T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 13:08

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 kwietnia 2016, 08:33 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Mam możliwość zakupienia zegarów z pełnym fis za 150pln oczywiście uszkodzony wyświetlacz. Na alledrogo są dostępne wyświetlacze za około 200pln. Pytanie czy ktoś własnoręcznie lutował taki nowy wyświetlacz zamiast uszkodzonego? Jakich problemów się spodziewać? Czy w ogóle temat warty zachodu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 kwietnia 2016, 09:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Jest to do zrobienia. Wyświetlacz kupuj tylko oryg bo zamienniki często są kiepskiej jakości i część lini świeci mocniej a część słabiej. . Wylutowywujesz najlepiej lutownicą Hot air na gorące powietrze. A wlutowywanie najlepiej transformatorową lub inną ale z bardzo mocno zaostrzonym grotem. Przed wlutowaniem wszystko oczyszczone, smarowanie topnikiem i pobielenie cyną pinów wyświetlacza jeśli są tylko pomiedziowane.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 kwietnia 2016, 09:50 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Dzięki za podpowiedź. A ten oryginał wyświetlacz to jak rozpoznać i gdzie ewentualnie nabyć?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 kwietnia 2016, 10:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Kiedyś były na aleg.... po 350 zł. I sprzedawca zapewniał , że oryg. Wymieniałem u kolegi i wyglądało super. Teraz faktycznie są na aukcji tylko za 200 250 i nie ma wzmianki o oryginale. Poczekaj do jutra zapytam znajomego co robi tylko liczniki skąd oni biorą.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 kwietnia 2016, 21:03 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Czy udało się coś dowiedzieć w temacie oryginalnych wyświetlaczy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 12:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Wysłałem Tobie na PW kontakt priv do gościa co zakłada te wyświetlacze. Moi znajomi właśnie od niego brali. Powiedział mi ,że obecnie przeszli tylko na komputery samochodowe i licznikó już nie naprawiają. Zadzwoń i zapytaj ile u niego kosztuje sam wyświetlacz i ew ile za usługe. Wiem, że robi wysyłkowo.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 15:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
wrzuc pls tutaj, przyda sie ...


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 kwietnia 2016, 22:41 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Zakupiłem sztukę wyświetlacza z all i przelutowałem jednemu koledze. Co prawda licznik miał upaloną i przerwaną ścieżkę z tyłu, ale po jej odczyszczeniu i połączeniu wygląda, że wszystko świeci jak należy. Teraz się zastanawiam czy są różnice w budowie licznika z fisem i takiego jak u mnie bez fisa. Może da się po prostu wlutować wyświetlacz? Ktoś przerabiał temat? Może jakieś schematy liczników są gdzieś dostępne? - szukałem, ale na razie bezskutecznie. Może ktoś ma do "testów" jakieś uszkodzone liczniki?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 kwietnia 2016, 12:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
To są zupełnie inne liczniki. Inna płyta, inna elektronika i nawet inna budowa plastików wewn. Jeśli myślisz o dodaniu fisa to kup oryg licznik. Pasuje też od bory golf 4 passat b5 też ale z czarnym tyłem.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 kwietnia 2016, 15:08 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
O ile dobrze czytam to według t4wiki do mnie podejdą zegary:
7D0 920 802 G bez fis
7D0 920 802 S bez fis - taki jest u mnie w oryginale
7D0 920 822 D bez fis (1/2 fis?)
7D0 920 822 K bez fis (1/2 fis?)
7D0 920 842 D pełny fis
7D0 920 842 J pełny fis

Czy dobrze rozumiem, że MFA czyli Multifunktionsanzeige to jest 1/2 fis w tych zegarach? A zegar "pełen fis" to MFA + FIS?
Czy do mnie trzeba zmieniać wiązkę licznika w przypadku zmiany na pełen fis lub 1/2fis?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 kwietnia 2016, 17:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Nie. MFA to jest mały komputer który pokazuje spalanie chwilowe średnie dystans temp i mieści się na tym samym wyświetlaczu co zegarek. Na lewej tarczy.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 kwietnia 2016, 17:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Wiązka do weryfikacji ze schematem w ręku


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 kwietnia 2016, 08:09 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
W takim razie nie rozumiem oznaczenia w tabeli na t4wiki http://t4-wiki.de/wiki/Kombiinstrument_%28Umbau%29
np. przy liczniku 7D0 920 842 D jest MFA: "ja" i FIS "ja" Czy to oznacza, że zegar o takim numerze ma MFA albo FIS? MFA + FIS? Czy może coś innego?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 kwietnia 2016, 13:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Nie wiem dlaczego tak podaja. Licznik o który pytasz jest na Full Fisie czyli dużym wyświetlaczem na środku zegarów. Łatwo też poznać na zdjęcia czy full fis czy tylko mfa w zegarku. Full fis ma dodatkową trzecią czarną wtyczkę z tyłu zegarów po środku.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 maja 2016, 18:13 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Zegar, który był do kupienia niestety sprzedał się po kilku dniach od oferty. Szukam więc dla siebie do naprawy (wymiany wyświetlacza) zegara z pełnym FIS. I wynika z tego wszystkiego, że potrzebuję 7D0 920 842 D. No chyba, że czegoś jeszcze nie kumam w tych oznaczeniach...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 lutego 2017, 23:06 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Na dzień dzisiejszy przelutowałem już skutecznie kilka wyświetlaczy pełen FIS i 1/2 FIS. Widziałem i rozbierałem liczniki od T4 1/2 FIS oraz pełen FIS, Passat B5 1/2 FIS i pełen FIS, Golf 1/2 FIS. Jeden licznik z 1/2 FIS do T4 naprawiony dla kolegi z forum dzięki dawcy (GOLF) i działa już z miesiąc. U mnie aktualnie od 3 tygodni działa własnoręcznie przelutowany pełen FIS z zakupionego okazyjnie/przypadkowo licznika - ten będzie dla kolegi z forum jak tylko skończy zamówienie sprzed blisko roku na elementy tapicerskie :). Kolejny licznik pełen FIS czeka na testy :) Staram się od pewnego czasu w wolnych chwilach rozpoznać temat liczników z FISem bo lubię gadżety takie jak VFIZ czy FIS-Control i może dałoby się ugryźć temat. Szukam jeszcze w dobrych pieniążkach licznika z pełnym FISem od Golfa albo od Bory coby sprawdzić czy da się rzeczywiście adoptować do T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lutego 2017, 07:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Licznik od golfa bory pasuje do t4. Aktualnie mam od bory z mfa. Ale jeździlem też na pełnym fisie od bory i pełnym fisie zielonym od passatab5 ten z 97 roku z zielonym podswietlaniem.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lutego 2017, 08:48 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Kojarzysz może konkretne numery tych liczników od Bory i Golfa z FIS i 1/2 FIS, które podejdą na 100% do t4?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lutego 2017, 15:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Testowałem tylko te bez CANu z numerem 919 w środku. Ale one wszystkie podejdą kwestia tylko odpowiedniego podłączenia. Ja instalacje do licznika robiłem od podstaw. Wydaje mi się, że jeszcze audi A3 podejdzie. Mam taki bo chciałem kiedyś sobie zmienić całe podświetlanie na biało czerwone ale jeszcze nie miałem okazji sprawdzić. Nigdy nie podłączałem półfisa bo one tylko na Canie sa.

1J0 919 880 d MMO to teraz mam u siebie ale to jest tylko z małym mfa bez CANowy.

3B1 919 890 K ten też działa. niebieskie podświetlanie od passata bez canu

3b0919890 B bez canu passat b5 zielone podświetlanie białe wskazówki analogowy zegarek fullfis działał super. wszystkie funkce działały. słabe trochę podświetlanie ale to pewnie kwestia wypalonych ledów


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lutego 2017, 21:25 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Dziś wyjąłem od siebie przetestowany licznik pełen FIS dla kolegi z forum i założyłem kolejną sztukę. Nowo założony fabrycznie był do 102. Podmieniłem tarczę obrotów do 151 i wgrałem wcześniej zgrany EEPROM. Przed modyfikacją na moim silniku błędnie pokazywał obroty po wgraniu wszystko OK. Potem jeszcze korekta licznika do mojego prawdziwego i gotowy do testów. Wcześniej jeszcze miałem wymienić w nim wyświetlacz, ale po przelutowaniu okazało się że nie wstaje. Wlutowałem go jeszcze do innej sztuki licznika z B5 i to samo, więc go dziś odesłałem. A ten który miał być wymieniony podkleiłem paskami gumowymi obustronnie w miejscu połączenia dwóch taśm a resztę załatwił chwilowo docisk. Do testów wystarczy taka rzeźba. Co ciekawe po tym zabiegu licznik wyświetla prawidłowo, być może dlatego, że brakowało tylko 1-2 linii.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB