T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 czerwca 2016, 23:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 5 maja 2015, 18:34
Posty: 10
model: caravelle
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam od razu mówię na wstępie że mam małe pojęcie z mechaniki i spędziłem ponad godzinę na szukaniu takiego tematu nie znalazłem, stąd takie pytanie. Auto nie odpala przez to że rozrusznik nie kręci więc od niego zaczynam dochodzenie. To gdzie jest i jak go wymontować, czy muszę demontować tą osłonę pod silnikiem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2016, 00:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
W moim (2.4D) widać go po podniesieniu maski po prawej dla oglądającego stronie silnika. Dostępne/widoczne są i biegun cewki bendixa i plus zasilający.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2016, 00:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Sprawdź kostkę stacyjki


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2016, 01:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 5 maja 2015, 18:34
Posty: 10
model: caravelle
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Sytuacja tak wyglądała. Jak próbowałem odpalać to zakręcił bardzo słabo i umilkł. Po odczekaniu paru godzin po przekręceniu jest tylko kliknięcie a przy drugiej próbie nic nie słychać. Mam 2,5 TDI. Przez mojego ojca podejrzewane są tulejki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2016, 02:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
99% znanych mi problemów z rozrusznikiem, szczególnie nagłych to styki, wliczając w to szczotki i klemy akumulatora. @Próbe dobrze radzi, sprawdź kostkę stscyjki. Możesz zdjąć wtyczkę z kostki i zewrzeć to co zwiera kostka obracana kluczykiem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2016, 20:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
słyszalne kliknięcie rozrusznika sugeruje sprawność stacyjki, a uszkodzenie jego samego


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2016, 20:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Mi kiedyś tak padła kostka, że rozrusznik kręcił i nic więcej się nie działo więc różnie to bywa :P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 sierpnia 2016, 20:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 9 stycznia 2015, 06:40
Posty: 10
model: T4 TD '99
silnik: 1,9 TD

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
A u mnie po raz kolejny kręcił rozrusznik bez kluczyków w stacyjce .Po odłączeniu i podłączeniu akumulatora znów to samo.Gość z pomocy drogowej sugerował że to rozrusznik a mnie coś się wydaje że coś innego .Sam rozrusznik wymieniałem z 1,5 roku temu.Elektryka szfankuje bo jak włączam ogrzewanie szyby tylnej to włącza/wyłącza zamek centralny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 sierpnia 2016, 21:00 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 1 października 2013, 21:19
Posty: 262
model: Multivan
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 16 razy
roman350 napisał(a):
Sytuacja tak wyglądała. Jak próbowałem odpalać to zakręcił bardzo słabo i umilkł. Po odczekaniu paru godzin po przekręceniu jest tylko kliknięcie a przy drugiej próbie nic nie słychać. Mam 2,5 TDI. Przez mojego ojca podejrzewane są tulejki.

Naładuj akumulator.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 sierpnia 2016, 00:44 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Frodo napisał(a):
roman350 napisał(a):
Sytuacja tak wyglądała. Jak próbowałem odpalać to zakręcił bardzo słabo i umilkł. Po odczekaniu paru godzin po przekręceniu jest tylko kliknięcie a przy drugiej próbie nic nie słychać. Mam 2,5 TDI. Przez mojego ojca podejrzewane są tulejki.

Naładuj akumulator.


Dokładnie. Zanim zaczniesz rozbierać rozrusznik, sprawdź dokładnie akumulator. Może po prostu nie daje już rady ruszyć rozrusznika.
Czy kontrolki przygasają jak chcesz odpalić busa i wtedy pyka rozrusznik?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 sierpnia 2016, 20:41 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
U mnie przy takich objawach było koniec szczotek , dla wykluczenie stacyjki i calej reszty wystarczy zmostkowac na luzie gruby z cienkim kabel na chwile i wyjdzie czy kreci czy nie tylko gruby kabel bo prąd dośc duży wiec ostrożnie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 października 2016, 21:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 22:36
Posty: 113
Lokalizacja: Norwegia JP32KK87
model: t4 99 westfalia 94
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
Witajcie
Zapytam przy okazji tematu rozrusznika
Rozrusznik w t4w silniku 2.4d jest taki sam w rocznikach 1994, 95, 96, 07, 98, 99 czy coś sie zmieniało??
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 października 2016, 22:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Tu macie trochę danych o rozruszniku http://www.t4-wiki.de/wiki/Anlasser. Gdzie się znajduje, rodzaje, naprawa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 22:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 22:36
Posty: 113
Lokalizacja: Norwegia JP32KK87
model: t4 99 westfalia 94
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
Dane danymi i w dodatku nie po polskiemu ja bym chciał wiedzieć jak jest w praktyce


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2016, 21:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 4 października 2016, 23:15
Posty: 25
model: t4
silnik: 2,4
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Z tego co się zorientowałem w T4 są trzy rodzaje rozrusznika-diesle 1,9 i 2,4 maja takie same, małe zgrabne bez wystającego wirnika, benzyna 2,0-2,5 diesel 2,4 i 2,5 maja taki z wystającym wirnikiem i jest trzeci z kopułka, to 2,0 benzyna, zresztą z diesli na pewno są wzajemnie wymienne, benzyna nie wiem, trzeba tylko zadbać o tulejkę w skrzyni na wystający wirnik. Zresztą te rozruszniki znajdzie się i u Skody, Audi,w Seatach i w starych dobrych Golfach i Passatach. Co do producentów to jest ich bodajże 4, Bosch , Lucas, PRC(kraina ryżem i obozami pracy płynąca) i Valeo.
Rocznikami do 99 niewiele się zmieniało, na zasadzie co było na magazynie wkładali. Jak ktoś chce zobaczyć różnice wpisać w wujka gogla "rozrusznik T4"


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 listopada 2016, 13:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
I problem dotknął mnie. Jakby ktoś szybko podpowiedział jak odkręcić tą drugą śrubę, byłbym wdzięczny. Silnik VR6

Dzięki już nie aktualne. Odkręcona.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB