T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 03:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 listopada 2014, 22:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Witam koledzy, od pewnego czasu obserwuję forum i już w wielu kwestiach mi pomogło. Teraz mam następujący problem - nie mogę zlokalizowac w swoim ACV 2001r czujnika oleju. Wymieniłem uszkodzone zegary na sprawne i okazuje się ze jak odpalę to wszystko jest ok, ale po przejechaniu kilkunastu metrów zaczyna mrugać i brzęczeć kontrolka oleju. Chciałbym zacząć od wymiany czujnika oleju, ale nie mogę go zlokalizować. Proszę o wskazówkę. Gdzie go znaleźć i czy łatwiej zie doi niego dobrać od góry czy z kanału?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 listopada 2014, 00:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Wydaje mi się że zegary wymagają przekodowania skoro to dzieje się po ich wymianie.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 listopada 2014, 06:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Ale sprawdzałem dla pewności na 2 sztukach zegarów (oczywiście identyczne numery zegarów) - na na obu to samo - kiedy zaczne sie rozpędzać i jestem na 2 biegu nagle włacza sie kontrolka. Myślisz ze mimo identycznego numeru modelu zegarów trzeba je przekodowac?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 listopada 2014, 07:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
na zdjęciu to po lewej stronie od wtyczek z żółtym kablem
dostęp tylko od dołu:
Obrazek

czy wymieniałeś zegary z powodu tego brzęczyka i kontrolki oleju czy z innego ??
na forum jest osoba która przez rok szukała awarii elektrycznej w takim przypadku zamiast sprawdzić rzeczywiste ciśnienie oleju, niestety skończyło się to remontem silnika bo na prawdę była uszkodzona pompa oleju


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: grooverek (czwartek, 6 listopada 2014, 09:03)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 listopada 2014, 08:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Dzięki Kenobi. Auto kupiłem niedawno, a zegary wymieniłem dlatego, że nie działał obrotomierz a wskaźnik paliwa pokazywał co chciał i kiedy chciał. Elektronik zdiagnozował, że ktoś majstrował przy zegarach i uszkodził pamięć czy coś. Dlatego kupiłem sprawne i wszystko działa. Dobrze, że to zrobiłem bo wyskoczył właśnie ten problem - dość poważny jak dla mnie. Do tego zauważyłem, że na "nowych" zegarach świeci mi się kontrolka zużytych okładzin hamulcowych oraz przy przekręcaniu kluczyka na wyświetlaczu licznika kilometrów miga napis "service" - tych dwóch objawów na starym liczniku nie było - więc pewnie był bardziej uszkodzony niż myślałem. Nie jeżdżę autem póki nie zdiagnozuję usterki. Jeszcze mam jedno pytanie - bo w miedzy czasie dowiedziałem się ze są dwa czujniki ciśnienia oleju - jeden przy misie olejowej a drugi gdzieś w bloku silnika - ten który pokazał Kenobi to chyba ten przy misie. Gdzie znajduje się ten drugi?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 listopada 2014, 15:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
na zdjęciu jest ten w bloku i jest to czujnik ciśnienia oleju,
drugi jest od spodu miski olejowej i jest on od poziomu oleju i jego temperatury
pytanie zasadnicze na jaki kolor świeci kontrolka oleju, bo czerwony kolor to problem z ciśnieniem, pomarańczowy to poziom oleju, a więc kolor determinuje który czujnik szwankuje

ogólnie to po informacjach które teraz dopisałeś to trzeba się podpiąć vagiem i wszystko sprawdzić, wtedy ewentualnie przekodować bo inaczej to strzelanie na oślep
to, że licznik ma te same numery nie oznacza, że samochód z którego był wyciągnięty miał te same parametry co twój
np:
grooverek napisał(a):
Do tego zauważyłem, że na "nowych" zegarach świeci mi się kontrolka zużytych okładzin hamulcowych oraz przy przekręcaniu kluczyka na wyświetlaczu licznika kilometrów miga napis "service" - tych dwóch objawów na starym liczniku nie było - więc pewnie był bardziej uszkodzony niż myślałem.

to wcale nie musi być wina twojego starego licznika tylko twojego samochodu lub nowego licznika
napis service oznacza, że w tym liczniku co masz ktoś nie skasował inspekcji serwisowej dotyczącej wymiany oleju co określoną ilość kilometrów
w skrócie podepnij vaga zrób diagnozę zegarów


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 listopada 2014, 16:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Kontrolka mruga na czerwono. Czyli czujnik w bloku. No ale skoro tak mówisz to zacznę od VAGa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 listopada 2014, 21:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Niestety nie udało mi się dziś dopchać do VAGa. Postanowiłem więc sprawdzić ciśnienie mechanicznie. Po wkręceniu końcówki potencjometru w miejsce czujnika okazało się, że na obrotach jałowych pokazuje 1 bar, natomiast przy obrotach 2000 pokazało 4 bary - z mojej wiedzy to wynik normalny. Ale najciekawsze było potem - po wymontowaniu potencjometru i wkręceniu na powrót czujnika okazało się, że problem zniknął. Kontrolka już się nie zapala. Więc winny musiał być zabrudzony/zapieczony czujnik. Tak czy siak mozna juz jeżdzic bez ryzyka. Pozostał jednak problem świecącej kontrolki okładzin hamulcowych i wariującego wskaźnika paliwa. W poniedziałek jadę do elektryka samochodowego na przekodowanie zegarów i zobaczymy czy to coś pomoże. Jeśli tak to pozostanie mi tylko problem "Not Laufa" - przeładowanie turbiny i utrata mocy powyżej 120 km/h i klimatyzacji która pracuje u mnie non stop - nie da się jej wyłączyć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lipca 2015, 01:07 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 września 2013, 23:53
Posty: 76
opis: 2.4 D caravelle z ambicjami na multivana ;)
model: caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
odgrzeję kotleta - Kenobi, napisałeś, że drugi czujnik jest od temperatury.
Zaznaczam,że mam 2.4 d - wg instrukcji Pana Etzolda oba są od ciśnienia i tak :
biały 90 kPa
czarny 140 kPa
szary 180 kPa
Problem pojawił się kiedy wymieniłem kiedyś czujnik, element ten miał kolor BRĄZOWY.
Od tego czasu po uruchomieniu silnika kiedy zgasły kontrolki, a następnie podkręciłem obroty zaczął mrugać indykator ciśnienia oleju.
Prośba do kolegów z jednostką 2.4 - proszę o opis kolorów przewodów elektrycznych do czujników. Możliwe,że pomyliłem ale za cholerę nie mogę znaleźć schematu.
Kenobi co do temperatury manual mówi jedynie żę : "Gdy olej ma temperaturę + 80 stopni C ciśnienie oleju powinno wynosić co najmniej 200 kPa.
czekam na konkluzje.
Nie zauważyłem żadnego alarmu akustycznego. Ostatni raz akustyczny alarm był aktywny ze 3 lata temu kiedy przegrzałem silnik.
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lipca 2015, 13:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Macias24d napisał(a):
Kenobi, napisałeś, że drugi czujnik jest od temperatury.

W TDI
Macias24d napisał(a):
Zaznaczam,że mam 2.4 d

który rok 2.4D bo też były róznice


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 lipca 2015, 01:31 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 września 2013, 23:53
Posty: 76
opis: 2.4 D caravelle z ambicjami na multivana ;)
model: caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Kenobi moje autko jest z 1993 roku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lipca 2015, 21:35 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Ja mam rocznik 93'' i czujniki na dole mają kolory czarny i niebieski , jak wracałem do domu w pewny momencie zaświeciła się kontrolka wraz sygnałem, silnik był na wysokich obrotach puściłem gaz i wszystko wróciło do normy pojechałem sprawdzić ciśnienie manometrem i wyszło że na gorącym silniku mam 0.5 bara na wolnych obrotach i 3 bary na około 2000 tyś obrotów ,jakiś czas temu wymieniałem czujnik bo podobno pęk i olej się lał robił to mechanik , więc nie wiem który wymienił i jaki kolor był tego starego


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 sierpnia 2015, 12:30 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
No wiem post pod post ale nie znalazłem odpowiedzi a tu kolejny problem po przekręceniu kluczyka zaświeca się na 2 sekundy kontrolka od ciśnienia oleju i gaśnie, SILNIK NIE PRACUJE .O co chodzi , dodam że na chwile przez przypadek zamieniłem kable na czujnikach czy to zrobiło jakieś zwarcie czy czujnik się zepsuł { silnik AAB rocznik 93''}


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 20:45 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
To znów ja, prośba do osób które mają silnik AAB z lat 93''jakie kolory czujników macie przy swoich autkach ,bo zaczynam mieć mętlik, pojechałem do sklepu i poprosiłem o czujniki dedykowane do tego silnika z odpowiedniego roku gość sprawdzał w dwóch serwisówkach i dał mi jeden czarny drugi szary założyłem i co po uruchomieniu silnika miga kontrolka oleju, oba czujniki zwierają masę gdy silnik pracuje , powinno być że jeden zwiera a drugi rozwiera masę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 sierpnia 2015, 20:24 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Jako że jestem jedynym użytkownikiem T4 z silnikiem AAB z roku 93'' to powiem że w moim samochodzie jest dwa czujniki oleju koloru czarnego i niebieski jeden po uruchomieniu zamyka obwód ( CZARNY ) a drugi otwiera (NIEBIESKI) czyli jeśli na zgaszonym silniku podepniemy żarówkę z ''obcym'' plusem do ''chłopczyka'' czujnika to będzie świecić ,gdy uruchomimy silnik żarówka zgaśnie tak jest na niebieskim czujniku ,na czarnym jest odwrotnie .Może komuś się przyda taka wiedza


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 grudnia 2015, 00:54 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Podziekowal kolego za te informacje,chyba w swoim tak miałem lecz nie doszlem do tej wiedzy co piszesz wczesniej. Ale to juz historia AAB juz sprzedany.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 czerwca 2016, 11:14 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
Witam.
To i ja odgrzeje kotleta. Problem podobny do tego,który występował u kolegi grooverek.
Przez 1000km cały czas wywalało czerwony komunikat ciśnienia oleju,,STOP! OILDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG''+ brzęczyk,a później przez następny 1000km był spokój. I taka cisza była przez ostatni czas-nic się nie działo. Ze 2 tyś km zrobiłem i cisza. Wczoraj wracałem sobie tak normalnie i znów zaczął mnie dręczyć komunikat.

Ciśnienie pomierzone i jest OK ponad 2 bary przy 2000 obr i rośnie przy wyższych.
Idzie jakoś zweryfikować sam czujnik?
Wyczytałem na forum, że przyczyn może być kilka:
-awaria czujnika
-problem z kabelkiem (nadłamany,nadpalony, problem z alternatorem lub okablowaniem alternatora,
-problem w samym liczniku
-zapchany smok
-padająca pompa
-zaworek w pompie
-lipny olej/lipny filtr
-lub co gorsza nie chce mówić.
Przewertowałem kilka tematów na forum T4 oraz pomocniczo na innych forach i już zgłupiałem trochę. Nie chce rozbebeszać wszystkiego na raz.
viewtopic.php?f=8&t=10240
viewtopic.php?f=6&t=1665

Kurcze tam się nic nie dzieje, ciśnienie OK, oliwa na górę dochodzi (sprawdzone),nic nie stuka,nie puka.
Czy to podczas jazdy czy na biegu jałowym,przekroczysz 2000 obr i komunikat wyskakuje. Puszczasz gaz-komunikat znika. Ale niekiedy tydzien można jeździć i nic nie wyskakuje. Nie wiem jak dziś,bo może znów będzie ok,ale wolę nie lekceważyć problemu związanego z ciśnieniem na jakimkolwiek podłożu (czy to mniejszym lub większym).
Czy idzie jakoś zweryfikować stan czujnika domowym sposobem na szybko? Gdzie szukać przyczyny,bo przecież zwariować idzie od tego brzęczyka non stop. W instalacji trochę tam było namieszane,licznik zmieniany był kiedyś lub ktoś majstrował. Na zgaszonym silniku i przekręconym zapłonie kontrolka ładowania nie świeci cały czas jak powinna,tylko miga (może problem w zegarach leży?)
Silnik zalany ELF Evolution 10w/40-filtr filtrona (5 tyś przejechane od wymiany). Stan prawie pod max. Brak wycieków,nieszczelności.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 czerwca 2016, 20:22 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
Po spędzonej niedzieli w garażu problem został zlokalizowany. Po otwarciu peszla z kablami,ogólna sieczka wewnątrz. Wszystko kiedyś przez kogoś było już łatane i łączone. Teraz tam wszystko trzyma wiara. Ogólnie kable w stanie tragicznym. Kabel do czujnika upalony głęboko w peszlu-robiłem tymczasowy by-pass (na foto ze strzałkami). Do tego przy samej wtyczce kable trzyma wiara. A jeden na dolnym pinie upalony wewnatrz wtyczki (bez tego wozu zapalić nie idzie bo chyba 5 błedów wysypuje VAG). Nie ma nawet jak dosztukować (prowizorycznie została wprowadzona zwykła igła do pinu,a do oczka igły doczepiony kabel). Jutro trza porządek z tym zrobić,tylko jak umocować kabel ten od igły? Tam nawet lutownica nie ma do czego łapać. Ogólnie strach coś mocniej poruszyć.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 czerwca 2016, 21:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Kup sobie lub zrób wyjmaki / wypinacze do pinów z kostek http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=31&t=11078 i kupuj nowe konektory plus uszczelki plus zaciskarka yato 2256

Tak poza tym to nie wiem jaki ma związek ta wtyczka z czujnikiem ciśnienia oleju? Może w 2.5 jest inaczej hmm


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 czerwca 2016, 21:43 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
Probe041 napisał(a):
Kup sobie lub zrób wyjmaki / wypinacze do pinów z kostek viewtopic.php?f=31&t=11078 i kupuj nowe konektory plus uszczelki plus zaciskarka yato 2256

Tak poza tym to nie wiem jaki ma związek ta wtyczka z czujnikiem ciśnienia oleju? Może w 2.5 jest inaczej hmm

<01> Ta wtyczka ma się nijak do ciśnienia oleju,ale aby odnaleźć i wyplątać kabel zółty do czujnika trzeba to trochę rozkopać tymbardziej, że co kawałek owy kabelek odłamywał się. W sumie 10cm kabelka to kompletne zwłoki. Przy rozkopywaniu przy okazji inne cuda wyszły. W tym odłamał się kabelek w który tymczasowo została wprowadzona igła <śmiech>
Bez tego jednego kabelka odpalenie wozu jest niemożliwe. Podobnie to wygląda przy wszystkich pozostałych kabelkach ale prawie nie ruszałem wtykiem,aby wszystko się nie rozsypało.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB