T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 16:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 sierpnia 2013, 17:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 25 sierpnia 2013, 16:26
Posty: 12
model: Caravelle
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam

Kilka tygodni temu zakupiłem swoje pierwsze T4a dokładniej Caravelle VR6 2.8 automat z 1998 r. Auto kupione przez mojego znajomego w Szwajcarii od żony byłego właściciela który zginął a auto zostawił w trakcie renowacji. Dokładnie nie jestem w stanie stwierdzić jaki był powód wyciągnięcia silnika i skrzyni ale widać że ktoś zabrał się do tego solidnie - wydrukowana "ETKA" , do silnika kupiony specjalny obrotowy stojak, wahacze, zaciski i jeszcze kilka elementów zostało wypiaskowane i zapodkładowane, z tego co do tej pory się zoorientowałem nie brakuje podstawowych elementów, jedynie uszczelka pod pokrywą zaworów jest uszkodzona. Generalnie auto bez rdzy w bardzo ładnej kondycji przebieg 250 tys. serwisowane do końca. Problem polega na tym iż trzeba to teraz poskładać, z tego co zauważyłem nie ma za bardzo części do tego modelu i nie chciałbym czegoś zepsuć. Jeżeli miałby ktoś jakieś stare zdjęcia silnika, komory, czegokolwiek co mogło by mi pomóc w złożeniu tego w całość bardzo prosiłbym o zamieszczenie bądź przesłanie. Ułatwiłoby mi to zamieszczenie kabli, rurek itd w odpowiednich miejscach.
( jestem nowy na forum i jeszcze nie wiem na jakiej zasadzie przebiega tu wymiana danych)
Za rady i pomoc z góry dziękuje
Postaram się dodać kilka fotek w wolnej chwili


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 sierpnia 2013, 17:41 
mam kompletny rozrząd do VR 6 i zaraz coś Ci wrzucę .pewnie wywleczony był silni bo do wymiany rozrządu naszykowany .Razem ze skrzynią co ? http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=7571


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 sierpnia 2013, 18:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 25 sierpnia 2013, 16:26
Posty: 12
model: Caravelle
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Auto było jeszcze serwisowane w tym roku co rozbierane wiec myślę, że jakby był to rozrząd to wymieniony byłby w serwisie. Póki co rozrządu nie będę wymieniał bo jeżeli okaże się, że coś poważniejszego jest zepsute to nie chcę się pakować w niepotrzebne koszty. Mile widziane będą fotki komory silnika, żeby wiedzieć gdzie położone są poszczególne przewody, wężyki itd.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 sierpnia 2013, 19:56 
koszt wymiany rozrządu w serwisie pewnie powalił by na kolana jaki miał przebieg ? 260 000 i zaczęły napinacze nie napinać klasyka .opisz więcej auto to coś podpowiemy .bo tak to strzelanie w płot przyjacielu


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 09:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 25 sierpnia 2013, 16:26
Posty: 12
model: Caravelle
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Ciężko powiedzieć coś więcej bo sam wiem tyle co widze, wszystko jest porozkładane, wyczyszczone, pokrywa zaworów jest zdjęta i z tego co widać w porównaniu do zdjęć z linka który mi podesłałeś wszystko tam jest czyste, widać że miska olejowa była ściągana bo jest świeży klej / uszczelka. A jest jakiś sposób żeby sprawdzić stan rozrządu na wyciągniętym silniku ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 19:04 
zobacz czy ślizgi są powycierane takie łyżwy


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 21:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 25 sierpnia 2013, 16:26
Posty: 12
model: Caravelle
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
dzisiaj z mechanikiem stwierdziliśmy że ten łańcuch chyba i tak trzeba będzie prędzej czy później wymienić a teraz chociaż wszystko na wierzchu jest, masz może jakiś namiar na dobre części do rozrządu ? I mam jeszcze jedną obawę odnośnie skrzyni biegów bo jest to automat. Nie orientujesz się może jak automaty chodzą w tych autach ? I czy w razie czego jest możliwość zmiany na manual ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 21:28 
ja sprzedałem bo zaczął szarpać jest możliwość zmiany były VR6 w manualu ,mam kompletny rozrząd łańcuchy ślizgi itd 800zł


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 22:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 25 sierpnia 2013, 16:26
Posty: 12
model: Caravelle
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
ale rozumiem że od sharana itd nie pasuje skrzynia ? Rozrząd oryginalny ? jaka firma ? mam jeszcze prośbe odnośnie zdjęć komory silnika bo będą mi bardzo przydatne przy składaniu silnika


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 22:38 
http://scr.hu/0faw/l4wxt tyle fotek mam cała jedna silnika


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 23:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Witam . Zdjęcia mam ,ale nie wiem czy pomogą. Przy tym silniku nie idzie palca włożyć a co dopiero zrobić zdjęcie. Musisz podawać bardziej precyzyjnie miejsca które Cię interesują. W tym tygodniu niema mnie w domu, dlatego następne zdjęcia dopiero w sobotę.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 sierpnia 2013, 22:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 25 sierpnia 2013, 16:26
Posty: 12
model: Caravelle
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dzięki za fotki, w sumie masz racje - jak będe już składał to najwyżej będe pisał co konkretnie potrzebuje. Jutro bedę rozkręcał pokrywy żeby zobaczyć w jakim stanie są ślizgi.
czarny1x1x - ile kosztowała Cię cała operacja wymiany skrzyni na manual ? Masz moze namiary na kogoś z częściami do VR w T4 ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 sierpnia 2013, 06:45 
Nie zmieniałem na manualną ,trafił się Pan dał dobre pieniądze sprzedałem VR kę


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 września 2013, 21:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 25 sierpnia 2013, 16:26
Posty: 12
model: Caravelle
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
chwile mnie nie było ale miałem przestój z mechanikiem, rozebrałem rozrząd i okazało się że jeden ślizg jest połamany ( może i to przyczyna wyciągnięcia silnika przez poprzedniego właściciela) stwierdziłem że powymieniam jeszcze najbrdziej newralgiczne elementy które mogłyby mi przysporzyć kłopotów w przyszłości. Na dzień dzisiejszy zakupy wyglądają następująco :
- kompletny rozrząd
- uszczelka pod głowicą z nowymi śrubami
- pompa wody, nowe uszczelki pod kolektory, termostat, pasek osprzętu, uszczelniacze na zawory, uszczelka pod pokrywę zaworów, uszczelka między skrzynią a silnikiem
jeżeli znacie jeszcze jakieś elementy które warto byłoby wymienić za wczasu to mile widziane podpowiedzi
myślę że w przyszłym tygodniu silnik będzie już złożony, mam nadzieje że skrzynia będzie dobra


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 września 2013, 21:27 
oczywiście w komplecie masz te napinacze hydrauliczne , dwa zawory takie ciśnieniowe


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 września 2013, 21:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jak głowica na wierzchu to sprawdź dokładnie prowadnice zaworowe bo często maja duży luz


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten wpis autor chemik211 podziękował: MADDOX (piątek, 13 września 2013, 21:13)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2013, 09:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 25 sierpnia 2013, 16:26
Posty: 12
model: Caravelle
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
czarny1x1x - chodzi Ci o śrubę z taką membranką czy coś takiego która napina łańcuch ? Generalnie zamawiałem cały komplet także powinno być wszystko, większość części dostałem w InterCars, tylko jeden ślizg musialem zamówić w serwisie.
chemik211 - dzieki, przekaże uwagę mechanikowi, niech sprawdzi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2013, 19:29 
jedna śruba z zaworem druga podobna napinacz ślizgu i to to się zaciera i ślizg się łamie


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 września 2013, 21:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 25 sierpnia 2013, 16:26
Posty: 12
model: Caravelle
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
prowadnice zaworowe rzeczywiście mają luzy, będą wymienione


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 września 2013, 21:20 
No działaj i nie oszczędzaj bo frajda z jazdy jest niesamowita


Góra
   
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB