T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 stycznia 2016, 19:41 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 27 marca 2015, 21:53
Posty: 11
Lokalizacja: Bergen
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Na początek wszystkich witam serdecznie.
Caravella nie odpala :( reakcja jest taka że przekręcam stacyjkę przekaźnik cyka i koniec rozrusznik bez reakcji.Skończyły mi się pomysły i też mam problem ze znalezieniem szczegółowego schematu instalacji elektrycznej więc jak ktoś miał podobny problem proszę o pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 stycznia 2016, 19:43 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Zacznij od poczytania o kostce stacyjki i rozruszniku.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 stycznia 2016, 21:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
Tak jak kolega Slimak pisze kostka i instalacja rozrusznika(oczyścić przewody, ja tak miałem u siebie ) i sam rozrusznik. A kostkę nie jakaś taniocha tylko coś dobrego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 19:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 27 marca 2015, 21:53
Posty: 11
Lokalizacja: Bergen
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Sprawdzałem na krótko i rózwnież nie zapalił, może to być mobilizator?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 19:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 stycznia 2015, 19:52
Posty: 114
Lokalizacja: Kołobrzeg/N Fredrikstad
model: carawell
silnik: 2,5 tdi AJT

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 15 razy
Jeżeli chodzi tobie o imobilaizer to nie on jest winny.
Na uszkodzonym imo silnik zapalisz na sekundeę póżniej zgaśnie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 19:49 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 27 marca 2015, 21:53
Posty: 11
Lokalizacja: Bergen
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Czyli co to może być? :D ponieważ nawet na krótko nie zapali więc myślę ze to nie winna kostki stacyjki! :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 19:51 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
Może kabel sygnałowy z alternatora do rozrusznika jest uszkodzony?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 20:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 stycznia 2015, 19:52
Posty: 114
Lokalizacja: Kołobrzeg/N Fredrikstad
model: carawell
silnik: 2,5 tdi AJT

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 15 razy
Odpalałeś na " krótko " z kostki stacyjki?
Rozrusznik kręcił a silnik nie zagadał?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 20:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Wyjmij rozrusznik i sprawdź na krótko czy kręci, oczywiście o ile wcześniej próbowałeś tak http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?p=105801#p105801


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 20:15 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 27 marca 2015, 21:53
Posty: 11
Lokalizacja: Bergen
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Jutro dam znać co było! :D umówiłem się z kolegą elektrykiem z Volkswagena wpadnie z PC i oblukamy! :D

zyraza napisał(a):
Odpalałeś na " krótko " z kostki stacyjki?
Rozrusznik kręcił a silnik nie zagadał?


Rozrusznik nawet nie zakręcił! :D ale jest sprawny jak nic, ale było tylko drrrrr


Ostatnio edytowano czwartek, 21 stycznia 2016, 21:02 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
Proszę edytować posty a nie pisać jeden pod drugim!



Za ten wpis autor Frog podziękował: xxxkamil (czwartek, 21 stycznia 2016, 21:20)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 22:59 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 1 października 2013, 21:19
Posty: 262
model: Multivan
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 16 razy
Może masz słaby akumulator.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 stycznia 2016, 23:13 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 11 grudnia 2015, 01:05
Posty: 218
model: Karetka
silnik: 2461, 102hp

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 7 razy
Stawiam na baterię. Zmierz spadek napięcia w momencie rozruchu. Podłącz woltomierz do baterii, połóż go tak żebyś widział wyświetlacz i spróbuj uruchomić. Jak napięcie spadnie poniżej 10V akumulator na śmietnik.


_________________
nic nie jest takie, na jakie wygląda


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 stycznia 2016, 11:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Rozrusznik też może być uszkodzony, może po wyjęciu bez obciążenia się kręcić, a pod obciążeniem już nie
Frog napisał(a):
ale jest sprawny jak nic,

skąd ta pewność


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 stycznia 2016, 16:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Kenobi napisał(a):
Rozrusznik też może być uszkodzony, może po wyjęciu bez obciążenia się kręcić, a pod obciążeniem już nie
Frog napisał(a):
ale jest sprawny jak nic,

skąd ta pewność
Dokladnie o to samo miałem spytać. We wtorek ratowałem kolegę z T2, któremu auto rano odpaliło, pojechał coś załatwić i jak skończył to miał takie same objawy jak Wątkotfurca. Telefonicznie kazałem mu wyjąc wtyczkę od kostki i zrobić zworki na zapłon i na rozrusznik. Skończyło się na samym zapłonie i odpalaniu z holu bo ewidentnie zastrajkował rozrusznik. Ot tak sam z siebie, bez żadnego ostrzeżenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 lutego 2018, 11:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Temat podobny i nie będę zaczynał nowego wątku.
Na krótko pali ( plus z aku bezpośrednio na rozrusznik ) a ze stacyjki nie. Kostka oczywiście sprawna. Grzebię na wiki i według rozpiski
http://www.t4-wiki.de/wiki/Mehrfachstecker

mam takie coś:

Kostka F, pin 1b: Stecker T2j/1 (bei Automatik -> T2j/2 (Anlasser (Magnetschalter)

Jak to rozumieć? Nie kumam tego T2j/1


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 lutego 2018, 14:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Niepotrzebnie sobie mieszasz. Tu masz dwa linki do twojego problemu.
http://t4-wiki.de/wiki/Anlasser
http://t4-wiki.de/wiki/Schalter_D_(Z%C3%BCndanlassschalter)
Sprawdź czy z kostki stacyjki, pin50 wychodzi 12V (stacyjka w pozycji startu rozrusznika). Jeżeli tak jest, to napięcie musi dojść do skrzynki bezpieczników z tyłu wtyczka czerwona H1 pin1. Wychodzi z białej wtyczki F pin1 . Od tego miejsca leci do rozrusznika. Tak wygląda cała trasa prądu do rozrusznika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 lutego 2018, 15:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Z kostki na pewno wychodzi bo sprawdzałem z 10 razy. Popatrzę dzisiaj jeszcze raz na spokojnie. Sprawdzę czy z F1 idzie dalej. Dziękuję

P. S.
Moje auto to automat przerobiony na manuala i ma jeszcze po drodze przekaźnik 175.


EDIT
Zrobiłem <55>
Z H1 plus wychodził po przekręceniu kluczyka do końca na rozruch a na rozruszniku się nie pokazywał. Mam pozostałości po jakichs krańcówkach i jakims prostym alarmie i myślałem, że to to , ale nie. Idąc od H1 po czerwona/czarnym przewodzi doszedłem daleko daleko za skrzynką a nawet za wykładziną do bezpiecznika takiego typu jak są na listwie pod skrzynka z przekaźnikami i był spalony. Co ciekawe z H1 wychodzi cienki czerwono/czarny a na rozruszniku jest gruby i to mnie tez zmyliło. Zmiana grubości przewodu jest właśnie na bezpieczniku. no i tego bezpiecznika nie ma na schematach na wiki.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 lutego 2018, 23:39 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Ktos zamontowal bezpiecznik miedzy sciana rodziowa a wykladzina ?
Moze myslal ze sie nigdy nie spali ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 lutego 2018, 23:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
peters napisał(a):
Ktos zamontowal bezpiecznik miedzy sciana rodziowa a wykladzina ?
Moze myslal ze sie nigdy nie spali ?



tylko, że to wygląda na oryginał. Zaraz będę rozbierał ten sam rocznik z AXG to zwrócę szczególna uwagę czy będzie taki bezpiecznik.
Jak pisałem na schematach nie ma tam bezpiecznika


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 lutego 2018, 09:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Vwyogi do H1/1 dochodzi + ze stacyjki i jest to kabel czerwono-czrny 4mm2. Natomiast z F/1 wychodzi do rozrusznika też kabel czerwono-czarny 4mm2. Sprawdź czy w dobre wtyczki zaglądasz, tam łatwo idzie się pogubić.

Sorry, pisałeś że u Ciebie był automat !. Początek jest taki sam. Ze stacyjki na H1/1 wyjście F/1 kolor ten sam ale przekrój kabla 0,5 i on idzie do złączki TV15 za skrzynką bezpieczników. Następnie stamtąd do drugiej kostki dwu pinowej, też za skrzynką bezpieczników, z niej wychodzi kolor czerwono-zielony i idzie do przekaźnika ( ten od świateł wstecznych przy automatach) pin T9/6 . Z tego przekaźnika wychodzi z pinuT9/8 czerwono-czarny 4mm2 i idzie do rozrusznika.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: vwyogi (czwartek, 8 lutego 2018, 10:11)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB