T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Podłączenie MFA w zielonych zegarach
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=12603
Strona 1 z 1

Autor:  mariecik [ sobota, 6 lutego 2016, 14:10 ]
Tytuł:  Podłączenie MFA w zielonych zegarach

Zielone zegary z MFA są już w moim aucie założone (chociaż po nr VIN w aucie nie było MFA fabrycznie).
Manetkę do obsługi MFA i tylnej wycieraczki już znalazłem na ebay i kupię.
Czujnik temperatury zewnętrznej i ciśnienia oleju kupię w ASO.

Wiązkę elektryczną myślę kupić na allegro tutaj:
http://allegro.pl/wiazka-mfa-vw-golf-iv ... 81300.html

Co jest jeszcze potrzebne, aby uruchomić wszystkie funkcje i obsługiwać MFA?
Proszę też o wskazówkę, gdzie w sieci znaleźć schemat do podłączenia całości.

Autor:  Probe041 [ wtorek, 8 marca 2016, 15:09 ]
Tytuł:  Re: Podłączenie MFA w zielonych zegarach

http://www.vwbuswiki.de/index.php/MFA_Nachruesten

Oczywiście wiązka od licznika musi być pod mfa lub mieć poprowadzone piny do obsługi mfa
http://www.t4-wiki.de/w/images/Elektrik ... ht_neu.jpg

Autor:  hoopsii [ środa, 9 marca 2016, 12:33 ]
Tytuł:  Re: Podłączenie MFA w zielonych zegarach

Możesz kupić oryg wiązke uzywaną od gofa 3 lub passata b4 pod mfa. koszt ok 25 45 zł. na olx jest gość co ma tego pełno. W twoim przypadku musi być do benzyny. diesel ma inna. manetkę podłączasz przez dodatkową wiązke do skrzynki bezpieczników. też pasuje golf3 passat b4. Potem sygnały do czujników i jeden przewód do kompa pod maskę od spalania.

czujnik
Załącznik:
356901347_1_1000x700_passat-b4-vr6-usa-mfa-czujnik-temperatury-zewnetrznej-z-wiazka-radomsko.jpg

Wiązka miedzy manetką a skrzynką
Załącznik:
323197659_1_1000x700_manetka-mfa-wiazka-golf-iii-vento-passat-gorlice.jpg


taka manetka też pasuję przekładasz tylko samą końcówke. Mam u siebie działa
Załącznik:
348726407_8_644x461_manetka-mfa-rarytas-golf-3-gti-16v-260-km-abf-unikat-usa-pajak-_rev007.jpg

tutaj też gość ma wiązke miedzy manetką a skrzynką
http://olx.pl/oferta/sprzedam-manetki-m ... e86edd1530

Tutaj masz odpowiednią wiązkę. Zapytaj tylko czy od benzyny bo nie ma info
http://olx.pl/oferta/vw-passat-b4-golf- ... 554d9e6fb4

Autor:  Kenobi [ środa, 9 marca 2016, 15:46 ]
Tytuł:  Re: Podłączenie MFA w zielonych zegarach

Proszę nie wklejajcie linków do aukcji w ramach pokazanie co jest komuś potrzebne, bo aukcja zniknie i cały post będzie g.. warty.
Jak widać da się skopiować samo zdjęcie i je wkleić jako załącznik, wtedy zostanie to na forum na zawsze. Zdjęcie opisać i wtedy każdy sam sobie na portalach aukcyjnych w dowolnym momencie znajdzie co mu potrzebne

Autor:  Patrick [ czwartek, 1 grudnia 2016, 09:52 ]
Tytuł:  Re: Podłączenie MFA w zielonych zegarach

Wie ktoś może czy jest szansa zamontować zielone zegary z T4 z MFA z 2.5B do 2.5TDI?
Oczywiście tak aby wszystko działało haha

Autor:  szczepek76 [ czwartek, 1 grudnia 2016, 13:09 ]
Tytuł:  Re: Podłączenie MFA w zielonych zegarach

Zamontowac sie da tylko brak kontrolki swiec zarowych i obroty calkiem inne w benzynie

Autor:  hoopsii [ czwartek, 1 grudnia 2016, 13:19 ]
Tytuł:  Re: Podłączenie MFA w zielonych zegarach

Obroty te same bo obydwa silniki 5cio cylindrowe. Jest tylko skala inna i wskazówka będzie się słabo wznosić. Ale prędkość obrotowa silnika wg. wskazań obrotomierza pozostanie taka sama w stosunku do prędkości.

Autor:  Patrick [ czwartek, 1 grudnia 2016, 13:51 ]
Tytuł:  Re: Podłączenie MFA w zielonych zegarach

szczepek76 napisał(a):
Zamontowac sie da tylko brak kontrolki swiec zarowych i obroty calkiem inne w benzynie


Jest szansa dołożyć kontrolkę czy raczej lipa? ;)

Autor:  szczepek76 [ czwartek, 1 grudnia 2016, 14:30 ]
Tytuł:  Re: Podłączenie MFA w zielonych zegarach

Nie slyszalem zeby sie dalo dolozyc
Ale znam passata b4 1z z licznikiem z benzyny i oprucz braku kontrolki wszystko dziala

Autor:  hoopsii [ czwartek, 1 grudnia 2016, 15:17 ]
Tytuł:  Re: Podłączenie MFA w zielonych zegarach

Patrick napisał(a):
szczepek76 napisał(a):
Zamontowac sie da tylko brak kontrolki swiec zarowych i obroty calkiem inne w benzynie


Jest szansa dołożyć kontrolkę czy raczej lipa? ;)


Kontrolka to najmniejszy problem. Tam są diody zwykłe 5mm. Wstawiasz diodę i pod odpowiedni pin we wtyczce. Tego akurat bym się nie bał.

Autor:  xxxkamil [ czwartek, 1 grudnia 2016, 22:22 ]
Tytuł:  Re: Podłączenie MFA w zielonych zegarach

Patryk sorki że nie odpisałem, miałem to zrobić później i zapomniałem. <59>
Tak jak napisali chłopaki licznik od benzyny będzie chodzić, u mnie gościł przez dwa dni bo swój modyfikowałem ;) I fakt obroty jednak nieco inne i chyba jednak nie pokrywały by się z tarczą od TDI ale pewności nie mam. Oczywiście brak kontrolki świec i tu jednak raczej nie taka prosta sprawa jak wlutowanie brakującej diody bo brakuje na płytce więcej elementów, mówię to na podstawie próby uruchomienia u mnie kontrolki rezerwy paliwa której nie mam.
Popróbować można ale kupić licznik i się okarze że jednak jest coś nie tak. <ojojoj>

Autor:  hoopsii [ piątek, 2 grudnia 2016, 00:01 ]
Tytuł:  Re: Podłączenie MFA w zielonych zegarach

Tą kontrolką świec nie ma się co przejmować. Od rezerwy faktycznie bardziej sprawa skomplikowana bo działa przy odpowiedniej oporności pływaka. Ta od świec to tylko jeden przewód dodatkowo można dać do przekaźnika świec i po temacie. Obroty nie będą przekłamywać jeśli zostawisz tarczę od benzyny.

Autor:  Fedor079 [ wtorek, 11 kwietnia 2017, 19:22 ]
Tytuł:  Re: Podłączenie MFA w zielonych zegarach

A ja zapytam.
Pod który pin w ECU podpinamy sygnał spalania z pinu 26 z licznika w benzynie AAF ?????

Autor:  grzegorzg [ piątek, 7 lipca 2017, 08:27 ]
Tytuł:  Re: Podłączenie MFA w zielonych zegarach

To mo pierwszy post, zatem wszystkich maniaków i tych mniej nawiedzonych uzytkowników t4 serdecznie witam. Sam zaliczam się do tych pierwszych, i to z podgatunku "mocno trzaśniętych" :):) Obecnie moja szajba skupia się na Carawelce 97/98 2,5 B ASB. Wcześniej, sporo wczesniej, miałem multivana 2,4D 93r
Forum czytam x-lat, nawet nie pamietam także, kiedy się zarejestrowałem, a do napisania tego postu zmusiły mnie problemy ze znaleznieniem tego, czego szukał mój "przedpiśca", czyli podłączenia sygnału spalania do MFA. Po wielogodzinnych poszukiwaniach, moze złych, ale usilnych, poddałem się. Pomóżcie i napiszcie jak krowie na rowie pod co sie podpiąc w ECU, czy trzeba grzeba pod maską w jego wiązce, czy ta wiązka dostepna jest gdzieś w kabinie ( przynajmniej ten kabel)

Edit. Dalsze poszukiwania okazały sie owocne
http://www.t4-wiki.de/wiki/Verbrauchssignal

Pozostaje zatem pytanie, czy ten przewód jest gdzieś w kabinie, czy trzeba "wejśc" w wiazkę pod komputerem, a to srednio mi sie usmiecha...
Edit bis.
Wiki t4 prawdę ci powie. Chcąc niechcąc podpiałem sie pod komputer w pin nr 10 i działa. Problem był tylko taki, ze ja mam w 98 roczniku inne piny (mniejsze). poniewaz w zadnej wiązce nie znalazłem podobnego pinu, zdjałem z większego blaszkę spręzynujacą i spiłowałem to potrzebnego wymiaru, czyli tak aby wszedł był we wtyczkę. Pin z przewodem "zablokowałem" na górze wtyczki odrobiną kleju.

Autor:  MAZZY137 [ wtorek, 21 sierpnia 2018, 22:58 ]
Tytuł:  Re: Podłączenie MFA w zielonych zegarach

Auto 93', wsadzony ACV z 96' - zamontowałem MFA z 2,5 benzyny, zegary mam zielone - mfa generalnie działa. Przełożyłem obrotomierz z zegarów z pierwotnego 2,4D do zegarów z MFA - z 2,5 Otto. Czasowo miałem zamontowane tacho ori z ACV - 96rok. Pokazywał prawidłowo obroty, ale po zamontowaniu obrotomierza z 2,4 - przekłamuje o około 150-200 obrotów. Macie jakieś rady?

Autor:  Probe041 [ wtorek, 21 sierpnia 2018, 23:05 ]
Tytuł:  Re: Podłączenie MFA w zielonych zegarach

Najłatwiej przestawić wskazówkę w dół o te 200obr :-P

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/