T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 19:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 grudnia 2013, 16:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
W moim T4 właśnie mi stuknęło 200tys km przebiegu i zaplanowałem wymianę niektórych części:
- kopułka, palec - BERU
- przewody NGK
- świece NGK
- filtr paliwa - tak profilaktycznie bo jeżdżę i tak na LPG, ale czasami jak pojadę na wakacje za granice to zdarza się na benzynie
- olej, filtr oleju ( zmieniam co 10tys )
- filtr powietrza
- uszczelkę pod pokrywa zaworów + gumki bo mi się lekko poci

Coś jeszcze byście sugerowali wymienić/przejrzeć?
większość części mam już kupione/zamówione, ale mam jeszcze kilka dni czasu zanim auto postawie na warsztat.
Nie mogłem znaleźć nic na temat co fabryka zaleca robić przy takim przebiegu, było na forum?


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 grudnia 2013, 16:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Ja bym sugerowal nie zakladac swiec NGK
Chodz moze tylko mam pecha do tej firmy bo z reguly sa bardzo chwalone,ale mi przez niecale 7500 km padly 2 szt w tym jedna mogla narobic ambarasu w silniku
Moze tez bylo to spowodowane tym chodz bardzo watpie tym ze swiece NGK ktore ida na pierwszy montaz wedlug etki maja inne oznaczenie niz te ktore wynikaja z katalogu NGK online


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 grudnia 2013, 16:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
kurol napisał(a):
Ja bym sugerowal nie zakladac swiec NGK
Chodz moze tylko mam pecha do tej firmy bo z reguly sa bardzo chwalone,ale mi przez niecale 7500 km padly 2 szt w tym jedna mogla narobic ambarasu w silniku
Moze tez bylo to spowodowane chodz bardzo watpie tym ze swiece NGK ktore ida na pierwszy montaz wedlug etki maja inne oznaczenie niz te ktore wynikaja z katalogu NGK online



świece właśnie kupowałem po numerze z ETKA, to samo co o NGK można powiedzieć o BOSCH, pewnie miałeś pecha. Zobaczymy, na wszelki wypadek starych nie wyrzucam. Większość części wymieniam profilaktycznie, nic się nie dziej, ale lubię mieć wszystko tip top, szczególnie , ze śmigam za granice i nie chce mieć na urlopie przygód z samochodem


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 grudnia 2013, 17:50 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
kurol napisał(a):
Ja bym sugerowal nie zakladac swiec NGK


na świecach NGK stuknąłem ponad 100kkm i to na gazie, wymieniłem je mimo, że wyglądały na dobre, polecam
z tego co pamietam do AAF są inne świece niż do reszty 2.5pb

co do kabli, to już było gorzej, po takim przebiegu moje NGK przeżarła rdza i ledwo trzymały się na fajkach, założyłem teraz wszystko Beru (stare przewody ori, były właśnie beru ze znaczkami VW)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 grudnia 2013, 22:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Przewody ngk to porażka nie polecam , tylko beru albo bremi , Arek na org powinny być bremi, co do świec ngk też ostatnio słabe są mimo że sam na nich jeźdze to nie polecam, nastepne będą Denso, co do uszczelki pokrywy zaworów to czasem tam nie jest razem z deklem zaworów


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 grudnia 2013, 14:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
chemik211 napisał(a):
Przewody ngk to porażka nie polecam , tylko beru albo bremi , Arek na org powinny być bremi, co do świec ngk też ostatnio słabe są mimo że sam na nich jeźdze to nie polecam, nastepne będą Denso, co do uszczelki pokrywy zaworów to czasem tam nie jest razem z deklem zaworów


przewody mogę jeszcze zmienić, zamówię Beru, ale świece Denso kurcze tanie nie są ~ 70pln/sztuka a tu 5 potrzeba


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 grudnia 2013, 22:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 stycznia 2013, 15:37
Posty: 92
Lokalizacja: Jaworze
model: T4 Doka
silnik: 2,0+Lpg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A ja ze świec polecam nasze Iskry - niczego im nie brakuje, mają konkurencyjna cenę a te do gazu mają już odpowiednio ustawiona przerwę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 grudnia 2013, 23:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
bera5 napisał(a):
A ja ze świec polecam nasze Iskry - niczego im nie brakuje, mają konkurencyjna cenę a te do gazu mają już odpowiednio ustawiona przerwę.


a propo świec to jak ma być przerwa ?
Graty już ma zakupione w tygodniu wymieniam. Przewody mam Beru, a Bremi to podobno też Beru tylko jak ida na pierwsze wyposażenie to się nazywają właśnie Bremi.
Chemik uszczelkę mam Erling kupioną "luzem" , dobrana z katalogu więc chyba nie jest razem z pokrywą.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 grudnia 2013, 23:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Przerwy chyba zabardzo niepoustawiasz bo swiece sa 2-3 elektrodowe
Chyba ze mozna napawac ew nadmiar zedrzec pilnikiem <01>


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 grudnia 2013, 23:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
kurol napisał(a):
Przerwy chyba zabardzo niepustawiasz bo swiece sa 2-3 elektrodowe


no tak, nawet w pudelku nie zajrzałem, to już się naustawiałem


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 grudnia 2013, 23:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Co do świec to zapewne patrzyłeś na platynowe , zwykłe Denso kosztują tyle samo co ngk, co do uszczelki to od któregoś roku była razem z deklem więc się dowiesz jak rozbierzesz, co do przerwy to ma być taka jaką producent silnika przewidział przy czym w 2-3 elektrodowych nic nie zmienisz


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2013, 00:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 stycznia 2013, 15:37
Posty: 92
Lokalizacja: Jaworze
model: T4 Doka
silnik: 2,0+Lpg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie wierzę że nikt nie próbował podgiąć elektrody zewnętrznej w wieloelektrodowych świecach - przecież da radę nie jest łatwo ale da radę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2013, 00:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
"Blogoslawieni ci co nie widzieli,a uwierzyli"
Iskra bije w bok,jak elektrode obnizymy to bedzie w polowie porcelanki wewnetrznej
Teczka woz wyczesany,posiadajacy zaplon elektroniczny duzej przerwy sie nie boi
Takiej przerwy jak jest ustawiona fabrycznie to nawet moj prastary peloponez sie nie bal


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2013, 11:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
przegladam ksiażke serwisową ( ciezko idzie bo po szwedzku ) i wychodzi, że pasek rozrządu był wymieniany 140tys. Co ile pasek w T4 benzyna trzeba wymieniać?
Jest może na forum jakiś wątek co i co ile trzeba wymieniać?

edit:
świece wymienione przy 120tys wiec dały radę 80 tysi
- przy 140tys oprócz wpisu do książki znalazłem fakturę na 14tysięcy pln ( w koronach szwedzkich )
m.in kompletne hamulce były robione na oryginalnych częściach ( tarcze, klocki, płyn ) i z przodu dalej mam te same klocki a z tyłu ostatnio do przyciął sie zacisk i jeden klocek się zjechał do końca i wymieniałam ( też na oryginał ), ale pozostałe były lux. Wiec co oryginał to oryginał
Do tego wymiana 2 klaksonów za jedyne 600pln ,
Ostatni wpis w książce przy 155tys


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2013, 12:18 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
vwyogi napisał(a):
Co ile pasek w T4 benzyna trzeba wymieniać?


instrukcja mówi, że co 120kkm


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2013, 12:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 stycznia 2013, 15:37
Posty: 92
Lokalizacja: Jaworze
model: T4 Doka
silnik: 2,0+Lpg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
kurol napisał(a):
"Blogoslawieni ci co nie widzieli,a uwierzyli"
Iskra bije w bok,jak elektrode obnizymy to bedzie w polowie porcelanki wewnetrznej
Teczka woz wyczesany,posiadajacy zaplon elektroniczny duzej przerwy sie nie boi
Takiej przerwy jak jest ustawiona fabrycznie to nawet moj prastary peloponez sie nie bal


Najpierw sprobuj później pisz !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mówimy o korekcie przerwy rzędu 0,1-0,2 mm a nie o skasowaniu całkowitym przerwy-wtedy MOŻE ! rzeczywiście doszedłbyś do porcelanki (w co szczerze wątpię - a Błogosławionych w to nie mieszaj !!!)

(a ten peloponez to jak wygląda ? - bać to się nie miał czego najwyżej przy zbyt dużej przerwie przerywał-szarpał)
Odsyłam do forum gazowego - T4 nie jest może tak wrażliwa na przerwę jak niektóre inne samochody ale że gaz utrudnia przeskok iskry to dawno stwierdzony fakt (czyli korekta przerwy ułatwia przeskok iskry).

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2013, 12:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Przepraszam bardzo ze moim postem Kolege tak zdenerwowalem ze a mu az palec zaczal chwilami drzec na klawiszu z wykrzyknikiem
Przyznaje sie ze nigdy nie probowalem zmieniac przerwy w swiecach wieloelektrodowych
Ale szczerze mowiac nie widzialem takiej potrzeby by w tym wypadku poprawiac po fabryce
Jesli palec,kopulka i przewody wysokiego napiecia byly w dobrym stanie,nie zaobserwowalem problemow z przeskokiem iskry na lpg nigdy
Chodz moze i sa jakies wybredne silniki ale tutaj watek jest o t4

Pozdrawiam


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2013, 13:31 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
bera5 napisał(a):
Mówimy o korekcie przerwy rzędu 0,1-0,2 mm


wg Ciebie na ile km starcza ten "tuning"


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2013, 19:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:11
Posty: 68
Lokalizacja: SO
model: multivan
silnik: ACU

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
pacark napisał(a):
vwyogi napisał(a):
Co ile pasek w T4 benzyna trzeba wymieniać?


instrukcja mówi, że co 120kkm



hmm.... czy aby na pewno ?
a mechanicy twierdza ze 60kkm - jestem w kropce zmieniac czy dalej jezdzic?


_________________
Lepiej milczeć i być uważanym za idiotę niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2013, 19:27 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 452
Lokalizacja: Polska
model: Westfalia/mixt L/+1
silnik: ACV, AJT, ABL

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 29 razy
hehe ja wyznaje zasadę 90kkm


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB