T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 19 czerwca 2018, 01:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 stycznia 2018, 14:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2017, 19:05
Posty: 6
model: T4
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Pomoże ktoś w typ przypadku? zmiana na inne czujniki nic nie pomagała, licznik tez podmieniany i bez rezultatów. Dzisiaj sprawdzałem to napięcie dochodzi do czujnika, bez zapłonu na 1 pinie było 0.00V na 2 pinie 13.66 po przekręceniu kluczyka na 1 pokazało sie 11,35 a na 2pinie 12,50. Filmik w linku żeby łatwo było zobaczyć problem https://www.youtube.com/watch?v=Ln5I0ILDCJk&feature=youtu.be


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 stycznia 2018, 19:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2071
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 128 razy
Pomógł: 58 razy
Coś pochrzanione z zasilaniem. Czujnik temperatury jest między masą a wskaźnikiem i im cieplej tym bardziej zwiera do masy. Zewrzyj na chwilę do masy kabel plusowy czujnika i zobacz czy wskazówka leci do góry.
No i poczytaj sobie tutaj:
http://t4-wiki.de/wiki/Geber_G2_(K%C3%B ... turanzeige)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 stycznia 2018, 20:44 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 750
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 31 razy
Pomógł: 48 razy
Brak masy. W komorze silnika od strony kierowcy w wiązce przewodów, łączą się brązowe przewody masowe. Trzeba to połączenie naprawić lub podłączyć nowy masowy. Problem powinien zniknąć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 stycznia 2018, 20:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2017, 19:05
Posty: 6
model: T4
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jak zwierałem pin 2 i 4 to wskazówka poszła tak wysoko ze licznik rozbierałem. Dzisiaj nie mam auta ale jutro poszukam tej wiązki i sprawdzę masę. Mówisz o wiązce z przewodami w którą wchodzą przewody od czujnika?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 stycznia 2018, 22:26 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 750
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 31 razy
Pomógł: 48 razy
Nie pamiętam dokładnie która, ale jak rozchylisz peszel z przewodami na pewno zobaczysz kilka przewodów brązowych połączonych w jednym punkcje. Może to być też tak, że ten przewód masowy jest zaśniedziały przy samym czujniku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 stycznia 2018, 21:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2017, 19:05
Posty: 6
model: T4
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzisiaj nie miałem za wiele czasu ale posprawdzałem jeszcze piny, w sprawnym aucie w pinie 4 sprawdzałem miernikiem to skacze sygnał od 0 do 15. w moim nie ma niestety żadnego sygnału zaś w pinie 2 na którym powinna być masa po sprawdzeniu miernikiem do aku pokazało ze jest 2,66V, nie powinno być 12-14V? nie mogę znaleźć nigdzie przerwanego przewodu, początek kabla od pinu 4 znajduje sie w liczniku? Jak tak to który pin? Zdjęcie do wglądu żeby było wiadomo o jakich pinach mowie;


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano piątek, 12 stycznia 2018, 21:42 przez Tomek98, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 stycznia 2018, 22:35 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 750
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 31 razy
Pomógł: 48 razy
Nie podoba mi się sposób pomiarów tego czujnika. Żeby mieć pewność, że o ten nam czujnik chodzi, podaj jakie kolory przychodzą do tego czujnika i na jakie piny. Wtedy podam Ci co i jak dokładnie sprawdzić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 stycznia 2018, 20:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2017, 19:05
Posty: 6
model: T4
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Pin 1,3 brązowo biały, 2 masa żółto-czerwony i 4 ze wskaźnika jakiś biały lub szary. Sprawdziłem ze na 4 jest przejście aż za skrzynkę z bezpiecznikami, dalej nie wiem gdzie idzie. Kostka do czujnika koloru niebieskiego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 stycznia 2018, 12:52 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 750
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 31 razy
Pomógł: 48 razy
W twoim przypadku to 1 i 4 jest masą. 4 pin to masa podłączona do silnika a 1 masa w zegarach. 2 pin idzie do zegarów, na wskaźnik temperatury. 3 pin idzie do komputera silnika. Na pin drugi podaj masę przez opornik 500Ω, wskaźnik powinien pokazywać 50 stopni Celsjusza (oczywiście włączona stacyjka). Opornik zabezpieczy wskaźnik przed zniszczeniem. Jeżeli tak się stanie znaczy to że przewód masowy jest przerwany (zaśniedziały). Jeżeli wskaźnik nie drgnie, brak ciągłości przewodu do licznika. Daj znać co wyszło. Jeżeli dalej nie działa, podaj jaki masz licznik (niebieski czy zielony) i który rocznik auta. Pomogę dalej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 stycznia 2018, 22:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2017, 19:05
Posty: 6
model: T4
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kupiłem opornik i jutro będę działał bo dzisiaj za dużo na minusie. Jutro też będę wyciągał cały kokpit więc popatrzę jeszcze kable czy wszystkie w tej wiązki są ok chyba że gdzieś zwrócić szczególna uwagę na jakiś kabelek?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 marca 2018, 22:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 23 marca 2018, 18:15
Posty: 1
model: Doka
silnik: 1.9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Czy ten czujnik też jest odpowiedzialny za czas grzania świec??
u mnie tez przestał zegar pokazywać temp, a świece grzeją przesadnie długo.
U mnie kostka jest niebieska 4-ro pinowa wie ktoś jaki nr ma taki czujnik.



Ok był problem z masą tylko nie wiem czemu akurat teraz wyskoczył bo wcześniej wszystko było ok. Masa była przykrecona do gumowego węża :)).
Nie potrafi osiagnąc temp nawet 80st wg wskazań zegara. Termostat do wymiany czy faktycznie czyjnik temperatury ten 4pinowy u mnie jest niebieski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB