T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 stycznia 2016, 17:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 7 grudnia 2015, 18:29
Posty: 6
model: t4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, mam problem ze wskaźnikami temperatury i paliwa, mianowicie obie wskazówki pokazują jak same chcą, problem jest złożony w ten sposób że to obie na raz wariują, albo pokazują bardzo wysoko razem, albo są prawie na samym dole też razem albo dobrze pokazują, w sumie nie wiem czy jest to częsta awaria i czy jest to oklepany temat, podmieniałem licznik z innego samochodu i działa to tak samo, więc licznik bym wykluczył, byłbym wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 stycznia 2016, 19:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Najczęściej pada tranzystor w liczniku ale czasem wystarczy przelutować styki na płytce i pomaga
https://sklep.avt.pl/uklad-scalony-7810.html
Gdzieś na forum jest to opisane.

naprawa
http://olx.pl/oferta/naprawa-licznika-p ... 920d5a9ebd


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 maja 2018, 11:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 30 grudnia 2014, 16:44
Posty: 85
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Mam identyczne objawy. Silnik benzynowy VR6.
Elektryk wyjął licznik (zielone podświetlenie) i przelutował wszystkie luty, dostępne z tyłu licznika oraz przy jego wtyczce.
Niestety to nie pomogło.
Elektryk powiedział też, że nie było widać z tyłu licznika żadnego 3-nóżkowego tranzystora ani stabilizatora napięcia.

Jak znaleźć w liczniku ten tranzystor/stabilizator?


_________________
Multivan T4 AXG DQR 2002
Reflex Silver Metallic


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 maja 2018, 14:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 kwietnia 2018, 10:48
Posty: 63
model: Caravelle
silnik: 1.9 TDi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 6 razy
Tak to wygląda w zależności od licznika.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor ROMEK3 podziękował: rafflex (poniedziałek, 21 maja 2018, 20:07)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 maja 2018, 13:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 30 grudnia 2014, 16:44
Posty: 85
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Dziękuję.
Mówimy o wymianie tego 3-nóżkowego elementu w lewym górnym rogu płytek drukowanych na obu zdjęciach?


_________________
Multivan T4 AXG DQR 2002
Reflex Silver Metallic


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 maja 2018, 13:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Tak. Czesto jest też oberwane mocowanie tego stabilizatora. Ten niebieski element na dolnym zdjęciu. Na górnym zdjęciu stabilizator montowany bezpośrednio do płyty. Widziałem też ostatnio zielony licznik z dużo bardziej zaawansowaną elektroniką i tego stabilizatora nie było.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie



Za ten wpis autor hoopsii podziękował: mariecik (środa, 23 maja 2018, 20:28)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 maja 2018, 19:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 kwietnia 2018, 10:48
Posty: 63
model: Caravelle
silnik: 1.9 TDi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 6 razy
mariecik napisał(a):
Dziękuję.
Mówimy o wymianie tego 3-nóżkowego elementu w lewym górnym rogu płytek drukowanych na obu zdjęciach?

Dziękuję się rączką w górę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 maja 2018, 20:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
No to ja w zastępstwie ;)


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 maja 2018, 20:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 30 grudnia 2014, 16:44
Posty: 85
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
hoopsii napisał(a):
Tak. Czesto jest też oberwane mocowanie tego stabilizatora. Ten niebieski element na dolnym zdjęciu. Na górnym zdjęciu stabilizator montowany bezpośrednio do płyty. Widziałem też ostatnio zielony licznik z dużo bardziej zaawansowaną elektroniką i tego stabilizatora nie było.


Dzieki. Raczka kliknieta.

Czy usterka stabilizatora napiecia w tym przypadku skutkuje tez miganiem czerwonej diody temperatury plynu chlodniczego?
U mnie ta kontrolka tak sie wlasnie zachowuje.

Jak naprawic usterke w tym zaawansowanym zielonym liczniku bez stabilizatora?


_________________
Multivan T4 AXG DQR 2002
Reflex Silver Metallic


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 maja 2018, 23:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
W naszych licznikach nie ma tego stabilizatora. Wadą jest zimny lut w liczniku. Przelutowywać z kalafonią, a nie samym grotem lutownicy. Problem z wskaźnikami temperatury i paliwa może być brak masy(słaby kontakt raz jest raz nie) lub zimny lut na gnieździe licznika.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: mariecik (sobota, 26 maja 2018, 20:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 maja 2018, 20:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 30 grudnia 2014, 16:44
Posty: 85
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
bigos1966 napisał(a):
W naszych licznikach nie ma tego stabilizatora. Wadą jest zimny lut w liczniku. Przelutowywać z kalafonią, a nie samym grotem lutownicy. Problem z wskaźnikami temperatury i paliwa może być brak masy(słaby kontakt raz jest raz nie) lub zimny lut na gnieździe licznika.


Dziekuje.
Dzis po 4 tygodniach od powstania usterki oba wskazniki ozyly na 20 minut podczas jazdy po miescie w upale.
Nastepnie znow wrocila usterka.
To jest prawdopodobnie dowod, ze zimny lut to przyczyna usterki.

Ale co ta czerwona kontrolka temperatury plynu?
Gdzie lezy przyczyna jej migania?


_________________
Multivan T4 AXG DQR 2002
Reflex Silver Metallic


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 maja 2018, 22:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
To że kontrolka od płynu chłodzącego miga są cztery przyczyny.
-zimny lut w liczniku
-przerwa w okablowaniu
- uszkodzony czujnik w zbiorniczku wyrównawczym
- zanieczyszczony czujnik w zbiorniczku wyrównawczym olejem lub innym diabelstwem (rzadko spotykane)
Tu masz linka jak to sprawdzić https://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G32_(K%C3%BChlmittelmangelanzeige)


Ostatnio edytowano sobota, 26 maja 2018, 22:59 przez bigos1966, łącznie edytowano 1 raz


Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: mariecik (niedziela, 27 maja 2018, 21:20)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 maja 2018, 22:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Czujnik od kontrolki jest w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 czerwca 2018, 18:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 30 grudnia 2014, 16:44
Posty: 85
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Licznik z mojego VRa po diagnozie u specjalisty.
Brak zimnych lutów.
Brak stabilizatora napięcia. Ten typ tak ma.
Uszkodzona jest podobno jakaś "kość pamięci".
Zamówiłem wymianę na nową, sprowadzaną z Chin. Ponoć tylko tam idzie ją zamówić.

Kto z was wie, o co chodzi z tą pamięcią i napisze kilka słów?


_________________
Multivan T4 AXG DQR 2002
Reflex Silver Metallic


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 lipca 2018, 18:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 30 grudnia 2014, 16:44
Posty: 85
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Na wszelki wypadek - jeśli nie uda się naprawa licznika, na którą muszę dłużej czekać - kupię licznik używany.

Na co specjalnego zwrócić uwagę kupując licznik używany, wyjęty z tego samego rocznika VR6, co mój?


_________________
Multivan T4 AXG DQR 2002
Reflex Silver Metallic


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 lipca 2018, 19:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Moim zdaniem z tą kością pamięci to ściema, naciąganie na kasę. W swoim oryginalnym liczniku złamałem ośkę od wskaźnika temperatury reszta w miarę działa. Kupiłem od Vikinga drugi i w nim też są zimne luty. Przelutowałem złącze i dalej to samo, ale jestem pewny na 100% że są to zimne luty. Ponieważ jak poruszam wtyczkę z tyłu, to zapalają się kontrolki. Muszę sprawdzić pod powiększeniem gdzie tkwi problem.
Jeżeli chodzi o drugi licznik to zwróć uwagę czy masz automat czy manual, reszta nie ma znaczenia. Mówimy o VR6.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 lipca 2018, 20:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 30 grudnia 2014, 16:44
Posty: 85
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Faktycznie możliwa jest ściema.
Założyłem w aucie inny i sprawny licznik, pasujący po numerze VIN.
Problem nadal występuje.

Gdzie w takim razie szukać jego przyczyny?


_________________
Multivan T4 AXG DQR 2002
Reflex Silver Metallic


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 lipca 2018, 22:16 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 283

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 30 razy
a że naiwnie zapytam, nie lepiej jakiś niebieski przekodować do vr6 ? Się załamałem zimnymi lutami w zegarach z mojego zielonka, czy na tamtej palecie cokolwiek było do końca ok ? Jakieś fatum...


Ostatnio edytowano niedziela, 29 lipca 2018, 07:38 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
Jeżeli odpowiadasz na ostatni post - to nie ma potrzeby cytować go w całości


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 lipca 2018, 11:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Trzeba przedzwonić kable od czujników do licznika. https://t4-wiki.de/wiki/Geber_G_(Kraftstoffvorrat) https://t4-wiki.de/wiki/Geber_G2_(K%C3%BChlmitteltemperaturanzeige)
Jeżeli chodzi o niebieski licznik to ciężko znaleźć bez can pod automat .



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: mariecik (środa, 1 sierpnia 2018, 19:32)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 sierpnia 2018, 19:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 30 grudnia 2014, 16:44
Posty: 85
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Elektryk bedzie przedzwanial te kable.
Dziekuje.
Przekazalem mu wydruk z wiki-t4.

Jednoczesnie jest nowa wskazowka do znalezienia przyczyny problemu.
Mam teraz dwa takie same liczniki.
Odpiecie glownej wtyczki i wpiecie jej spowrotem powoduje, ze kazdy z nich dziala przez kilka minut poprawnie.
Temperatura silnika jest pokazywana poprawnie, nie miga czerwona dioda temperatury silnika, wskaznik paliwa pokazuje poziom w baku poprawnie.
I nastepnie usterka wraca.

Elektryk patrzyl w jakies schematy elektyczne T4.
Mowi mi, ze nie dziala tez tylny spryskiwacz, ktory wisi na tej samej wiazce, co temperatura silnika.
Wiazka schodzi sie tez do klimatronika, ktory moze cos mieszac.

Podpowiedzcie prosze, gdzie jeszcze szukac przyczyny tego cyrku na liczniku.


_________________
Multivan T4 AXG DQR 2002
Reflex Silver Metallic


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB