T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 marca 2015, 23:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Przymierzam się do założenia elastycznych paneli słonecznych na mój dach podnoszony. Wstępnie myślałem o mocy jakieś 120W -150W, żeby ładować akumulator dodatkowy, a z niego ciągnąc prąd do lodówki i wszelkiego rodzaju ładowarek na 12V ( laptop, baterie, oświetlenie wnętrza itp ). Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie?


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Ostatnio edytowano sobota, 28 marca 2015, 20:06 przez vwyogi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 marca 2015, 07:18 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Zerknij tu:
viewtopic.php?f=30&t=6603&p=123131#p123131


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 marca 2015, 11:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
slimak napisał(a):


widziałem, ale nie chciałem zasmiecac wątku koledze dariuspol dlatego załozyłem nowy temat , żeby się podzielic doświadczeniami. Zreszta własnie na niego liczyłem, że coś napisze. Dużo info jest na angielskim forum, ale oni mają dostępne regulatory których u nas nie kupisz.
Na razie dopry paten jaki wyczytałem u kolegi dariuspol to nakeljenie wpierw na dach folii bezbarwnej, a potem dopiero na to panel.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 marca 2015, 12:37 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 10:40
Posty: 436
Lokalizacja: Kowary
model: syncro long, króciak
silnik: acv

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 37 razy
Ja mam w aucie wrzucony sztywny panel z szyberdachu bodajże od audi. Nie mocowałem go na stałe tylko na dłuższych postojach po prostu wyciągam i ustawiam w dogodnym miejscu. Zaletą takiego rozwiązania jest to że auto może stać spokojnie w cieniu i chłodzie a solar wystawiony do słońca ładuje akumulator.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 marca 2015, 19:18 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 440
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 25 razy
...witam,

patent z foliowaniem dachu zdal umnie egzamin, najbardziej obawiałem
sie warunkow zimowych ale folia nadal sie dobrze trzyma.

Najwygodniejsze ale nie najtansze sa panele elastyczne, duzym plusem ze sa
przystosowane do pracy w zasolonej atmosferze i poddaja sie ksztaltowi dachu,
Znam osoby ktore uzywaja ich od kilku sezonow i dzialaja bezawaryjnie, jedynie
co do podawanej przez producenta mocy nalezy odjac z 20%.

Co do regulatora to polecam cos z MPPT czyli zmiennym punktem pracy zaleznym od naslonecznienia i obciazenia,
ja kupilem na ebayu sterownik Votronic Mppt 165duo, doładowuje także akumulator rozruchowy, mozna ustawic harakterystyke ladowania zaleznie od typu akumulatorow (zel, kwas).

Co wazne jezeli zdecydujesz sie na MPPT musisz kupic panele o mniejszej mocy ale do pary (np: zamiast jednego o mocy 180ppW kupujesz 2x90ppW lub 4x45ppW), pary laczysz szeregowo aby uzyskac 38-40V zestawu a zestawy dopiero rownolegle.Pamietaj aby zwrocic uwage na max. napiecie wejsciowe sterownika.
Jest to konieczne aby wykorzystac potencjal regulatora mppt, wtedy bedzie w stanie wylapac promienie sloneczne nawet w pochmurne dni.


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa



Za ten wpis autor dariuspolo podziękował: vwyogi (czwartek, 26 marca 2015, 19:32)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 marca 2015, 19:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
jak masz podłaczony akumulator rozruchowy? Ja u siebie akumulator dodatkowy dokładałem i w związku z tym całe oświetlenie i wszystkie gniazdka mam podłączone po główny aku a na dodatkowym aku mam ogrzewanie postojowe, przetwornice i lodówkę dodatkową.
Co do paneli to preferuje jeden duży panel zamiast dwóch czy 3 łączonych.
Mam już ze 3 sklepy namierzone, ale ciągle czytam w sieci i już mi się parę razy wizja zmieniła


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 marca 2015, 20:01 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 440
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 25 razy
...rezygnujac z mppt tracisz ok 30℅ mocy przy takich samych panelach.

U mnie byl dodatkowy akumulator fabrycznie, wisi na nim piec postojowego i grzane stolki, ladowany jest po D+ czyli po pojawieniu sie ladowania.
Dodatkowo podlaczylem pod niego 8gniazd 12V (po dwa w kazdym zedzie i bagazniku)oswietlenie wnetrza 4x1,1W LED i CB radio. Gniazda ida przez przekaznik zabezpieczajacy akumulator przed zbyt niskim rozladowaniem.
Calosc spokojnie miesci sie przy dodatkowym akumulatorze pod siedzeniem kierowcy.

Pomimo iz panele nie maja zbyt grubych kabli radze do instalacji uzyc kabel min 2,5mm aby uniknac spadku napiecia.

Jaka masz lodowke? do kampera lepiej sie sprawdza agregat niz ogniwa pitlera.


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa


Ostatnio edytowano czwartek, 26 marca 2015, 20:05 przez dariuspolo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 marca 2015, 20:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
no właśnie szukam regulatora MPPT i raczej taki kupię.
A tak informacyjnie to grzane tyłki ZAWSZE są zasilane z głównego aku po D+ nawet jak fabrycznie jest aku dodatkowy.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Ostatnio edytowano czwartek, 26 marca 2015, 22:27 przez vwyogi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 marca 2015, 20:14 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 440
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 25 razy
...w takim razie mam dwa bezpieczniki( bo w sumie sa cztery, dwa sa od postojowego) pod siedzeniem krore nie wiem do cego sluza?

Kupujac jeden duzy panel nie ma sensu przeplacac za mppt, sterownik nie bedzie mial pola do dzialania, sam napiecia nie podbije a z 15-18V bardzo szybko zejdzie na 14V i przestanie ladowac akumulator. Znam to z autopsii bo najpierw moje panele mialem poloczone rownolegle (czyli ta jak bym mial jeden panel) i nie zdawalo to egzaminu, lepiej duze napiecie i maly prad niz odwrotnie.


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 marca 2015, 20:36 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
Też muszę do wakacji coś założyć na dach podnoszony.
Może podacie gotową sprawdzoną konfiguracje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 marca 2015, 21:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
rotor napisał(a):
Też muszę do wakacji coś założyć na dach podnoszony.
Może podacie gotową sprawdzoną konfiguracje.


mimo, że T4 to nie kamper i instalacja jest stosunkowo prosta to nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Ja czym wiecej czytam tym mam większy mętlik w głowie. Trzeba sobie powiedziec po co mi panele, co mam teraz w aucie i jakie odbiorniki się będzie używać i na końcu jaki budżet. Regulator mozna kupić za 60pln a takie MPPT to jakieś 600pln i więcej.
Ja namierzyłem takie sklepy:
http://www.4sun.eu/pl
http://www.modernhome.pl
http://suntrack.pl
http://www.thermika.com.pl
dobre na początek, żeby poczytać


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 marca 2015, 23:03 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 10:40
Posty: 436
Lokalizacja: Kowary
model: syncro long, króciak
silnik: acv

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 37 razy
Pozostaje jeszcze kwestia opłacalności takiej instalacji. Jeśli wypoczynek ma polegać na tym że stoisz w jednym miejscu parę dni i spędzasz tak stacjonarnie sporo czasu to jest sens montowania paneli solarnych. Ale jeżeli codziennie się przemieszczasz to nie ma sensu montować solarów bo dużo szybciej doładujesz akumulatory z alternatora. Lepiej dorzucić dodatkowy akumulator który pozwoli zgromadzić większy zapas energii elektrycznej :P


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 marca 2015, 12:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
cebek napisał(a):
Pozostaje jeszcze kwestia opłacalności takiej instalacji. Jeśli wypoczynek ma polegać na tym że stoisz w jednym miejscu parę dni i spędzasz tak stacjonarnie sporo czasu to jest sens montowania paneli solarnych. Ale jeżeli codziennie się przemieszczasz to nie ma sensu montować solarów bo dużo szybciej doładujesz akumulatory z alternatora. Lepiej dorzucić dodatkowy akumulator który pozwoli zgromadzić większy zapas energii elektrycznej :P


większość moich postoi to postoje weekendowe a nawet jak bym się ruszał codziennie to przy korzystaniu z lodówki aku nie naładujesz nawet jak masz alternator 120A ( taki mam ).
Wracając do paneli, od kilku dni intensywnie czytam i wybór padł na:
- panel elastyczny 100W
- regulator holenderskiej firmy Victron Energy DUO czyli z opcja podłączenia dwóch akumulatorów. Mało który regulator ma taka opcje a takich z MPPT i z opcja ładowania dwóch aku to nikt nie robi. Chce ładować 2 aku bo z mojego głównego idzie całe oświetlenie i wszystkie gniazdka i dodatkowo jak po sezonie auta nie używam to będę miał z głowy doładowywanie akumulatorów
- z osprzętu jeszcze przewód 5m o przekroju 4mm2 z końcówkami MC4

Gdyby sie okazało, ze jednak 100W to za mało, żeby lodówka chodziła cały dzień to z czasem dołozę jeszcze jakieś 60W


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 marca 2015, 13:53 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 10:40
Posty: 436
Lokalizacja: Kowary
model: syncro long, króciak
silnik: acv

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 37 razy
vwyogi napisał(a):
cebek napisał(a):
Pozostaje jeszcze kwestia opłacalności takiej instalacji. Jeśli wypoczynek ma polegać na tym że stoisz w jednym miejscu parę dni i spędzasz tak stacjonarnie sporo czasu to jest sens montowania paneli solarnych. Ale jeżeli codziennie się przemieszczasz to nie ma sensu montować solarów bo dużo szybciej doładujesz akumulatory z alternatora. Lepiej dorzucić dodatkowy akumulator który pozwoli zgromadzić większy zapas energii elektrycznej :P


większość moich postoi to postoje weekendowe a nawet jak bym się ruszał codziennie to przy korzystaniu z lodówki aku nie naładujesz nawet jak masz alternator 120A ( taki mam ).
Wracając do paneli, od kilku dni intensywnie czytam i wybór padł na:
- panel elastyczny 100W
- regulator holenderskiej firmy Victron Energy DUO czyli z opcja podłączenia dwóch akumulatorów. Mało który regulator ma taka opcje a takich z MPPT i z opcja ładowania dwóch aku to nikt nie robi. Chce ładować 2 aku bo z mojego głównego idzie całe oświetlenie i wszystkie gniazdka i dodatkowo jak po sezonie auta nie używam to będę miał z głowy doładowywanie akumulatorów
- z osprzętu jeszcze przewód 5m o przekroju 4mm2 z końcówkami MC4

Gdyby sie okazało, ze jednak 100W to za mało, żeby lodówka chodziła cały dzień to z czasem dołozę jeszcze jakieś 60W


Panel elastyczny o którym piszesz da w pełnym słońcu ok 5A prądu. Zakładając idealne warunki o które u nas ciężko to przez 10 godzin naładuje akumulator o pojemności 50AH do pełna.Jeśli będzie pochmurno, lub będziesz stał w cieniu żeby w aucie nie było upału, to ładowanie spadnie do 1A więc już będzie słabo. Odpalając silnik na godzinę, albo po prostu jadąc gdzieś na zwiedzanie lub zakupy alternator spokojnie uzupełni braki prądu. Dlatego moim zdaniem lepiej dołożyć dodatkowy akumulator niż wydawać 1000zł na instalację solarną :P Tak jak pisałem , wożę ze sobą na wyjazdy solara ale nie na stałe zamontowanego na dachu tylko wystawianego do słońca by lepiej wykorzystać jego moc. :P Do tego zmieniłem przekaźnik spinający akumulatory na coś takiego: http://www.c-system.com.pl/ladowanie_do ... atora.html i podłączając solara do akumulatora rozruchowego, ładuję oba.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 marca 2015, 14:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
cebek napisał(a):
vwyogi napisał(a):
cebek napisał(a):
Pozostaje jeszcze kwestia opłacalności takiej instalacji. Jeśli wypoczynek ma polegać na tym że stoisz w jednym miejscu parę dni i spędzasz tak stacjonarnie sporo czasu to jest sens montowania paneli solarnych. Ale jeżeli codziennie się przemieszczasz to nie ma sensu montować solarów bo dużo szybciej doładujesz akumulatory z alternatora. Lepiej dorzucić dodatkowy akumulator który pozwoli zgromadzić większy zapas energii elektrycznej :P


większość moich postoi to postoje weekendowe a nawet jak bym się ruszał codziennie to przy korzystaniu z lodówki aku nie naładujesz nawet jak masz alternator 120A ( taki mam ).
Wracając do paneli, od kilku dni intensywnie czytam i wybór padł na:
- panel elastyczny 100W
- regulator holenderskiej firmy Victron Energy DUO czyli z opcja podłączenia dwóch akumulatorów. Mało który regulator ma taka opcje a takich z MPPT i z opcja ładowania dwóch aku to nikt nie robi. Chce ładować 2 aku bo z mojego głównego idzie całe oświetlenie i wszystkie gniazdka i dodatkowo jak po sezonie auta nie używam to będę miał z głowy doładowywanie akumulatorów
- z osprzętu jeszcze przewód 5m o przekroju 4mm2 z końcówkami MC4

Gdyby sie okazało, ze jednak 100W to za mało, żeby lodówka chodziła cały dzień to z czasem dołozę jeszcze jakieś 60W


Panel elastyczny o którym piszesz da w pełnym słońcu ok 5A prądu. Zakładając idealne warunki o które u nas ciężko to przez 10 godzin naładuje akumulator o pojemności 50AH do pełna.Jeśli będzie pochmurno, lub będziesz stał w cieniu żeby w aucie nie było upału, to ładowanie spadnie do 1A więc już będzie słabo. Odpalając silnik na godzinę, albo po prostu jadąc gdzieś na zwiedzanie lub zakupy alternator spokojnie uzupełni braki prądu. Dlatego moim zdaniem lepiej dołożyć dodatkowy akumulator niż wydawać 1000zł na instalację solarną :P



z wyliczeń oczywiście masz rację, mała tylko porpawka, że nie wykończę aku do zera wiec moje 80AH w dzień powinno sie doładować. Jak bedzie mało to tak jak pisałem dołożę jeszcze z 60W. Do wakacji przetestuję, bedzie kilka okazji.
Taki zestaw jak wspomniałem to niestety ciut więcej niż 1kpln bo lekko ponad 1,3kPLN ale biorąc pod uwage ile płaciłem na norweskich campingach za podłaczenie się do prądu to inwestycja sie kiedys zwróci.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 marca 2015, 14:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 10:40
Posty: 436
Lokalizacja: Kowary
model: syncro long, króciak
silnik: acv

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 37 razy
Jak korzystasz z kempingów to na pewno. Tym bardziej że na kempingu ciężko odpalić silnik i zostawić go na godzinkę lub dwie. Ale tak czy siak jeśli potrzebujesz prądu tylko na weekendy to pomyśl o powiększeniu akumulatora pokładowego, a najlepiej o dodaniu gdzieś jeszcze jednego. Czyli o dodaniu powiedzmy kolejnych 80AH. Ja na dłuższe wyjazdy wrzucam taki z tyłu pod łóżko i łączę go z akumulatorem pod siedzeniem. Podczas jazdy i tak się obydwa naładują :) Tu kolega z forum przerabiał temat lodówki i solara ale gdzieś w południowym słońcu i w końcu zaczął myśleć o wiatraku :P viewtopic.php?f=34&t=7622


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 marca 2015, 17:12 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 440
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 25 razy
...co do sterownika, to wlasnie takie robi Votronic Mppt do tego masz mozliwosc ustawienia napiecia koncowego ladowania innego niz 14,4v (dla innych typow baterii), podlaczenia modulu z monitorem osobno.


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 marca 2015, 17:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
dariuspolo napisał(a):
...co do sterownika, to wlasnie takie robi Votronic Mppt do tego masz mozliwosc ustawienia napiecia koncowego ladowania innego niz 14,4v (dla innych typow baterii), podlaczenia modulu z monitorem osobno.



Robin, ale nie MPPT dla dwóch akumulatorów


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 marca 2015, 17:58 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 440
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 25 razy
vwyogi napisał(a):
dariuspolo napisał(a):
...co do sterownika, to wlasnie takie robi Votronic Mppt do tego masz mozliwosc ustawienia napiecia koncowego ladowania innego niz 14,4v (dla innych typow baterii), podlaczenia modulu z monitorem osobno.



Robin, ale nie MPPT dla dwóch akumulatorów


...jak sama nazwa juz wskazuje Votronic Mppt 165duo sterownik obsluguje dwa akumulatory o czym pisalem juz na poczatku. Odnosnie funkcji mppt to albo ja sterownik posiada (i jezeli ma mozliwos ladowania dwoch baterii) to laduje nia obydwa akumulatory, albo jej brak.
Ale w twoim przypadku funkcja mppt bedzie zbedna, chyba ze patrzysz z rezerwa na przyszlosc.

Waznym elementem wg. mnie tej ukladanki jest zabezpieczenie akumulatora przed zbyt niskim rozladowaniem, mozna kupic wiele roznych przekaznikow trzeba tylko zwrocic uwage na max. obciazenie i najlepiej funkcje regulacji tego progu (rozna wysokosc w zaleznosci od typu uzywanego akumulatora).


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 marca 2015, 19:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
dariuspolo napisał(a):
vwyogi napisał(a):
dariuspolo napisał(a):
...co do sterownika, to wlasnie takie robi Votronic Mppt do tego masz mozliwosc ustawienia napiecia koncowego ladowania innego niz 14,4v (dla innych typow baterii), podlaczenia modulu z monitorem osobno.



Robin, ale nie MPPT dla dwóch akumulatorów


...jak sama nazwa juz wskazuje Votronic Mppt 165duo sterownik obsluguje dwa akumulatory o czym pisalem juz na poczatku. Odnosnie funkcji mppt to albo ja sterownik posiada (i jezeli ma mozliwos ladowania dwoch baterii) to laduje nia obydwa akumulatory, albo jej brak.
Ale w twoim przypadku funkcja mppt bedzie zbedna, chyba ze patrzysz z rezerwa na przyszlosc.

Waznym elementem wg. mnie tej ukladanki jest zabezpieczenie akumulatora przed zbyt niskim rozladowaniem, mozna kupic wiele roznych przekaznikow trzeba tylko zwrocic uwage na max. obciazenie i najlepiej funkcje regulacji tego progu (rozna wysokosc w zaleznosci od typu uzywanego akumulatora).



To taki regulator Votronic Mppt DUO w PL jest niedostępny i nawet sprzedawca mi powiedział ze nikt takich nie robi, aż ciekawości popatrzę na ebay co to za cudo. Mój regulator jest 20A wiec jeszcze jeden panel 100W mogę dołożyć. Co do rozladowywania to na razie nic nie planuję, będę musiał być "czujny"


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Ostatnio edytowano sobota, 28 marca 2015, 20:07 przez vwyogi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB