T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 marca 2015, 19:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Akurat ruszam w podroz wiec slabo z czasem, ale na camperteam pisalem o moim panelu: 144Wh elastyczny naklejony na dach silkaflexem. Regulator jakis podstawowy steca, chinszczyzna tylko glupiala... Za dwa tygodnie zdam relacje jak sie zestaw sprawuje w boju, testowo panel dawal rade obsluzyc lodowke non stop przez dwa tygodnie bez najmniejszego problemu.


_________________
Pozdrawiam



Za ten wpis autor flax podziękował: Marty1 (niedziela, 29 marca 2015, 23:35)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 marca 2015, 23:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Nie znalazłem tematu na camperteam. Podaj proszę linka albo przeklej tekst. Dzięki


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 kwietnia 2015, 18:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
właśnie przyszedł mój zestaw:
Obrazek


na zdjęciu nie widać, ale regulator jest mały i bez problemu zmieszczę go pod fotelem kierowcy tam gdzie mam cała "elektrownie"

Obrazek

montaż w maju bo zaraz po świętach auto idzie do lakiernika na cukrowani


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 kwietnia 2015, 16:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Mialem podobny regulator ktorym chcialem obsluzyc dwa akku pokldowe oraz przedni. Nie wyszlo, glupial. Ty masz zdaje sie jeden zabudowy - powinno sie udac. Wlasnie wrocilem z malego tour po istrii i winnicach piemontu, prad podlaczalem kilka razy bo byl w cenie na campie, noce byly chlodnawe wiec odpalalem maly grzejniczek wlektryczny 230v nad ranem. Postojowego nie musialem ruszac. W okresach samego ladowania panelem i przy super pogodzie ktora udalo sie znalesc totalna autonomia.

Forum mam tylko w telefonie wiec moze ktos podpowie czy planowany jest wreszcie jakis spot californi lub caiforniopodobnych?


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 maja 2015, 02:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
dzisiaj skończyłem montaż swoich paneli. Kleiłem tak aby w razie czego zmieścił się jeszcze jeden taki sam. ten mój ma 100W
Kleiłem na sikaflex 252, ale strasznie ciężko się go wyciska z kartusza mimo, ze miałem ciut lepszy pistolet. Na pewno nie da rady kłaść wąskiej, dokładnej spoiny.

Obrazek

Ładna była pogoda więc szybko wyschło

Ten model panela ma słabo wypuszczone przewody, najlepiej jakby szły razem
Obrazek


chciałem uniknąć wiercenia w dachu, ale nie znalazłem lepszego sposobu. Przewody maja 6mm a otwór wywierciłem 5,8mm i weszły ciasno. Na razie nie uszczelnione, ale obkleje sikaflexem

Obrazek


no i po montażu, w pełnym słońcu miałem na początku 13,7V na głównym aku a potem skoczyło i na głównym i na drugim do 14,5V
Obrazek


Efekt końcowy:

Obrazek

na razie regulator mam tak ustawiony, ze oba aku ładuje po równo, ale zmienię ustawienia, żeby 80% szła na zapasowy a 20% na główny
W weekend jadę w plener to będę testował


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 maja 2015, 13:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Dokad w plener? :)
Ja moze tutaj wbije:
https://www.facebook.com/events/1515060742093260/

pasuje ladnie ;)


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 maja 2015, 19:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
flax napisał(a):
Dokad w plener? :)
Ja moze tutaj wbije:
https://www.facebook.com/events/1515060742093260/

pasuje ladnie ;)


byliśmy w żabim Raju na zlocie organizowanym przez CamperTeam. Wspaniałe miejsce i super ludzie, raj dla dzieci
Co do paneli to w sobotę rano zmieniłem ustawienia na 20% na rozruchowy i 80% na drugi do którego miałem podpięta lodówkę ( taka na 12/230V, gaz bez kompresora ). Volty spadły do poziomu 12,4V a niebo było zachmurzone i tak działał przez 10 godzin. Nie przestawiałem auta, żeby być lepiej ustawionym względem słońca, efekt: wieczorem zimne drinki i aku w pełni nałądowany Na drugi dzień zmieniłem ustawienia tak żeby 90% mocy szło w zapasowy aku i od 08:30 włączyłem lodówkę. Nie zauważyłem wzrostu volt na mierniku, ale było ładnie słonecznie i lodówka chodziła z 7 godzin. Jak na razie jestem bardzo zadowolony


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 czerwca 2015, 16:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
No i o to cho. Ja tez juz zapomnialem jak to jest miec rozladowany aku zabudowy. Panel robi robote. Za to knuje brutalny switch wyboru aku, tak by moc czasem podladowac przod.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 kwietnia 2016, 20:29 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
Ja też założyłem coś podobnego i nawet przy pochmurnej pogodzie ładowanie na poziomie 13V.
Do westfalki super rzecz :)
Polecam. Moje koszty to 980 zł komplet z kablami :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 10:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Ooo foteczki prosimy! Syncro staje sie jeszcze bardziej niezalezne, super.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 maja 2016, 18:25 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
Koledzy doradźcie jakiś dobry sprawdzony panel. W moim przypadku nie będzie klejony na dach tylko na deko skrzyni wyprawowej o wstępnych wymiarach 190(dł.) x 55(szer.) Skrzynki będą dwie ustawione równolegle do siebie, więc jest też opcja montażu na drugiej skrzyni.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 maja 2016, 22:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Sovello SV-X-210-fa1. 1650×951, 18.6kg, 12V/210W
http://smoczyca.kodera.pl/bagaznik-co-w ... #more-2127
http://smoczyca.kodera.pl/category/smoc ... dowa/prad/
...............
Znalazłem ogłoszenie może sie przyda
chciałbym odsprzedać
elastyczną baterię słoneczną 150 W
regulator napiecia 10A
kable (2x7m) i konektory do podłaczenia
cena 900zł brutto - mogę wystawić fakturę VAT)
zestaw zakupilem w III 2016 w Modernhome (970zl) z myslą o nowym kamperze
http://www.modernhome.pl/product-pol-36 ... gowa-.html
ale auto już zostało fabrycznie wyposażone w solar
tel 6000288367


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 maja 2016, 18:45 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
Dzięki śliczne Victus za pomoc, ale rozmiarowo te panele są dla mnie za duże (za szerokie). Bagażnik solarny ciekawy patent ale nie na moje potrzeby jest takie rozwiązanie. Rozmiarowo na styk powinien wejść ten panel :

http://www.modernhome.pl/product-pol-33 ... -100W.html

tylko muszę doczytać opinie na jego temat.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 00:32 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 11 grudnia 2015, 01:05
Posty: 218
model: Karetka
silnik: 2461, 102hp

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 7 razy
Też mam w planach założenie ogniwa. znalazłem takie
http://allegro.pl/zestaw-bateria-slonec ... 62284.html
Nie wiem czy zawracać sobie głowę....
Może lepiej iść za radą montażu dodatkowej baterii ( znaczy trzeciej)??
Solar ma na pewno dużo plusów, choćby doładowywanie baterii podczas dłuższego nieużywania auta poza sezonem.
Za dużo myślę :-)


_________________
nic nie jest takie, na jakie wygląda


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 04:49 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
to jest panel z sztywną konstrukcją do montażu poza autem szukaj takiego elastycznego jak chłopaki mają

solar to super sprawa mam już na domu ponad 3 kw i jestem zadowolony


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 maja 2016, 10:28 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
Po namysłach nie wiem czy jednak nie zamontuję paneli na sztywnej ramie. Po pierwsze cena - w podobnych kosztach mogę mieć dwa panele sztywne a nie jeden elastyczny. Mają być montowane i tak na pokrywie skrzyni, która jest prost jak stół więc nie muszę się przejmować krzywizną dachu. Natomiast jestem ograniczony wymiarami skrzyni (maksymalnie 1900x560mm) więc jedyny pasujący znalazłem taki:

http://www.ecosystemprojekt.pl/?234,bat ... taniej-hit

Jedyny problem to waga (jeden waży 8kg, a podobny elastyczny jedynie 2kg). Mógłbym prosić o ocenę tej koncepcji przez znawców tematu ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 maja 2016, 12:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Popytaj tutaj, albo poprostu poczytaj
http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=18406
Bla mnie to tylko sześć kg więc dałbym tańszy


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 stycznia 2017, 23:32 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
odkopuję z jednym pytaniem: czy między aku pod fotelem a regulatorem solara? czy załączenie ładowania z alternatora nie wpływa jakoś na pracę zestawu PV?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 stycznia 2017, 03:24 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
nie powinno regultor tylko dostosowuje napięcie jakie idzie z panela do tego jaką baterię ma podpiętą


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 stycznia 2017, 00:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Panele coraz tańsze, ten w klasie B
http://allegro.pl/panel-fotowoltaiczny- ... 17082.html


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB