T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 05:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2013, 21:23 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 1 września 2013, 12:00
Posty: 175
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: vw t4
silnik: 2,5b

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Jak podłaczyc parownik- reduktor gazu ?? szergowo czy równolegle ?? .Narazie mam na trójnikach częsc płynu idzie na grzanie a czesc na reduktor co o tym myslicie ?? no i musze reduktor przełozyc bo jest za wysoko ;/ czyli przy podszybiu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2013, 21:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Jak nie masz klimy to rownolegle
Jak masz klime moze byc szeregowo
Mam klime ale gaziarz podpial rownolegle,w niczym to nie przeszkadza,chodz zapobiegawczo zrobilem redukcje przelotu do parownika na fi 5 mm
Reduktor wchodzi zaraz za przednia,belka przed rozrusznikiem


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2013, 21:39 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 1 września 2013, 12:00
Posty: 175
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: vw t4
silnik: 2,5b

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
kurol napisał(a):
Jak nie masz klimy to rownolegle
Jak masz klime moze byc szeregowo
Mam klime ale gaziarz podpial rownolegle,w niczym to nie przeszkadza,chodz zapobiegawczo zrobilem redukcje przelotu do parownika na fi 5 mm
Reduktor wchodzi zaraz za przednia,belka przed rozrusznikiem

no wlasnie tam chce założyc :) tylko zastanawiam sie czy nie puscic obiegu najpierw na parownik i z parownika na nagrzewnice. Ostatnio mi sie reduktor zaszronil i nie wiem czego to wina ze za wysoko jest czy zle wpiety - grzanie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2013, 21:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Generalnie tak jak przedmówca pisał , bez klimy równolegle a z klimą równolegle lub szeregowo, przy czym opcję szeregowo bardziej polecam zachowując następująca kolejność silnik reduktor nagrzewnica, a jesli równolegle to żadnych redukcji nie dawać bo reduktor gorzej się nagrzewa


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2013, 21:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Nagrzewa sie tak samo pod warunkiem ze ktos ma czas i checi na sprawdzenie temp reduktora
Zaczynalem od przelotu na reduktor 3 mm
Webasto mi troszke przymula przelot wiec musialem kombinowac


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2013, 21:59 
dla mnie to normalnie jaja ,równolegle szeregowo a co to daje jak i tak pompa wody wymusza obieg równolegle i tyle przecież to woda a nie elektronika to nie diody czy inne pierdołki ,wejście wyjście i tyle jak mnie to ktoś wyłoży stawiam browar ,bo tego nie rozumie .człowiek całe życie się uczy .z tego co wiem parownik ma wejście i wyjście i tu ludzie robią babola tak mi to kiedyś tłumaczył kolega prowadzi auto gaz chyba że to chwyt marketingowy teraz z tym szeregowo równolegle <38>


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2013, 22:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Do webasta wystarczy jeden zaworek na podciśnienie założyć i po sprawie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2013, 22:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
To dziala na takiej samej zasadzie jak tzw kryzowanie kaloryferow w CO w domu
Najblizszemu kaloryferowi od pieca CO robi sie najmniejszy przelot a najdalszemu najwiekszy
Woda jak prad,po co ma kombinowac i isc po jak najwiekszej linii oporu jak mozna przejsc blizej bez oporow


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2013, 22:11 
ja to wiem że wpinam się w obwód wejście wyjście faktem jest że im niżej reduktor tym szybciej się nagrzewa i tyle grawitacja i żeby jej pomóc ? a co ma klima do tego ? normalnie mam teraz myślącą ..sorry koledzy ale nie mam gazu ani klimy i to sobie próbuje jakoś wytłumaczyć .nie znam się na tym kompletnie ale warto by było się coś dowiedzieć


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2013, 22:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Klima ma to do tego ze niezaleznie od polozenia wajchy od cieplego plyn chlodniczy leci zawsze do nagrzewnicy
Przynajmniej tak jest w klimie manualnej i prawdopodobnie w klimatoniku
Jak nie masz klimy to masz zawor odcinajacy (chyba) goracej cieczy jak go zamkniesz (przy polaczeniu szeregowym) to zamkniesz rowniez obieg cieczy do parownika dlatego podpina sie rownolegle


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2013, 22:27 
ale to się nie wpina przed nagrzewnicą ? zaczyna mnie to świtać teraz oj felgi będą za darmoszkę ? <59> dobra ale to nie da się oszukać ? ale mnie to zaciekawiło jeszcze gaz zapodam do acv <59>


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2013, 22:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Czarny przeciez jesli masz szeregowo wpiety parownik w obwod przedniej nagrzewnicy to jesli zamkniesz zawor do niej to ciecz przez obwod nie pojdzie bo jej ciezko
Jak masz rownolegle to zawor do woli mozesz zamykac bo ciecz obleci samym parownikiem z pominieciem nagrzewnicy ktora jest odpieta z obwodu przez zaworek


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2013, 22:41 
no jest sens w tym co piszesz ! jutro sobie to na rysuję .dzięki mam o czym jutro myśleć


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2013, 22:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Czarny mam screena zrobionego z twoja wypowiedzia
Felgi za darmoszke tam pisalo
4 szt mangels poprosze i bez zadnego wypierania <38>
Do renty jeszcze 3 dni ale dam rade i to piwo o ktorym wspominales jestem w stanie odpuscic


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2013, 22:52 
U mnie słowo droższe jest od pieniądza .ale nie wiozę wysyłam muszę być troszkę złośliwy <01> chyba że browar stawiasz Ty a tego trunku potrafię wychlać <beer> tylko mnie kierowca dowiezie u peter..a byliśmy nie ma kiedy powstawiać co tam się działo ..nie wolno szukać !? na pruty byłem nie pamiętam ale to nie ten dział


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 września 2013, 19:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 1 września 2013, 12:00
Posty: 175
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: vw t4
silnik: 2,5b

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
reduktor zmienił miejsce teraz jest koło zderzaka - od strony akumulatora i chyba chodzi lepiej obroty szybciej spadaja a nic nie zmieniałem na nowe


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 września 2013, 12:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jedna z ważniejszych rzeczy przy zwykłym gazie to jak najkrótsza droga gazu z reduktora do miksera(silnika)


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB