T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Czujnik ciśnienia oleju
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=10240
Strona 1 z 2

Autor:  grooverek [ środa, 5 listopada 2014, 22:24 ]
Tytuł:  Czujnik ciśnienia oleju

Witam koledzy, od pewnego czasu obserwuję forum i już w wielu kwestiach mi pomogło. Teraz mam następujący problem - nie mogę zlokalizowac w swoim ACV 2001r czujnika oleju. Wymieniłem uszkodzone zegary na sprawne i okazuje się ze jak odpalę to wszystko jest ok, ale po przejechaniu kilkunastu metrów zaczyna mrugać i brzęczeć kontrolka oleju. Chciałbym zacząć od wymiany czujnika oleju, ale nie mogę go zlokalizować. Proszę o wskazówkę. Gdzie go znaleźć i czy łatwiej zie doi niego dobrać od góry czy z kanału?

Autor:  ostryt4 [ czwartek, 6 listopada 2014, 00:15 ]
Tytuł:  Re: Czujnik ciśnienia oleju

Wydaje mi się że zegary wymagają przekodowania skoro to dzieje się po ich wymianie.

Autor:  grooverek [ czwartek, 6 listopada 2014, 06:52 ]
Tytuł:  Re: Czujnik ciśnienia oleju

Ale sprawdzałem dla pewności na 2 sztukach zegarów (oczywiście identyczne numery zegarów) - na na obu to samo - kiedy zaczne sie rozpędzać i jestem na 2 biegu nagle włacza sie kontrolka. Myślisz ze mimo identycznego numeru modelu zegarów trzeba je przekodowac?

Autor:  Kenobi [ czwartek, 6 listopada 2014, 07:17 ]
Tytuł:  Re: Czujnik ciśnienia oleju

na zdjęciu to po lewej stronie od wtyczek z żółtym kablem
dostęp tylko od dołu:
Obrazek

czy wymieniałeś zegary z powodu tego brzęczyka i kontrolki oleju czy z innego ??
na forum jest osoba która przez rok szukała awarii elektrycznej w takim przypadku zamiast sprawdzić rzeczywiste ciśnienie oleju, niestety skończyło się to remontem silnika bo na prawdę była uszkodzona pompa oleju

Autor:  grooverek [ czwartek, 6 listopada 2014, 08:56 ]
Tytuł:  Re: Czujnik ciśnienia oleju

Dzięki Kenobi. Auto kupiłem niedawno, a zegary wymieniłem dlatego, że nie działał obrotomierz a wskaźnik paliwa pokazywał co chciał i kiedy chciał. Elektronik zdiagnozował, że ktoś majstrował przy zegarach i uszkodził pamięć czy coś. Dlatego kupiłem sprawne i wszystko działa. Dobrze, że to zrobiłem bo wyskoczył właśnie ten problem - dość poważny jak dla mnie. Do tego zauważyłem, że na "nowych" zegarach świeci mi się kontrolka zużytych okładzin hamulcowych oraz przy przekręcaniu kluczyka na wyświetlaczu licznika kilometrów miga napis "service" - tych dwóch objawów na starym liczniku nie było - więc pewnie był bardziej uszkodzony niż myślałem. Nie jeżdżę autem póki nie zdiagnozuję usterki. Jeszcze mam jedno pytanie - bo w miedzy czasie dowiedziałem się ze są dwa czujniki ciśnienia oleju - jeden przy misie olejowej a drugi gdzieś w bloku silnika - ten który pokazał Kenobi to chyba ten przy misie. Gdzie znajduje się ten drugi?

Autor:  Kenobi [ czwartek, 6 listopada 2014, 15:02 ]
Tytuł:  Re: Czujnik ciśnienia oleju

na zdjęciu jest ten w bloku i jest to czujnik ciśnienia oleju,
drugi jest od spodu miski olejowej i jest on od poziomu oleju i jego temperatury
pytanie zasadnicze na jaki kolor świeci kontrolka oleju, bo czerwony kolor to problem z ciśnieniem, pomarańczowy to poziom oleju, a więc kolor determinuje który czujnik szwankuje

ogólnie to po informacjach które teraz dopisałeś to trzeba się podpiąć vagiem i wszystko sprawdzić, wtedy ewentualnie przekodować bo inaczej to strzelanie na oślep
to, że licznik ma te same numery nie oznacza, że samochód z którego był wyciągnięty miał te same parametry co twój
np:
grooverek napisał(a):
Do tego zauważyłem, że na "nowych" zegarach świeci mi się kontrolka zużytych okładzin hamulcowych oraz przy przekręcaniu kluczyka na wyświetlaczu licznika kilometrów miga napis "service" - tych dwóch objawów na starym liczniku nie było - więc pewnie był bardziej uszkodzony niż myślałem.

to wcale nie musi być wina twojego starego licznika tylko twojego samochodu lub nowego licznika
napis service oznacza, że w tym liczniku co masz ktoś nie skasował inspekcji serwisowej dotyczącej wymiany oleju co określoną ilość kilometrów
w skrócie podepnij vaga zrób diagnozę zegarów

Autor:  grooverek [ czwartek, 6 listopada 2014, 16:47 ]
Tytuł:  Re: Czujnik ciśnienia oleju

Kontrolka mruga na czerwono. Czyli czujnik w bloku. No ale skoro tak mówisz to zacznę od VAGa.

Autor:  grooverek [ piątek, 7 listopada 2014, 21:04 ]
Tytuł:  Re: Czujnik ciśnienia oleju

Niestety nie udało mi się dziś dopchać do VAGa. Postanowiłem więc sprawdzić ciśnienie mechanicznie. Po wkręceniu końcówki potencjometru w miejsce czujnika okazało się, że na obrotach jałowych pokazuje 1 bar, natomiast przy obrotach 2000 pokazało 4 bary - z mojej wiedzy to wynik normalny. Ale najciekawsze było potem - po wymontowaniu potencjometru i wkręceniu na powrót czujnika okazało się, że problem zniknął. Kontrolka już się nie zapala. Więc winny musiał być zabrudzony/zapieczony czujnik. Tak czy siak mozna juz jeżdzic bez ryzyka. Pozostał jednak problem świecącej kontrolki okładzin hamulcowych i wariującego wskaźnika paliwa. W poniedziałek jadę do elektryka samochodowego na przekodowanie zegarów i zobaczymy czy to coś pomoże. Jeśli tak to pozostanie mi tylko problem "Not Laufa" - przeładowanie turbiny i utrata mocy powyżej 120 km/h i klimatyzacji która pracuje u mnie non stop - nie da się jej wyłączyć.

Autor:  Macias24d [ poniedziałek, 20 lipca 2015, 01:07 ]
Tytuł:  Re: Czujnik ciśnienia oleju

odgrzeję kotleta - Kenobi, napisałeś, że drugi czujnik jest od temperatury.
Zaznaczam,że mam 2.4 d - wg instrukcji Pana Etzolda oba są od ciśnienia i tak :
biały 90 kPa
czarny 140 kPa
szary 180 kPa
Problem pojawił się kiedy wymieniłem kiedyś czujnik, element ten miał kolor BRĄZOWY.
Od tego czasu po uruchomieniu silnika kiedy zgasły kontrolki, a następnie podkręciłem obroty zaczął mrugać indykator ciśnienia oleju.
Prośba do kolegów z jednostką 2.4 - proszę o opis kolorów przewodów elektrycznych do czujników. Możliwe,że pomyliłem ale za cholerę nie mogę znaleźć schematu.
Kenobi co do temperatury manual mówi jedynie żę : "Gdy olej ma temperaturę + 80 stopni C ciśnienie oleju powinno wynosić co najmniej 200 kPa.
czekam na konkluzje.
Nie zauważyłem żadnego alarmu akustycznego. Ostatni raz akustyczny alarm był aktywny ze 3 lata temu kiedy przegrzałem silnik.
Pozdrawiam

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 20 lipca 2015, 13:51 ]
Tytuł:  Re: Czujnik ciśnienia oleju

Macias24d napisał(a):
Kenobi, napisałeś, że drugi czujnik jest od temperatury.

W TDI
Macias24d napisał(a):
Zaznaczam,że mam 2.4 d

który rok 2.4D bo też były róznice

Autor:  Macias24d [ niedziela, 26 lipca 2015, 01:31 ]
Tytuł:  Re: Czujnik ciśnienia oleju

Kenobi moje autko jest z 1993 roku.

Autor:  mjanusz69 [ wtorek, 28 lipca 2015, 21:35 ]
Tytuł:  Re: Czujnik ciśnienia oleju

Ja mam rocznik 93'' i czujniki na dole mają kolory czarny i niebieski , jak wracałem do domu w pewny momencie zaświeciła się kontrolka wraz sygnałem, silnik był na wysokich obrotach puściłem gaz i wszystko wróciło do normy pojechałem sprawdzić ciśnienie manometrem i wyszło że na gorącym silniku mam 0.5 bara na wolnych obrotach i 3 bary na około 2000 tyś obrotów ,jakiś czas temu wymieniałem czujnik bo podobno pęk i olej się lał robił to mechanik , więc nie wiem który wymienił i jaki kolor był tego starego

Autor:  mjanusz69 [ sobota, 15 sierpnia 2015, 12:30 ]
Tytuł:  Re: Czujnik ciśnienia oleju

No wiem post pod post ale nie znalazłem odpowiedzi a tu kolejny problem po przekręceniu kluczyka zaświeca się na 2 sekundy kontrolka od ciśnienia oleju i gaśnie, SILNIK NIE PRACUJE .O co chodzi , dodam że na chwile przez przypadek zamieniłem kable na czujnikach czy to zrobiło jakieś zwarcie czy czujnik się zepsuł { silnik AAB rocznik 93''}

Autor:  mjanusz69 [ poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 20:45 ]
Tytuł:  Re: Czujnik ciśnienia oleju

To znów ja, prośba do osób które mają silnik AAB z lat 93''jakie kolory czujników macie przy swoich autkach ,bo zaczynam mieć mętlik, pojechałem do sklepu i poprosiłem o czujniki dedykowane do tego silnika z odpowiedniego roku gość sprawdzał w dwóch serwisówkach i dał mi jeden czarny drugi szary założyłem i co po uruchomieniu silnika miga kontrolka oleju, oba czujniki zwierają masę gdy silnik pracuje , powinno być że jeden zwiera a drugi rozwiera masę

Autor:  mjanusz69 [ poniedziałek, 24 sierpnia 2015, 20:24 ]
Tytuł:  Re: Czujnik ciśnienia oleju

Jako że jestem jedynym użytkownikiem T4 z silnikiem AAB z roku 93'' to powiem że w moim samochodzie jest dwa czujniki oleju koloru czarnego i niebieski jeden po uruchomieniu zamyka obwód ( CZARNY ) a drugi otwiera (NIEBIESKI) czyli jeśli na zgaszonym silniku podepniemy żarówkę z ''obcym'' plusem do ''chłopczyka'' czujnika to będzie świecić ,gdy uruchomimy silnik żarówka zgaśnie tak jest na niebieskim czujniku ,na czarnym jest odwrotnie .Może komuś się przyda taka wiedza

Autor:  peters [ czwartek, 10 grudnia 2015, 00:54 ]
Tytuł:  Re: Czujnik ciśnienia oleju

Podziekowal kolego za te informacje,chyba w swoim tak miałem lecz nie doszlem do tej wiedzy co piszesz wczesniej. Ale to juz historia AAB juz sprzedany.

Autor:  driver77 [ niedziela, 12 czerwca 2016, 11:14 ]
Tytuł:  Re: Czujnik ciśnienia oleju

Witam.
To i ja odgrzeje kotleta. Problem podobny do tego,który występował u kolegi grooverek.
Przez 1000km cały czas wywalało czerwony komunikat ciśnienia oleju,,STOP! OILDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG''+ brzęczyk,a później przez następny 1000km był spokój. I taka cisza była przez ostatni czas-nic się nie działo. Ze 2 tyś km zrobiłem i cisza. Wczoraj wracałem sobie tak normalnie i znów zaczął mnie dręczyć komunikat.

Ciśnienie pomierzone i jest OK ponad 2 bary przy 2000 obr i rośnie przy wyższych.
Idzie jakoś zweryfikować sam czujnik?
Wyczytałem na forum, że przyczyn może być kilka:
-awaria czujnika
-problem z kabelkiem (nadłamany,nadpalony, problem z alternatorem lub okablowaniem alternatora,
-problem w samym liczniku
-zapchany smok
-padająca pompa
-zaworek w pompie
-lipny olej/lipny filtr
-lub co gorsza nie chce mówić.
Przewertowałem kilka tematów na forum T4 oraz pomocniczo na innych forach i już zgłupiałem trochę. Nie chce rozbebeszać wszystkiego na raz.
viewtopic.php?f=8&t=10240
viewtopic.php?f=6&t=1665

Kurcze tam się nic nie dzieje, ciśnienie OK, oliwa na górę dochodzi (sprawdzone),nic nie stuka,nie puka.
Czy to podczas jazdy czy na biegu jałowym,przekroczysz 2000 obr i komunikat wyskakuje. Puszczasz gaz-komunikat znika. Ale niekiedy tydzien można jeździć i nic nie wyskakuje. Nie wiem jak dziś,bo może znów będzie ok,ale wolę nie lekceważyć problemu związanego z ciśnieniem na jakimkolwiek podłożu (czy to mniejszym lub większym).
Czy idzie jakoś zweryfikować stan czujnika domowym sposobem na szybko? Gdzie szukać przyczyny,bo przecież zwariować idzie od tego brzęczyka non stop. W instalacji trochę tam było namieszane,licznik zmieniany był kiedyś lub ktoś majstrował. Na zgaszonym silniku i przekręconym zapłonie kontrolka ładowania nie świeci cały czas jak powinna,tylko miga (może problem w zegarach leży?)
Silnik zalany ELF Evolution 10w/40-filtr filtrona (5 tyś przejechane od wymiany). Stan prawie pod max. Brak wycieków,nieszczelności.

Autor:  driver77 [ niedziela, 12 czerwca 2016, 20:22 ]
Tytuł:  Re: Czujnik ciśnienia oleju

Po spędzonej niedzieli w garażu problem został zlokalizowany. Po otwarciu peszla z kablami,ogólna sieczka wewnątrz. Wszystko kiedyś przez kogoś było już łatane i łączone. Teraz tam wszystko trzyma wiara. Ogólnie kable w stanie tragicznym. Kabel do czujnika upalony głęboko w peszlu-robiłem tymczasowy by-pass (na foto ze strzałkami). Do tego przy samej wtyczce kable trzyma wiara. A jeden na dolnym pinie upalony wewnatrz wtyczki (bez tego wozu zapalić nie idzie bo chyba 5 błedów wysypuje VAG). Nie ma nawet jak dosztukować (prowizorycznie została wprowadzona zwykła igła do pinu,a do oczka igły doczepiony kabel). Jutro trza porządek z tym zrobić,tylko jak umocować kabel ten od igły? Tam nawet lutownica nie ma do czego łapać. Ogólnie strach coś mocniej poruszyć.

Autor:  Probe041 [ niedziela, 12 czerwca 2016, 21:01 ]
Tytuł:  Re: Czujnik ciśnienia oleju

Kup sobie lub zrób wyjmaki / wypinacze do pinów z kostek http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=31&t=11078 i kupuj nowe konektory plus uszczelki plus zaciskarka yato 2256

Tak poza tym to nie wiem jaki ma związek ta wtyczka z czujnikiem ciśnienia oleju? Może w 2.5 jest inaczej hmm

Autor:  driver77 [ niedziela, 12 czerwca 2016, 21:43 ]
Tytuł:  Re: Czujnik ciśnienia oleju

Probe041 napisał(a):
Kup sobie lub zrób wyjmaki / wypinacze do pinów z kostek viewtopic.php?f=31&t=11078 i kupuj nowe konektory plus uszczelki plus zaciskarka yato 2256

Tak poza tym to nie wiem jaki ma związek ta wtyczka z czujnikiem ciśnienia oleju? Może w 2.5 jest inaczej hmm

<01> Ta wtyczka ma się nijak do ciśnienia oleju,ale aby odnaleźć i wyplątać kabel zółty do czujnika trzeba to trochę rozkopać tymbardziej, że co kawałek owy kabelek odłamywał się. W sumie 10cm kabelka to kompletne zwłoki. Przy rozkopywaniu przy okazji inne cuda wyszły. W tym odłamał się kabelek w który tymczasowo została wprowadzona igła <śmiech>
Bez tego jednego kabelka odpalenie wozu jest niemożliwe. Podobnie to wygląda przy wszystkich pozostałych kabelkach ale prawie nie ruszałem wtykiem,aby wszystko się nie rozsypało.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/