T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 20:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 października 2013, 20:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
A pompe pb to najprosciej chyba sprawdzic manometrem zamiast targac pol samochodu zeby sie do niej dobrac[/quote]

Tylko trzeba miec manometr a ja na szybko musze jutro ajto zrobić. W multivanie odkrece fotel kiedowcy z podstawa i uchyle wykladzine i dobiore się z góry wiec roboty na godzinę, chyba ze cos popsuje


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 października 2013, 10:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
No i zrobione. Dobrałem się z góry. Przed wyciągnięciem starej pompy podałem bezpośrednio z aku 12V, żeby weliminowac uszkodzony przewód od pompy i była cisza. Druga pompę podłączyłem do kostki w samochodzie i się odzywała wiec miałem pewność, ze sprawna. W sumie cała operacja z odkurzaniem, czyszczeniem wykładziny pod fotelem zajęła mi 2 godzinki z małym plusem. Teraz wszystko OK. żałuje tylko, ze nie skorzystałem z okazji, żeby zamontować smok do ogrzewania postojowego, ale nie miałem odpowiedniego smoka i trochę mi się spieszyło. Będę musiał rozbierać wszystko raz jeszcze.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 października 2013, 12:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Dzisiaj wlasnie montowalem takiego smoka do ogrzewania
Troche sie umordowalem zeby odkrecic nakretke od dekla z kroccami
Pompy nie wyciagalem bo cos tez ruszyc nie chciala
Ona jest na jakims gwincie czy zaczepach przytwierdzona do dna zbiornika ?


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 października 2013, 13:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
vwyogi napisał(a):
No i zrobione. Dobrałem się z góry. Przed wyciągnięciem starej pompy podałem bezpośrednio z aku 12V, żeby weliminowac uszkodzony przewód od pompy i była cisza. Druga pompę podłączyłem do kostki w samochodzie i się odzywała wiec miałem pewność, ze sprawna. W sumie cała operacja z odkurzaniem, czyszczeniem wykładziny pod fotelem zajęła mi 2 godzinki z małym plusem. Teraz wszystko OK. żałuje tylko, ze nie skorzystałem z okazji, żeby zamontować smok do ogrzewania postojowego, ale nie miałem odpowiedniego smoka i trochę mi się spieszyło. Będę musiał rozbierać wszystko raz jeszcze.


pompa do dna jest przykręcona, trzeba przekręcić ja w lewo o jakies 20-30 stopni i puści. A smoka w dekiel słabo wstawić bo mało miejsca, ja w swoim zbiorniku mam obok nakrętki takie zgrubienie, jakby właśnie na smoka. Mam jeszcze jedna T4 benzynę, z 2001 roku z oryginalnym ogrzewaniem suchym i podejrzę jak jest w oryginale .


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 października 2013, 13:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
U mnie smok wlasnej konstrukcji z przewierconej sruby m10 i miedzianego przewodu hamulcowego bez problemu wszedl miedzy krocce powrotu i zasilania paliwa,w srodku musialem go 2 razy podgiac zeby minal pompe
Nad deklem go tylko wygialem w przeciwna strone niz przewody paliwowe bo ciezko bylo paluchy zmiescic zeby gumowa rurke zalozyc
Ale jakbym wczesniej wiedzial jak jest zrobione fabrycznie to pewnie bym tak zrobil,niestety u mnie zadnego zgrubienia w baku nie widzialem


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 października 2013, 13:40 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 452
Lokalizacja: Polska
model: Westfalia/mixt L/+1
silnik: ACV, AJT, ABL

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 29 razy
hehe, chyba na mnie też czas przyszedł, jaką pompę polecacie chodzi mi o firmę bo patrząc na alledrogo to jakiś tam wybór jest i następne pytanie, to ma być 3 bary czy 4? i kupować z całym koszem czy samą pompę? np takie coś?:
http://allegro.pl/pompa-paliwa-vw-shara ... 73358.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 października 2013, 14:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Nie wiem czy taką ale sama nazwa firmy maxgear (jak i hart itp) mnie odstrasza :-D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 października 2013, 14:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Probe041 napisał(a):
Nie wiem czy taką ale sama nazwa firmy maxgear (jak i hart itp) mnie odstrasza :-D


firmy nie znam więc sie nie wypowiem na temat jakości, ale wygląda jak ta moja oryginalna która się zepsuła.
Ja wymieniłem pompę na używkę, oryginał, cały komplet razem z czujnikiem poziomu paliwa


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 października 2013, 02:30 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 452
Lokalizacja: Polska
model: Westfalia/mixt L/+1
silnik: ACV, AJT, ABL

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 29 razy
hehe maxgear to prawie jak topgear, z tego co widzę ma ona zastosowanie w wielu pojazdach, wiec może ktoś z (nas)kolegów ma taką na podmiankę i sprawdzenie czy to pompa mi padł, bo problem jest taki, że pompa się kręci :) a silnik faluje i gaśnie jak dodaje się gazu to definitywnie gaśnie, śmierdzi niespaloną mieszanką objawy podobne jak przy padniętej przepływce. Tak na zdrowy rozum to wszystko niby idzie na pompę tylko ten zapach spalin mnie zastanawia. Jak jakoś tam zacznie już chodzić falującym rytmem to na żaden gar nie chodzi na głucho, więc wtryski chodzą poprawnie. Na gazie chodzi jak zawsze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 października 2013, 07:45 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
Piter napisał(a):
hehe maxgear to prawie jak topgear, z tego co widzę ma ona zastosowanie w wielu pojazdach, wiec może ktoś z (nas)kolegów ma taką na podmiankę i sprawdzenie czy to pompa mi padł, bo problem jest taki, że pompa się kręci :) a silnik faluje i gaśnie jak dodaje się gazu to definitywnie gaśnie, śmierdzi niespaloną mieszanką objawy podobne jak przy padniętej przepływce. Tak na zdrowy rozum to wszystko niby idzie na pompę tylko ten zapach spalin mnie zastanawia. Jak jakoś tam zacznie już chodzić falującym rytmem to na żaden gar nie chodzi na głucho, więc wtryski chodzą poprawnie. Na gazie chodzi jak zawsze.


Masz uszkodzony/e wtryskiwacz/e.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 października 2013, 09:43 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 czerwca 2012, 12:20
Posty: 771
Lokalizacja: SO
opis: Grupa Śląsk i Zagłębie
model: Multivan
silnik: 2.5

Podziękował: 195 razy
Pomógł: 145 razy
ronin36 napisał(a):
Piter napisał(a):
hehe maxgear to prawie jak topgear, z tego co widzę ma ona zastosowanie w wielu pojazdach, wiec może ktoś z (nas)kolegów ma taką na podmiankę i sprawdzenie czy to pompa mi padł, bo problem jest taki, że pompa się kręci :) a silnik faluje i gaśnie jak dodaje się gazu to definitywnie gaśnie, śmierdzi niespaloną mieszanką objawy podobne jak przy padniętej przepływce. Tak na zdrowy rozum to wszystko niby idzie na pompę tylko ten zapach spalin mnie zastanawia. Jak jakoś tam zacznie już chodzić falującym rytmem to na żaden gar nie chodzi na głucho, więc wtryski chodzą poprawnie. Na gazie chodzi jak zawsze.


Masz uszkodzony/e wtryskiwacz/e.



Moim zdaniem , są to objawy uszkodzonej pompy paliwa i to bym sprawdził w pierwszej kolejności - chociażby dla tego że jest to usterka którą można szybko sprawdzić i wykluczyć.


_________________
Pozdrawiam kriss


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 października 2013, 10:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 stycznia 2013, 15:37
Posty: 92
Lokalizacja: Jaworze
model: T4 Doka
silnik: 2,0+Lpg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Najprościej podpiąc manometr i sprawdzić ciśnienie na listwie paliwowej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 października 2013, 12:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 452
Lokalizacja: Polska
model: Westfalia/mixt L/+1
silnik: ACV, AJT, ABL

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 29 razy
ronin36 napisał(a):
Masz uszkodzony/e wtryskiwacz/e.

Odpada, jak wcześniej mówiłem podczas fali (okres fali około 20sec) na początku chodzi normalnie potem powoli spada najniższe obroty aż zaczynają zawory klepać i w ostatniej chwili się odratowuje przed zgaśnięciem, kiedyś miałem walnięte wtryski nawet 2 razy i wiem jakie są objawy, tu albo jest problem ze sterowaniem wtryskami albo pompa daje za małe ciśnienie i od czasu do czasu dobija do odpowiedniej wartości.
bera5 napisał(a):
Najprościej podpiąc manometr i sprawdzić ciśnienie na listwie paliwowej

Dziś po robocie poszukam jakiegoś manometra :) i przeprowadzę diagnozę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 października 2013, 12:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Piter napisał(a):
ronin36 napisał(a):
Masz uszkodzony/e wtryskiwacz/e.

Odpada, jak wcześniej mówiłem podczas fali (okres fali około 20sec) na początku chodzi normalnie potem powoli spada najniższe obroty aż zaczynają zawory klepać i w ostatniej chwili się odratowuje przed zgaśnięciem, kiedyś miałem walnięte wtryski nawet 2 razy i wiem jakie są objawy,


tak na marginesie, przy jakim przebiegu padły Ci wtryski?


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 października 2013, 20:26 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 452
Lokalizacja: Polska
model: Westfalia/mixt L/+1
silnik: ACV, AJT, ABL

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 29 razy
około 400k


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 października 2013, 09:25 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
Piter napisał(a):
ronin36 napisał(a):
Masz uszkodzony/e wtryskiwacz/e.

Odpada, jak wcześniej mówiłem podczas fali (okres fali około 20sec) na początku chodzi normalnie potem powoli spada najniższe obroty aż zaczynają zawory klepać i w ostatniej chwili się odratowuje przed zgaśnięciem, kiedyś miałem walnięte wtryski nawet 2 razy i wiem jakie są objawy,


Piter, sprawdź wtryskiwacze. Być może sprawcą falowania jest pompa ale zapach etyliny w kabinie zawsze idzie z komory silnika czyli mechaniczne uszkodzenie wtryskiwaczy (być może już na etapie montażu LPG - tak było u mnie, to cholernie delikatne ustrojstwo).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 października 2013, 20:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Często wtryski te padają tak że paliwo przy wtyczkach przecieka a nawet wtyczką potrafi wywalać, co do falowania to przepustnica sadze że padła, ona odpowiada za utrzymanie silnika na wolnych obrotach


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 listopada 2013, 02:10 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 452
Lokalizacja: Polska
model: Westfalia/mixt L/+1
silnik: ACV, AJT, ABL

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 29 razy
zapomniałem dodać, że tak jak myślałem pompa dawała ciśnienie 0,5 bar zamiast 3.0bar przez co wtryski lały :) gdy silnik prawie gasł i nie było podciśnienia przy regulatorze ciśnienia to się zamykał a co za tym szło to wzrost ciśnienia paliwa na listwie i wtryski lepiej przez chwile pracowały :) i tak w kółko


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB