T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 grudnia 2013, 19:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 24 listopada 2013, 19:42
Posty: 11
model: t4
silnik: 2.5 B 2,5 tdi 111

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
WITAM wszystkich jestem tu po raz pierwszy <good>
potrzebuje pomocy z moim t4 zepsuł mi sie komputer, tak powiedział fachowiec i kazał kupić 023906023C
Zacząłem szukać i szukać wszystkie inne są dostepne tylko nie ten, więc pogrzebałem trochę w necie i zauważyłem, że 2,5 benz. to nie znaczy to samo. Jak sie dowiedziałem mój silnik to AAF 81 kW z 1995
Wyczytałem, że niektóre silniki z takim samym wtryskiem takiej samej mocy posiadają komputer o numerze 023906022 i tu rodzi się moje pytanie czym róznią się te komputery ?
Czy jesli kupie ten --022 to bedzie ok ( tych o koncówce 022 posiadaja oznaczenia literowe o A do Z )
Może ktoś potrafi naprawić albo przeprogramować


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 grudnia 2013, 20:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
A jakie sa objawy zepsucia tego komputera?
Calkiem kaput,czy tylko bardzo ciezko pali,a jak juz odpali to ledwo jedzie


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 grudnia 2013, 21:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 24 listopada 2013, 19:42
Posty: 11
model: t4
silnik: 2.5 B 2,5 tdi 111

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
przestał zapalać na benzynie, zapalał tak jak bym mu samostartu wrzucił, pompa OK sprawdzana, filtr paliwa nowy,
przy reduktorze cisnienia tryska az miło patrzeć,
mój mechanik powiedział, że kiedyś musiał sie wylać akumulator i go wyżarło


Ostatnio edytowano czwartek, 5 grudnia 2013, 07:02 przez Kenobi, łącznie edytowano 1 raz
pisz staranniej, używaj przecinków, bo ciężko ten słowotok zrozumieć


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 grudnia 2013, 13:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 stycznia 2013, 15:37
Posty: 92
Lokalizacja: Jaworze
model: T4 Doka
silnik: 2,0+Lpg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A widać wyżarcie na obudowie ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 grudnia 2013, 14:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Podpinaliscie z tym "fachowcem" pod vag?
Nie bylo przypadkiem bledu "pressure cos tam cos tam"?
Moze tylko waz podcisnienia idacy do sterownika gdzies pekniety albo czujnik map sensor w komputerze dokonal zywota
U mnie byl bardzo podobny objaw i skonczylo sie tylko na wymianie czujnika
Jest gdzies na forum w dziale benzyna kilka watkow na temat podobnej usterki


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 grudnia 2013, 18:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 24 listopada 2013, 19:42
Posty: 11
model: t4
silnik: 2.5 B 2,5 tdi 111

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
czytałem czytałem , nie widziałem zadnych wzerów jutro tam jade to sobie pooglądam tą skrzyneczke czy ma wzery czy nie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 grudnia 2013, 21:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 24 listopada 2013, 19:42
Posty: 11
model: t4
silnik: 2.5 B 2,5 tdi 111

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
dostałem komputer od mechanika faktycznie wygląda jak by był trochę zalany wodą obudowa ta z pcv pof ałdowana wiec mogła się dostać woda ponawiam moje pytanie czy ktoś ma pojecie czym się rożni komputer silnika o numerze 023 906 023 od tych 023 906 022 lub 023 906 024 pomijam już oznaczenia literowe bo to bedzie związane z panelem komfortu . Może ktoś zna gościa który jest w stanie naprawić coś takiego


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 grudnia 2013, 06:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
023906024 jest do ACU,ten silnik ma juz czujnik spalania stukowego wiec pewnie sterownik nieco inny w srodku

Kokotów 159, woj Malopolskie
tel 501469990 ale bardzo ciezko sie dodzwonic lepiej mailowo auto.alarm@interia.pl
Gosc naprawil komputer kolegi ktory plonal zywym ogniem chodz wiekszosc krakowskich znachorow rozlozyla rece,drugiemu ogarnal sterownik w oplu z ktorym przez miesiac walczylo ASO,naprawa sterownikow zajmuje sie na co dzien
Mi wymienial w ecu map sensor i zrobil to bardzo porzadnie chodz do najtanszych napewno nie nalezy


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać



Za ten wpis autor kurol podziękował: CELIN (poniedziałek, 9 grudnia 2013, 20:45)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 grudnia 2013, 14:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 3 października 2013, 21:10
Posty: 8
model: T4 Caravelle
silnik: AAC

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Witam, podłączam się pod temat. Wymieniłem w swoim T4 silnik na AAF, jednak mam problem z dostaniem sterownika. Próbowałem już dwa - jeden wcale nie działał, na drugim nie było zapłonu. Problem polega na tym, że nie mając poprzedniego sterownika, który współpracował z tym silnikiem nie wiem jakiego szukać. Nie jestem też pewien rocznika silnika (najprawdopodobniej 92 lub 93), czy jest możliwość dobrania sterownika po numerach silnika?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 grudnia 2013, 20:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 24 listopada 2013, 19:42
Posty: 11
model: t4
silnik: 2.5 B 2,5 tdi 111

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
po numerach kolego nie znajdziesz ale szukając komputera do swojej taczki znazłem taka listę z numerami do silnika 2,5 AAF są to : VW T4 2,5 AAF 023906022F
VW T4 2,5 AAF 023906022G
VW T4 2,5 AAF 023906022H
VW T4 2,5 AAF 023906022H
VW T4 2,5 AAF 023906022J
VW T4 2,5 AAF 023906022M
VW T4 2,5 AAF 023906023B
VW T4 2,5 ACU 023906024B
VW T4 2,5 ACU 023906024C
VW T4 2,5 ACU 023906024F
VW T4 2,5 ACU 023906024R
VW T4 2,5 ACU 023906024T
VW T4 2,5 ACU 023906024Q
VW T4 2,5 ACU 023906024G
VW T4 2,5 AET 023906025
VW T4 2,5 AET 023906025C

tu masz wszystkie numery dla benzyny 2,5
mój był 023906023 C nawet takiego tu niema , może to ci cos pomoże



Za ten wpis autor CELIN podziękował: Adaś8 (poniedziałek, 9 grudnia 2013, 20:47)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 grudnia 2013, 20:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 3 października 2013, 21:10
Posty: 8
model: T4 Caravelle
silnik: AAC

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Serdeczne dzięki. Przed chwilą kupiłem na Allegro ten pierwszy na liście. Oby tylko pasował... <good>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 grudnia 2013, 21:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 24 listopada 2013, 19:42
Posty: 11
model: t4
silnik: 2.5 B 2,5 tdi 111

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
daj mi prosze znac jak ci zadziała


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 grudnia 2013, 21:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Jesli mnie pamiec nie myli to oznaczenia literowe na koncu odnosza sie do tego czy:
Teczka ma katalizator,imo,czy jest w automacie itp
Przynajmniej w AAF
Dokladnie sprawdzic nie moge bo etka dzis rano stwierdzila ze sie nie uruchomi


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 grudnia 2013, 00:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 11 grudnia 2013, 20:51
Posty: 4
model: T4 2,5 Benzyna
silnik: 2,5 b

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Moze mój problem nie za bardzo pasuje do tego tematu ale widziałem ze osoby które się wypowiadały miały podobne problemy ze swoimi T4. A mianowicie mam T4 z 92 2,5 benzyna plus gaz ale nie sekwencja nie wiem dokładnie jaki silnik ale z tego co wyczytałem i zaobserwowałem pod maska mam sterownik z wbudowanym map-sensorem który wydaje się być wporządeku po podłączeniu do vaga nie wskazuje błędów map-sensora dołożyłem tez dodatkowa masę z aku. A oto co się dzieje z silnikiem:
-podczas uruchamiania na benzynie odpala dosyć łatwo ale tylko na chwile przy umiejętnym operowaniu gazem pozwala na wejście na obroty wystarczające do przełączenia na gaz, ale jeżeli to się nie stanie gaśnie (jeśli po odpaleniu energicznie wciskam i puszczam pedał gazu popracuje na benzynie około minuty dopóki nie zaboli noga od pompowania gazem) przy czym dosyc intensywnie pachnie benzyna
-jeżeli przełączy na gaz i silnik się już na nim rozgrzeje co jest coraz cięższe z przyczyn atmosferycznych silnik chodzi ładnie i dosyć równo
-z rzeczy które wymieniłem to komplet kopułka z palcem, przewody wysokiego napięcia, świece, czujnik temperatury cieczy, pompa paliwa bo była padnięta
-przewody podciśnienia sprawdzone wydaja się być ok, podłączenie dodatkowej masy do kompa nic nie zmieniło

Nie wiem czy dobrze kombinuje ale kiedyś od gazownika słyszałem ze jeśli przez listwę paliwa nie ma ciągłego obiegu benzyny to wtryski mogą się upiec a było tak ze jakieś 2-3 miesiące odpalałem odrazy na gazie bo była walnięta pompa paliwa tak ze nie pompowała go wcale. Czy to możne być wina listwy wtryskowej która z tego co zaobserwowalem i co jest dla mnie dziwne jest podłączona tylko jednym wtykiem dwupinowym od strony filtra paliwa.

Zwracam się z prośba do bardziej zaznajomionych z ta tematyka o jakieś sugestie bo jak zaczną się mrozy to wogole nie będę w stanie uruchomić auta.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 grudnia 2013, 09:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Jesli przez listwe wtryskowa przez dluzszy czas wogole nie przeplywa paliwo to podobno wtryski moga sie zapiec
Jesli twoja teczka jest z 92 r a silnika nikt nie zmienial to na 99.9% masz silnik o oznaczeniu AAF
Do listwy wtryskowej ida tylko 2 przewody bo ten silnik pracuje na full group
Wszystkie wtryski otwieraja sie w tej samej chwili
Dokladnie nie wiem jakim cudem to dziala,ale dziala


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 grudnia 2013, 15:02 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 449
Lokalizacja: DW
model: Westfalia
silnik: ACV

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 28 razy
rozumiem, że pompę wymieniłeś?Pierwsze co to sprawdź jakie masz ciśnienie robocze paliwa na listwie wtryskowej...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 grudnia 2013, 20:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 11 grudnia 2013, 20:51
Posty: 4
model: T4 2,5 Benzyna
silnik: 2,5 b

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie mam za bardzo jak tego sprawdzić i nie za bardzo wiem jak się za to zabrać, pompa paliwa jest nowa słychać po włączeniu zapłonu ze dobija ciśnienie i się wyłącza.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 grudnia 2013, 21:21 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 449
Lokalizacja: DW
model: Westfalia
silnik: ACV

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 28 razy
zabrać jest się łatwo, odczepiasz przewód od listwy i jakiś inny montujesz na listwie zaciągając opaskę metalową, następnie stary przewód łączysz z nowym po przez trójnik a do trzeciej odnogi montujesz manometr. Po co to sprawdzić a po to czy nie masz przypadkiem spadku bądź wzrostu ciśnienia w układnie, bo jakaś przyczyna lania wtrysków musi być. Ja miałem podobnie i okazało się, że miałem za słabe ciśnienie paliwa. U ciebie może być zawalony filtr. A to że się wyłącza to steruje tym przekaźnik czasowy a nie jakiś czujnik ciśnienia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 grudnia 2013, 21:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Prosciej chyba bedzie odpiac wezyk na zaworze rozruchowym I tam wsadzic manometr
Nie trzeba dodatkowych trojnikow I opasek
Regulator cisnienia na listwie I tak dziala na zasadzie przelewu
Jakbys szukal zaworu rozruchowego to to cos z boku kolektora ssacego
Ida do niego 2 kabelki I przewod paliwowy
Niebieski plastik jest na tym,nie da sie niezauwazyc


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 grudnia 2013, 21:33 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 449
Lokalizacja: DW
model: Westfalia
silnik: ACV

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 28 razy
ja mam AET, więc to troszkę inaczej u mnie wygląda i podałem uniwersalną metodę ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB