T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

LPG
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=7&t=935
Strona 5 z 8

Autor:  daniel8888 [ piątek, 15 lipca 2016, 21:53 ]
Tytuł:  2,5 ACU jaki system LPG wybrać

chciał bym najlepszą instalacje jakie polecicie

silnik to ACU

Autor:  chemik211 [ sobota, 16 lipca 2016, 15:08 ]
Tytuł:  Re: LPG

Landi Renzo Omegas i bardzo kumaty gazownik

Autor:  daniel8888 [ sobota, 16 lipca 2016, 17:21 ]
Tytuł:  Re: LPG

czyli przykładowo taki zestaw?
http://www.agsiedlik.pl/zestawy-landi-r ... megas.html

co znaczy kumaty gazownik, czy przy tym silniku są jakieś "myki" przy instalacji ?

Autor:  chemik211 [ sobota, 16 lipca 2016, 19:10 ]
Tytuł:  Re: LPG

Ten silnik jest goeszy w gazowaniu niż dużo bardziej zaawansowane jednostki, podstawa to kolektor ssący do sciągnięcia aby dobrze wywiercić, drugie regulacja, i jak już sciągnie kolektor to wtryski wejdą w kolektor i przewody będą miały 6-7cm przez co uzyskasz dużą dokładność dawkowania

Autor:  danieljd [ środa, 28 września 2016, 14:36 ]
Tytuł:  Re: LPG

Ja w 2.5 AET założyłem zwykłą instalację za 1900zł. Gazownik odradzał sekwencję. Powiedział, że to strata pieniędzy. I miał rację. 2 lata śmigam na gazie i nic się nie dzieje, ani razu nie strzelił, a nawet nie byłem na przeglądzie kontrolnym. W mocy nie czuję różnicy. Dlatego jak ktoś twierdzi, że tylko sekwencja to moim zdaniem gada głupoty i naciąga na koszty. Co do butli to zamontowana jest pod siedzeniem - przegroda holenderska. Na pełnej robię ok 350 kilometrów, a wchodzą 54 litry.

Autor:  bigos1966 [ środa, 28 września 2016, 20:24 ]
Tytuł:  Re: LPG

Nie masz się czym chwalić ja miałem 42l i robiłem 320km przy źle nawierconym kolektorze i instalacji KME w sekwencji. Nie strzela nie pryka jeżdżę już prawie 6lat .Tylko regularne wymiany filtrów, świec i przewodów i innych części ale robię bardzo dużo kilometrów.

Autor:  chemik211 [ środa, 28 września 2016, 21:02 ]
Tytuł:  Re: LPG

danieljd napisał(a):
Ja w 2.5 AET założyłem zwykłą instalację za 1900zł. Gazownik odradzał sekwencję. Powiedział, że to strata pieniędzy. I miał rację. 2 lata śmigam na gazie i nic się nie dzieje, ani razu nie strzelił, a nawet nie byłem na przeglądzie kontrolnym. W mocy nie czuję różnicy. Dlatego jak ktoś twierdzi, że tylko sekwencja to moim zdaniem gada głupoty i naciąga na koszty. Co do butli to zamontowana jest pod siedzeniem - przegroda holenderska. Na pełnej robię ok 350 kilometrów, a wchodzą 54 litry.

To pojedź na hamownię i sobie sprawdź, różnica jest w mocy a co do tego że nie ma sensu to gazownik troszku zacofany, aet to już pełna sekwencja gdzie gaz sekwencyjny aż się prosi ale że nawiercenie kolektora prawidłowe idzie wykonać tylko po sciągnięciu kolektora pan pewnie się bał

Autor:  pacark [ czwartek, 29 września 2016, 12:46 ]
Tytuł:  Re: LPG

do AET zwykła instalka?! <szok>
no tak, tanio i szybko, więc nie może być dobrze
Ty nic nie czujesz, ale ciekawe co na to Twój silnik, instalka strojona była na AFR?
daj namiary na tego gazownika dla potomnych, żeby omijali ten warsztat szerokim łukiem

Autor:  danieljd [ poniedziałek, 17 października 2016, 13:08 ]
Tytuł:  Re: LPG

Nie myślę, że gazownik zacofany. Po prostu przedstawił mi realnie sytuację. Oczywiście powiedział, że jak chcę to nie ma problemu, on założy sekwencję i wiadomo - więcej zarobi. Ale uświadomił mi, że w tym silniku nie ma to sensu i szkoda moich pieniędzy. Ale jak widzę opinie są różne :) ja tam jestem zadowolony :) a tak w ogóle to jakie są konkretne powody zakładania sekwencji? Zwykłą instalacją uszkodzę silnik? Pytam tak z ciekawości bo zdania i tak nie zmienię :)

Autor:  chemik211 [ poniedziałek, 17 października 2016, 22:15 ]
Tytuł:  Re: LPG

Widzisz ja sądzę że jednak zacofany albo sprytny, roboty mniej a pieniądz większy zarobił i to jest sztuka, przy silniku aet są akurat same korzyści montując sekwencję ,przynajmniej skład mieszanki jest kontrolowany i mieszankę ma silnik jak należy wiadomo kwestia komponentów instalacji , tłoki w silniku aet są bardzo na to wrażliwe gdyż są wykonane z plasteliny, z resztą zawory też są z plasteliny w tych silnikach

Autor:  pacark [ wtorek, 18 października 2016, 15:22 ]
Tytuł:  Re: LPG

danieljd napisał(a):
a tak w ogóle to jakie są konkretne powody zakładania sekwencji?


precyzja dawkowania lpg!!!
w T4 przy zakładaniu sekwencji gazownik poświęcił by na to 2 dni (u mnie tak było) a tu ciach prach i po sprawie, szybka łatwa kasa

Autor:  bigos1966 [ wtorek, 18 października 2016, 16:27 ]
Tytuł:  Re: LPG

Kolego Pacark znalazł byś zdjęcie jak powinien być nawiercony kolektor do VR6. Mam drugi kolektor i chciałbym go dobrze nawiercić. Jak będę rozbierał silnik to go w tedy podmienię.

Autor:  pacark [ wtorek, 18 października 2016, 17:02 ]
Tytuł:  Re: LPG

fotek szukaj na lpg-forum.pl
kiedyś widziałem, jak znajdę wcześniej to dam linka

Autor:  bigos1966 [ wtorek, 18 października 2016, 21:28 ]
Tytuł:  Re: LPG

Czy chodziło ci o tę fotkę. Tak ma być nawiercony kolektor ?

Autor:  pacark [ wtorek, 18 października 2016, 21:32 ]
Tytuł:  Re: LPG

niee, to jest dramat jakiś

zobacz tutaj, jest lepiej, choć nie wiem czy wkrętki nie powinne być dłuższe, najlepiej jest, jak gaz podawany jest prosto na zawór ssacy, tak jak benzyna wtryskami pb

http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?f=17& ... ead#unread

Autor:  chemik211 [ wtorek, 18 października 2016, 21:35 ]
Tytuł:  Re: LPG

Jeśli dobrze pamiętam to wtryski benzynowe są w różnej odkległości chyba że się mylę, a jeśli są w rożnej to niestety ale wkrętki od gazu też muszą być w różnej, a kolektor na pierwszy żut oka źle nawiercony na pewno nikt go nie sciągał tylko wiercił na aucie

Autor:  pacark [ środa, 19 października 2016, 13:27 ]
Tytuł:  Re: LPG

chemik dobrze pisze
ja zrobiłbym tak jak na zdjęciach (silnik vr6 fsi) z lpg-forum.pl
muszą być tak zrobione żeby jeden z banków nie pracował na ubogo

Obrazek
Obrazek

Autor:  bigos1966 [ środa, 19 października 2016, 14:26 ]
Tytuł:  Re: LPG

A nie można zrobić różnych długości wężyków przed kolektorem. A z drugiej strony jakie powinny być te odległości wężyków, jak to zmierzyć.
Wrzucę jeszcze te fotki tak powinno być ?
A one są pod jakimś kontem nawiercane ?

Autor:  pacark [ środa, 19 października 2016, 14:35 ]
Tytuł:  Re: LPG

napiszę łopatologicznie
1."rurka" podająca gaz powinna być skierowana na zawór ssący i jednakowo na wszystkich cyl
2. odległość między "rurką" podającą gaz a zaworem ssącym powinna być na wszystkich cyl taka sama
3. odległość miedzy końcem "rurki" a wtryskiem lpg powinna być taka sama, im krótsza tym lepsza

Autor:  bigos1966 [ środa, 19 października 2016, 15:26 ]
Tytuł:  Re: LPG

A widzisz, teraz wszystko wiadomo. Czyli odległość wtrysków benzynowych niema znaczenia, ważne jest aby długość od końca rurki podającej gaz względem zaworu ssącego była taka sama.

Strona 5 z 8 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/