T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 lutego 2016, 14:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 30 grudnia 2014, 16:44
Posty: 85
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Zielone zegary z MFA są już w moim aucie założone (chociaż po nr VIN w aucie nie było MFA fabrycznie).
Manetkę do obsługi MFA i tylnej wycieraczki już znalazłem na ebay i kupię.
Czujnik temperatury zewnętrznej i ciśnienia oleju kupię w ASO.

Wiązkę elektryczną myślę kupić na allegro tutaj:
http://allegro.pl/wiazka-mfa-vw-golf-iv ... 81300.html

Co jest jeszcze potrzebne, aby uruchomić wszystkie funkcje i obsługiwać MFA?
Proszę też o wskazówkę, gdzie w sieci znaleźć schemat do podłączenia całości.


_________________
Multivan T4 AXG DQR 2002
Reflex Silver Metallic


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 marca 2016, 15:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
http://www.vwbuswiki.de/index.php/MFA_Nachruesten

Oczywiście wiązka od licznika musi być pod mfa lub mieć poprowadzone piny do obsługi mfa
http://www.t4-wiki.de/w/images/Elektrik ... ht_neu.jpg


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 marca 2016, 12:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Możesz kupić oryg wiązke uzywaną od gofa 3 lub passata b4 pod mfa. koszt ok 25 45 zł. na olx jest gość co ma tego pełno. W twoim przypadku musi być do benzyny. diesel ma inna. manetkę podłączasz przez dodatkową wiązke do skrzynki bezpieczników. też pasuje golf3 passat b4. Potem sygnały do czujników i jeden przewód do kompa pod maskę od spalania.

czujnik
Załącznik:
356901347_1_1000x700_passat-b4-vr6-usa-mfa-czujnik-temperatury-zewnetrznej-z-wiazka-radomsko.jpg

Wiązka miedzy manetką a skrzynką
Załącznik:
323197659_1_1000x700_manetka-mfa-wiazka-golf-iii-vento-passat-gorlice.jpg


taka manetka też pasuję przekładasz tylko samą końcówke. Mam u siebie działa
Załącznik:
348726407_8_644x461_manetka-mfa-rarytas-golf-3-gti-16v-260-km-abf-unikat-usa-pajak-_rev007.jpg

tutaj też gość ma wiązke miedzy manetką a skrzynką
http://olx.pl/oferta/sprzedam-manetki-m ... e86edd1530

Tutaj masz odpowiednią wiązkę. Zapytaj tylko czy od benzyny bo nie ma info
http://olx.pl/oferta/vw-passat-b4-golf- ... 554d9e6fb4


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 marca 2016, 15:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Proszę nie wklejajcie linków do aukcji w ramach pokazanie co jest komuś potrzebne, bo aukcja zniknie i cały post będzie g.. warty.
Jak widać da się skopiować samo zdjęcie i je wkleić jako załącznik, wtedy zostanie to na forum na zawsze. Zdjęcie opisać i wtedy każdy sam sobie na portalach aukcyjnych w dowolnym momencie znajdzie co mu potrzebne


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 grudnia 2016, 09:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2208
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 89 razy
Pomógł: 128 razy
Wie ktoś może czy jest szansa zamontować zielone zegary z T4 z MFA z 2.5B do 2.5TDI?
Oczywiście tak aby wszystko działało haha


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 grudnia 2016, 13:09 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 09:13
Posty: 377
Lokalizacja: siedlce
model: T4 2000r
silnik: 2.5 ajt

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 25 razy
Zamontowac sie da tylko brak kontrolki swiec zarowych i obroty calkiem inne w benzynie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 grudnia 2016, 13:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Obroty te same bo obydwa silniki 5cio cylindrowe. Jest tylko skala inna i wskazówka będzie się słabo wznosić. Ale prędkość obrotowa silnika wg. wskazań obrotomierza pozostanie taka sama w stosunku do prędkości.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 grudnia 2016, 13:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2208
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 89 razy
Pomógł: 128 razy
szczepek76 napisał(a):
Zamontowac sie da tylko brak kontrolki swiec zarowych i obroty calkiem inne w benzynie


Jest szansa dołożyć kontrolkę czy raczej lipa? ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 grudnia 2016, 14:30 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 09:13
Posty: 377
Lokalizacja: siedlce
model: T4 2000r
silnik: 2.5 ajt

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 25 razy
Nie slyszalem zeby sie dalo dolozyc
Ale znam passata b4 1z z licznikiem z benzyny i oprucz braku kontrolki wszystko dziala


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 grudnia 2016, 15:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Patrick napisał(a):
szczepek76 napisał(a):
Zamontowac sie da tylko brak kontrolki swiec zarowych i obroty calkiem inne w benzynie


Jest szansa dołożyć kontrolkę czy raczej lipa? ;)


Kontrolka to najmniejszy problem. Tam są diody zwykłe 5mm. Wstawiasz diodę i pod odpowiedni pin we wtyczce. Tego akurat bym się nie bał.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 grudnia 2016, 22:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Patryk sorki że nie odpisałem, miałem to zrobić później i zapomniałem. <59>
Tak jak napisali chłopaki licznik od benzyny będzie chodzić, u mnie gościł przez dwa dni bo swój modyfikowałem ;) I fakt obroty jednak nieco inne i chyba jednak nie pokrywały by się z tarczą od TDI ale pewności nie mam. Oczywiście brak kontrolki świec i tu jednak raczej nie taka prosta sprawa jak wlutowanie brakującej diody bo brakuje na płytce więcej elementów, mówię to na podstawie próby uruchomienia u mnie kontrolki rezerwy paliwa której nie mam.
Popróbować można ale kupić licznik i się okarze że jednak jest coś nie tak. <ojojoj>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2016, 00:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Tą kontrolką świec nie ma się co przejmować. Od rezerwy faktycznie bardziej sprawa skomplikowana bo działa przy odpowiedniej oporności pływaka. Ta od świec to tylko jeden przewód dodatkowo można dać do przekaźnika świec i po temacie. Obroty nie będą przekłamywać jeśli zostawisz tarczę od benzyny.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 kwietnia 2017, 19:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 2 października 2016, 18:41
Posty: 21
model: Multivan
silnik: 2.5 AAF

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
A ja zapytam.
Pod który pin w ECU podpinamy sygnał spalania z pinu 26 z licznika w benzynie AAF ?????


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 lipca 2017, 08:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 listopada 2013, 09:02
Posty: 7
Lokalizacja: Kocie Góry
model: caravelle
silnik: AET/AVT

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
To mo pierwszy post, zatem wszystkich maniaków i tych mniej nawiedzonych uzytkowników t4 serdecznie witam. Sam zaliczam się do tych pierwszych, i to z podgatunku "mocno trzaśniętych" :):) Obecnie moja szajba skupia się na Carawelce 97/98 2,5 B ASB. Wcześniej, sporo wczesniej, miałem multivana 2,4D 93r
Forum czytam x-lat, nawet nie pamietam także, kiedy się zarejestrowałem, a do napisania tego postu zmusiły mnie problemy ze znaleznieniem tego, czego szukał mój "przedpiśca", czyli podłączenia sygnału spalania do MFA. Po wielogodzinnych poszukiwaniach, moze złych, ale usilnych, poddałem się. Pomóżcie i napiszcie jak krowie na rowie pod co sie podpiąc w ECU, czy trzeba grzeba pod maską w jego wiązce, czy ta wiązka dostepna jest gdzieś w kabinie ( przynajmniej ten kabel)

Edit. Dalsze poszukiwania okazały sie owocne
http://www.t4-wiki.de/wiki/Verbrauchssignal

Pozostaje zatem pytanie, czy ten przewód jest gdzieś w kabinie, czy trzeba "wejśc" w wiazkę pod komputerem, a to srednio mi sie usmiecha...
Edit bis.
Wiki t4 prawdę ci powie. Chcąc niechcąc podpiałem sie pod komputer w pin nr 10 i działa. Problem był tylko taki, ze ja mam w 98 roczniku inne piny (mniejsze). poniewaz w zadnej wiązce nie znalazłem podobnego pinu, zdjałem z większego blaszkę spręzynujacą i spiłowałem to potrzebnego wymiaru, czyli tak aby wszedł był we wtyczkę. Pin z przewodem "zablokowałem" na górze wtyczki odrobiną kleju.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 sierpnia 2018, 22:58 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Auto 93', wsadzony ACV z 96' - zamontowałem MFA z 2,5 benzyny, zegary mam zielone - mfa generalnie działa. Przełożyłem obrotomierz z zegarów z pierwotnego 2,4D do zegarów z MFA - z 2,5 Otto. Czasowo miałem zamontowane tacho ori z ACV - 96rok. Pokazywał prawidłowo obroty, ale po zamontowaniu obrotomierza z 2,4 - przekłamuje o około 150-200 obrotów. Macie jakieś rady?


Ostatnio edytowano środa, 22 sierpnia 2018, 10:27 przez MAZZY137, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 sierpnia 2018, 23:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Najłatwiej przestawić wskazówkę w dół o te 200obr :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB