T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 23 kwietnia 2024, 11:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 maja 2015, 19:37 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
hejka
szukałem ale nie znalazłem - gdybym źle szukał - dajcie znać proszę.
Kupiłem sobie halogeny takie o:
http://sklep.wesem.pl/5/6648/halogenowe ... _typu_lkr5
- chciałbym je założyć na busiora żeby mi doświetlało światła drogowe.
i teraz:
jak to połaczyć? Czy dołaczyć jedo włącznika świateł drogowych? Czy moga być na osobnym właczniku?
A jesli do drogowych to jak? przez dodatkowy przekaźnik?

pytałem kumpla ze stacji diagnostycznej i mówi że nie mogą zmieniać fabrycznego obrysu auta (nie powinny przynajmniej) bo sie diagnosta "powinien" przyczepić i bardziej ogarniety policjant również. Nie mgą być powyżej linii tablicy rej. chyba że jest homologacja na rury itp.

Widziałem że niektórzy mają takie lampy dodatkowe - jak to wygląda powiedzcie jesli chodzi o przepisy no i podłączenie?

dzieki z góry :D


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 maja 2015, 19:52 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Nie wiem co na to przepisy ale podłączyłbym przez dodatkowy przekaźnik sterowany włącznikiem świateł drogowych. Na przewodach zasilających obowiązkowo po bezpieczniku 10A. Średnica przewodów zasilających 1,5mm.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 maja 2015, 20:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 stycznia 2011, 15:53
Posty: 1277
Lokalizacja: Warszawa
model: WV T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 33 razy
Pomógł: 64 razy
marcel napisał(a):
hejka
szukałem ale nie znalazłem - gdybym źle szukał - dajcie znać proszę.
Kupiłem sobie halogeny takie o:
http://sklep.wesem.pl/5/6648/halogenowe ... _typu_lkr5
:D

Jeśli kupiłeś te z linka to są robocze i lepiej ich nie zakładaj jako drogowe bo pierwszy lepszy władza się czepnie. <england>
Tutaj masz drogowe
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=wesem+drogowe&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=seng-v6-sm-isqm-2-default-0113


_________________
ObrazekObrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 maja 2015, 22:10 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
rozumiem.
Ale skoro podłącze tak jak ślimak sugeruje razem z drogowymi - to co za różnica czy to drogowe czy robocze?
Mają doświetlić... - to jakoś inaczej rozprasza? Przy mijaniu i tak muszę wyłączyć...
Wiem, że pytanie w powietrze troche i możecie stwierdzić - "to sobie załóż i zobaczysz że się czepnie" :) ale tak z ciekawości... może ktoś się podzieli wiedzą?


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 maja 2015, 22:15 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Chodzi o homologacje , atesty itd.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 maja 2015, 22:28 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
jasne, dzieki.
a juz sie cieszyłem że bedzie jasno :)


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 maja 2015, 23:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Robocze świecą szeroko, światłem rozproszonym, ale blisko - podejrzewam, że bliżej niż światła mijania, więc byłoby jaśniej - fakt ale tylko bezpośrednio przed autem.

http://sklep.wesem.pl/photo/_pdf/pl/k_100_lkr5_pl.pdf u dołu 2-giej strony widać rzut rozkładu światła.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 maja 2015, 09:09 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
W halogeny dalekosiężne bawię się od kilku lat,w sensie miałem już w kilku moich autach.Tu w Norwegii to bardzo powszechne udogodnienie.Montowałem różne halogeny zarówno w moich jak i znajomych(firmowych) samochodach.Jeżeli mógłbym coś polecić to zdecydowanie będą to halogeny Helli.Osobiście używam od kilku lat takie http://allegro.pl/reflekor-halogen-dale ... 14916.html i w porównaniu do wszystkich innych z jakimi jezdziłem w różnych pojazdach te najlepiej doświetlają zarówno pobocze jak i daleko przed autem.Musisz zwrócić przed zakupem uwagę na homologację i lustro,czy jest gładkie,czy ma załamania.Jeżeli odbłyśnik jest bez załamań w środku,to halogeny będą świecić daleko,ale w pukt.Dużo lepszym rozwiązaniem jest odbłyśnik załamany w kilku miejscach-wtedy masz doświetlone również pobocze i można w nocy dużo więcej w porę dosztrzec(zwierzęta itp.)Podłączenie-jak ślimak napisał z tym,że ja daję przewody 2.5mm,bezpiecznik 30A na dwie-trzy lampy,plus z aku,dodatkowy wyłącznik na kablu sterującym przekaznikiem umieszczam gdzieś w zasięgu ręki kierowcy w kabinie(zazwyczaj w niewidocznym miejscu)coby była możliwość wyłączenia halogenów w razie potrzeby.W t4 mam również dwa duże halogeny i od kilku lat diagnosta systematycznie marudzi mi co przegląd za te lampy,ale jak w końcu nie wytrzymałem to poprosiłem go o jakąś konkretną podstawę prawną.Zaprosił mnie na pewniaka do biura i długo wertował swoje mądre książki,po czym odpuścił gdyż nic nie znalazł. :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 czerwca 2015, 17:08 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
no i kupiłem WESEM http://sklep.wesem.pl/4/6608/halogeny_p ... ia_favorit

Mam kable 1,5mm i bezpiecznik 30A na 2 halogeny 55W.
tylko teraz pytanko do Was czy: podłączać pod długie - żeby świeciły razem- i jak? (pod kable normalnie spiąć? instalacja pod drogowe wytrzyma?)
- czy podłączać przez przekaźnik i dodatkowy włącznik na desce, żeby świeciły osobno?
Jak byśta <55> zrobili? :)
Może już ktoś działał tak?


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 czerwca 2015, 17:13 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Zanim przepali się bezpiecznik 30A to izolacja na kablu 1,5mm zdąży się zapalić. Podłącz każdą lampę przez bezpiecznik 10A. Do tego przekaźnik i sterowanie od drogowych przez dodatkowy włącznik.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 czerwca 2015, 17:30 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
ok, działam :)

... ale to muszę pod każde światło przekaźnik osobno...? bo jak złączyć...? próbuję nabazgrać schemat i coś mi nie pasuje z tym.... :(

Załącznik:
CAM00865.jpg
- cuś takiego? a jak podłaczyć to pod drogowe?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 czerwca 2015, 19:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 stycznia 2011, 15:53
Posty: 1277
Lokalizacja: Warszawa
model: WV T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 33 razy
Pomógł: 64 razy
Daj jeden przekaźnik i bezpiecznik 15 amper sterowanie przekaznikiem ze świateł drogowych pod 86 a masa 85 . A 87 stały plus przez bezpiecznik <england>


_________________
ObrazekObrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 czerwca 2015, 19:40 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Jeden przekaźnik i dwa bezpieczniki po 10A.

- zacisk 30 stały plus przewodem 2,5mm
- zacisk 86 sterowanie od włącznika długich, najlepiej przez dodatkowy przełącznik
- zacisk 85 do masy
- zacisk 87 jedna lampa przez bezpiecznik 10A przewodem 1,0mm
- zacisk 87 druga lampa przez taki sam bezpiecznik, przewód 1,0mm

Albo przywieź wszystko na zlot to we czwartek podłączymy.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.



Za ten wpis autor slimak podziękował: marcel (poniedziałek, 1 czerwca 2015, 20:24)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 czerwca 2015, 20:24 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
kombinuję - może wyjdzie :) Dzięki!

Zrobione! - dzięki ślimak! wszystko hula i świeci pięknie - prezentacja będzie jutro :D

do zobaczyska!


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 czerwca 2015, 13:07 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
koledzy, szukam, ale nie mogę znaleść. Może ktoś podrzuci w jaki sposób najlepiej zamontować halogeny?? Kupiłem Hella Rallye 3003. Nie chodzi mi o podłączenie, tylko jak je przyczepić do budy:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 czerwca 2015, 22:20 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
viewtopic.php?f=30&t=3119&hilit=czoperowe+wozide%C5%82ko&start=0 tak to wygląda u mnie,zastosowałem blachy montażowe między zderzakiem a ramką tablicy rejestracyjnej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 czerwca 2015, 17:47 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
a napiszcie mi jeszcze gdzie się wpinacie zaciskiem 86 do sterowania od długich?? Przy kostce tniecie kabel czy gdzieś indziej się da?? I którędy kabel do kabiny żeby zrobić dodatkowy wyłącznik tych halogenów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 czerwca 2015, 21:09 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
U mnie sterowanie do przekaznika podpiąłem przy kostce do lampy.Po prostu sprawdziłem wskaznikiem napięcia na którym kablu pojawia się napięcie podczas włączania długich i do tego kabla się wpiąłem,bez żadnego cięcia.Jeśli nie dysponujesz odpowiednimi szybkozłączkami(ja osobiście takie stosuję)możesz po prostu odizolować kawałek kabla i przymocować kabel od sterowania przekaznikiem na okrętkę pózniej zalutować i zaizolować taśmą.Tak najprościej mówiąc,ale wiem,że niektórzy robią to bardziej ,,profesjonalnie,,i wpinają się w skrzynce bezpieczników,było o tym już gdzieś na forum,Sterciu bodajże dawał pełen opis jak dobrze pamiętam.A kabel to już chyba najmniejszy problem wprowadzić do kabiny,na ścianie grodziowej w okolicy aku masz kilka miejsc którymi bez problemu dostaniesz się do kabiny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 czerwca 2015, 22:53 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
Ja się wpiąłem przy stacyjce - ok 15 cm w dół...tak jak napisał czoper - obrałem izolację i dolutowałem się do przewodu

Kable z komory silnika wprowadziłem przez otwór linki gazu bo mam bez zaślepki - ale tych otworów masz dużo wystarczy tylko naciac gumę na przykład.
A co do zamontowania halogenów - u mnie są przykręcone do zderzaka symetrycznie względem tablicy rejestracyjnej - pod zderzakiem zrobiłem kostki-złączki w razie gdyby trzeba było ściągać zderzak - odpinam kostki i wszystko ładnie schodzi.
Załącznik:
bandowóz.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 czerwca 2015, 15:20 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
koledzy, wrzucam fotki. Jak ktoś będzie chciał to może coś podglądnie:

wygiąłem takie coś z grubego płaskownika:

Obrazek

po zdjęciu atrapy widać dwa takie uchwyty do których wsadziłem płaskowniki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

podłączone tak jak koledzy wyżej pisali, z tym że wszystko poszło na kablach 2,5mm, bo takie miałem pod ręką.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB