu to winą był bezpiecznik nr. 14. Zastanawiające, że nie był przerwany, ale jego wymiana pomogła. Nie była to wina styków w skrzynce, bo 3 razy sprawdzałem, zakładając nowy i stary. Także trzeba sprawdzać bardzo dokładnie bezpieczniki. To, że wygląda na dobry, nie zawsze nim jest. Dziękuję za pomoc i zainteresowanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB