T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 18:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 października 2013, 10:23 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 sierpnia 2013, 10:19
Posty: 313
Lokalizacja: Gdynia
model: Allstar
silnik: 2.5 benz

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 9 razy
Takie pytanko na wekendzik :)
Jako, iż nie użytkowałem gazobucha od około 5 lat, zupełnie się nie orientuje co jest teraz na topie.
Multika kupiłem w wakacje i z założenia będe użytkował go tylko w wakacje + długie wekendy, więc przewidywany roczny przebieg max 5000km.
W 2014 kończy się atest na butle gazową i przy tej okazji powstał pomysł na modernizacje.
Pytanie brzmi - Jak najlepiej unowocześnić to co jest zamontowane. Instalacja ma 10 lat i czy przy założonym przebiegu opłaci się przerabianie na sekwencje, czy pokombinować z reduktorem/komputerem?
Miło też będzie poznać opinie/namiary na warsztaty z okolicy.
Pozdrawiam i miłego wekendu <beer>


_________________
viewtopic.php?f=30&t=7745


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 października 2013, 10:57 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
ba57ardo napisał(a):
Takie pytanko na wekendzik :)
Jako, iż nie użytkowałem gazobucha od około 5 lat, zupełnie się nie orientuje co jest teraz na topie.
Multika kupiłem w wakacje i z założenia będe użytkował go tylko w wakacje + długie wekendy, więc przewidywany roczny przebieg max 5000km.
W 2014 kończy się atest na butle gazową i przy tej okazji powstał pomysł na modernizacje.
Pytanie brzmi - Jak najlepiej unowocześnić to co jest zamontowane. Instalacja ma 10 lat i czy przy założonym przebiegu opłaci się przerabianie na sekwencje, czy pokombinować z reduktorem/komputerem?
Miło też będzie poznać opinie/namiary na warsztaty z okolicy.
Pozdrawiam i miłego wekendu <beer>


Jeśli o mnie chodzi to przy rocznym przebiegu 5000 km wywalił bym gaz i jeździł na benzynie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 października 2013, 11:10 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
Jak dobrze poszukasz to na przyzwoitych używkach założysz sekwencję za małe pieniądze. Jednak przy tym przebiegu podzielam zdanie Staszka <up>

Jeżeli jednak się zdecydujesz to wal do mnie na pw, dam namiary na przyzwoitego gazownika z Gdyni.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 października 2013, 11:24 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 sierpnia 2013, 10:19
Posty: 313
Lokalizacja: Gdynia
model: Allstar
silnik: 2.5 benz

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 9 razy
Założenia swoje, życie swoje. Narazie jest to dodatkowe auto,ale może sie stać głównym a wtedy będzie źle jak gazu nie będzie...

ronin36 napisał(a):
Jak dobrze poszukasz to na przyzwoitych używkach założysz sekwencję za małe pieniądze. Jednak przy tym przebiegu podzielam zdanie Staszka <up>

Jeżeli jednak się zdecydujesz to wal do mnie na pw, dam namiary na przyzwoitego gazownika z Gdyni.


Małe pieniądze, czyli mniej więcej ile :?:


_________________
viewtopic.php?f=30&t=7745


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 października 2013, 15:20 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
ile orientacyjnie możesz na to wydać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 października 2013, 17:49 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 sierpnia 2013, 10:19
Posty: 313
Lokalizacja: Gdynia
model: Allstar
silnik: 2.5 benz

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 9 razy
Teoretycznie tyle ile kosztuje nowa instalacja, ale chciałbym obciąć koszty maksymalnie jak się da. Jeżeli się okaże,że różnica między moją a sekwencyjną będzie znikoma, to najwyżej reduktor wymienię.


_________________
viewtopic.php?f=30&t=7745


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 października 2013, 22:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Na 99% spalanie na zwykłej instalacji będziesz miał mniejsze przez to że jej sposób regulacji jest bardzo mało dokładny,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 października 2013, 06:45 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 sierpnia 2013, 10:19
Posty: 313
Lokalizacja: Gdynia
model: Allstar
silnik: 2.5 benz

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 9 razy
chemik211 napisał(a):
Na 99% spalanie na zwykłej instalacji będziesz miał mniejsze przez to że jej sposób regulacji jest bardzo mało dokładny,


Przez małą dokładność mam lepsze wyniki :?: :?:
zweryfikujesz to?


_________________
viewtopic.php?f=30&t=7745


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 października 2013, 09:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
To jest proste przy zwykłej instalacji masz emulatory które oszukują kompa benzynowego tak że on nie widzi że jedziemy na zbyt ubogiej mieszance przez co można mieć mniejsze spalanie względem żywotności silnika


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 października 2013, 11:15 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 sierpnia 2013, 10:19
Posty: 313
Lokalizacja: Gdynia
model: Allstar
silnik: 2.5 benz

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 9 razy
mmm, sprytne...


_________________
viewtopic.php?f=30&t=7745


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 października 2013, 20:28 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
ale prawdziwe, patrz wyniki spalania T4ek na zwykłych instalkach
swoja drogą ten silnik wiele zniesie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 października 2013, 21:23 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:10
Posty: 372
Lokalizacja: WSCHOWA lubuskie
opis: 42 l
model: vw t4 2.0 B multivan
silnik: AAC 2,O

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 5 razy
Witam silnik zniesie wszystko do czasu aż głowica się nie wytopi ,takie sa właśnie efekty bardzo małego spalania ,mój teraz pali więcej ale głowica powinna dłuzej wytrzymać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 października 2013, 21:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 stycznia 2013, 15:37
Posty: 92
Lokalizacja: Jaworze
model: T4 Doka
silnik: 2,0+Lpg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ile tak przykładowo pali trasa / miasto ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 października 2013, 21:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
bera5 napisał(a):
Ile tak przykładowo pali trasa / miasto ?


O spalaniu LPG ma forum jest kilka wątków. Moje T4 sredni pali 14.8. Jest to średnia z 30 tys km
Zapisuje kazde tankowanie


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 października 2013, 22:38 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
tylko sekwencja :-)
100kkm na lpg, 6lat bez błędów na kompie i lambda od nowości przy przebiegu ponad 300kkm


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 października 2013, 21:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:10
Posty: 372
Lokalizacja: WSCHOWA lubuskie
opis: 42 l
model: vw t4 2.0 B multivan
silnik: AAC 2,O

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 5 razy
Mój palił 14 l aż do wymiany głowicy teraz ma ustawiona bogatszą mieszankę i pali jakieś 16 l nie narzekam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 października 2013, 21:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Przy takim przebiegu rocznym zmienilbym tylko butle i ew zregenerowal reduktor
Osobiscie mam zalozona instalacje II gen i procz tego ze pali jak smok i nikt w Krakowie tego ogarnac nie potrafi to nie ma sie do czego specjalnie przyczepic
Raz jechalem teczka na sekwencji i jakos wymoderowano nie urywalo


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 października 2013, 21:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Kurol zapewne piszesz o mojej jeśli tak to przypominam że mam długą skrzynie przez co przyśpieszenie do bani, a co do spalania to zadzwoń jutro do mnie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 października 2013, 21:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Mozliwe Jarku ze przez skrzynie moje cojones zostaly niewzruszone <38>
Po ostatnim moim klikaniu w sterowniku lpg,po miescie nie przekraczam 22 l wiec narazie nic nie tykam
Ale i tak nie zmienia to faktu ze wydanie ktoregos tysiaca na porzadne lpg przy przebiegu rocznym 5000km troszke mija sie z celem
Koledze z poprzedniej instalki zostana przy przesiadce na sekwencje tylko trojniki na wezach wodnych i rurka miedziana laczaca zbiornik z reduktorem a jesli okaze sie ze on tez jest umiejscowiony w jakims dziwnym miejscu to i ta rurka sie nie uchowa


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Ostatnio edytowano poniedziałek, 28 października 2013, 10:59 przez kurol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 października 2013, 10:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 sierpnia 2013, 10:19
Posty: 313
Lokalizacja: Gdynia
model: Allstar
silnik: 2.5 benz

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 9 razy
Dzięki za odpowiedzi.
Tak więc co najwyżej pokombunuje z reduktorem.


_________________
viewtopic.php?f=30&t=7745


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB